Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 22:24:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kundig klussen aan je fiets en geldbesparen?  (gelezen 11615 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dikke Miel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 657


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Gepost op: November 18, 2006, 00:06:00 »

Kundig klussen aan je fiets en geldbesparen?

ARA leden, maar ook niet leden kunnen zich voor een leerzame en gezellige motor kluservaring aanmelden bij mij.
Ik heb een goed uitgeruste mini werkplaats achter mijn huis (in Maarssen) en ik vind het leuk om te sleutelen aan Aprilia’s en andere motoren (vooral Italiaanse).
Dit doe ik al voor mijn werk aan auto's en in mijn vrije tijd aan motoren zoals jullie waarschijnlijk weten.
Voor mensen met enige klusdrempelvrees bied ik een dag samen klussen aan, waarop we samen de benodigde klus(sen) aan je motor uitvoeren.
Je leert je eigen motor goed kennen, krijgt kluservaring en je hebt een gezellig dagje erbij!
Veel onderdelen heb ik voorradig.

Stuur maar een pm als je interesse hebt.

Groetjes,

"Dikke Miel" Rick
Gelogd

Check m'n website->-> www.rickhonig.nl<-<-
 
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: November 18, 2006, 12:50:24 »

waar woon je ergus?

mijn rs moet na de winter een keeer afgesteld worden vrees ik
na een aantal aanpassingen
nn kwas van plan het zelf te probere maar volges mij ist weln beetje lastig als jet nog nooit heb gedaan  Grin
Gelogd

rsv2002
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 200

Italy
« Antwoord #2 Gepost op: November 18, 2006, 13:39:12 »

Maarssen!!!!  Tongue Grin
(staat in eerste post.... Cool)
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #3 Gepost op: November 18, 2006, 16:14:34 »

 Embarrassed

k lees weer is te snel  Tongue

Maarse is weln eindje rijde voor me
dus dan kijk ik nog wel ff,
in ieder gval bdankt voort aanbod Wink
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: November 19, 2006, 16:04:23 »

Mooi initiatief Rick! Mogen er vele sleutelgekken volgen!  Cheesy

Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 19, 2006, 18:28:24 »

Kundig klussen aan je fiets en geldbesparen?

ARA leden, maar ook niet leden kunnen zich voor een leerzame en gezellige motor kluservaring aanmelden bij mij.
Ik heb een goed uitgeruste mini werkplaats achter mijn huis (in Maarssen) en ik vind het leuk om te sleutelen aan Aprilia’s en andere motoren (vooral Italiaanse).
Dit doe ik al voor mijn werk aan auto's en in mijn vrije tijd aan motoren zoals jullie waarschijnlijk weten.
Voor mensen met enige klusdrempelvrees bied ik een dag samen klussen aan, waarop we samen de benodigde klus(sen) aan je motor uitvoeren.
Je leert je eigen motor goed kennen, krijgt kluservaring en je hebt een gezellig dagje erbij!
Veel onderdelen heb ik voorradig.

Stuur maar een pm als je interesse hebt.

Groetjes,

"Dikke Miel" Rick

Moet er ook een vergoeding tegen overstaan  Roll Eyes?? Of doe je het uit pure aprilia liefde  Grin Grin!
Want dan wilk opzich wel us langskomen (mja...wordt um deze winter alleen niet echt  Undecided) volgend seizoen...
Want die klusdrempelvrees heb ik wel een beetje  Roll Eyes  aangezien ik niet super technisch ben!

Leuk idee trouwens!! En misschien zijn er wel meerdere klussers die je willen helpen bij ut idee...
 hoe meer zielen hoe meer vreugde Grin

Groetjessss

Jelmer (2 Fast 2 See)
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rs 250 girl
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: December 18, 2006, 22:45:36 »

dusse jij ken afstelle?

is goed.. wil er eventueel ook voor betalen geen probleem..

maare hoe zit het met ''garantie'' als die vast jankt omdat ie verkeerd staat afgesteld? Huh
Gelogd
Dikke Miel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 657


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: December 19, 2006, 00:37:08 »

dusse jij ken afstelle?

is goed.. wil er eventueel ook voor betalen geen probleem..

maare hoe zit het met ''garantie'' als die vast jankt omdat ie verkeerd staat afgesteld? Huh

Hoi rs250 girl,

Met het afstellen van een 250 heb ik geen ervaring, ik begin er dan ook liever niet aan.
Heb zelf een 125 gehad, dat gaat wel lukken.

Groetjes, Rick.
Gelogd

Check m'n website->-> www.rickhonig.nl<-<-
rs 250 girl
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: December 19, 2006, 09:36:03 »

daar was k dus al bang voor Smiley

125 is prima te doen alleen 250 lastiger maar weet al ander adresje denk waar k het laat doen Smiley

iig bedankt
Gelogd
jojo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


WAT EEN STELLETJE Hè

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 24, 2006, 11:32:21 »

Echt goed afstellen kan alleen op een vermogensbank, en dan moet je er eigenlijk nog een monteur bij hebben die ervaring heeft met 2-takten.
Wij hebben de onze afgelopen zomer laten afstellen bij Ruud Fredriks in Goes, daar werkt er een die zelf met rgv's gereden heeft (hetzelfde blok). Loopt als een tierelier Grin

John
Gelogd

John-Ysselsteyn
rs 250 girl
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: December 25, 2006, 14:04:08 »

Ben k zeker niet mee eens dat je alleen kunt afstellen op een testbank aangezien je daar geen normale weer omstandigheden heb en das dus zeker belangrijk bij een 2takt.

Bij een 125 is een sproeiertje verwissele zo gedaan ff in de winter op nieuw doen en klaar..

alleen bij een 250 gaat dat dus zeker niet zo simpel..
250 ken je eigenlijk alleen goed afstellen door te rijden te rijden en te rijden en dan moet er zeker wel iemand op rijden die het hoort en weet waar die het over heeft .. en dat hoor ik een testbank zo 1 2 3 nog niet echt zeggen Smiley

Wil niet zeggen dat k het allemaal veel beter weet dan jullie ofzo alleen dit moest k toch echt ff kwijt Grin
Gelogd
jojo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


WAT EEN STELLETJE Hè

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 26, 2006, 13:01:27 »

Ben k zeker niet mee eens dat je alleen kunt afstellen op een testbank aangezien je daar geen normale weer omstandigheden heb en das dus zeker belangrijk bij een 2takt.

Bij een 125 is een sproeiertje verwissele zo gedaan ff in de winter op nieuw doen en klaar..

alleen bij een 250 gaat dat dus zeker niet zo simpel..
250 ken je eigenlijk alleen goed afstellen door te rijden te rijden en te rijden en dan moet er zeker wel iemand op rijden die het hoort en weet waar die het over heeft .. en dat hoor ik een testbank zo 1 2 3 nog niet echt zeggen Smiley

Wil niet zeggen dat k het allemaal veel beter weet dan jullie ofzo alleen dit moest k toch echt ff kwijt Grin

En als de motor dan wel goed loopt, maar aan de arme kant?
Daar wordt je op den duur niet vrolijk van Cry.
Op de testbank meten ze de uitlaatgassen per cilinder, en wordt de motor dus ook per cilinder afgesteld.
Als je motor niet helemaal lekker loopt welke carb, ga je dan veranderen? zomaar op de gok lijkt me niet zo'n strak plan.

John
Gelogd

John-Ysselsteyn
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: December 26, 2006, 14:14:18 »

Ben k zeker niet mee eens dat je alleen kunt afstellen op een testbank aangezien je daar geen normale weer omstandigheden heb en das dus zeker belangrijk bij een 2takt.

Bij een 125 is een sproeiertje verwissele zo gedaan ff in de winter op nieuw doen en klaar..

alleen bij een 250 gaat dat dus zeker niet zo simpel..
250 ken je eigenlijk alleen goed afstellen door te rijden te rijden en te rijden en dan moet er zeker wel iemand op rijden die het hoort en weet waar die het over heeft .. en dat hoor ik een testbank zo 1 2 3 nog niet echt zeggen Smiley

Wil niet zeggen dat k het allemaal veel beter weet dan jullie ofzo alleen dit moest k toch echt ff kwijt Grin

En als de motor dan wel goed loopt, maar aan de arme kant?
Daar wordt je op den duur niet vrolijk van Cry.
Op de testbank meten ze de uitlaatgassen per cilinder, en wordt de motor dus ook per cilinder afgesteld.
Als je motor niet helemaal lekker loopt welke carb, ga je dan veranderen? zomaar op de gok lijkt me niet zo'n strak plan.

John

Vroeger waren er geen testbanken en toen ging t ook goed. Wink
Kwestie van bougies aflezen.
(niet dat ik het zelf doe, maar daarom laat ik dat aan de expert over)
Gelogd

rs 250 girl
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: December 26, 2006, 20:32:03 »

Ben k zeker niet mee eens dat je alleen kunt afstellen op een testbank aangezien je daar geen normale weer omstandigheden heb en das dus zeker belangrijk bij een 2takt.

Bij een 125 is een sproeiertje verwissele zo gedaan ff in de winter op nieuw doen en klaar..

alleen bij een 250 gaat dat dus zeker niet zo simpel..
250 ken je eigenlijk alleen goed afstellen door te rijden te rijden en te rijden en dan moet er zeker wel iemand op rijden die het hoort en weet waar die het over heeft .. en dat hoor ik een testbank zo 1 2 3 nog niet echt zeggen Smiley

Wil niet zeggen dat k het allemaal veel beter weet dan jullie ofzo alleen dit moest k toch echt ff kwijt Grin

En als de motor dan wel goed loopt, maar aan de arme kant?
Daar wordt je op den duur niet vrolijk van Cry.
Op de testbank meten ze de uitlaatgassen per cilinder, en wordt de motor dus ook per cilinder afgesteld.
Als je motor niet helemaal lekker loopt welke carb, ga je dan veranderen? zomaar op de gok lijkt me niet zo'n strak plan.

John

vandaar dat ik ook al zei dat je er wel iemand aan moet laten zitten die er verstand van heeft.. elke idi**t ken met een testbank omgaan maar dat wilt niet zeggen dat ie ook ken afstellen.. Mensen die echt weten hoe het moet hoe het gaat enz enz die horen dat gewoon of die te arm staat of te rijk enz enz.. niet gaan zeuren dat dat dus niet ken want k ken der zelf aardig wat die dat dus gewoon horen.. en zelf ben ook aardig op de goede weg om het allemaal te leren.. het gevoel is er al en de rest komt vanzelf Smiley en het verschil is duidelijk te horen en dat ken een testbank mij zo niet ff vertelle Smiley
Gelogd
jojo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


WAT EEN STELLETJE Hè

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 27, 2006, 22:24:16 »

Ben k zeker niet mee eens dat je alleen kunt afstellen op een testbank aangezien je daar geen normale weer omstandigheden heb en das dus zeker belangrijk bij een 2takt.

Bij een 125 is een sproeiertje verwissele zo gedaan ff in de winter op nieuw doen en klaar..

alleen bij een 250 gaat dat dus zeker niet zo simpel..
250 ken je eigenlijk alleen goed afstellen door te rijden te rijden en te rijden en dan moet er zeker wel iemand op rijden die het hoort en weet waar die het over heeft .. en dat hoor ik een testbank zo 1 2 3 nog niet echt zeggen Smiley

Wil niet zeggen dat k het allemaal veel beter weet dan jullie ofzo alleen dit moest k toch echt ff kwijt Grin

En als de motor dan wel goed loopt, maar aan de arme kant?
Daar wordt je op den duur niet vrolijk van Cry.
Op de testbank meten ze de uitlaatgassen per cilinder, en wordt de motor dus ook per cilinder afgesteld.
Als je motor niet helemaal lekker loopt welke carb, ga je dan veranderen? zomaar op de gok lijkt me niet zo'n strak plan.

John

vandaar dat ik ook al zei dat je er wel iemand aan moet laten zitten die er verstand van heeft.. elke idi**t ken met een testbank omgaan maar dat wilt niet zeggen dat ie ook ken afstellen.. Mensen die echt weten hoe het moet hoe het gaat enz enz die horen dat gewoon of die te arm staat of te rijk enz enz.. niet gaan zeuren dat dat dus niet ken want k ken der zelf aardig wat die dat dus gewoon horen.. en zelf ben ook aardig op de goede weg om het allemaal te leren.. het gevoel is er al en de rest komt vanzelf Smiley en het verschil is duidelijk te horen en dat ken een testbank mij zo niet ff vertelle Smiley

Zeg ook niet dat het niet kan, wil alleen aangeven dat het moeilijk is, en dat het veel schade kan veroorzaken als het niet goed gebeurd Wink

John
Gelogd

John-Ysselsteyn
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5177 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50140 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33836 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10006 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12165 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!