Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 13:18:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 121837 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: Maart 01, 2008, 16:41:11 »

Hallo hallo,

mijn appie is vandaag bij de dealer geweest voor de nieuwe achterbrug (en velgstriping) dus de linkplates heb ik voorlopig niet nodig.

Gert-Jan, ik heb een andere ARA-forummer gevraagd of hij de linkplates ook nog nodig heeft; zo ja, kan hij die wat ik had besteld hebben. Als niemand de linkplates wil hebben neem ik ze uiteraard gewoon van je over en laat ik ze gewoon liggen totdat de Appie weer een beurt krijg en dan laat ik ze er dan opzetten.

Grzzz!
Gelogd
Hautje
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 343


Netherlands
« Antwoord #151 Gepost op: Maart 02, 2008, 09:58:03 »

Hee ivo als hij ze niet wil wil ik ze graag hebben ps zitten er dan ringen bij.Ik hoor het wel of doorgaat.
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #152 Gepost op: Maart 02, 2008, 11:17:23 »

@Hautje, In je avatar staat nog een 'oude' tuono; deze plates zijn wel voor de 2006/2008 tuono's en 2004/2008 rsv's

@IVO, je mag ze best doorverkopen als je dat wilt, maar ik heb het voor jou bestelt hè, om een mogelijk probleem met jouw motor te verhelpen 

Groeten, 
Gert-Jan Tuuono
Gelogd

Kusanagi
Gast
« Antwoord #153 Gepost op: Maart 02, 2008, 11:52:00 »

Als ik Ivo was ging hij gewoon weer uit elkaar als de linkplates binnen waren. Het is niet debiel veel werk.
Hoe hard sla je jezelf voor je kop als je de 2e nederlander wordt die ff 'afstapt' omdat zijn linkplates afbreken? (terwijl je ze had liggen) 
Gelogd
Hautje
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 343


Netherlands
« Antwoord #154 Gepost op: Maart 02, 2008, 13:33:00 »

@gert-jan tuuono jammer ik dacht dat ze het zelfde waren bedankt voor het melden.
@ivo sorry ik heb net gelezen dat het niet past dus bij deze zie ik er van af.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #155 Gepost op: Maart 02, 2008, 19:09:42 »

Met jou link plates is niet mis Hautje, no worry 

Hoezo hoef je die platen niet meer Ivo, heeft de dealer dat gezegd?? Ik zou ze maar gewoon vervangen, wil de risico's niet lopen. Stel dat er iets gebeurd denk je dan dat de dealer iets voor je gaat doen of vergoeden ........ ik denk het 
Het vervangen stelt geen ruk voor, 15 a 20 minuten en het is klaar. In principe hoeft het achterwiel er niet eens uit. Ik heb vrijdag mijn banden (+tandwielen) vervangen en laat het achterwiel er ff uit da's iets makkelijker sleutelen.

Hoop dat ze deze week binnenkomen, zit in startblokken  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: Maart 03, 2008, 13:01:59 »

@ Gert-Jan Tuono: ja laat de plates maar gewoon mijn kant opkomen, ik kijk wel even wat ik doe.. i i g bedankt voor al je moeite!! 

wellicht inderdaad toch maar gewoon even laten vervangen... weet alleen niet wat me dat kost (behalve de plates..)

heb namelijk nogal veel uitgaven aan de bike gehad (van Leovince demperset, grille, achterlamp, knippers voor en achter, achterbok, druppellader, kleine beurt, etc. etc. > rond de 800 euro's) en de geldkraan is een beetje op...

heeft iemand een idee hoeveel werk/ geld 't kost voor de plates erin te laten zetten???

Gr Ivo
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #157 Gepost op: Maart 03, 2008, 13:11:39 »

Misschien wil een handige behulpzame medeforummer je wel helpen  Grin

Ik dus niet want ik ben niet zo handig vraag maar aan mijn vrouw haha

Vincent
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #158 Gepost op: Maart 03, 2008, 14:38:17 »

Ivo,

Dat doe je toch zelf, het zijn maar 3 schroeven. Je mag die link plates bij mij (samen dus) wel komen vervangen. Ik denk alleen dat jij van ver moet komen en je meer aan brandstof kwijt bent dan..........
Ik heb een voor en achterbok, dik stuk staal voor door de achterbrug + 2 extra bokjes, momentsleutels etc


en euhhhh wat is veel geld (+/- 60,=) voor je eigen veiligheid. Denk als je wel op je plaat gaat dat je er meer bij in schiet.......

Gr
Michael

« Laatste verandering: Maart 03, 2008, 14:40:03 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
teun
Gast
« Antwoord #159 Gepost op: Maart 03, 2008, 16:50:44 »

onthouden jullie nu allemaal wel, dat die linkplaatjes met zelfborgende moeren op moment zitten vast gezet...

officieel moet je een zelfborgende moer na 1x vastzetten vervangen. dus als jullie die dingen niet vervangen, gebruik dan aub locktite 243, anders kom je nog een keer in de krant omdat er een moertje is losgetrilt....

Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #160 Gepost op: Maart 03, 2008, 19:32:32 »

Bedankt voor de tip teun  ik doe de modificatie samen met een monteur van de dealer, kan niet fout gaan dan  (hopen dat 'ie niet meeleest). Ik heb thuis niet zulke goede faciliteiten, gaat wel een stukje beter met een takel en een mooie fijne momentsleutel (heb zelf alleen een grote zware).

Groeten, 
Gert-Jan Tuono

@ Michael, Ivo en Jan: Status nog steeds douane 
Gelogd

mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #161 Gepost op: Maart 03, 2008, 22:21:32 »

onthouden jullie nu allemaal wel, dat die linkplaatjes met zelfborgende moeren op moment zitten vast gezet...

officieel moet je een zelfborgende moer na 1x vastzetten vervangen. dus als jullie die dingen niet vervangen, gebruik dan aub locktite 243, anders kom je nog een keer in de krant omdat er een moertje is losgetrilt....

Had er niet voor niets bij gezet dat ik moment sleutels heb  angel
Eerder in dit topic had ik al ff gevraagd wat de NM's waren voor de linkplates: 50NM

Ik heb zelf al ff nieuwe zelfborgende moeren bij de hornbach gehaald (3 stuks, 60 eurocent volgens mij), maar daar gaat ook nog ff wat extra loctite op. Zekerheid voor alles  Wink


Wel bedankt voor je bezorgdheid Teun  Wellicht dat de andere forumleden dit nog niet wisten of het hele topic nog niet hadden gelezen.
« Laatste verandering: Maart 03, 2008, 22:30:09 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #162 Gepost op: Maart 03, 2008, 23:22:10 »

Ja heren, weer bedankt voor de info. Ja ik denk dat het voor mij een beetje ver is om af te komen, maar ik denk dat ik ze laat vervangen zodra ik toch een nieuwe achterband erop laat leggen, zal rond de zomer worden of ik vraag gewoon 's aan een monteur bij m'n dealer wat 't kost om het te laten vervangen.. wel alvast iedereen bedankt voor alle bruikbare tips!! 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #163 Gepost op: Maart 05, 2008, 08:25:20 »

Gert-Jan volgens mij moeten we de douane ff wakker schudden, stelletje slakken 
Ik neem toch aan dat je status deze week wel moet wijzigen
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #164 Gepost op: Maart 05, 2008, 17:47:11 »

  ZE ZIJN WAKKER 

Mannen, vandaag waren de linkplates er eindelijk. Ik heb ze meteen in enveloppen gestopt en bij het postkantoor laten wegen en frankeren. Morgen of uiterlijk overmorgen moeten ze bij jullie zijn... laat het svp even weten.

Zodra ik weet wat het precies gekost heeft ($ --> € op de creditcard afrekening) dan horen jullie van mij per mail of PM. Ik heb tot nu tot betaald: $239,96 voor 4 setjes plates, €47,15 douane kosten voor 4 setjes plates, €5,28 voor 3 stuks postzegels.

@Michael: Jij bent de eerste die aan't monteren gaat --> foto's  Huh
@Ivo: Ik hoop dat je ze er toch nog snel opkrijgt 
@Jan: Ik heb het adres van jouw website gebruikt.... dan weet je waar ze liggen 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
Gelogd

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181686 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25376 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44843 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19369 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23793 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!