Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 08:39:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 122278 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #180 Gepost op: Maart 07, 2008, 22:44:22 »

He Michael,

Is je hobby poetsen of zo,

je fiets staat erbij om door een ringetje te halen.

Als je je een keer verveeld ben je van harte welkom in de ACHTERHOEK....

Wouter
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #181 Gepost op: Maart 08, 2008, 11:14:19 »

Ding ziet er nog net zo uit als toen ie de showroom verliet, denk dat ie er over een paar jaar nog steeds zo uit ziet  Grin
Het is maar even werk om na het rijden de vliegen er af te halen en de remstof etc van de velgen, zo blijft ie altijd spik en span! Ik vind het gewoon mooi als dat ding staat te blinken in de garage. Iedere x als je in de garage komt om wat te pakken (biertje ofzo) dan staat die mooie italiaan daar  Wink

Het voordeel als je hem zo goed onderhoud is als je hem ooit weer wilt verkopen je hem zo kwijt bent. Degene die mijn 2001 kocht wist niet wat ie zag  Shocked  en was meteen verkocht (de motor ook, aan hem dus  ). Was vroeger toen ik nog geen motor had ook altijd zo zuinig op mijn auto, dat heb ik nu met de motor en nog een beetje met de auto.

GreetZ
Michael

P.s. Als ik ('s winters) niets te doen heb haal ik de boel ff uit elkaar en reinig dan alles 
Toen ik er vorige week een nieuwe voorband om heb gegooid heb ik meteen de brembo's ff schoon gemaakt + blokken eruit en wat kopervet ertussen



Ik vind poetsen wel leuk zolang het mijn eigen spullen betreft  Wink
« Laatste verandering: Maart 08, 2008, 11:17:10 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #182 Gepost op: Maart 08, 2008, 11:26:31 »

MJvanderlaan: bedankt voor de fototechnische info! En ben het volledig met je eens over dat poetsen; de meeste motormaatjes van mij doen nogal eens lacherig over het feit dat ik na iedere x rijden de motor ga poetsen maar ik heb er zĂ©lf plezier aan Ă©n de motor blijft supernetjes... en idd: een RSV Mille moet in je garage blinken, dan haal je ook gráág iedere keer een (extra) pilsje.. hehe 
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #183 Gepost op: Maart 08, 2008, 12:24:53 »

Denk zo'n 20 a 30 minuten met de linkplates. Het achterwiel moest er ook nog weer in, had 2 tandjes extra erbij achter en moest dus het wiel ook een stukje naar voren hebben (dus kettingspanners los). Dit duurde uiteraard wat langer  Wink
Ga jij ze ook vervangen Jeroen?

Ik ga de plates ook vervangen, samen met Gerrit en Barrey. Hopelijk zijn ze binnenkort binnen, dan laat ik ze door de dealer vervangen. Tegelijk de nieuwe Pazzo hendels, 44' Supersprox tandwiel en jouw "oude", inmiddels gepolijst, Akra's.

Helaas beschik ik nog niet over de ruimte, gereedschap en hulpmiddelen om alles zelf te doen. Wellicht met de komst van een garage met huis. We zoeken een huis in die volgorde  Grin
Gelogd
Outlaw.S
Gast
« Antwoord #184 Gepost op: Maart 08, 2008, 12:55:27 »

Naar aanleiding van deze hele topic ben ik even gaan bellen met de dealer! Aangezien ik ook een 2004 factory heb! Ze hebben dit gecheckt door het framenummer in te voeren en bleek in mijn geval niet noodzakelijk. Het enige wat er volgens hun bij mijn type was is een koppelingsmodificatie. Enigzins gerust gesteld ga ik binnenkort toch het zaakje uit elkaar halen, reinigen en smeren. En er dan bij 200+ pu niet aan denken:)
Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #185 Gepost op: Maart 08, 2008, 15:41:51 »

Naar aanleiding van deze hele topic ben ik even gaan bellen met de dealer! Aangezien ik ook een 2004 factory heb! Ze hebben dit gecheckt door het framenummer in te voeren en bleek in mijn geval niet noodzakelijk. Het enige wat er volgens hun bij mijn type was is een koppelingsmodificatie. Enigzins gerust gesteld ga ik binnenkort toch het zaakje uit elkaar halen, reinigen en smeren. En er dan bij 200+ pu niet aan denken:)


ff wat tips

a) dit staat nergens aangegeven in het aprilia-systeem als een 'noodzakelijke' garantie-vervanging, en kan dus ook niet als dusdanig gechekt worden, op eender welk framenummer.

b) wat er wel in die lijst staat, is het vervangen van de achterbrug. op de jouwe al gebeurd?

enkel ter info...
Gelogd
Outlaw.S
Gast
« Antwoord #186 Gepost op: Maart 08, 2008, 16:46:23 »

Hmmmm! ik ga ff informeren! thx voor de tip!
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #187 Gepost op: Maart 08, 2008, 17:49:31 »

Cwalker is me al voor  maar idd het telt voor alle nieuwe modellen RSV's en dus ook de nieuwe modellen Tuono's, die zijn volgens mij hetzelfde (qua linkplates)! Het zou mooi zijn als Aprilia er een terugroepactie van maakt maar dat kan denk ik nog lang duren.............
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #188 Gepost op: Maart 08, 2008, 17:55:22 »

Ik ga de plates ook vervangen, samen met Gerrit en Barrey. Hopelijk zijn ze binnenkort binnen, dan laat ik ze door de dealer vervangen. Tegelijk de nieuwe Pazzo hendels, 44' Supersprox tandwiel en jouw "oude", inmiddels gepolijst, Akra's.

Helaas beschik ik nog niet over de ruimte, gereedschap en hulpmiddelen om alles zelf te doen. Wellicht met de komst van een garage met huis. We zoeken een huis in die volgorde  Grin
ik weet nog goed toen wij huizen keken dat ik de garage heel belangrijk vond........
Dus jij hebt nog wat wijzigingen te gaan voor het mooie weer eraan komt, goed bezig man!

Ivo,
In het begin zie ik de RSV heel vaak maar hoe later het in de avond wordt des te waziger, soms zie ik er zelfs 2. Helaas is die 2e 's ochtends weer weg  Huh
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Jeroen
Gast
« Antwoord #189 Gepost op: Maart 10, 2008, 18:43:54 »

Idd. Heb mijn link plate's ook vervangen. Ook bij mij zat de dogbone erg scheef!

Opvallend is dat de dogbone op alle foto's die ik heb gezien scheef naar links zit ook bij mij dus.
Geen overbodige luxe die Teflon ringen . Heb meteen alles grondig schoon gemaak,
ook de dogbone naaldlagers ( 124 stuks  Shocked ). De naaldlagers in de swingarm liepen nog mooi dus
daar heb ik alleen vet bij gesmeerd. Het is idd niet veel werk, alleen bij mij nam het poetsen
en ontvetten veel tijd in beslag. De vorige eigenaar hield daar niet zo van denk ik. 
Maar ben nog niet klaar, motor moet ook nog een beurt krijgen.

Toegevoegd een foto waarom iedereen dit eigenlijk zou moeten doen!



* dog bone (Custom).JPG (164.15 KB, 1400x1050 - bekeken 320 keer.)
« Laatste verandering: Maart 11, 2008, 21:29:08 door Jeroen » Gelogd
Robbert
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 98


Netherlands
« Antwoord #190 Gepost op: Maart 11, 2008, 17:37:16 »

Wie weet waar ik van die teflon ringen kan kopen?

Waar ik heb gekeken moet je ze in groot verpakking afnemen ik heb er maar 4 nodig.

Alvast bedank Groeten
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #191 Gepost op: Maart 11, 2008, 19:47:42 »

Waarom 4?? Alleen tussen de dogbone zijn ze noodzakelijk.
Ik heb er nog 2 voor je van Skiffy (via Tuonojack), geef me je naw gegevens maar dan stuur ik ze op.

Gr
Michael
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Robbert
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 98


Netherlands
« Antwoord #192 Gepost op: Maart 11, 2008, 21:23:55 »

Michael ik heb mijn adres gegevens naar je toe gemailt

Alvast Bedankt

P.S die andere twee ringen die zijn voor een vriend van mijn die gaat ze ook vervangen
« Laatste verandering: Maart 11, 2008, 21:26:27 door Robbert » Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #193 Gepost op: Maart 12, 2008, 13:20:08 »

Michael ik heb mijn adres gegevens naar je toe gemailt

Alvast Bedankt

P.S die andere twee ringen die zijn voor een vriend van mijn die gaat ze ook vervangen

Ze zijn al onderweg (2 stuks). Apriliaman had ook een paar nodig, die komt ze halen en zijn dus gereserveerd  Wink Ik ben er inmiddels al weer doorheen........... moet die vriend misschien ff langs skiffy of iemand charteren om er een x langs te gaan.

Gr
Michael
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
bERREy
Gast
« Antwoord #194 Gepost op: Maart 12, 2008, 14:39:40 »

Wie weet waar ik van die teflon ringen kan kopen?

Waar ik heb gekeken moet je ze in groot verpakking afnemen ik heb er maar 4 nodig.

Alvast bedank Groeten


Mail me maar, ik ga nu naar skiffy om er een aantal te scoren!

Met vriendelijke groet,
Berry
Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182101 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25416 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45007 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19429 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23854 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!