Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 10:11:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 40   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Boete leed  (gelezen 128766 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Miccie
Gast
« Gepost op: Juni 12, 2007, 14:44:39 »

Omdat ik verwacht dat er wel iemand is binnen de club die ooit in dezelfde situatie heeft gezeten even mijn vraag.
ik ben twee weken geleden met 38 km/u te hard rijden aan de kant gezet (kosten nog onbekend, zou een beschikking krijgen  ). nu ben ik gisteren met 49 km/u te hard met de motor gelaserd. mocht mijn roze papiertje nog net houden. maar heeft iemand een idee wat de consequenties van mijn buitenproportionele misdragingen zijn ? de lul met de pet--->  police  zei gisteren: deze boete zal dan rond de € 400,00 liggen met 4 maanden voorwaardelijk en een proeftijd van 3 jaar  Lips Sealed ? heeft hij me lopen fucken omdat ik hem monddood kreeg (de overtreding sloeg echt nergens op. het is een uitloop stuk van de snelweg zonder zijwegen e.d. dus ze stonden alleen zakken te vullen en niet te werken aan verkeersveiligheid, dit vonden zijn collega's eromheen eigenlijk ook en zelf wist ie ook niets meer te zeggen) of zijn de straffen echt zo hoog in Nederland ? als dat zo is verkoop ik denk ik mijn motor en ga oude vrouwen beroven. zal ook een kick geven en de straffen zijn minder dan.
graag hoor ik jullie ervaringen met snelheids overtredingen !
« Laatste verandering: Juni 12, 2007, 14:46:47 door Miccie » Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 12, 2007, 15:02:02 »

Tot < 30 of 40 km te hard = acceptgirokaart conform Wet Mulder. Betalen, je hoort er niets meer van en wordt niet geregistreerd.

Hierboven = ben je clean, 1e keer transactievoorstel van O v J. Plus proeftijd 2 jaar (beter bekend als recidiveregeling) Ga je binnen deze 2 jaar weer in de fout (boven 30 of 40 km te hard) dan is het voorkomen.

Noot: boven 40 km te hard geldt voor autosnelwegen. 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 12, 2007, 15:33:01 »

spreek je uit ervaring Gerrit  ?
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 12, 2007, 16:43:10 »

Dat is idd taal van een deskundige. Ik hoop dat niet te worden   
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 12, 2007, 17:56:55 »

ahum kleine correctie gerrit, tja ook een beetje ervaring Cool Roll Eyes  vanaf 50km/u te hard rijbewijs inleveren en alles laten staan.

Boete was bij mij vorige jaar 365 euro. Na 3 werkdagen mijn rijbewijs weer opgehaald bij de rechtbank, dat kan alleen als je een schoon dossier hebt van de afgelopen 3 jaar met bekeuring van boven de 30km/u.

Maar daarna het volgende elke overtreding boven de 30 km/u is inleveren en voorkomen in 3 jaar. Kans op inleveren rijbewijs voor een periode.

Maar elke andere overtreding telt wel mee in de overweging van een rechter, zo ook verkeersongelukken waar je bij betrokken bent geweest of drank op achter het stuur.

succes

grtjs rolf
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 12, 2007, 18:15:23 »

Dat is idd taal van een deskundige. Ik hoop dat niet te worden   

Nou, ik ben eens genaaid door een pliesie die kon niet precies een meting doen dus had ie er maar 31 km te hard van gemaakt. Ik had toen niet in de gaten waarom deze pliesie geen bedrag op de gele bon vermeldde. Later kreeg ik een transactievoorstel van de OvJ en toen heb ik alles uitgezocht. Vandaar. De recidiveregeling is recentelijk van 1 jaar naar 2 jaar gegaan heb ik van een maat gehoord.
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 12, 2007, 18:17:10 »

ahum kleine correctie gerrit, tja ook een beetje ervaring Cool Roll Eyes  vanaf 50km/u te hard rijbewijs inleveren en alles laten staan.

Boete was bij mij vorige jaar 365 euro. Na 3 werkdagen mijn rijbewijs weer opgehaald bij de rechtbank, dat kan alleen als je een schoon dossier hebt van de afgelopen 3 jaar met bekeuring van boven de 30km/u.

Maar daarna het volgende elke overtreding boven de 30 km/u is inleveren en voorkomen in 3 jaar. Kans op inleveren rijbewijs voor een periode.

Maar elke andere overtreding telt wel mee in de overweging van een rechter, zo ook verkeersongelukken waar je bij betrokken bent geweest of drank op achter het stuur.

succes

grtjs rolf

Ja, Rolf dergelijke grove overtredingen had ik niet meegenomen in mijn verhaal  Wink

Miccie had het over 49 km te hard, dus ik dacht die blijft net gevrijwaard van inbeslagname.
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 12, 2007, 19:00:37 »

Maatje van me onderlaatst ook rijbewijs kwijt. Reden in de polder 157 i.p.v. 80. Twee motoren en een auto gelijktijdig aan gehouden en rijbewijs kwijt. Vind het vreemd, kunnen maar Ă©Ă©n voertuig tegelijk lazeren en toch alle drie papiertje inleveren. Hij heeft ook al gezegd dat hij een advocaat inschakeld hiervoor.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 12, 2007, 22:02:58 »

Dat is idd taal van een deskundige. Ik hoop dat niet te worden   

Nou, ik ben eens genaaid door een pliesie die kon niet precies een meting doen dus had ie er maar 31 km te hard van gemaakt. Ik had toen niet in de gaten waarom deze pliesie geen bedrag op de gele bon vermeldde. Later kreeg ik een transactievoorstel van de OvJ en toen heb ik alles uitgezocht. Vandaar. De recidiveregeling is recentelijk van 1 jaar naar 2 jaar gegaan heb ik van een maat gehoord.

Dit is toch belachelijk. Laten we er maar 31 km te hard van maken, mag het een kilometertje minder zijn agent?HuhHuh?   
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 13, 2007, 07:26:30 »

Ik heb moeten voorkomen enkele jaren terug omdat ik 3 maal >30 km te hard heb gereden. Flinke centen moeten achterlaten, 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar.
Ben nu weer een jaar clean...........   maar tis niet mals.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
DNNZ
Emeritus secretaris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 671


Waar rook is ben ik!

Liechtenstein
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 13, 2007, 07:49:34 »

Ik heb moeten voorkomen enkele jaren terug omdat ik 3 maal >30 km te hard heb gereden. Flinke centen moeten achterlaten, 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar.
Ben nu weer een jaar clean...........   maar tis niet mals.
De proeftijd heeft dus geholpen? 

@Micci; je houdt ons toch wel op de hoogte hè?
Gelogd

Liever twee KLAPPEN dan vier plofjes!!!
Miccie
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 13, 2007, 11:30:08 »

ik ben bang dat het verhaal idd nog wel een staartje gaat krijgen Dnnz. dus ik zal jullie op de hoogte houden.
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 19, 2007, 22:38:21 »

Ik had vorig jaar 49km te hard en een doorgetrokken streep. Koste 425,00 euro munten en een uitzending wegmisbruikers.....
Gelogd
DNNZ
Emeritus secretaris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 671


Waar rook is ben ik!

Liechtenstein
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 19, 2007, 23:08:29 »

Ik had vorig jaar 49km te hard en een doorgetrokken streep. Koste 425,00 euro munten en een uitzending wegmisbruikers.....

Het is ook niet normaal wat er af en toe gevraagd wordt voor een paar minuten zendtijd Evil
Gelogd

Liever twee KLAPPEN dan vier plofjes!!!
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 20, 2007, 07:18:53 »

Ik had gisteren ook een bak. Bijna nooit ga ik naar een klant op de motor. Meestal heb je spullen bij je. Gisteren was het weer die ene keer in het jaar dat een klant in Amsterdam zei: joh, kom op e motor, geen probleem. He, we hebben hier veel parkeerproblemen etc.

Ben ik 8 km van huis, brug staat 7 minuten open, bomen gaan omhoog, weg zover ik kon zien vrij, ik trek met mijn Tuono Factory 2007 (met voor de kenners: 15 voor en 42 achter) zo vlot op dat 150 meter verder op een pipo met lasergun achter een bushokje vandaan kwam om mij te laseren. Het mooiste was dat ik een trucker die aan het knipperen was een duim gaf als dank voor de waarschuwing want ze staan op die weg meestal verderop met een statief te controleren ! Ik keek echter weer voor mij en toen zag ik dat die pipo achter het bushokje vandaan komen. Die kwam natuurlijk op het brullend geluid van mijn Tuono achter het hokje vandaan. Ik werd niet aangehouden maar een paar honderd meter verderop stond in de bosjes een politie-auto met 2 man er in. Die zaten mij al aan te gapen ...... en 5 km verderop zaten ze achter mij. Blauwe lampen aan etc. Ik moest aan de kant.     

Het waren gelukkig toffe gasten, er viel met hun goed te praten. Ze snapten ook wel dat ik uit stilstand optrok en niets voor mij had. Vonden het een erg mooie Tuono. Er werd even gecommuniceerd met de pipo met de lasergun en er kwam 96 km met correctie -3 = 93 km uitrollen. Maar ze hebben niet eens een geel bonnetje uitgeschreven.

Tige tank foar de Fryske plysje ........................ (jullie snappen het wel)


PS. Blijf je normaal doen tegen de politiemensen ..... heeft altijd zin en resultaat.   
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 40   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25453 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
ZAC geluid shit breed 9 8956 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
Geluidsregels Assen bij circuittraining voor amateurs « 1 2 » malle eppie 17 9938 Laatste bericht Mei 18, 2008, 21:54:14
door RSV1000 racer
Verplichte vermogensbegrenzer op motoren « 1 2 ... 5 6 » Sjaakie 89 38246 Laatste bericht Augustus 20, 2008, 13:35:04
door aprilia.racing
Reacties en foto's Folembray en Crois « 1 2 ... 10 11 » Sjaakie 150 38860 Laatste bericht Juli 05, 2008, 20:54:30
door Suus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!