Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 06:19:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Italiaanse Jap of Japanse Italiaan?  (gelezen 11765 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
thomas
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: December 16, 2006, 22:30:19 »

Tja ik heb het al eerder laten weten. De 1098 vind ik heel erg geslaagd. Ik heb hem voor het eerst gezien op Motornewz en ik vond hem direct mooi.

Maar weest gerust ik ga echt eerst wachten op de V4.



Hey Gerrit

Die is er al van ducati ja Grin kost alleen 65000 euri Tongue
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: December 17, 2006, 11:53:33 »

Tja ik heb het al eerder laten weten. De 1098 vind ik heel erg geslaagd. Ik heb hem voor het eerst gezien op Motornewz en ik vond hem direct mooi.

Maar weest gerust ik ga echt eerst wachten op de V4.



Hey Gerrit

Die is er al van ducati ja Grin kost alleen 65000 euri Tongue

Scherp opgemerkt. Maar idd die prijs trek ik ff niet. In dat geval wordt het dan toch de 1098. 


[verwijderd door de beheerder]
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: December 17, 2006, 12:34:51 »

Schat je toch hoger in Gerrit
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: December 17, 2006, 14:16:53 »


Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  Shocked  Wink
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  Wink



Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Macmille
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: December 17, 2006, 14:32:28 »

Let vooral eens op die foei-lelijke beugel ter ondersteuning van de topkuip op de VTR.
Of het Lego-achterlicht...



Dan nu de Mille:




Verrek, je hebt gelijk, lijkt wel een Siamese tweeling......
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: December 17, 2006, 14:40:50 »

 Grin Grin Grin Macmille, je vergeet nog de mooi verchroomde uitlaten van de SP tegenover die lelijke grijze dempers van de mille  angel
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
thomas
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: December 17, 2006, 17:37:48 »

bedoel meer dat de uitlaten naar binnen staan... en wat te denken van de afvoer in de zijkappen? niet hetzelfde maar wel omgekeerd
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #22 Gepost op: December 17, 2006, 18:27:30 »


Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  Shocked  Wink
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  Wink
Sorry Thomas, maar ik moet Bart nu toch echt gelijk geven..... de gelijkenissen zijn moeilijk te vinden........ beide twee dempers en een centrale airintake, maar dan heb je het wel gehad.  Maar de moderne supersports lijken in een bepaald modeljaar vaker op elkaar.

De style die de R1 in 1998 heeft gezet is door heel veel andere fabrikanten overgenomen, waaronder Aprilia. De dubbele koplampen, soloseat, under-seat-exhausts zijn style elementen die op een bepaald ogenblik bij het grote publiek aanslaan, en daar spelen fabrikanten op in.
Nu wordt de toon alweer gezet door Suzuki met dekorte GP-style dempers en let maar eens op: de andere merken gaan volgen.
Trek maar eens voor de gein eens het vergelijk met GSM-etjes (om maar iets willekeurig te noemen): 1 fabrikant komt met een ingebouwde camera en dit slaat aan......... andere merken volgen meteen om mee te dingen in het grote succes en de verkoopaantallen. Uiteindelijk bepaald de consument dus toch wat wel en niet verkoopt.
Om af te wijken van de grote meute en iets echt nieuws neer te zetten is iets waar japanners wars van zijn, maar de italianen durven gelukkig andere producten neer te zetten. Daardoor is de 916 gekomen en die styling-elementen zie je nog steeds terug in de moderne motorfietsen. De 999 was een vergelijkbaar project maar die is minder aangeslagen (lees: bijna geflopt Wink ) Aprilia blijft ook zorgen voor eigenzinnige style concepten en die zorgt voor motorfietsen die wel degelijk van de grote "bulk" onderscheiden kan worden (denk maar eens aan de wind-deflectors op de topkuip van de 2001 modellen van de Mille Wink ).
Dat de RSV 04 gelijkenissen heeft met andere fietsen zal onontkoombaar zijn aangezien trents per jaar veranderen, maar de Mille heeft een echt "eigen gezicht".

En dat Aprilia "durft" bewijzen de Mano en de Shiver maar weer eens.........
« Laatste verandering: December 17, 2006, 18:35:10 door zeeslot » Gelogd
howie
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: December 17, 2006, 18:58:38 »

ik heb zelf een sp1 en een tuono factory erre, maar kom nou toch ze zijn toch niet te vergelijken.... een jap of een italiaan. ze zien er anders uit en qua rijden een wereld van verschil!!!Trouwens mijn jap staat tekoop
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #24 Gepost op: December 17, 2006, 19:00:18 »

Trouwens mijn jap staat tekoop
Gelogd
howie
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: December 17, 2006, 19:03:51 »

dacht al dat jij zo zou reageren
Gelogd
thomas
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: December 17, 2006, 19:07:05 »


Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  Shocked  Wink
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  Wink
Sorry Thomas, maar ik moet Bart nu toch echt gelijk geven..... de gelijkenissen zijn moeilijk te vinden........ beide twee dempers en een centrale airintake, maar dan heb je het wel gehad.  Maar de moderne supersports lijken in een bepaald modeljaar vaker op elkaar.

De style die de R1 in 1998 heeft gezet is door heel veel andere fabrikanten overgenomen, waaronder Aprilia. De dubbele koplampen, soloseat, under-seat-exhausts zijn style elementen die op een bepaald ogenblik bij het grote publiek aanslaan, en daar spelen fabrikanten op in.
Nu wordt de toon alweer gezet door Suzuki met dekorte GP-style dempers en let maar eens op: de andere merken gaan volgen.
Trek maar eens voor de gein eens het vergelijk met GSM-etjes (om maar iets willekeurig te noemen): 1 fabrikant komt met een ingebouwde camera en dit slaat aan......... andere merken volgen meteen om mee te dingen in het grote succes en de verkoopaantallen. Uiteindelijk bepaald de consument dus toch wat wel en niet verkoopt.
Om af te wijken van de grote meute en iets echt nieuws neer te zetten is iets waar japanners wars van zijn, maar de italianen durven gelukkig andere producten neer te zetten. Daardoor is de 916 gekomen en die styling-elementen zie je nog steeds terug in de moderne motorfietsen. De 999 was een vergelijkbaar project maar die is minder aangeslagen (lees: bijna geflopt Wink ) Aprilia blijft ook zorgen voor eigenzinnige style concepten en die zorgt voor motorfietsen die wel degelijk van de grote "bulk" onderscheiden kan worden (denk maar eens aan de wind-deflectors op de topkuip van de 2001 modellen van de Mille Wink ).
Dat de RSV 04 gelijkenissen heeft met andere fietsen zal onontkoombaar zijn aangezien trents per jaar veranderen, maar de Mille heeft een echt "eigen gezicht".

En dat Aprilia "durft" bewijzen de Mano en de Shiver maar weer eens.........

Dan zullen we kwa mening verschillen. Ben wel met je eens dat nieuwe dingen bedenken niet makkelijk is. En zeker niet om ze aan te laten slaan bij het grote publiek
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #27 Gepost op: December 17, 2006, 19:09:21 »

 Grin
van mening verschillen mag
Gelogd
Macmille
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: December 17, 2006, 19:27:10 »

Maar om ff terug te komen naar het topic en de starter (Mieltje).

Ook ik vind die 1098 meer een 13 in Ă©Ă©n dozijn motor, heb direct al gezegd dat ie de neus van een Triumph heeft (675) en de kont van de MV. (Maar die zijn beide Europees)
Ook die ietwat verdraaide dempers vind ik niet Ă©cht je van het, maar ja, smaken verschillen.
Waar wel iets van te zeggen valt is dat de 1098 tenminste nog een volle kuip heeft, de meeste Japanse sportmotoren hebben tegenwoordig een totaal opengewerkte kuip.

Ben er wel van overtuigd dat die Duc geweldig zal lopen en sturen, dat doet een 999 ook, heb er een paar maal op proef gereden maar tis nooit tot een huwelijk gekomen.

Al met al vind ik dat Ducati met de 1098 zijn eigen gezicht een beetje verloren heeft, en da's jammer van dat merk.
Niet dat ik de 999 of Multistrada zo geweldig vind, net zoals alle BMW-modellen, maar ze hebben wél een eigen gezicht.
Het schijnt overigens dat Terblanche niet aan de 1098 heeft mee mogen werken van Ducati, ze waren zeker bang dat het anders weer een onverkoopbaar gedrocht zou worden....
Een maat van me heeft een 2003 999, zijn eigen dealer wilt hem niet inruilen op een nieuwe Moto Morini Corsaro, bang dat ie het ding niet kwijtraakt.
Die dealer heeft nog een 2003 999 nieuw in de showroom staan.....

Enfin, Aprilia houdt haar eigen gezicht, en over de nieuwe kleurstellingen zal iedereen het eens zijn; ze zijn apart.
Of ze mooi of afgrijselijk zijn maakt eenieder maar voor zich zelf uit, maar zeg nooit dat een RSV op een VTR lijkt want dan doe je die Aprilia heel veel te kort!
« Laatste verandering: December 17, 2006, 19:30:47 door Macmille » Gelogd
rsvjaap
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: December 17, 2006, 19:49:22 »

ik vond de sp1 in het begin ook wel een mooie motor,maar hoelanger ik ernaar ging kijken hoe lelijker ik hem begon te vinden.
de mille daarentegen vind ik hoelanger je ernaar kijkt alleen maar mooier worden.
en ik heb een paar weken geleden nog even gesport bij de stoplichten met een of andere gozer op z,on sp1 en dat kon die honda ook al niet winnen Grin.
rsv rules.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Off Topic « 1 2 ... 174 175 » zeeslot 2618 471081 Laatste bericht April 01, 2011, 20:03:42
door B-Art
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10020 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5256 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17037 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!