Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 00:47:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO tandwiel en ketting vervangen?  (gelezen 109829 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #60 Gepost op: Mei 12, 2009, 17:02:22 »

doe mij maar een bos hout voor de deur, niet in m'n achterwiel  Grin
Nou ja, ik dacht meer aan het vastdraaien..... In de eerste versnelling en dan achteruit rijden doe je ook niet en ik weet niet wat er dan kan gebeuren. Blokkie: kleine moeite en groot plezier...... bos hout is wel leuker ja Grin

Geloof me Zeeslot het maakt echt niet uit 

Zuigers gaan op en neer. Vooruit/achteruit is een optie in de versnellingsbak en als jij hem door de compressie trekt bij het vastzetten dan ga je ver over de 50NM heen of je blok is versleten (te weinig compressie  Grin)
OK dan, ik ben om    Volgende kettingwissel ga ik het doen Grin
Gelogd
Tuono04
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 299


Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Mei 12, 2009, 17:16:59 »

Haal de ketting pas eraf als je het tandwiel los gedraaid heb ,dan hoef je alleen maar op de achterrem te trappen
Als ie het tenminste doet Wink
Gelogd
Jeroen
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: Mei 12, 2009, 20:33:32 »

Citaat
Haal de ketting pas eraf als je het tandwiel los gedraaid heb ,dan hoef je alleen maar op de achterrem te trappen
Als ie het tenminste doet

Daar was wat mee
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #63 Gepost op: Juni 03, 2009, 21:59:23 »

Kwam nog een nuttig trucje tegen om de buitenste plaat van de klinkschakel er soepeltjes op te krijgen zonder het gebruik van een kettingklink:



* motorstek_40849_original.jpg (97.1 KB, 1024x768 - bekeken 389 keer.)
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: Juni 04, 2009, 09:32:09 »

Ik heb, toen ik nog geen klinkset had, de karteltje op een goedkoper tang vlakgeslepen 
Gelogd
pieterk
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: Juli 26, 2009, 20:43:30 »

Mij is iets nog iets niet helemaal duidelijk.

Ik heb dus een ketting die geklonken moet worden (met een vuist en een kleinere hamer)
De ketting moet je blijkbaar klinken door twee keer met de kleinere hamer op de ketting te slaan (tussendoor de ketting 90 graden draaien)

Ik heb het spul nog nooit los gehad, maar heb op voorhand een vraagje. Het ponsen doe je terwijl de ketting gemonteerd is, maar hoe zit dat met klinken?
Lijkt me nogal lastig, dus ik stel me voor dat je de ketting op de werkbank klinkt en dan de ketting monteert?  Embarrassed
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Juli 26, 2009, 21:00:53 »

Huh Nee, je klinkt hem als je 'm er op hebt gezet, bijvoorbeeld met 2 hamers, maar dat lukt je echt niet met 2 tikken 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #67 Gepost op: Juli 26, 2009, 21:09:01 »

het klinken met 2 hamers is een kunstje die je een keer gedaan moet hebben of gezien, nu heeft iemand een keer foto's gemaakt toen ik dat deed bij een motor van een ander lid. Misschien vindt hij tijd tussen het rijden door deze even te plaatsen.

Maar nooit klinken voor plaatsen, dat een beetje moeilijk, zeg maar niet!!!!!!

 
« Laatste verandering: Juli 27, 2009, 08:19:09 door rolf » Gelogd
pieterk
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: Juli 26, 2009, 21:36:29 »

Zo de eerste stappen genomen. De boel ligt open  

Maar nooit klinken voor plaatsen, dat een beetje moeilijk, zeg maar niet!!!!!!
Ik dacht al zoiets. Maar ik snapte het niet meer toen ik (op dit forum dacht ik) las: en dan rij je met je nieuwe ketting om de nek naar de motorboer en die klinkt hem wel ...

EN... het wordt ietsie meer als twee tikkies begrijp ik Grin
« Laatste verandering: Juli 27, 2009, 08:19:30 door rolf » Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Juli 26, 2009, 21:41:38 »

Gaat er om dat je een goede braam op de 2 pennetjes slaat, ketting moet wel soepel blijven bewegen bij die schakel, gewoon zo dat het plaatje er niet meer af kan lopen  , succes, is goed zelf te doen 
Gelogd
pieterk
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: Juli 26, 2009, 21:50:01 »

Bedankt voor de verduidelijking en bemoedigende woorden 

Gaat er om dat je een goede braam op de 2 pennetjes slaat, ketting moet wel soepel blijven bewegen bij die schakel, gewoon zo dat het plaatje er niet meer af kan lopen  , succes, is goed zelf te doen 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #71 Gepost op: Juli 27, 2009, 08:21:31 »

Gaat er om dat je een goede braam op de 2 pennetjes slaat, ketting moet wel soepel blijven bewegen bij die schakel, gewoon zo dat het plaatje er niet meer af kan lopen  , succes, is goed zelf te doen 

precies, niet het plaatje te vast erop knijpen als je de schakel in elkaar zet, het moet beslist soepel blijven.
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: Juli 27, 2009, 16:46:19 »

Is het trouwens zeker dat er op verhouding 16-44 een 108 schakelketting op kan. Gewoon de originele ketting dus.
Het zou moeten kunnen maar ik krijg hem er niet fatsoenlijk omheen.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #73 Gepost op: Juli 27, 2009, 17:00:13 »

Weet zo niet hoeveel schakels ik heb maar volgens mij kan het gewoon, heb je 't wiel wel helemaal naar voren?
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: Juli 27, 2009, 17:04:07 »

Weet zo niet hoeveel schakels ik heb maar volgens mij kan het gewoon, heb je 't wiel wel helemaal naar voren?
Weet zo niet hoeveel schakels ik heb maar volgens mij kan het gewoon, heb je 't wiel wel helemaal naar voren?
Ja het wiel staat helemaal naar voren, maar ik
Weet zo niet hoeveel schakels ik heb maar volgens mij kan het gewoon, heb je 't wiel wel helemaal naar voren?
Ik heb het wiel helemaal naar voren. Had het idee dat ie nu al erg strak lag. Ik ga er morgen nog eens naar kijken.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35504 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ultramod Mille_Moret 3 5177 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25546 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10677 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!