Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 04:16:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 121584 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 30, 2007, 08:26:54 »

Als het te vast aandraaien van de bouten echt de oorzaak is, dan weet je natuurlijk niet meer waar je moet eindigen met vervangen.
Als je de link zwaarder maakt, zal er vast wel weer iemand zijn die hem weer te vast aandraait
Gelogd

Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 30, 2007, 08:48:02 »

Bizar verhaal, maar als je bedenkt dat er zoveel Mille's zijn en deze voorvallen schaars zijn, hoeven we ons volgens mij niet veel zorgen te maken. Wel ff opletten als je de boel loshaalt en weer in elkaar moet zetten. Er is al een topic geweest over momentsleutels   
Gelogd
rsvjan
Twin sound 4 ever
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


R1 crossplane

Luxembourg
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 30, 2007, 16:54:09 »

Bizar verhaal, maar als je bedenkt dat er zoveel Mille's zijn en deze voorvallen schaars zijn, hoeven we ons volgens mij niet veel zorgen te maken. Wel ff opletten als je de boel loshaalt en weer in elkaar moet zetten. Er is al een topic geweest over momentsleutels  

*momentsleutel* lijkt me idd d enige oplossing bij zelf sleutelen 

maar dan nog, heb het linksysteem bekeken, daar waar de schokbreker in de link gemonteerd is draai je alleen een bus aan die gelagerd is in de schokbreker, deze kan bij juiste montage ook bij te vast zetten mijns inziens niet de link doen afbreken of een zwaardere belastin voor deze betekenen.
Wat wel zou kunnen, is dat juist dat lager vast is komen te zitten (te weinig onderhoud?), juist in de racerij (zware belastingen, heet worden etc.) zoals ik heb gehoord waarbij de schokbreker daar afbreekt (of indien de zwakkere schakel de link is deze breekt?). Maar de link bij een appie is zwaar uitgevoerd! 
je zou dit kunnen voorleggen aan een veringsspecialist, maar dan moet je wel de beschadigde onderdelen hebben
 
Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 30, 2007, 20:44:49 »

Citaat
je zou dit kunnen voorleggen aan een veringsspecialist, maar dan moet je wel de beschadigde onderdelen hebben

zo ziet dat er ongeveer uit:
Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 30, 2007, 20:46:23 »

Citaat
Maar de link bij een appie is zwaar uitgevoerd! 

was bij de modellen tot en met 2003 wel wat steviger:

Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 30, 2007, 20:48:15 »

Er zijn al mensen die ze preventief hebben vervangen. Sommigen ontdekken dan pas beschadigingen aan de binnenkant van de originele links

Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 30, 2007, 20:50:12 »

zo lossen sommigen het op:



Link platen van roestvrij staal. Kost de wereld niet en dan weet je zeker dat die niet afbreken
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 31, 2007, 12:36:58 »

Hallo, ik ben hier net met verbazing aan het lezen wat er bij die gasten is afgebroken; wordt me alleen niet helemaal duidelijk welk model/modellen dit euvel heeft? Heb zelf een RSV Mille uit '04 en ben op dit moment aan het wachten op een nieuwe achterbrug/achtervork waarop ik nog recht heb. (was eerlijk gezegd érg blij met het feit dat ik hier nog recht op bleek te hebben terwijl ik de 2e eigenaar ben!!)
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 31, 2007, 13:53:39 »

dat is dan nalatigheid geweest van de 1e eigenaar, iedereen heeft een brief thuis gehad om de achterbrug te wisselen.

succes

grtjs rolf
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 31, 2007, 14:02:26 »

Hallo, ik ben hier net met verbazing aan het lezen wat er bij die gasten is afgebroken; wordt me alleen niet helemaal duidelijk welk model/modellen dit euvel heeft? Heb zelf een RSV Mille uit '04 en ben op dit moment aan het wachten op een nieuwe achterbrug/achtervork waarop ik nog recht heb. (was eerlijk gezegd érg blij met het feit dat ik hier nog recht op bleek te hebben terwijl ik de 2e eigenaar ben!!)

2004/2005

 Cry
Gelogd

Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 31, 2007, 14:06:59 »

en Tuono vanaf 2006
Gelogd

Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 31, 2007, 15:20:04 »

hmm dat zou dus al het 2de foutje in mijn RSV zijn/worden en heb hem pas anderhalve maand! Die nieuwe achterbrug krijg ik, da's geen probleem, maar hopelijk komt er dan ook een terugroepactie voor die 'linkpipe' . Anders is het misschien verstandig het zelf al te verwisselen?? had de eerste eigenaar v.d. rsv gevraagd waarom hij in godsnaam niet gereageerd heeft op de (achterbrug/vork) terugroepactie. Hij zei dat z'n aprilia dealer hem had gezegd dat er helemaal geen enkele noodzaak hiervoor was, zou alleen scheuren bij circuitgebruik/overmatig racy gebruik zeg maar... toch erg dom, niet?? Ik zou het gewoon altijd meteen laten vervangen als het toch gratis kan!!! (zo'n achterbrug kan volgens mij al zonder montage zo'n 1600 euro's kosten!!)
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 31, 2007, 15:26:29 »

tja inderdaad ik zou hem vervangen, achteraf als er iets gebeurd hebben ze je in de gelegenheid gesteld en dan heb je er geen gebruik van gemaakt.

Maar ik persoonlijk maak me niet zo'n zorgen om het linksysteem en ga hem dus ook niet op voorhand vervangen voordat er iets officieels komt, forums hebben velen voordelen maar ook velen nadelen. Onder andere dat men zich snel laat beinvloeden door berichten van anderen.
Ik heb een RSv 2004 gehad en nu een Tuono 2006 en met veel plezier en zonder noemenswaardige problemen.

grtjs rolf

ps. ieder moet het tenslotte alles zelf weten en zelf zijn verantwoording nemen Wink
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Oktober 31, 2007, 17:32:13 »

Als het idd levensbedreigend zou zijn dan haalt Aprilia echt wel al die Aprilia's terug! Lijkt me niet zo'n dure terugroep-aktie, 2 van die plaatjes (achterbrug etc waren veel duurder).
Ik zou me er niet super druk om maken, men laat zich idd snel gek maken.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
wolly
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 31, 2007, 19:54:18 »

Citaat
2004/2005

2006/2007 ook. Platen zijn hetzelfde. Foto van de gebroken links is van een 2007 factory.


Citaat
Als het idd levensbedreigend zou zijn dan haalt Aprilia echt wel al die Aprilia's terug! Lijkt me niet zo'n dure terugroep-aktie, 2 van die plaatjes (achterbrug etc waren veel duurder).
Ik zou me er niet super druk om maken, men laat zich idd snel gek maken.

Ik ben met je eens dat je er niet super druk om hoeft te maken. Ik blijf er voorlopig ook wel mee rijden, maar er zijn ook wel een aantal problemen bekend waar aprilia in 3 jaar tijd nog geen oplossing voor heeft of iets aan doet.

Bovendien scoort mijn motor vrij hoog bij het aantal "bekende gebreken".

Beetje zelfde verhaal als het verwijderen van de bruine stekkers van de dynamo naar de spanningsregelaar. Daar kun je ook wachten tot je kortsluiting hebt en dan de dynamo ook nog kunt vervangen.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181292 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25350 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44782 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19350 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23759 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!