Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 18, 2024, 23:57:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4]  (gelezen 122268 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #270 Gepost op: Januari 05, 2011, 20:57:30 »

De naaldlagers zijn niet slecht, ze hebben alleen onderhoud nodig,veel mensen staan er niet bij stil omdat ze niet in het zicht zitten.
gewoon meenemen met de jaarlijkse winterbeurt 


Ik spuit regelmatig met het schoonmaken van de motor via het dunne bijgeleverde slangetje Teflon-kruipolie in de lagers van het linksysteem, laat dan het overtollige eruit lekken, en poets dan met een doek de buitenkant schoon (schoonblijven doet het linksysteem toch niet omdat er ook vet van de ketting en tandwielen tegenaanslingerd)
Controleer ook regelmatig de eventuele wrijving/slijtage op de dogbone/linkplates,die na 18000 km op de fiets (10000 op het blok) nog steeds geen(zichtbare) slijtagesporen vertonen.
« Laatste verandering: Januari 05, 2011, 20:59:42 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #271 Gepost op: Januari 05, 2011, 21:19:02 »

Wat ik dus al zei, vorig seizoen heb ik de lagers keerringen en bussen ven het linksysteem compleet vervangen en dan denk je toch dat je er even geen omkijken meer naar hebt,
Maar wat schetste mijn verbazing toen ik mijn achterbrug uitbouwde omdat daar dus een barst van 7 cm in zat (zie ander topic) de nieuwe stalen busje vertoonde na 2500km al weer aardig wat loopsporen
en er zat toch nog genoeg vet in
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #272 Gepost op: Januari 07, 2011, 11:48:10 »

Een vriend van me zoekt ook nog niewe linkplates voor z'n RSV.

Hij hoorde van HK dat Aprilia zelf ook verstevigde linkplates leverd. Weet iemand of dit klopt want ik kan er verder nergens iets over vinden?
Ik twijfel of dit klopt.

Dan zouden de latere RSV's en Tuono's ook standaard al dikkere platen moeten hebben.
Wie weet of de huidig geleverde RSV's en Tuono's dikkere platen hebben?

Hebben jullie verder nog adressen in NL of europa waar ik dikkere linkplates kan bestellen? Naast AF1 dan.
Gelogd
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #273 Gepost op: Januari 07, 2011, 14:18:52 »

De naaldlagers zijn niet slecht, ze hebben alleen onderhoud nodig,veel mensen staan er niet bij stil omdat ze niet in het zicht zitten.
gewoon meenemen met de jaarlijkse winterbeurt 

Yep, net als de rest wat draait en beweegt. Ik heb zelf ook nieuwe linkplates gefreesd en zwart geanodiseerd, diegene die naar de workshop vering gaan komen kunnnen deze gemonteerd zien. Foto wil vooralsnog niet lukken, fototoestel en de gebruikelijke pc allebei kapot. Electronische rommel ook altijd.............


Whitebee

Wat kost een setje linkplates zwart geanodiseerd bij jou?

Gerard
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
Berthebike
Gast
« Antwoord #274 Gepost op: Januari 07, 2011, 20:24:17 »

Een vriend van me zoekt ook nog niewe linkplates voor z'n RSV.

Hij hoorde van HK dat Aprilia zelf ook verstevigde linkplates leverd. Weet iemand of dit klopt want ik kan er verder nergens iets over vinden?
Ik twijfel of dit klopt.

Dan zouden de latere RSV's en Tuono's ook standaard al dikkere platen moeten hebben.
Wie weet of de huidig geleverde RSV's en Tuono's dikkere platen hebben?

Hebben jullie verder nog adressen in NL of europa waar ik dikkere linkplates kan bestellen? Naast AF1 dan.

 

Die Edgar vanHk is vandaag dus gek gebeld door appie eigenaren , ik heb hem ook namelijk vanmiddag gebeld !

Volgens Edgar is er door Aprilia ook hier een modificatie uitgevoerd , dit is gedaan tijdens het verwisselen van achterbrug .

 

Oude zijn volgens Edgar 3 mm dik en nieuwe 4 mm dik , moet te achterhalen zijn .
« Laatste verandering: Januari 07, 2011, 20:50:57 door Berthebike » Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #275 Gepost op: Januari 07, 2011, 21:51:18 »

  euhhhh mijne zijn 6mm dik  net precies gemeten...
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #276 Gepost op: Januari 08, 2011, 00:59:12 »

Een vriend van me zoekt ook nog niewe linkplates voor z'n RSV.

Hij hoorde van HK dat Aprilia zelf ook verstevigde linkplates leverd. Weet iemand of dit klopt want ik kan er verder nergens iets over vinden?
Ik twijfel of dit klopt.

Dan zouden de latere RSV's en Tuono's ook standaard al dikkere platen moeten hebben.
Wie weet of de huidig geleverde RSV's en Tuono's dikkere platen hebben?

Hebben jullie verder nog adressen in NL of europa waar ik dikkere linkplates kan bestellen? Naast AF1 dan.

 

Die Edgar vanHk is vandaag dus gek gebeld door appie eigenaren , ik heb hem ook namelijk vanmiddag gebeld !

Volgens Edgar is er door Aprilia ook hier een modificatie uitgevoerd , dit is gedaan tijdens het verwisselen van achterbrug .

 

Oude zijn volgens Edgar 3 mm dik en nieuwe 4 mm dik , moet te achterhalen zijn .

Daarom twijfel ik dus of Edgar gelijk heeft. De originele platen zijn zoals Dennis aangeeft 6mm dik.
Heb ook verder nergens iets gehoord of gelezen dat Aprilia gemodificeerde platen monteerde bij de dealer en in de onderdelenlijst van Aprilia wordt er ook niks aangegeven over een ander onderdeel of onderdeelnummer.

Denk dat Edgar er naast zit.

Wie kan ons meer duidelijkheid/zekerheid geven???
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #277 Gepost op: Januari 08, 2011, 09:45:34 »

Zo, net even gemeten.
RSV MY 2008 linkplate 6mm.
Ik heb met mijn 2004 65000km gereden met slijtagesporen aan de linkplates.
Of er tijdens de wissel vd achterbrug ook nieuwe linkplates zijn gemonteerd kan ik niet bevestigen.

Groetsels
               Jos
               
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
bass
Gast
« Antwoord #278 Gepost op: Januari 08, 2011, 11:13:41 »

Is dit voor RSV-R 2002 modellen ook een bekend probleem of hebben we het hier over andere bouwjaren ?
Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #279 Gepost op: Januari 08, 2011, 13:24:14 »

Alleen het nieuwere type: RSV 2004- en Tuono 2006-.
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #280 Gepost op: Januari 11, 2011, 23:53:45 »

De naaldlagers zijn niet slecht, ze hebben alleen onderhoud nodig,veel mensen staan er niet bij stil omdat ze niet in het zicht zitten.
gewoon meenemen met de jaarlijkse winterbeurt 

Yep, net als de rest wat draait en beweegt. Ik heb zelf ook nieuwe linkplates gefreesd en zwart geanodiseerd, diegene die naar de workshop vering gaan komen kunnnen deze gemonteerd zien. Foto wil vooralsnog niet lukken, fototoestel en de gebruikelijke pc allebei kapot. Electronische rommel ook altijd.............


Whitebee

Wat kost een setje linkplates zwart geanodiseerd bij jou?

Gerard

Voor 75 euro liggen ze bij jou in de brievenbus
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
azesje
Gast
« Antwoord #281 Gepost op: Januari 12, 2011, 08:06:02 »

Ben een newbie op dit forum en heb mijn motor sinds september,Ik heb een tuono van 2007 , moet ik me dus zorgen maken?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #282 Gepost op: Januari 12, 2011, 09:47:03 »

Ik spuit regelmatig met het schoonmaken van de motor via het dunne bijgeleverde slangetje Teflon-kruipolie in de lagers van het linksysteem, laat dan het overtollige eruit lekken, en poets dan met een doek de buitenkant schoon (schoonblijven doet het linksysteem toch niet omdat er ook vet van de ketting en tandwielen tegenaanslingerd)

Heeft helemaal geen zin want de kruipolie spuit je alleen aan de buitenkant. Via de keringen in je dogbone gaat echt niets naar binnen  Heb alles los liggen en heb net nieuwe naaldlagers + keringen in mijn dogbone zitten.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #283 Gepost op: Januari 12, 2011, 11:25:31 »

kan best, kan niet echt goed zien wat er tussen zit, omdat je weinig ruimte hebt.
Maar ben niet van plan om elk paar jaar heel het linksysteem uit elkaar te slopen, er zijn rsv's van 2004 met 600000 km erop waar het linksysteem nog goed van is.
Ik probeer het gewoon elk voorjaar goed te smeren, maar daar houd het dan ook mee op.
Gelogd

DONDER-PILOOT
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #284 Gepost op: Januari 12, 2011, 11:38:27 »

Zo, net even gemeten.
RSV MY 2008 linkplate 6mm.
Ik heb met mijn 2004 65000km gereden met slijtagesporen aan de linkplates.
Of er tijdens de wissel vd achterbrug ook nieuwe linkplates zijn gemonteerd kan ik niet bevestigen.

Groetsels
               Jos
               
Bij mij ook gewoon 6 mm, standaard dus...
En over dat smeren, kan niet echt goed zien wat er tussen zit, omdat je weinig ruimte hebt.Maar probeer het toch te smeren.
dogbone heeft nog beweging zat bij mij, gaat niet zwaar of zo
Maar ben niet van plan om elk paar jaar heel het linksysteem uit elkaar te slopen, er zijn rsv's van 2004 met veel meer km dan mij erop, waar het linksysteem nog goed van is.
Ik probeer het gewoon elk voorjaar goed te smeren, maar daar houd het dan ook mee op.
Heb wel van die nylon ringetjes besteld, om het eventueel schuren van de dogbone tegen te gaan, zal dan gelijk wel even kijken of het lager+bus eventueel varvangen moet worden......
Gelogd

DONDER-PILOOT
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 24   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182096 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25414 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45005 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19425 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23853 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!