Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 11:57:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 121836 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #75 Gepost op: Februari 14, 2008, 17:34:12 »

AF-1 link plates
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Grrrsv
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: Februari 14, 2008, 17:57:52 »

Voor een paar tientjes heb je zekerheid. Ik begrijp niet dat het voor sommigen nog steeds een issue is 
Tuonojack, ik en een non-ara guy hebben ze vervangen door AF-1 linkplates. Je wilt niet weten hoe de originele linkplates (bij alle drie) eruit zagen aan de binnenzijde doordat de dogbone en en bevestigingspunt van de achterbrug er steeds langs hadden geschuurd. Bij mij was er 1mm weg. Maar ook daar had ik al foto's van onze Amerikaanse vrienden van gepost hier. Iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #77 Gepost op: Februari 14, 2008, 20:06:15 »

Ik ga ze zeker vervangen en het aanhaalmoment is 50nm Teun? Zal er voor de zekerheid locktide aan doen  Wink
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Fido
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: Februari 14, 2008, 20:16:00 »

Wow als ik dit topic zo lees ga ik me gelijk zorgen maken..

Geld dit ook voor een Tuono factory uit 2007?
Echt bizar dat Aprilia hier zo moeilijk over doet.
Doet me een beetje denken aan de Fiat Stilo met zijn afbrekende vering... ook zo'n bizar verhaal
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #79 Gepost op: Februari 14, 2008, 20:34:31 »

Geld dit ook voor een Tuono factory uit 2007?

Maakt niet uit welk type je hebt, ik heb een RSV Factory van 2007 en die heeft dezelfde linkplates als een 2004/05/06

Wellicht dat we gezamelijk in kunnen kopen de verzendkosten zijn per bestelling redelijk hoog bij AF1. Het maakt niet uit of we 1 setje of 10 setjes kopen de verzendkosten blijven gelijk......

Sam heb jij er nog ringetjes (plastic o.i.d.) tussen gedaan? Op het AF1 forum hebben sommigen dat nl. wel gedaan i.v.m. het schuren.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Robbert
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 98


Netherlands
« Antwoord #80 Gepost op: Februari 14, 2008, 20:50:01 »

NU ik dit allemaal heb gelezen zit er toch sterk aan te denken om van die platen te monteren, en ook van die van die nylon ringen te monteren anders scheuren die nieuwe platen ook weer in en schiet je er nog niet veel mee op dacht ik zo.
Gelogd
Jeroen
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: Februari 14, 2008, 22:12:52 »

Aanhaalmoment idd 50 NM volgens de 2005 manual.

Heb ze ook (AF1) thuisliggen, ben er alleen nog niet uit of ik er
teflon ringen tussen plaats of het hele plaatje bedek met teflon.
Ga er binnenkort aan beginnen.

Even uitvogelen hoe ik die centerstand van appie ga gebruiken. Zo te zien moet daar een ophangbout
van de achterste cylinder voor verwisseld worden en tevens eentje van het frame.
Iemand ervaring mee?
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: Februari 14, 2008, 23:30:29 »

@mjvanderlaan: ik doe in ieder geval alvast mee bij een gezamenlijke inkoop; besparen we ons (als we met meerderen bestellen) ook de verzendkosten. Voor een paar euro ga ik niet op veiligheid besparen! Schrik wel een beetje ervan dat Aprilia hier niks aan doet!
Gelogd
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #83 Gepost op: Februari 14, 2008, 23:46:27 »

@mjvanderlaan : Sam en ik hebben er wel nylon ringen tussen gedaan ( blijft de dogbone mooi vrij lopen) ik heb ze bij skiffy.nl gehaald en inderdaad locktide gebruikt.

3 sets bij AF-1 incl. verzenden en belasting € 57,00 per set.
« Laatste verandering: Februari 15, 2008, 20:18:20 door Tuonojack » Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #84 Gepost op: Februari 15, 2008, 07:49:15 »

ja heren, zullen we dan maar gaan bestellen??? Ik wil ze zelf liefst snel bestellen, op 1 maart krijg ik een nieuwe achterbrug (van Aprilia) en wil dan ook in een keer die linkplates laten vervangen. Ga hier namelijk niet zelf aan beginnen want ik heb 2 linkerhanden 

dus de linkplates bestellen bij AF1 incl verz. en bel. is 57 euro (voor setje neem ik aan Tuonojack?)

en de nylon ringen bij www.skiffy.nl?

Ik neem aan dat je de locktide moet gebruiken om het los te maken/ te bevestigen? Zal de Aprilia dealer dan wel hebben (ga ik vanuit)..

--> Alvast bedankt voor de tips!
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #85 Gepost op: Februari 15, 2008, 09:10:37 »

Tuonojack & Grrrsv,

Wat zijn de betalingmethoden bij AF1? Ik heb nl. geen credit card en op hun site te zien moet je die wel hebben  Sad

Ik wil wel wat setjes (voor mij en andere gegadigden) bestellen maar dan moet de betaling wel via internationale overboeking kunnen.
 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #86 Gepost op: Februari 15, 2008, 09:27:54 »

Aanhaalmoment idd 50 NM volgens de 2005 manual.

Heb ze ook (AF1) thuisliggen, ben er alleen nog niet uit of ik er
teflon ringen tussen plaats of het hele plaatje bedek met teflon.
Ga er binnenkort aan beginnen.

Even uitvogelen hoe ik die centerstand van appie ga gebruiken. Zo te zien moet daar een ophangbout
van de achterste cylinder voor verwisseld worden en tevens eentje van het frame.
Iemand ervaring mee?

Wat men op het AF1 forum doet is een staaf door het frame (waar de moeren van de achterbrug zitten) en dan aan beide kanten een bokje. Achterwiel er ff uit halen dat scheelt weer gewicht en ruimte om te sleutelen.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #87 Gepost op: Februari 15, 2008, 13:00:42 »

@ Ivo € 57,00 p/set is als je de verzendkosten met 3 man deelt incl btw en inklaringskosten.

@ mjvanderlaan, ik heb met creditcard besteld maar mail anders ff met orders@af1racing.com

Groet,

Jack
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: Februari 15, 2008, 13:32:01 »

@ Robbert: Heb je misschien een linkje van die nylon ringen op skiffy.nl ; heb namelijk geen idee hoe ze eruit zien en hoe of waar ze gemonteerd moeten worden.

@mjvanderlaan: ik kan je het geld zo overmaken als je me je bankrek.nr. doormailt? Hoef je het niet voor te schieten.. mijn mailadres is ivoschrien@hotmail.com. Als ze moeilijk doen over een intern. betaling kan ik desnoods ook mijn ouders hun creditcard vragen. Grzz

@Tuonojack: bedankt voor de info! Superszzzz
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #89 Gepost op: Februari 15, 2008, 15:27:52 »

Thnx Tuonojack,

Heb ze net een mail gestuurd of ze International Banking willen accepteren, ff afwachten dus. We keep in touch 

Zodra ze dit wel willen zal ik ff vragen wie ze allemaal willen (Ivo en Jan staan al op de lijst  Wink)

Goed weekend iedereen!
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181686 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25376 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44842 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19369 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23793 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!