Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 18, 2024, 13:34:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO tandwiel en ketting vervangen?  (gelezen 109724 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 25, 2008, 15:43:35 »

netjes erik, 
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 25, 2008, 17:22:58 »

2 puntjes:

de kettingpons kun je ook gebruiken om de ketting uit elkaar te drukken (althans, degene die ik gebruik wel). Dan hoef je niet slijpen.

Probeer de klinkschakel niet te hard dicht te knijpen/draaien, dan druk je de x/o-ringen er tussen uit. Vooral belangrijk als je in plaats van een kettingpons twee hamertjes gebruikt.

Verder een top-uitleg Erik! 
Gelogd

zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 25, 2008, 17:45:14 »

2 puntjes:

de kettingpons kun je ook gebruiken om de ketting uit elkaar te drukken (althans, degene die ik gebruik wel). Dan hoef je niet slijpen.

Probeer de klinkschakel niet te hard dicht te knijpen/draaien, dan druk je de x/o-ringen er tussen uit. Vooral belangrijk als je in plaats van een kettingpons twee hamertjes gebruikt.

Verder een top-uitleg Erik! 
OK dank  Wil je het er zelf even bij zetten in mijn post Johan?
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #33 Gepost op: Oktober 25, 2008, 18:24:31 »

Hele mooie howto Erik  Daar hebben we echt wat aan (ik heb al een setje in bestelling staan) 

Als je gelegen heid hebt kan je dan nog eens een close up maken van de 'klink schakel' na het vastzetten van met de pons  Huh Huh

Groeten, 
Gert-Jan Tuono

PS Inmiddels ook 'Addict' 
He addict,

Ja ik maak morgen wel even een close-up van de schakel. Zet ik de foto er wel tussen Wink
Bedankt voor de aanvulling Erik  Ik ga van de week aan de slag, alles is binnen 

Groeten, 
Gert-Jan Tuono
Gelogd

klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Oktober 25, 2008, 20:13:48 »

Hele goeie HOW TO!   

Ik doe het op dezelfde manier, al borg ik de schakel nog wel met de hamer (ziet er toch beter uit dan klinken met zo'n hulpstuk).

Ik bestel mijn setjes altijd bij Jost Smit via de website, heb het spul altijd de volgende dag in huis.
Heb er de eerste keer zo'n klink hulpstuk bij besteld. Hier kan je idd ook de ketting mee breken.
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Oktober 26, 2008, 01:34:53 »


Hele mooie uitleg in woord en beeld............... 

Wat ik echter mis, ..... hoe voel je jezelf nu ?

Ik vond het al heel wat dat ik zelf achtertandwiel had vervangen.

Nog een kleine tip van mij.... vergeet niet om na een tijdje rijden, bijv. 200km, het e.e.a. even na te kijken c.q. aan te trekken.

Is trouwens altijd wel 'wijs' om dit te doen om de zoveel km's (bijv. 1000)

Voor het verwijderen van versnellings-pedaal ook hierop even een merkteken zetten, zodat je weet dat deze op dezelfde positie terugkomt. Tenzij je uiteraart hier iets in wilt veranderen, gezien de stand.

 
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #36 Gepost op: Oktober 26, 2008, 09:47:01 »

Dank voor alle commentaar. Ik heb de opmerkingen erbij gezet in de How To. Gaaf dat iedereen even meedenkt om een volledig plaatje te krijgen 
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Oktober 26, 2008, 13:00:35 »

Hardstikke duidelijk allemaal ..

Dat klink gedoe heb altijd "moeilijk" gevonden en daarom door de dealer laten doen.
De volgende keer investeer ik in zo'n tooltje

Thanks >>  wat is het volgende topic 

Kan iemand zo'n topic starten voor kleppen controleren ...     
Stellen wordt moeilijker >>  heb je natuurlijk vele stelplaatjes nodig ( en meestal blijft het bij controle)
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #38 Gepost op: Oktober 26, 2008, 13:14:32 »

Hardstikke duidelijk allemaal ..

Dat klink gedoe heb altijd "moeilijk" gevonden en daarom door de dealer laten doen.
De volgende keer investeer ik in zo'n tooltje

Thanks >>  wat is het volgende topic 

Kan iemand zo'n topic starten voor kleppen controleren ...     
Stellen wordt moeilijker >>  heb je natuurlijk vele stelplaatjes nodig ( en meestal blijft het bij controle)
Misschien dat rsvFrank dat kan roggelen. Volgens mij ging hij binnenkort kleppen stellen
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Oktober 26, 2008, 14:21:11 »

Dank voor alle commentaar. Ik heb de opmerkingen erbij gezet in de How To. Gaaf dat iedereen even meedenkt om een volledig plaatje te krijgen 
Psst: een Mille heeft de moer rechts, jij hebt je achteras "andersom" gemonteerd. Ik weet niet of het kwaad kan, maar af fabriek zit ie dus andersom.

Ik neem aan dat dit al gemeld is, maar had geen zin om alles te lezen
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #40 Gepost op: Oktober 26, 2008, 15:50:55 »

Dank voor alle commentaar. Ik heb de opmerkingen erbij gezet in de How To. Gaaf dat iedereen even meedenkt om een volledig plaatje te krijgen 
Psst: een Mille heeft de moer rechts, jij hebt je achteras "andersom" gemonteerd. Ik weet niet of het kwaad kan, maar af fabriek zit ie dus andersom.

Ik neem aan dat dit al gemeld is, maar had geen zin om alles te lezen
Ja weet ik , maar ik krijg de as er zomakkelijker doorheen (omdat ik rechts ben  Wink ) Ik dacht dat het niet veel zou uitmaken. Rij er al 10.000 km mee zo en no problems.

Maar dank voor de opmerking 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Oktober 26, 2008, 18:27:03 »

Netjes hoor Erik, niet te handig worden he, anders kan ik straks geen biertje meer komen drinken onder het sleutelen Wink

Heel duidelijke uitleg, maar wat ik persoonlijk wel belangrijk vind is om de voortandwielmoer met locktite vast te zetten.
Je trekt deze moer niet zo snel na , in de praktijk.
De achterwiel moeren zijn zelfborgend en het verdiend aanbeveling om nieuwe borgmoeren te gebruiken, of met enige regelmaat de moeren na te trekken, deze willen nog wel eens loslopen anders.

Ik gebruik zelf altijd een betonschaar om de ketting door te knippen, maar die moet je dan wel tot je beschikking hebben  police police


Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Mei 08, 2009, 08:27:02 »

Ik zit met een dilemma en ik denk dat ik jullie antwoord al weet, maar toch vraag ik het  Wink

Vandaag ga ik mijn remschijf achter vervangen en moet het wiel dus los. Gelijk wil ik dan een 16 tandwiel voor monteren, echter als alles toch los is... zou ik niet beter de hele set vervangen?
Er staat nu 14500 km op de RSV en ik weet niet wanneer deze ketting erop is gegaan. Hij is op zich nog goed, maar geen zin om over 3000km weer alles los te halen (volgens mij geef ik nu zelf al antwoord op mijn vraag Roll Eyes )

En dan heb ik ook gelijk weer leuk iets om over te piekeren... welke tandwiel verhouding Ik denk dat ik voor 16-42 ga, omdat ik niet heel hoog in de hoge toeren wil zitten tijdens het snelweg rijden.

Gelogd

Triumph Street Triple 2008
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #43 Gepost op: Mei 08, 2009, 13:19:14 »

Ja je geeft zelf al het antwoord. Ik zou gaan voor 16-43. Dat bevalt mij uitstekend op de weg en op het circuit.
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Mei 08, 2009, 15:57:06 »

Eigenwijs al ik ben, heb ik toch eerst gewoon een 16 tandwiel gemonteerd. Eerst maar ff kijken wat dit doet en dan volgende maand of daarop een nieuwe set.

Toch bedankt voor je antwoord Smiley
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35473 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ultramod Mille_Moret 3 5176 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10066 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25498 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10668 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!