Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 12:00:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO tandwiel en ketting vervangen?  (gelezen 109698 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #45 Gepost op: Mei 08, 2009, 16:30:11 »

Eigenwijs al ik ben, heb ik toch eerst gewoon een 16 tandwiel gemonteerd. Eerst maar ff kijken wat dit doet en dan volgende maand of daarop een nieuwe set.

Toch bedankt voor je antwoord Smiley
Joh, moet je zelf weten, maar als je dan over een maandje of 2 weer je setje gaat wisselen, dan MOET je ook weer je voortandwiel vervangen. De ketting slijt in op de tandwielen.
Gewoon de hele buts in 1 keer vervangen
Succes
Gelogd
Jeroen
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: Mei 08, 2009, 18:19:39 »

@Zeeslot

Mooie how to Misschien een idee om het als word bestand toe te voegen aan de downloadsectie.
Het zou jammer zijn als je werk verloren om wat voor reden dan ook. Om er maar een te noemen;
een wijziging bij mijnalbum.nl waardoor de links naar de foto's niet meer kloppen.

Keep up the good work!
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Mei 08, 2009, 18:29:23 »

Eigenwijs al ik ben, heb ik toch eerst gewoon een 16 tandwiel gemonteerd. Eerst maar ff kijken wat dit doet en dan volgende maand of daarop een nieuwe set.

Toch bedankt voor je antwoord Smiley
Joh, moet je zelf weten, maar als je dan over een maandje of 2 weer je setje gaat wisselen, dan MOET je ook weer je voortandwiel vervangen. De ketting slijt in op de tandwielen.
Gewoon de hele buts in 1 keer vervangen
Succes

Sja.. heb het overwogen, maar de zooi lag al uit elkaar en moest het ff snel beslissen. Dus eerst maar besloten om te kijken hoe 16-42 rijdt. Ik denk dat ik ook voor 16-43 ga over 2 maandjes. Dat is precies de mooie middenweg Smiley

En ja, dan zal ik ook zeker het voortandwiel weer vervangen.  Wink
Wat een bende maakt dat kettingvet trouwens. Met het schoonmaken ben ik nog het langste bezig geweest, was nog nooit gedaan...

Gelogd

Triumph Street Triple 2008
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Mei 08, 2009, 19:58:50 »

Ik heb er afelopen weekend ook voor een tandje kleiner op gegooid....
stukken beter

Aprilia leverd er niet voor niks standaard een kleiner tandwiel bij Huh Huh Huh
bij navraag bij de Appiedealer, blijkt dat het "grote" tandwiel eropzit om door de emissie-eisen heen te komen.......


gr Erik
Gelogd

DONDER-PILOOT
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Mei 09, 2009, 21:10:00 »

Wow, dat 16 tandwieltje rijdt echt stukken beter, veel soepeler!

Hoe lijnen jullie het achter eigenlijk uit? Ik las dat het niet echt goed is om met behulp van de streepjes op de achterbrug te doen? Volgens mij staat de mijn niet helemaal rechts, kleine afwijking of zo...
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Mei 09, 2009, 21:26:42 »

Kan er nu een 15 op  Grin, ketting verstellen doe ik altijd wel met de streepjes op de achterbrug, zoveel scheelt dat nou ook weer niet, ketting en tandwielen slijten toch wel.
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Mei 09, 2009, 21:42:38 »

Ja maar toch, als ik met losse handen rijdt, wilt de motor toch een beetje naar rechts...

En 15 is wel een beetje gek Tongue, denk dat het 16-43 wordt.
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Mei 10, 2009, 22:49:56 »

kwam er vandaag achter dat ik een 45 tandwiel erop had achter. De vorige eigenaar van me mille heeft niet stilgezeten met hobbyen. En ik maar raar vinden dat hij maar 245 loopt. toch maar eens kijken wat ik voor erop heb zitte.
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #53 Gepost op: Mei 12, 2009, 08:15:04 »

Netjes Zeeslot 

Heb begin dit jaar ook m'n ketting etc vervangen, heb alleen geen blok hout gebruikt in mijn achterwiel. Ik snap je redenatie niet helemaal dat je de boel inwendig kapot maakt?? Je voortandwiel zit met 50nm en locktite vast, als je hem in z'n 1 zet (meeste compressie, dus tegendruk) dan draait je tandwiel echt niet. Mocht er toch een beetje beweging in zitten dan veroorzaak je gewoon een compressieslag in je blok net als starten of aanduwen, lijkt me niet schadelijk 

Gr
Michaël
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Mei 12, 2009, 08:28:15 »

Hoe doet de dealer het? Een speciale tool of zo? Want in de versnelling zetten zit mij, net als Zeeslot, ook niet zo lekker.
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
Timfiz
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: Mei 12, 2009, 08:37:22 »

Ik ben het met Michael eens, maar als een blok hout je meer vertouwen geeft, dan gewoon blijven doen. Met je met z'n tweeen kun je de bike ook net voor de compressieslag duwen en je achterwiel blokkeren met je achterrem. (als je natuurlijk een werkende hebt  )

Ik ga binnenkort voor een kwaliteit luchtsleutel. Ik heb elke week wel een bike staan voor groot onderhoud. 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #56 Gepost op: Mei 12, 2009, 09:58:16 »

doe mij maar een bos hout voor de deur, niet in m'n achterwiel  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #57 Gepost op: Mei 12, 2009, 13:50:25 »

doe mij maar een bos hout voor de deur, niet in m'n achterwiel  Grin
Nou ja, ik dacht meer aan het vastdraaien..... In de eerste versnelling en dan achteruit rijden doe je ook niet en ik weet niet wat er dan kan gebeuren. Blokkie: kleine moeite en groot plezier...... bos hout is wel leuker ja Grin
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Mei 12, 2009, 13:53:29 »

Doe mij maar gekapt Wink
Ohhh ja, daar bedoeld met die dingen die wat hoger zitten mee. Die moet je niet kappen natuurlijk Tongue
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #59 Gepost op: Mei 12, 2009, 14:31:54 »

doe mij maar een bos hout voor de deur, niet in m'n achterwiel  Grin
Nou ja, ik dacht meer aan het vastdraaien..... In de eerste versnelling en dan achteruit rijden doe je ook niet en ik weet niet wat er dan kan gebeuren. Blokkie: kleine moeite en groot plezier...... bos hout is wel leuker ja Grin

Geloof me Zeeslot het maakt echt niet uit 

Zuigers gaan op en neer. Vooruit/achteruit is een optie in de versnellingsbak en als jij hem door de compressie trekt bij het vastzetten dan ga je ver over de 50NM heen of je blok is versleten (te weinig compressie  Grin)
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35462 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ultramod Mille_Moret 3 5175 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10062 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25494 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10664 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!