Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 19:56:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterklus topic RS250 (ja, het is winter hier....)  (gelezen 35104 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #30 Gepost op: November 23, 2007, 14:11:01 »

Spatbord is origineel en alle originele delen blijf ik van af. Komt nog wel eens een carbon op.
Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #31 Gepost op: November 25, 2007, 13:30:53 »

HIJ LOOPT !

Pfff, was ff zweten want ik had de kabelboom doorgeknipt en er andere stekkers aangezet om de ignitech ontsteking aan te sluiten en alles deed het  maar starten ho maar.... Na nieuwe bougies en verse peut begon ie te pruttelen (zonder choke, zit er ook niet meer op) en langzaam kwam ie weer tot leven !!

Nu nog de ketting ponsen en klaar istie om te gaan.

Spelen met ontsteling kan beginnen !!
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #32 Gepost op: November 25, 2007, 20:40:47 »

laat eens zien hoe hij erbij staat Wink
Gelogd
rs 250
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: November 28, 2007, 19:26:50 »

Updeetje :

Heb in Augustus een R6 radiator meegenomen die ik nog in NL had liggen en dat gaat redelijk passen. Wel wat steunen aanpassen en omdfat ik overdag nooit thuis ben komt dat er niet van  Angry Leek me wel vestandig want het is hier (en waar het dichtstbijzijnde circuit is zeker, 1/2 uur inland) lekker warm ! (nu lente en al vaak 30+)

Ook een programmeerbare ontsteking gescoord, 130 euri, curves vrij programmeerbaar ahv van gas-positie, PV curve programmeerbaar, vele extra in-en-uit gangen en nog even worstelen met de main solenoid want die wil ik eigenlijk wel houden (hoeft overigens niet maar dan loopt ie wat brak tussen 3000 en 7500 toeren) Kijk maar eens op http://www.ignitech.cz/english/dccdip2/dccdip2.htm. Ze maken nu een versie voor me waar ook de solenid aangestuurd kan worden, start toeretal en stoptoerental, lekker simpel.









Lekker simpel zegt ie dan.... ....

Een ander is al blij met een setje leuke pijpjes
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: November 29, 2007, 08:57:53 »

maar wel erg leerzaam en nieuwsgierig Grin

rolf
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: November 29, 2007, 09:48:15 »

HIJ LOOPT !

Pfff, was ff zweten want ik had de kabelboom doorgeknipt en er andere stekkers aangezet om de ignitech ontsteking aan te sluiten en alles deed het  maar starten ho maar.... Na nieuwe bougies en verse peut begon ie te pruttelen (zonder choke, zit er ook niet meer op) en langzaam kwam ie weer tot leven !!

Nu nog de ketting ponsen en klaar istie om te gaan.

Spelen met ontsteling kan beginnen !!

Das goed nieuws. Kom maar op met de filmpjes met de vlammen uit de pijpen!!!!
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #36 Gepost op: November 29, 2007, 13:25:11 »



23D70 curves (std) 23D10 (kit box) en wat er tussen (eigen programma, 23D10 curve -5°) met iets minder toeren als de 23D10 (beetje er tussen in weer)

std. heb je 3 ontstekingscurves ; 0-33% gas, 34-66% gas en 67 - 100 % gas. (30, 60 en 100 in de curves) nu kan ik er iets meer : 0, 2, 5, 10, 20, 30, 40, 60, 80 en 100%

In het voorbeeld zie je tot 30% alles gelijk, daarna van 30 tot 60 en van 60 tot 100. Ik heb al wat versies waarbij ik een  kit ontsteking curve heb, -3, 4 of 5° (minder vervroeging dus veiliger) en beginnend met e 0% van een 23D70, die veel veiliger is. Dat moet een hele 'smooth' curve geven van 0-30% gas. De extra band (40 en 80) zet ik ook tussen de 30, 60 en 100 zodat ook daar e.e.a. wat lekkerder wordt.

Powervalves gaan std. (23D70) van 8000 tot 9000 geleidelijk van 0 naar 50% en dan bij 10250 van 50 naar 100. De kit (23D10) begint bij 7900 bij 0%en gaat geleidelijk naar 100% bij 11300 tpm. Dat schijnt een verbetering te zijn en aangezien dat allemaal vrij te programmeren is.... Smiley Eigenlijk zou je 10 runs moeten doen op de dyno, de eerste met de pv's vast in 0%, de laatste vast in 100% en er tussen in oplopend met steeds 10%. Dan de curves naast elkaar en steed het beste er uit halen. Dan heb je het echt optimaal.

Voor de ontsteking geldt hetzelfde met nadeel dat als je te veel voorontsteking geeft de boel gaat detoneren en vast  loopt (of, gaten in de zuigers...)

Solenoid is instelbaar (powerjet setting, staat nu van 3000 tot 7200 open, ongevaar als std, alleen de main, pilot is afgedopt) pickup en alles instelbaar, signaal van de gashandle is eenvoudig te callibreren (gas vol open, knoppie 100% drukken, gas dicht, knoppie 0% drukken) powervalve signaal exact afgesteld (0 is ook echt 0, 100 is echt 100 en exact gekeken wat 50% is en ze exact gelijk gezet) Toerenteller signaal (1 puls per omwenteling nu) is ook bij te stellen (% meer/minder), revlimiter instelbaar (staat op 12800 maar met de kit ontsteling looptie daar erg makkelijk over heen, tot over de 13...)

Nog veel meer mogelijkheden; quickshifter ingang, shiftlight (niet nodig, zit al std op het dashboard), correctie voor de cylinders (qua timing) een retarder (minder vervroeging) etc. etc....

Als de motor draait zie je alle waarden 'life' op je PC, zie precies de timing van de ontsteking, gasstand, actieve out/inputs, pv-positie (gewenst en werkelijk), best leuk Smiley

Zoveel te doen.... en zo weing tijd.. Komende 2 weekenden Open Water Diver scuba cursus... vreselijk Smiley (Oh, en ook nog werken van 8 tot meestal een uur of 6..., da's wel vervelend, kost een hoop tijd)








« Laatste verandering: November 29, 2007, 13:46:26 door Redmer » Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #37 Gepost op: December 31, 2007, 13:36:58 »

Pff, hij loopt nu goed !!

Heb het ontstekings deksel een beetje aangepast en BDP van de liggende cylinder gemerkt op het vliegwiel en een goede stroboscoop gekocht. De ignitech heeft de goede basis instelling en de motor loopt er goed mee !

Nog ff het blok 2 keer open getrokken want hij schakelde niet  Angry nu gelukkig wel. Wel geleerd dat je dus dat kan doen zonder de koeling te drainen, gewoon hele deksel er af met alle slangen er aan en je kunt er zo bij.

Heb nog niet gereden want m'n ketting is nog niet geklonken en hij mag de weg niet op... ff een rustig weggetje vinden (en een trailer + trekhaak helaas)

Om jullie toch wat op de hoogte te houden van m'm bezigheden... 't is zomervakantie hier en ik ben lekker bezig Smiley

En een goed 2008, hier is't al zo ver !!!

« Laatste verandering: December 31, 2007, 15:56:07 door Redmer » Gelogd

Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #38 Gepost op: December 31, 2007, 14:28:36 »

Wat een naar weer. Beter dan hieroo
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
rs125 power
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Januari 15, 2008, 19:44:39 »

mooi project hoor heb je al een stukkie gereden met je rs? mzzls leon
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #40 Gepost op: Januari 29, 2008, 11:32:25 »

Nieuwe aanwinst...



Pegaso strada achterwiel, RSV voorwiel..... past niet helemaal maar met een paar kleine aanpassingen gaat het lukken
Gelogd

Vincent
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: Januari 29, 2008, 13:36:14 »

Er is nog maar weinig origineel aan die bike van jou he  Grin. Maar rijd je al weer een beetje want het is nu toch mooi weer bij jou, hier verwachten ze deze week nog sneeuw.

Groeten Vincent

HAVE FUN
Gelogd
rs 250
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: Januari 29, 2008, 22:36:29 »

Wat staat er op het eind op kenteken Huh Grin Grin Grin

het is volgens mij alles behalve een rs 250 op het eind.
Wel waanzinnige wielen man. Gaaaf

Lijkt mij ook wel wat..


Hebben Pegaso's ook van deze wielen dan ? Ik dacht dat ze spaakwielen hadden.
Maar waarom rsv en Pegaso ??
Niet beide van RSV of Pegaso ?
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #43 Gepost op: Januari 30, 2008, 14:44:03 »

de pegaso factory heeft deze velgen. De naafbreedte van de RSV voor is gelijk aan de RSV, alleen dient er een kleine aanpassing voor de remschijven te gebeuren. De achtervelg van de pegaso factory is dezelfde naafbreedte van de RS.

Voorvelg Pegaso en achtervelg RSV wijken teveel af.

Redmer veel succes, ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat.

grtjs rolf
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #44 Gepost op: Januari 31, 2008, 12:57:58 »

Yep Rolf.

Voorwiel is van een radiale RSV en ik moet 2.5 mm aan beide zijden er af halen en de diameter van de 'borst' iets verkleinen. Op zich eenvoudig.

Achterwiel heeft wat meer aanpassingen nodig. Tandwiel moet 5 mm verder naar buiten, remschijf 14 mm naar binnen (of minder maar dan de klauw verder naar buiten) en ik moet een paar spacers laten maken omdat de breedte op de as minder is (een mm of 10)

Gelogd

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26771 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18277 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
24 Okt 2010- Technische Middag"Motorkleding & Helmen" (REACTIES & BELEVENISSEN) « 1 2 ... 5 6 » 2 Fast 2 See 85 29756 Laatste bericht Oktober 27, 2010, 09:29:42
door 2 Fast 2 See
BaseCamp workshop --> Zaterdag 15 november bij In Den Hof in Heerlen « 1 2 ... 5 6 » Big Chris 89 27885 Laatste bericht November 19, 2014, 23:30:41
door FerBa
Primeurtje voor Nederland « 1 2 3 » rolf 39 11823 Laatste bericht April 02, 2010, 14:33:49
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!