Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 14:33:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 122456 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #210 Gepost op: Maart 26, 2008, 21:02:37 »

Michael, Ivo, Jan,
Jullie hebben MAIL, vandaag eindelijk de afrekening gehad....
en Jan, wel ff een piccie van de bike posten als 'ie klaar is hè 
Groeten, 
Gert-Jan Tuono

Geld is overgemaakt 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #211 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:03:57 »

Michael, Ivo, Jan,
Jullie hebben MAIL, vandaag eindelijk de afrekening gehad....
en Jan, wel ff een piccie van de bike posten als 'ie klaar is hè 
Groeten, 
Gert-Jan Tuono

Geld is overgemaakt 
Dat van mij ook inclusief bonus
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #212 Gepost op: Maart 26, 2008, 22:57:35 »

@Gert-Jan Tuono: Geld is overgemaakt!! Bedankt nogmaals!!! 
Ik heb alvast een piccie vóórdat ik de linkplates heb vervangen (maar wél alle mods heb uitgevoerd:)

Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #213 Gepost op: Maart 27, 2008, 06:49:16 »

Bedankt hoor allemaal voor de super snelle reaktie  hartverwarmend dat ARA forum 

Graag tot ziens bij een ARA ritje  (al worden er al een paar op Zondag georganiseerd, en dan kan ik eigenlijk bijna nooit omdat mijn vrouw dan meestal werkt  Cry Cry ).

Maar kansen genoeg  ...

Mooie RSV hoor Ivo: Leo's, ruitje, rimstriping, .... 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono


Gelogd

Appiepowerrr
Gast
« Antwoord #214 Gepost op: April 05, 2008, 18:07:34 »

Zo, vandaag ook ff men linkplates vervangen. Wat een kloteklus zeg.

Had eerst de motor op 2 autokriks gezet met een ijzeren staaf door de achterbrug. Motor bijna omgevallen kon hem nog net houden. helaas een lelijke kras op men linkerdemper, waarschijnlijk van de krik die erlangs schuurde toen ie bijna omviel. Cry Cry Sad Wel weer een extra excuus voor een mooi setje open dempers

Toch maar 2 asbokjes gehaald was een stuk makkelijker. Originele linkplates zagen er toch een beetje ingelopen uit. Vooral de linker.

Lagertjes weer mooi in het vet gezet en de boel inelkaar gedraaid. Al met al paar uurtjes mee bezig geweest. inclusief paar trips naar de materialenboer. Baal toch wel stevig van die kras, motor was nog helemaal smetteloos Sad mja aldoende leert men zal het zijn.
Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #215 Gepost op: April 05, 2008, 21:00:14 »

Bij mij zaten juist op de rechter linkplaat slijtage sporen aan de binnenkant. Veroorzaakt door de steun aan de achterbrug. Die slijtagesporen komen dan precies op de plek waar die dunne verbindingsstukjes zitten.
De lagers zaten nog mooi in het vet. Wel wat extra vet bij in gedaan.
Gelogd
aka wouter
Gast
« Antwoord #216 Gepost op: April 06, 2008, 21:48:24 »

Citaat
Wat ik van de dealer hoorde is onderhoud van belang en zout (pekel) inwerking. Het link-systeem zou vast kunnen gaan zitten en daardoor afbreken. Indien het systeem schoon gehouden wordt en tijdig goed ingevet wordt zou er niets aan de hand zijn.
Dit is bullshit van de dealer. Alle gevallen betreffen modellen vanaf 2004 (met die nieuwe superdunne plaatjes), bij modellen tot 2004 (al veel langer op de weg en meer km) is het nooit voorgekomen. Betreffende RSV's zijn allemaal bereden door mensen die superzuinig zijn op hun mooie motor, met weinig km op de teller en waarschijnlijk niet of nauwelijks blootgesteld aan pekel.

mijn reactie duurde dus even......druk met teveel te gelijk en kom nu pas toe aan het onderhoud van mijn Aprilia. Ik heb de info van deze topic ter harte genomen en door een maat de 2 link-plaatjes in RVS na laten maken. Bij het demonteren zaten de moeren zo vast dat ik 1 van de moeren kapot moest boren. Afgelopen weekend kon ik de nabestelde nieuwe moeren en bout bij Motoport in Stadskanaal ophalen. Gezien jouw reactie heb ik navraag gedaan t.a.v. wat er nu waar was van achterstallig onderhoud. Bleek dat betreffende Aprila (was dus klant van deze dealer) als woon-werk wekelijks op en neer reed van één van de waddeneilanden en de motor dus bloot gesteld stond aan de zeelucht. Van die Aprilia zijn de naaldlagers vast gaan zitten en brak de  linksysteem bij de schokbreker af. Betreft dus één specifiek voorbeeld.

............en nu mijn Aprilia......dankzij deze topic heb ik dus besloten om de plaatjes van RVS na  te laten maken. Vanavond dacht ik dus "even" de plaatjes te verwisselen. Blijkt dat één van de naaldlagers dus naar de kloten was, de naalden kletterden op de grond totaal verroest. Ik ben er dus op tijd bij.


Ook de bus in de schokbreker zat vast. Ik krijg die bus ook niet los. Probleem is dat ik waarschijnlijk het hele uitlaatsysteem vanaf de cilinders moet demonteren om net de ene bout eruit te krijgen. Ga eerst maar eens vragen bij de dealer of er geen andere oplossing is....kan anders de motor ook eens helemaal van onder gaan poetsen Grin

Ik heb al wel begrepen dat dit een duur klusje gaat worden

Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #217 Gepost op: April 07, 2008, 08:18:43 »

Als je die bus er niet uit krijgt kun je die dogbone ook geheel vervangen, volgens mij valt dat nog wel mee. Je hoeft naar mijn mening de uitlaat er niet af te halen, gewoon goed gereedschap gebruiken.

Suc6
Michael
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Grrrsv
Gast
« Antwoord #218 Gepost op: April 07, 2008, 17:05:02 »

Hoi Erik,

Mooi gemaakt die plaatjes door je maatje. Daar hoef je je nooit meer zorgen om te maken.
Zal een stuk beter veren zometeen met nieuwe lagers. Wat zien ze eruit zeg.
Als je elk jaar of de boel los haalt en invet blijven ze goed. Het ellendige van naaldlagers in linksystemen is dat ze maar heel weinig bewegen en niet ronddraaien, loopsporen komen dan heel snel.

Citaat
Ook de bus in de schokbreker zat vast. Ik krijg die bus ook niet los. Probleem is dat ik waarschijnlijk het hele uitlaatsysteem vanaf de cilinders moet demonteren om net de ene bout eruit te krijgen.

Als je je rechter uitlaatdemper eraf haalt kan je de boel omlaag drukken en de bout met een goed inbusdop met verlengstuk losdraaien. De bus in de schock zelf is niet gelagerd maar is vastgeperst in rubber wat bij grote krachten heel weinig kan bewegen.

Succes.
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #219 Gepost op: April 07, 2008, 18:02:43 »

dag Aprilia mannen, heb vandaag eindelijk eens een afspraak gemaakt om die linkplates erop te gaan zetten, a.s. donderdag ga ik samen met mijn plaatselijke monteur eraan beginnen.. ik heb immers 2 linkerhanden!! Normaal gezien durf ik zelf nog wel iets aan de bike te doen, maar ik vind dit toch te riskant (moet er niet aan denken als ik iets verkeerd zou monteren en het zou afbreken met 200+ km/u).

wel even nog een vraagje; ik heb niet alleen de linkplates thuis liggen maar ook die nylon ringen van skiffy. Hoe zat dit nou precies; moet ik die ringen nog verruimen?? Hoeveel dan evt??

en als laatste wou ik even vragen op welke plaats ik die nylon ringen van skiffy dan moet monteren? ik heb hieronder nog ff de foto van JandeTimmerman gebruikt (als dat mag?? ) misschien kan iemand met een pijltje ofzo aangeven waar op de 3 punten die nylon ringen van skiffy moeten komen?? Is dat op de foto dan aan de bovenkant, rechter- of linkerkant?



weer alvast bedankt voor de hulp!
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #220 Gepost op: April 08, 2008, 10:28:52 »

Euhhhhh da's een foto van mijn Factory  Wink

Die ringen moeten tussen de onderste bevestiging (dus niet daar waar de tekst AF1 horizontaal staat) en je moet ze een klein beetje ruimer maken. Heb ik met een dremel gedaan.

Suc6
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #221 Gepost op: April 08, 2008, 12:01:28 »

Sorry!! Maar wel bedankt voor de info, maar ik vraag me wel af wat een 'dremel' is??  Huh die je nodig hebt om die 2 nylon ringen te verruimen??

o ja, welke loctite heb je gebruikt voor 't vast te zetten?

Superbedankt!   
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #222 Gepost op: April 08, 2008, 12:26:14 »

Loctite 243 wordt voorgeschreven.....





Als je geen dremel hebt kun je het misschien met schuurpapier of een vijl doen, duurt wel wat langer  Grin


« Laatste verandering: April 08, 2008, 12:34:59 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Grrrsv
Gast
« Antwoord #223 Gepost op: April 08, 2008, 16:16:59 »

AAP, NOOT, MIES 
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #224 Gepost op: April 08, 2008, 18:09:13 »

OK! Alweer bedankt voor je hulp!! en je hebt 't me met die plaatjes wel goed verduidelijkt!! ik ga maar 's een dremel zoeken...  laugh

Gelogd
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182275 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25437 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45112 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19452 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23911 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!