Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 03:55:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 122310 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #165 Gepost op: Maart 05, 2008, 17:55:31 »

ZE ZIJN WAKKER 

Mannen, vandaag waren de linkplates er eindelijk. Ik heb ze meteen in enveloppen gestopt en bij het postkantoor laten wegen en frankeren. Morgen of uiterlijk overmorgen moeten ze bij jullie zijn... laat het svp even weten.

Zodra ik weet wat het precies gekost heeft ($ --> € op de creditcard afrekening) dan horen jullie van mij per mail of PM. Ik heb tot nu tot betaald: $239,96 voor 4 setjes plates, €47,15 douane kosten voor 4 setjes plates, €5,28 voor 3 stuks postzegels.

@Michael: Jij bent de eerste die aan't monteren gaat --> foto's  Huh
@Ivo: Ik hoop dat je ze er toch nog snel opkrijgt 
@Jan: Ik heb het adres van jouw website gebruikt.... dan weet je waar ze liggen 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono

Dank u
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kusanagi
Gast
« Antwoord #166 Gepost op: Maart 05, 2008, 17:55:45 »

Waar woon je in de buurt Ivo? kunnen we zien of er een handig lid in de buurt woont.
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #167 Gepost op: Maart 05, 2008, 18:28:22 »

Ja, goede actie Kusanagi  , Ivo woont in de omgeving van Maastricht. Wie kan en wil hem helpen de plates te monteren 

Je hebt wel voorzieningen nodig om de motor aan de achterzijde te takelen of ondersteunen (niet aan de achterbrug) om dat de link de achterbrug verbindt aan de schokbreker 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
 
Gelogd

Kusanagi
Gast
« Antwoord #168 Gepost op: Maart 05, 2008, 20:32:46 »

Ik kan takelen, maar woon net boven de rivieren. 30 km onder Utrecht zeg maar.
Dus dan is het daar laten doen goedkoper dan heen en weer rijden.
Maar als je het gezellig vindt ben je welkom. Moet zelf ook nog ff op jacht naar een net momentsleuteltje (lenen of kopen)
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #169 Gepost op: Maart 05, 2008, 22:00:21 »

ZE ZIJN WAKKER 

Mannen, vandaag waren de linkplates er eindelijk. Ik heb ze meteen in enveloppen gestopt en bij het postkantoor laten wegen en frankeren. Morgen of uiterlijk overmorgen moeten ze bij jullie zijn... laat het svp even weten.

Zodra ik weet wat het precies gekost heeft ($ --> € op de creditcard afrekening) dan horen jullie van mij per mail of PM. Ik heb tot nu tot betaald: $239,96 voor 4 setjes plates, €47,15 douane kosten voor 4 setjes plates, €5,28 voor 3 stuks postzegels.

@Michael: Jij bent de eerste die aan't monteren gaat --> foto's  Huh
@Ivo: Ik hoop dat je ze er toch nog snel opkrijgt 
@Jan: Ik heb het adres van jouw website gebruikt.... dan weet je waar ze liggen 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono



SUper Gert-Jan  Zodra je het bedrag weet dan hoor ik het graag en maak het uiteraard direct over!
Ik ben morgen en overmorgen vrij, dus jaaaaa ik vervang ze onmiddelijk. Mijn achterwiel is er nog uit dus kan haast niet wachten 

Ik wil wel ff een paar foto's maken indien men dat graag wil 
Waar heb je het voor mij heen gestuurd, thuis of werk?? Hoop de 1e en anders haal ik het wel bij mijn werk op.

Nogmaals THNX 

Michael
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
aka wouter
Gast
« Antwoord #170 Gepost op: Maart 05, 2008, 22:29:59 »

ik heb dit topic inmiddels een paar keer doorgelezen en zal gezien de massa berichten misschien wat over het hoofd gezien hebben. Ik heb ook geïnformeerd bij mijn eigen dealer Motorport in Stadskanaal en hen deze kwestie voorgelegd. Het was hun bekend dat er 3 a 4 voorvallen waren. Zij hadden zelf 1 casus van zo'n afgebroken bevestiging.  Ook Aprilia kent het probleem maar onderneemt geen terugroepactie.

Wat ik van de dealer hoorde is onderhoud van belang en zout (pekel) inwerking. Het link-systeem zou vast kunnen gaan zitten en daardoor afbreken. Indien het systeem schoon gehouden wordt en tijdig goed ingevet wordt zou er niets aan de hand zijn.
Vanavond heb ik eerst maar eens de aprilia ontdaan van beplating en toen goed schoon gemaakt. Morgen ga ik het link systeem los sleutelen.....moet nog wel uitzoeken hoe dat moet. Bij twijfel ga ik naar de dealer.
Als ik naar het materiaal (dikte) kijk van het linksysteem, ik ben een leek, en wat voor krachten erop komen.......zou je kunnen aannemen dat het wel wat povertjes is. Maar ja mag toch ook aannemen dat Aprilia echt wel actie onderneemt als er gevaar van aansprakelijkheid zou bestaan???

hoe dan ook, ik ben alert en zal deze topic blijven volgen

Gelogd
Grrrsv
Gast
« Antwoord #171 Gepost op: Maart 05, 2008, 22:54:41 »

Citaat
Wat ik van de dealer hoorde is onderhoud van belang en zout (pekel) inwerking. Het link-systeem zou vast kunnen gaan zitten en daardoor afbreken. Indien het systeem schoon gehouden wordt en tijdig goed ingevet wordt zou er niets aan de hand zijn.
Dit is bullshit van de dealer. Alle gevallen betreffen modellen vanaf 2004 (met die nieuwe superdunne plaatjes), bij modellen tot 2004 (al veel langer op de weg en meer km) is het nooit voorgekomen. Betreffende RSV's zijn allemaal bereden door mensen die superzuinig zijn op hun mooie motor, met weinig km op de teller en waarschijnlijk niet of nauwelijks blootgesteld aan pekel.
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #172 Gepost op: Maart 05, 2008, 23:29:23 »

Gert-Jan Tuono: Superbedankt voor alles! Ik hoor wel hoeveel het heeft gekost! Thanks! 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #173 Gepost op: Maart 06, 2008, 21:24:08 »

De link plates lagen vanmiddag in de bus, ben om 19:00 de schuur in gedoken.
Mijn dogbone heeft ondanks de lage km stand toch al een beetje z'n sporen achter gelaten op de link plates



Ik heb een ijzeren staaf door de achterbrug heen gedaan en daaronder 2 bokjes, vervolgens de achterbok eronder weg:


Oude linkplates eraf schroeven en de boel lekker in het de lagervet zetten:


Plastik ringen van skiffy ertusssen en AF1 plates erop:


Loctite 243 op de bouten en de moeren op 50NM vast gezet (heb de oude moeren gebruikt, staat in werkplaatshandboek dat je ze 3x mag gebruiken):


En toen zat alles weer in elkaar:


Ik denk dat het wel handig is als het achterwiel eruit is, heeft men iets meer ruimte om te sleutelen.

Suc6 iedereen
Michael
« Laatste verandering: November 23, 2009, 16:21:32 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #174 Gepost op: Maart 06, 2008, 21:28:45 »

De link plates lagen vanmiddag in de bus, ben om 19:00 de schuur in gedoken.
Mijn dogbone heeft ondanks de lage km stand toch al een beetje z'n sporen achter gelaten



Ik heb een ijzeren staaf door de achterbrug heen gedaan en daaronder 2 bokjes, vervolgens de achterbok eronder weg:


Oude linkplates eraf schroeven en de boel lekker 5n het de lagervet zetten:


Plastik ringen van skiffy ertusssen en AF1 plates erop:


Loctite 242 op de bouten en de moeren (heb de oude moeren gebruikt, staat in werkplaats boek dat je ze 3x mag gebruiken) op 50NM vast gezet:


En toen zat alles weer in elkaar:


Ik denk dat het wel handig is als het achterwiel eruit is, heeft men iets meer ruimte om te sleutelen.

Suc6 iedereen
Michael
Hou de deur van de berging ff open ik ben onderweg Grin Grin Grin
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #175 Gepost op: Maart 06, 2008, 21:31:28 »

  het gereedschap is nog warm, kom maar op  Grin

Stelt echt niets voor
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #176 Gepost op: Maart 06, 2008, 23:32:30 »

Gert-Jan Tuono: ik heb de linkplates binnen he, super bedankt! Ik hoor wel hoeveel 't kost 
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #177 Gepost op: Maart 07, 2008, 06:27:08 »

Mooie foto's Michael  Het ziet er zo echt niet al te moeilijk uit. En Jan, Zaterdag wordt het wel aardig weer voor een ritje naar Groningen  Maar let op; d'r ligt nog wel een bak pekel op de weg. Zal me niks verbazen als daar vannacht nog het nodige bij komt.

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
Gelogd

R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #178 Gepost op: Maart 07, 2008, 19:26:54 »

het gereedschap is nog warm, kom maar op  Grin

Stelt echt niets voor

Het ziet er echt profi uit Michael! Goed gereedschap en hulpmiddelen is het halve werk. Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #179 Gepost op: Maart 07, 2008, 19:30:32 »

Denk zo'n 20 a 30 minuten met de linkplates. Het achterwiel moest er ook nog weer in, had 2 tandjes extra erbij achter en moest dus het wiel ook een stukje naar voren hebben (dus kettingspanners los). Dit duurde uiteraard wat langer  Wink
Ga jij ze ook vervangen Jeroen?
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182108 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25419 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45026 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19430 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23857 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!