Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 10:23:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 121586 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Grrrsv
Gast
« Gepost op: December 03, 2006, 20:21:09 »

Op het Apriliaforum kwam ik meldingen tegen van een ernstig ongeluk van een Nederlander en een Zweed waar ik nogal van schrok. Van hun RSV was het linksysteem (driehoekige aluminium deel) afgebroken tijdens het rijden waardoor ze een zeer ernstig ongeluk hebben gehad.
Ik heb niet alle posts gelezen omdat het een slepend verhaal is geworden maar op de eerste pagina's kom ik argumenten tegen die me wel zorgen baren en uit de laatste pagina's maak ik op dat men er nog steeds niet uit is.
Heeft iemand hier wel eens iets van gehoord of gelezen?

Hier de link:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=74529[url]

Geval 1



Geval 2
« Laatste verandering: December 26, 2007, 23:52:35 door Grrrsv » Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: December 03, 2006, 22:35:59 »

Dit is al heel oud, dit is ook het ene geval wat ik gehoord heb  Undecided
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: December 04, 2006, 06:55:22 »

inderdaad een al wat ouder verhaal, alleen hebben we nooit gehoord wat nu de oorzaak was. Is de motor behandeld zoals deze behandeld moet worden of hebben ze hem als een raketlanceerbasis gebruikt.

Ik bedoel ik heb ooit een verhaal van een persoon met een Honda Fireblade aangehoord over een gescheurd balhoofd, levensgevaarlijk en dat honda zulke motoren op de weg durfde te zetten, daarna hoor je verhalen over wheelien, stoppies, springen en andere kunsten waar je toch een ander beeld gaat krijgen van een verhaal.

Maar als je erachter kan komen wat hier nu eigenlijk gebeurd is.

rolf
Gelogd
Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 04, 2006, 09:21:03 »

Ook wel 's gelezen, algemeen idee is dat het linksysteem met een verkeerd aanhaalmoment vastgezet is waardoor het blokkeert.
Bij een gat in de weg krijgt dat linksysteem zo'n opdonder dat het afbreekt.
Mvg, Han
Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 04, 2006, 11:25:46 »

Ook wel 's gelezen, algemeen idee is dat het linksysteem met een verkeerd aanhaalmoment vastgezet is waardoor het blokkeert.
Bij een gat in de weg krijgt dat linksysteem zo'n opdonder dat het afbreekt.
Mvg, Han

Ja, maar zou het daar wel alleen door komen?
Ik denk net wat rolf zegt...dat het meestal mede door wheelies, stoppies e.d. gebeurd.. want dat is toch ook niet goed voor je motor  Undecided
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Grrrsv
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 04, 2006, 22:14:28 »

We zullen er waarschijnlijk nooit achterkomen wat de oorzaak was.
Ik vind wel dat een sportmotor hufterproof moet zijn op belangrijke onderdelen. Wheelies en stoppies (mogen) zorgen voor kapotte lagers, lekke keerringen, en gecupte banden maar afbrekende dragende onderdelen door krachten die de motor zelf kan opwekken?
Ach, het zal wel goed zitten. 2 gevallen op (tien?) duizenden RSV en Tuono's, volgens mij scoren NASA en Boeing niet beter en loop je andere grotere risico's op de motor.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: December 05, 2006, 13:00:05 »

Tja, blijft een lastig verhaal, niet alles is uit te sluiten. Heb ook al is gehoord dat een schokdemper achter het begaf in de bocht, die man zit nu ook in een rolstoel  Undecided Of een ketting die brak tijden een gangetje van 160 op de snelweg  Undecided

Overal zit wel een dikke veiligheidsfactor van minimaal 2 op, maar je kunt niet alles voorkomen denk ik..
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: December 05, 2006, 14:46:20 »

wat dacht je van het frame van de Suzuki GSXR 1000 model 2005 wat tijdens een race spontaan door midden brak.

rolf
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #8 Gepost op: December 05, 2006, 15:27:44 »

wow ja,

daar was toen een hoop ophef over!!!!!!!!!!!!
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 05, 2006, 17:18:35 »

wat dacht je van het frame van de Suzuki GSXR 1000 model 2005 wat tijdens een race spontaan door midden brak.

rolf
En de voorwielen die het begaven  Undecided
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
wolly
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 28, 2007, 20:06:47 »

Er is er weer 1 bijgekomen !

Voor de mensen die wel eens op het amerikaanse forum kijken: scott2ride is gecrashed door afbrekende link platen. Breuken zien er ook hetzelfde uit als bij de eerdere gevallen. Hij heeft zelf geen schade opgelopen. Bovendien reden er 2 advocaten achter hem toen het gebeurde. Krijgt voor aprilia dus nog wel juridische gevolgen. Misschien wordt dit ook wel een terugroepactie. Hebben ze tenslotte ook gedaan voor de brekende achtervorken.
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 28, 2007, 21:02:35 »

Ik heb de nederlander bij wie dat gebeurde gesproken. Was tijdens het rijden die driehoek afgebroken. (dus niet tijdens wheelies ed.) Hij wilde toen bij ons op de stand op de motorbeurs utrecht zijn verhaal even kwijt. Hij probeerde al een jaar de schade te verhalen op Aprilia. Lukte niet omdat hij de achtershock eruit had gehad voordat het gebeurde (en ws daarna de bouten te hard aangedraaid)

Was een rotverhaal, maar ik maak me geen zorgen. Milles zijn beresterk (in alle opzichten) en behoorlijk hufterproof  Wink
Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 29, 2007, 03:23:31 »

Er is er weer 1 bijgekomen !

Voor de mensen die wel eens op het amerikaanse forum kijken: scott2ride is gecrashed door afbrekende link platen. Breuken zien er ook hetzelfde uit als bij de eerdere gevallen. Hij heeft zelf geen schade opgelopen. Bovendien reden er 2 advocaten achter hem toen het gebeurde. Krijgt voor aprilia dus nog wel juridische gevolgen. Misschien wordt dit ook wel een terugroepactie. Hebben ze tenslotte ook gedaan voor de brekende achtervorken.

Als ik ga rijden dan neem ik ook altijd mijn advocaat mee ,, Soms wil me vriendin ook mee. Maar dan zeg ik jammer maar STEL dat er wat gebeurd..

Nee grapje... Tis erg vervelend maar vraag me af er een zaak van te maken is..

Grt Marco..
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 29, 2007, 16:26:55 »

Ik heb de nederlander bij wie dat gebeurde gesproken. Was tijdens het rijden die driehoek afgebroken. (dus niet tijdens wheelies ed.) Hij wilde toen bij ons op de stand op de motorbeurs utrecht zijn verhaal even kwijt. Hij probeerde al een jaar de schade te verhalen op Aprilia. Lukte niet omdat hij de achtershock eruit had gehad voordat het gebeurde (en ws daarna de bouten te hard aangedraaid)

Was een rotverhaal, maar ik maak me geen zorgen. Milles zijn beresterk (in alle opzichten) en behoorlijk hufterproof  Wink

op een gegeven moment moet je ook ophouden met boze brieven sturen en gaan dagvaarden... 
Gelogd

wolly
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 29, 2007, 22:32:16 »

Ligt er een beetje aan natuurlijk. Als je eigen motor total loss in de sloot ligt, denk je daar waarschijnlijk wel anders over.
Ik blijf het raar vinden dat ze wel complete achtervorken omwisselen en een paar simpele links niet.
Het totaal aantal gevallen van gescheurde achtervorken was ook niet zo groot. Daar waren ook nog geen ongelukken mee gebeurd.

Ik denk dat ik ze voor de zekerheid wel vervang.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181295 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25352 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44782 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19350 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23759 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!