Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 12:11:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Barman is klaar met motorrijden.  (gelezen 23675 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Barman
Gast
« Gepost op: Oktober 22, 2006, 12:14:19 »

Voor mij geen motorrijden meer.
Twee weken terug geschept door een auto en sinds gisteren weer thuis.

Het verhaal: Maandagmorgen 09-10-2006 05.15 uur.
Ik stap zoals elke morgen op de motorfiets om naar m'n werk te gaan.
Omstreeks 05.45 ben ik nog 50 meter van mijn bestemming als een tegemoetkomende auto ineens besluit om linksaf te slaan.
Geen knipperlicht, wél een mobiele telefoon tussen schouder en hoofd geklemd.
Ondanks 20 jaar ervaring in alle weersomstandigheden en jaargetijden, was ik niet in staat de auto te ontwijken en werd dus geschept.
Auto reed door, maar werd door enkele vrachtwagenchauffeurs teruggehaald!
Ik besefte op dat moment dat er iets helemaal niet in orde was met mijn linker been.(waarmee ik had geprobeerd een lantarenpaal om te gooien Verward/Confused )

In het ziekenhuis aangekomen bleek ik een middenvoetsbeentje links te hebben gebroken, alsmede mijn enkel.
Mijn bovenbeen, links, was op drie plaatsen gebroken en er was zelfs een stuk bot verdwenen. Mijn middenhandsbeentje links en pols voelden ook niet goed.

Afijn, maandag gelijk geopereerd aan mijn been, zit nu vol met pennen.
Donderdag aan mijn hand, ook daar plaatjes en schroeven.

Het is puur aan mijn beschermende kleding te danken dat ik überhaupt nog leef!
En waarschijnlijk heeft de raad die in mijn onderschrift zit, ook meegeholpen!
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 22, 2006, 12:25:01 »

Mmm..erg vervelend dat dit is gebeurd!!!!
Enk kan deels ook wel begrijpen dat je nu klaar bent met het motorrijden,
wel jmmr, maargoed, als er zoiets gebeurd zet het je toch aan het denken...

Veel sterkte en "beterschap"!!!

Groeten,

Jelmer (2 Fast 2 See)
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 22, 2006, 12:34:47 »

Veel sterkte en beterschap en ik zou me toch maar gaan bedenken
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 22, 2006, 13:00:51 »

Ai dit is heel bitter om te lezen  Sad
Heel veel sterkte met je herstel en laat de vraag of je nog wil motorrijden gewoon voorlopig even rusten. Eerst je gezondheid en dan pas de rest.
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 22, 2006, 13:37:50 »

Hoi Barman,

Het is gewoon zwaar kl....ten dat je de dupe bent geworden van een automobilist die weer eens niet op zat te letten.
Ik hoop dat je spoedig hersteld, en dat je later een beslissing neemt over wel of niet door gaan met je hobby.

Van af mijn kant veel sterkte met je herstel.

Groet Ab Grin
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

sanderreijers
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 22, 2006, 13:41:11 »

Hey Barman,

Heftig zeg ....... sterkte ermee !

Grtz Sander
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 22, 2006, 14:00:55 »

Ook ik had op 9 september een ervaring met een plotseling linksafslaande auto en belandde ook in het ziekenhuis. Ik hoop desondanks dat je net als ik goed mag herstellen.

Je hebt denk ik de neiging om direkt conclusies te trekken (begrijpelijk na zo'n ongeval) maar motorrijden is zo mooi ! Dus ik hoop dat je later weer gaat rijden.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 22, 2006, 14:43:21 »

Beterschap... en succes met de afwikkeling.

Lekkere aso trouwens dat hij doorreed.
Gelogd

B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 22, 2006, 15:15:48 »

Damn Barman, dit zuigt!!  Cry

Dat blijft ook m'n grootste angst, dat je er dus geen ruk aan kunt doen, en dan die ASO koekblikker idd, die zouden ze is ff flink aan moeten pakken, je hoort dit veel te vaak  Angry Angry Angry, ga je hem nog vervolgem voor het feit dat ie door reed?

Veel beterschap, en denk er idd nog even over na.....

Sterkte

Grtz, Bart
« Laatste verandering: Oktober 22, 2006, 15:17:30 door B-Art » Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 22, 2006, 16:36:04 »

Citaat
Voor mij geen motorrijden meer.
En waarschijnlijk heeft de raad die in mijn onderschrift zit, ook meegeholpen!
Ik vind jou onderschrift niet passen want jij bent allerminst een "fool"

Jeetje Barman. Dit is de nachtmerrie van elke motorrijder.
Je kan er helemaal niets aan doen. Het is een drama en je zal tijd nodig hebben om het te verwerken.
(ik had een veel mindere crash en was daar toch een maand of wat echt stuk van)
Doe rustig aan en hou je taaitaai.

Beterschap

erik
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 22, 2006, 16:36:40 »

Hee Sterkte man!

Voorlopig eerst maar even herstellen en weer conditie opbouwen.

Of je ooit nog weer opstapt is aan jou. Bedenk eens wat er met je wat gebeurd als je in een koekblik had gezeten. Waarschijnlijk was je dan ook niet heelhuids hier vanaf gekomen. Enne dan was je toch ook weer gaan autorijden? Maar goed je moet zelf je keuzes maken.

Groet,

Gerrit
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 22, 2006, 17:03:07 »

 Undecided
sterkte man,

enne denk idd nog eens over die beslissing na, tzou zonde zijn als je niet meer gaat rijden Wink
Gelogd

mwsneek
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 22, 2006, 17:16:56 »

Shoot the basterd. Angry.. veel sterkte jongen.
Gelogd
Macmille
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 22, 2006, 21:08:38 »

Barman,

Sterkte ermee, en een spoedig herstel.
Maar neem geen voortijdige beslissingen. Als je gevoel echter zegt ermee te stoppen moet je dit doen.
Zelf heb ik in 2002 een zwaar ongeval gehad, maar na 3 dagen in het ziekenhuis heb ik destijds in een motorboekje al mijn nieuwe helm uitgezocht.
Eenmaal hersteld (na 3 maanden) heb ik die helm gekocht en ben weer gaan motorrijden met de belofte aan mijn vrouw dat ik zou stoppen als ik voelde dat ik bang zou zijn op de motor.
Op de 2e rotonde reedt ik van mijn toenmalige VFR echter de voetsteuntjes weer aan het asfalt.....

Hier volgt mijn relaas, lees en huiver.


Elk jaar ga ik met een drietal vrienden een lang weekend naar Duitsland vanwege de fantastische wegen daar.
In juni 2002 heb ik echter met mijn toenmalige VFR een heuse Hi-sider gemaakt.
Ik droeg een pak van IXC, met volledige CE-protectoren.

Ik ben tijdens mijn val geland in een korenveld. Met mijn linkerarm op mijn rug.
Toen ik hierna opstond voelde ik dat er iets niet goed zat in mijn rug, dus ben ik weer gaan liggen, heb mijn helm afgezet en ben om hulp gaan roepen zodat mijn vrienden konden bepalen waar ik lag in het koren.

Na afgevoerd te zijn met een traumahelicopter (men durfde me in een reguliere ambulance niet te vervoeren) werd in de Uni-klinik in Giessen de schade opgemaakt.

- Linkerpols verbrijzeld,
- Middenhandbeentje linkerringvinger verbrijzeld,
- Middenhandsbeentje linkermiddelvinger gebroken,
- Rechter elleboog zwaar gekneusd,
- 6e ruggewervel gescheurd,
- 8e ruggewervel gebroken in 2 delen,
- 9e ruggewervel gebroken in 3 delen,
- plus diverse kneuzingen en bloeduitstortingen.

Na een spoedoperatie aan mijn pols, werd de volgende dag mijn rug geopereerd.
In mijn rug werd een dubbele fixateur aangebracht die de 8e en 9e wervel overbrugde, de 6e wervel kon zo genezen.
Op dat moment was er nog sprake van dat na 2 a 3 dagen ook een fixateur aan de binnenzijde van mijn ruggewervel zou worden aangebracht, iets wat gelukkig achteraf niet nodig was omdat alles goed genas.

Na 10 dagen in Giessen te hebben gelegen was een en ander voldoende genezen voor transport naar Nederland.
3 dagen carantaine volgde in het AZM (Maastricht) waarna ik op een andere kamer terecht kwam.
Na nog eens 11 dagen, dus in het geheel 3 weken, alleen op mijn rug te hebben gelegen was alles voldoende genezen om weer te mogen zitten.
Daarna volgde een periode van revalideren, opnieuw leren lopen, traplopen, fietsen, mijn linkerhand weer op krachten brengen, schrijven (schrijf nml links) etc.

De arts die mij in Giessen geopereerd heeft (Dr. Kraus) ben ik nu nog zeer dankbaar.
Zijn vakmanschap (die fixateurs heeft hij bedacht) hebben ertoe bijgedragen dat ik nu weer rondloop.

Overigens kwam ik door het ongeval in de WAO terecht en verloor ik mijn toenmalige baan. In november 2003 ben ik weer in Giessen geopereerd omdat men in Nederland het type fixateur niet kende en niet wist welke gereedschappen men moest toepassen om het ijzer (oseosynthese) te verwijderen....
Na deze operatie heb ik weer moeten revalideren, echter niet zodanig als direct na het ongeval. In januari van 2004 heb ik herkeuring van de WAO aangevraagd en ben ik op eigen verzoek weer volledig arbeidsgeschikt verklaard wat resulteerde tot mijn huidige baan.

Ondanks de zware tijd toen kan ik nog steeds genieten van het motorrijden.
De VFR heb ik eind 2002 verkocht en ben overgestapt op de Mille, heb er nooit spijt van gehad.
Overigens hebben familie en buurtgenoten me destijds voor gek verklaard dat ik weer ben gaan rijden.

Na zo'n klapper ga je wel ff anders rijden. Vroeger dook ik nog wel eens flink de bochten in, nu doe ik alles meer doordacht, maar het gene wat jouw is overkomen is niet te vermijden. Da's idd de nachtmerrie van iedere motorrijder.

En toch kruipen we er steeds weer op..... Huh


Nogmaals sterkte met je herstel

Johnny

Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 22, 2006, 21:25:24 »

 Sad
Wat een verhaal Johnny.
Schrik ik toch van. Jij, Aprilia-man en nu barman.

We zijn toch wel erg kwetsbaar op de motor.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109162 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16217 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18561 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16074 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39278 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!