Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 03:56:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO tandwiel en ketting vervangen?  (gelezen 109843 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #165 Gepost op: Juni 10, 2010, 16:26:05 »

Euhmmmzz, is dit nou wel of geen klinkschakel..?!  Embarrassed


Gelogd

Happy Mille
patrickhenr
Gast
« Antwoord #166 Gepost op: Juni 10, 2010, 16:44:33 »

Euhmmmzz, is dit nou wel of geen klinkschakel..?!  Embarrassed



Yep, zie alleen het andere plaatje niet in het zakje liggen.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #167 Gepost op: Juni 10, 2010, 19:22:19 »

Gelukkig, toch de juiste  Grin

En het plaatje zit er wel in hoor Smiley Achter het zakje kettingvet
Gelogd

Happy Mille
patrickhenr
Gast
« Antwoord #168 Gepost op: Juni 10, 2010, 19:52:15 »

Gelukkig, toch de juiste  Grin

En het plaatje zit er wel in hoor Smiley Achter het zakje kettingvet
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #169 Gepost op: Juni 11, 2010, 15:13:36 »



Cry

Goed, het gaat weer lekker...  De klinkschakel is dus eindelijk binnen. Het plan was om zelf het hele zooitje weer in elkaar te zetten (wiel lag eruit voor een nieuwe band) om daarna rustig naar Droeftoeter te tuffen die vervolgens het visje voor een degelijke klinkschakel zou vervangen.

Tot zo ver prima.

Maar nu zit het wiel erin, op de aller "voorste" stand en nog krijg ik de ketting niet om het achtertandwiel heen  Lips Sealed Ik snap er echt geen zak van want toen ik de ketting eraf wipt zat het wiel bij lange na niet zo ver naar voren als nu.

Wat doe ik fout..?! 
Gelogd

Happy Mille
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #170 Gepost op: Juni 11, 2010, 15:43:50 »

Laat maar  Grin Heb de as even opgedraaid waardoor de bout er links op moet. Daardoor kon ik daar de kettingversteller er af laten waardoor er nog ietsje meer ruimte kwam. Dit was net genoeg 
Gelogd

Happy Mille
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #171 Gepost op: Juni 11, 2010, 22:01:57 »

  Kan je morgen toch nog rijden.
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
Jeroenmille
Gast
« Antwoord #172 Gepost op: Juli 25, 2010, 13:50:47 »

Is dit gewoon rechtse draad, dus linksaf los ?

Ik krijg die van mij niet los en heb geen verlengpijp anders dan pvc Smiley

---- Update

Was gewoon rechtze draad...
« Laatste verandering: Juli 25, 2010, 15:28:41 door Jeroenmille » Gelogd
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #173 Gepost op: Augustus 17, 2010, 17:56:19 »

@Zeeslot mooie en heldere uitleg

Even alle aanhaalmomenten opgezocht:

As wielmoer: 120 Nm
5st. Bouten van achtertandwiel: 50 Nm
Bout voortandwiel: 50 Nm

Ciao,
Richard
Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #174 Gepost op: Augustus 18, 2010, 14:28:44 »

voorste tandwiel, loctite op de bout gebruiken.
Zelf heb ik het center van de plastic afdekkap eruit geboord omdat mijn fiets bij 15.000 km ineens heel snel zijn ketting op begon te vreten.
Wat bleek, voorste tandwiel zat los en bewoog over de splain as heen.
dit zorgt voor opvreten van je ketting.

nu kan ik eenvoudig regelmatig controleren of het tandwiel nog vastzit.
Aprilia schrijft trouwens voor om dit om de 10.000 km te controleren.
ik heb zelf borglak gebruikt aan de buitenkant van de bout en het tandwiel zodat ook zichtbaar is wanneer er iets verdraaid.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #175 Gepost op: Maart 21, 2011, 23:45:22 »

Goedenavond,

Mijn Mille 2002 heb ik zoals ergens in mijn voorstelpost te lezen is een paar maanden geleden gekocht. De ketting heeft haar beste tijd echter wel gehad (wist ik ook bij de koop al wel). Als ik hem op het strakste punt op 2-3 cm stel door het achterwiel naar achteren te verplaatsen heb ik een halve slag draaien verder een speling van 5-6 cm. De motor is bij lage toeren ook best wel bokkering. Vervangen dus maar.

Maar nu rijst de vraag op welk dit moet worden, waar ik dit kan kopen, en of die erg fijne howto in het begin van dit topic nog ergens met foto's beschikbaar is??
Kunnen jullie me een beetje op weg helpen? Ik h neig zoals zovelen naar een 16/42 of 16/43 ipv de 17 die er nu op zit. Weet eigelijk niet of die ene punt achter nou heel veel verschil maakt.. Wat zijn jullie ervaringen?

Enig idee waar ik een goede set met een klinker kan kopen? Heb op http://www.jossmit.nl gezien dat je de keuze uit een aantal varianten qua ketting, voor- en achtertandwiel hebt, maar enkel 17- en geen 16 tandjes. Tips??

Alvast bedankt! 

Chris
Gelogd
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #176 Gepost op: Maart 22, 2011, 05:55:45 »

Als je bij jossmit langsgaat of ze even belt kunnen ze je perfect helpen.
Ik woon in almere en ben er speciaal langsgegaan.

Ik heb een gouden tsubaki ketting gekocht van het type 525 met 108 schakels.
Tandwielen 16-43 en wil nooit meer richting origineel. motor rijd met alles veel soepeler..
Misschien in de toekomst zelfs een 44 achter..
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #177 Gepost op: Maart 22, 2011, 12:53:22 »

Dank voor je tip. Ik heb net even met Star Twin gebeld. Ze hebben voor 16 en achter 40-43 liggen en kettingen binnen enkele dagen weer. Maar geen klinkers. Ik zag dat Jos Smit die wel heeft. Zal ik die daar maar gewoon aanschaffen, heb jij daar goede ervaringen mee?
Gelogd
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #178 Gepost op: Maart 22, 2011, 13:23:38 »

Dank voor je tip. Ik heb net even met Star Twin gebeld. Ze hebben voor 16 en achter 40-43 liggen en kettingen binnen enkele dagen weer. Maar geen klinkers. Ik zag dat Jos Smit die wel heeft. Zal ik die daar maar gewoon aanschaffen, heb jij daar goede ervaringen mee?

Ja had prima ervaring met hem. Kreeg mijn klinksetje met korting. 
Omleggen en klinken was heel simpel.
Prijs viel me ook erg mee.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #179 Gepost op: Maart 22, 2011, 20:24:16 »

Jos Smit kan ook wel andere tandwielen leveren, heb mijn set daar ook weg, 15/43 met gouden tsubaki  , kan je aanraden voor gelijk 2 tandjes kleiner te gaan, anders wil je dat alsnog binnen een maand.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35505 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ultramod Mille_Moret 3 5177 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25546 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10677 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!