Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
oktober 23, 2020, 06:17:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO tandwiel en ketting vervangen?  (gelezen 74958 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #255 Gepost op: mei 12, 2014, 16:33:28 »

Die kettingvlekken kan je met een doekje en wd40 wegpoetsen.

Gaat inderdaad goed met WD40.
Grootmoeders tip: met lampenolie gaat het nog makkelijker 
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #256 Gepost op: mei 18, 2014, 15:00:11 »

Even dit topic kapen...  Roll Eyes

Na het monteren van mijn achterwiel (en daarna rijden...) kwam ik tot mijn schrik nog een onderdeel tegen dat ik niet kan plaatsen  Het lijkt een spacer zoals die in je achterwiel zit, maar die is het net want a)die zitten er in en b)deze past niet op die plek. Maar wat is het dan wel?  Huh De buitenste diameter van de voorkant is 3,5cm, de binnenste diameter van de voorkant is 2,5/2,6 cm. Voor de achterkant is dat 2,9/3.0cm en 2,5/2,6cm. De "verhoging" heeft een diepte van 0,5cm.

Het gaat overigens om een OZ achterwiel van een '05 Tuono Factory (1e generatie dus). Dat is hetzelfde soort wiel als in de '03 RSV-R en de '03 RSV-R Edwards zit. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ik herken het namelijk niet van het Brembo achterwiel van mijn vorige Mille.





Gelogd

Happy Mille
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #257 Gepost op: mei 18, 2014, 15:29:32 »

je hebt 2 spacers zitten, rechts en links, links tandwielzijde tussen de brug en lager en rechts remschijfzijde tussen lager en support brake plate
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #258 Gepost op: mei 18, 2014, 19:39:58 »

Hij ziet er zo schoon uit.....Achterwiel eruit halen en kijken of hij niet in de binnenzijde van je tandwieldrager hoort, sommige vallen er zo uit, nummer 2 op de tekening...
eentje zit klem tussen de lagers van de drager en eentje zit "los" tussen drager en achterwiel zelf, in totaal zitten er dus 4 om je achteras.....
ik zou dat ff checken als ik jou was, vooral als je tussen  naaf en achterbrug zelf niets mist
kon je de achterasmoer meer slagen erop draaien dan eraf???


* tandwieldrager.jpg (52.05 KB, 414x869 - bekeken 220 keer.)
« Laatste verandering: mei 18, 2014, 20:00:45 door TuonoPeet » Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #259 Gepost op: mei 18, 2014, 23:09:48 »

TuonoPeet geeft de oplossing.

nr 1 van de tekening is de spacer tussen de brug en de tandwieldrager
deze is 42 mm (opstaande rand)  en aan de anderezijde 38mm . Deze past dus in de rubber afdichtings ring.

nr 2 van de tekening zit aan de binnenzijde van de tandwieldrager , in de binnenring van het lager.
deze is 35mm aan de opstaande rand.
Dit lijkt mij de spacer die jij beschrijft.

eea gemeten aan een tandwieldragen van een gen2 Tuono  , OZ factory wiel

Absoluut niet rijden en zsm even checken.  Als deze spacer ( nr 2 ) ontbreekt zet je de totale kracht van de as op de tandwiel drager en het wiel/lagers.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #260 Gepost op: mei 19, 2014, 00:05:57 »

Hartelijk dank heren! Ik ga het morgenavond gelijk checken.
Gelogd

Happy Mille
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #261 Gepost op: mei 19, 2014, 00:27:40 »

Als dat inderdaad die bus is moet je ff de wiellagers en de lagers in de tandwieldrager checken, je duim erin en draaien, als het "hakerig" draait lagers vernieuwen
in het achterwiel kan je dat evt zelf doen, in de drager heb je sterker gereedschap nodig (stevige spindel of pers)
de oortjes (bouten) voor het tandwiel ook ff checken of je geen rare dingen ziet
mocht die stuk zijn dan kan je die wel genoeg 2e hands vinden...(ze zijn volgens mij allemaal hetzelfde (gen 1 en gen2)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #262 Gepost op: mei 19, 2014, 00:40:45 »

Eindelijk gereden met mijn 16/44 set.
GEWELDIG!!!
Zo hoort een Tuono te rijden, althans voor mij dan, de binnenwegvetter.
De CO2 afstelbeurt bij Roke van een paar weken terug heeft hier ook zeker aan bij gedragen, maar wat een verschil zeg.
Van bokkend rodeo paard naar losgeslagen tijger.
Wat beter gaat: Zonder problemen met 2500 rpm tokkelend van het landschap genieten - geen geruk aan de ketting, rotondes klein en groot gewoon in z'n twee, 100km/u in zijn 6 met 4000 toeren op de klok, gas open en weg ben je, powerwheelies nog makkelijker zonder de meest idioot hoge snelheden te halen.
De rijdbaarheid van het orgel voor het gewone huis tuin en keuken werk is echt beter geworden.
Ik kan het iedereen aanraden. (ik kom van een 16/42 set, 42 en niet 40, had niet goed gekeken).

Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #263 Gepost op: mei 20, 2014, 12:14:48 »

Hartelijk dank heren! Ik ga het morgenavond gelijk checken.

Eltjo, vergeet je geen feedback te geven??
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #264 Gepost op: mei 20, 2014, 13:02:34 »

Nee-nee, druk druk!

Gisteren alles weer uit elkaar gehaald en het was inderdaad die spacer zoals je al aangaf  Wiellagers gecheckt, draaien net zo mooi als daarvoor (had ze vorige week ook al gecheckt). Lager van de houder kun je inderdaad niet met de hand controleren. Ik zal het morgen aan Roké vragen, daar gaat hij toch naar toe voor (o.a.) kleppen stellen. Ik merkte verder nog dat één van de bouten van de tandwieldrager niet helemaal goed vast zat. Nu dus wel.

Alles lijkt mijn inziens weer goed te zijn. Maar ik zal morgen aan Roké vragen of ze zelf nog een nadere inspectie willen doen.
Gelogd

Happy Mille
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #265 Gepost op: mei 20, 2014, 14:42:22 »

in de drager zitten grotere lagers....waarschijnlijk zijn die goed als je wiellagers ook goed zijn.....
de oortjes van de tandwieldrager moet ie goed bekijken, misschien is daar veel kracht op komen te staan (hangt er vanaf welke kier het kleinste is)....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #266 Gepost op: mei 22, 2014, 12:44:55 »

Zo van het weekend was het zover.... ketting + tandwielen vervangen.
Mooi setje gekocht bij BT-parts 16-43 + 525 gouden ketting en een ketting spons bij Jos Smit.

De foto's spreken voorzich, als iemand hulp nodig heeft (voor een kleine vergoeding) dan wil ik graag assisteren, omgeving R'dam Noord.

Verhouding 16-43 is prima, rijd heerlijk door de bochten en rotondes maar je zit veel sneller in je toeren en moet daardoor sneller schakelen, maar 240 rijd die nog op zijn dooie gemak
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #267 Gepost op: mei 22, 2014, 12:51:59 »

Foto's


* IMG_2267.JPG (25.8 KB, 448x336 - bekeken 265 keer.)

* IMG_2269.JPG (31.46 KB, 448x336 - bekeken 249 keer.)

* IMG_2303.JPG (31.44 KB, 448x336 - bekeken 248 keer.)

* Ketting compleet gemonteerd.jpg (29.17 KB, 448x259 - bekeken 250 keer.)
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #268 Gepost op: juli 02, 2014, 16:23:09 »

Jammer dat de fotos het niet meer doen op de beginpagina  Sad
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #269 Gepost op: juli 02, 2014, 19:46:15 »

Zo van het weekend was het zover.... ketting + tandwielen vervangen.
Mooi setje gekocht bij BT-parts 16-43 + 525 gouden ketting en een ketting spons bij Jos Smit.

De foto's spreken voorzich, als iemand hulp nodig heeft (voor een kleine vergoeding) dan wil ik graag assisteren, omgeving R'dam Noord.

Verhouding 16-43 is prima, rijd heerlijk door de bochten en rotondes maar je zit veel sneller in je toeren en moet daardoor sneller schakelen, maar 240 rijd die nog op zijn dooie gemak

grapje ??
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 26260 Laatste bericht augustus 26, 2009, 22:33:15
door arius
Ultramod Mille_Moret 3 3798 Laatste bericht februari 09, 2014, 18:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 7095 Laatste bericht september 08, 2010, 02:00:46
door Kefke
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 18892 Laatste bericht mei 31, 2009, 23:32:24
door robz
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 8754 Laatste bericht augustus 07, 2009, 17:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!