Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 22:08:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorvakantieverhalen 2007  (gelezen 16972 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rocketeer
Gast
« Gepost op: September 05, 2007, 19:46:05 »

Lijkt me leuk om eens te lezen wat de mede Aprilianen allemaal uitspoken met de motorvakantie.
Ik zal zelf de spits afbijten en een klein verslagje maken van wat wij deze zomer gedaan hebben.
Zolang als ik motor rij (20 jaar) ga ik al met de motor op vakantie en mijn favoriete bestemming is toch wel de Alpen. Zo ook weer deze keer.

De motoren: twee keer Tuono, Ducati monster, KTM Super Duke, GSXR750 en GSXR1000.
Het gezelschap: 5 heren en 1 dame.

Zaterdag 11 augustus vertrokken vanuit Sliedrecht naar Oberwolfach in het Schwarzwald Duitsland. De eerste 500 km over de autobaan knallen en bij Karlsruhe snel de autobaan af en via binnenwegen verder. Uiteraard de B500 gereden want dat is toch wel één van mijn favoriete wegen. Als je van snelle bochten houd moet je deze weg absoluut een keer rijden. Ongeveer 40 km aanééngesloten bochten met veel 200KM+ bochten erbij. Wel even het koppie erbij houden maar de weg is breed en overzichtelijk. Het adres in Oberwolfach ben ik eerder geweest en is een absolute aanrader voor motorrijders. http://www.touring-relaxing.de/

De volgende dag lekker door het Zwarte Woud rijden richting Bodensee en vervolgens naar Oostenrijk. Alleen maar binnenwegen gereden en erg druk rond de Bodensee. De volgende keer ga ik dit zeker vermijden. In Oostenrijk begint het echte klimmen en dalen, via de Silvretta rijden we naar GaltĂĽr waar we 4 dagen verblijven. Ook in dit hotel waren we al eerder geweest en is een super hotel om te verblijven.
http://www.hotel-post.at/pd2005/sommer/index.htm
De eigenaar rijd zelf motor en organiseerd Ă©Ă©n keer per week een "toertocht". Bij deze rit rijd hij zelf voorop en moet je flink gasgeven om hem bij te houden.
Helaas hebben we op de eerste dag in Oostenrijk een dubbele valpartij moeten incasseren en moest Ă©Ă©n van ons met de trein naar huis omdat hij zijn sleutelbeen gebroken had. De ander kon gelukkig verder maar had wel flinke schade. Oorzaak van de valpartij was een nat en glad wegdek waardoor het voorwiel weggleed.
In 4 dagen alle mogelijke passen in de omgeving gereden en dagtochten van 300-350 km gemaakt.

Op vrijdag vanuit GaltĂĽr naar Liesenich in de Moezel gereden. Eerst een paar honderd KM autobaan gereden en bij Karlsruhe van de autobaan af en schitterende binnenwegen gereden. Het hotel in Liesenich viel een beetje tegen en had een hoog "biker" gehalte. Ik zou hier zelf niet meer naar terug gaan. http://www.moselhoehe.de/default.htm

De laatse dag nog een mooie route door de Moezel en de Eifel gereden en vervolgens richting huis. In 8 dagen ruim 3000 km gereden en bijna geen regen gehad. Alle hotels had ik van te voren gereserveerd en alle routes gemaakt in mapsource en promotor onroute. Als navigatie gebruik ik een Garmin Zumo.

Als er mensen zijn die de routes willen hebben of meer info kan je me altijd mailen.

Groet,

Marcel & Astrid
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: September 05, 2007, 19:50:02 »

dit is een mooi innitiatief

Ik zal eens kijken wat voor moois ik kan verzamelen wat ik allemaal alweer meegemaakt hebt op en met de motor in 2007.

het komt maar even rustig zitten.

grtjs rolf
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: September 05, 2007, 19:56:15 »

Hai Marcel en Astrid,


Wat een verhaal zeg  Shocked 200 kph bochten, sleutelbeentje hier, schuivertje daar. (toch geen appie plat he  Wink )

Mooi verhaal  en leuk geschreven.


 

erik
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 05, 2007, 19:57:19 »

Gasthaus Linde von Klaus in Oberwolfach daar zijn wij ook geweest met de ARA rit naar Italie met het Aprilia Feest in Noale een paar jaar geleden. Mede door mij georganiseerd destijds. Op de heenreis overnacht toen en op de terugreis overnacht.  

Klaus tref je ook vaak met een stand op de Motorbeurs.

Ja, en de B500 dat noemen we toch de Scharwalderhochstrasse ??  Grin

Ja, dat van de Bodensee daar ga ik ook niet meer langs zeker de Noordkant wat een drama, Ă©Ă©n optocht met auto's. 
« Laatste verandering: September 05, 2007, 19:59:46 door ApriliaMan » Gelogd
rocketeer
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: September 05, 2007, 20:34:26 »

De B500 is inderdaad de Schwarzwaldhochstrasse. 

Geen Appie plat maar de GSXR750, net twee maanden oud, en de KTM.

Marcel


* Schade1.jpg (137.69 KB, 600x450 - bekeken 955 keer.)
Gelogd
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: September 05, 2007, 22:21:49 »

Dit jaar 2 keer op pad geweest.
De eerste keer in juni naar Cesenatico Italie, omgeving Rimini naar de jaarlijkse FIM Rally.
Op de heenweg nog een week in de Dolomieten gestuurd met 3 kameraden.
Ik op de tuono, Fjr, VFR en een Deaville. Zoals gewoonlijk weer voor reisleider gespeeld wat wil zeggen de routes bepalen en gas geven.........

Dit was een voorproefje op de eigenlijke vakantie van 2007, FIM motocamp in Slovenie eind augustus.
In totaal met 20 clubleden (VAMC Vorden) hebben we het evenement bezocht.
De route er naar toe behelste 10 dagen rijden. De rest van de club ging in verschillende groepen op andere tijdstippen.
Omdat de kids(3 en 7) en mama megaan moet het zijspan dit keer aan de bak en de de fazer van mams.
In totaal heb ik 9 routes gemaakt om op de eindbestemming Bohinj Slovenie te komen.
In vogelvlucht,

Eerste 300 km snel richting Luxemburg. Vanaf daar hebben we alleen maar lokale wegen gereden.
We zakken af naar de Vogezen alwaar we de eerste heuveltjes en mooie vergezichten tegenkomen. Voor de kids al een hele ervaring.
De eerste nacht in een klein hotelletje waar we in de ochtend een prima ontbijtje krijgen, en dat in Frankrijk..
Volgende dag naar de zuidelijke vogezen richting de Jura. De derde dag via de eerste echte bergpassen richting Geneve alwaar
we een geplande tussenstop maken in Yvoire, wat weer Frankrijk is. Daar op de camping een bungalowtje gehuurd (zo'n aangekleede tent met douche en wc).
De camping lag aan het meer van Geneve dus dus komende dagen veel waterplezier voor de kleintjes.
Vanuit Yvoire gaan we richting Morzine waar we de route des Grandes Alpes pakken naar het zuiden.
Nu gaan we sturen!!!! Mooie wegen leiden ons richting de Mont Blanc. We moeten weliswaar naar Italie maar rijden om de Mont Blanc heen (Beaufort) en komen via de kleine Sint Bernardpas aan in Italie.
Mama is erg moe van al dat bochtenwerk en we zoeken het eerste beste hotelletje op om bij te komen.
Na een goede nachtrust vervolgen we onze route richting de grote Italiaanse meren. Doel van de reis vandaag is Omegna.
Het gaat allemaal vlot en we komen ruim op tijd aan. We spreken af nog een uurtje door te rijden richting Lago Maggiore, onderweg vinden we een camping waar we weer zo'n bungalowtje pakken voor 3 nachten.
Maar goed ook want de komende dagen regent het alleen maar. Enkele donderslagen laten weten dat het menes is en dat de zon voorlopig niet meer aan bod komt.
Voor deze dagen heb ik altijd een aantal thrillers bij me zodat ik me wel vermaak. We doen nog wat kleine handwasjes en de kinderen vermaken zich bij de animatie op de camping.
De weerberichten zijn redelijk gunstig na onze 2 dagen rust en we rijden langs de grote meren richting Bolzano. Eerst steken we de lago Maggiore over per boot en rijden via de zuidkant naar het meer van Lugarno. Dit is de mooiste en je komt nog even in Zwitzerland waar de tankstations man aan man staan om met schappelijke prijsjes van 1.04 euro per liter de europeaan te laten zien dat het buiten de EG nog niet zo slecht toeven is.
Aftanken dus en richting het Como meer. Eindpunt, na overleg met mams, wordt Punta di Legno. Zij neemt de volgende dag vrijaf en gaat met de kinderen winkelen.
Ik neem de fazer mee en ga morgen een leuk rondje maken.
Op tijd wakker en rond een uur of 10 rijd ik eerst de Glavia pas op. Deze is op sommige stukken erg smal waar je als motorrijder geen tegemoetkomende auto kan passeren. Lekker spannend maar zeker niet voor beginners.
Aan het einde van de pas naar het oosten de Stelvio op. Samen met een Zwitser knallen we naar boven waarbij sommigen zouden denken dat we Italiaanse nummerplaten zouden hebben.....
Het uitzicht op de Stelvio is natuurlijk prachtig. Tibet staat er ook nog steeds en het barst er van de worstkramen. Al die hongerige motorrijders...
Weer naar beneden, ik meende altijd dat het 45 haarspelden waren maar het zijn er echt 48. Daarna een snel stuk richting Bolzano.
Ja en dan de mooiste pas van de dag (om te rijden). Vanuit Bolzano naar het westen de Mendelspas op. Hier rijd je tussen immense boomgaarden naar boven.
Mooie brede weg met ruime haarspelden en enkele links-rechts combinaties met verkanting!! het lijkt het oude Assen wel. Samen met een een Italiaanse piloot op een Duc naar boven.
Tijdens het rijden zo'n grijns op mijn kop en hardop lachend dat ik weer terug ben gegaan en nog een keer naar boven. Prachtig, wat een gassen en 11.000 toeren op de klok.
Via passo Tonale (een heel mooi ski-gebied) weer naar de thuishaven in Ponte di Legno.
Om 16.00 was ik er weer met 301 km erbij voor het rondje Stelvio.
De volgende dag rijden we 270 km aan passen richting Cortina D'ampezzo. We moeten afwijken van de route omdat er een internationale wielerwedstrijd is. We worden gedwongen weer via de Mendelspas (nu vanaf de andere kant) onze reis te vervolgen, wat een pech nou.....
Mama wil op het laatste deel van de route perse de kortste weg wat ons leidt over de Pordoi met haar ruim 65 haarspeldjes.
Op weg naar boven hebben 2 bussen ruzie wie nu voor gaat. De touringcar wil naar beneden en de lokale bus naar boven. Ik heb een hekel aan wachten en rijdt ale het verkeer voorbij naar boven waar ik aankom bij de bussen.
Schelden die lui want ik ga niet achteruit (zie je het al gebeuren met een zijspan en aanhanger zonder achteruit manouvreren op een bergpas omhoog??)
Ook hier geldt gewoon de brutaalste wint en ik had de rest van de tour omhoog vrijbaan. Flink aan het gas en samen met 2 ktm-supermotards kom ik boven aan, mama volgt wat later.
Hier veel bekijks voor de combinatie en we nemen een kwartiertje pauze, Cortina is immers nog maar een uurtje rijden.
Naar beneden hachelijke momenten. We rijden weg en een (andere) bus gaat netjes aan de kant zodat we eerste kilometers vrij baan hebben.
Lekker tempo naar beneden en na een stuk of 10 haarspelden komt de volgende rechts af. Ik trap de voetrem in en voel het pedaal wegzakken. Shit denk ik, kan maar 1 ding zijn, remvloeistof aan de kook en daardoor lucht in het systeem.
De resterende 20 bochtjes kalm aan gedaan en de achterrem ontzien. Onderaan had ik wel weer druk, echter niet wat het eigenlijk moet zijn. Ik kan er mee vooruit maar zal voor de rest van de reis er rekening mee moeten houden, thuis vervang ik de remolie wel.
Mama schrok wel toen ik het 's-avonds aan tafel zei, er zitten immers ook nog 2 van die snelle meiden naast me, die het prachtig vinden dat papa aan het gas geven is.
In cortina weer 2 dagen pauze, waar op de zondag het jaarlijkse lokale feest was met veel publiek. Lekker ontspannen dag met van alles en nog wat. Lopend langs de Gucci winkel zien we een schoudertas voor mama. Wel leuk, de prijs van ruim 4000 euro schrikt aankoop echter af.
Vanuit Cortina wordt de reis vervolgt richting Slovenie. We rijden richting Misurina en moeten onderweg stoppen voor een wegopbreking. 2 Duitse motorrijders (fireblade en fazer nieuw) komen voor me staan bij het stoplicht wachtend op groen licht.
Na het groene signaal vinden de Duitsers het noodzakelijk om hun banden op te warmen en vervolgen de eerste 300 meter al slingerend hun weg. Ik denk het mijn ervan en laat ze maar gaan. Ik heb vrij baan en ga met frisse zin de pas aan (vallen).
Na een ongeveer een kilometer krijg ik de eerste Duitser alweer in het zicht en voor die het in de gaten heeft zit ik aan zijn achterwiel. Dat had die niet verwacht zo'n holländer mitt gespann und anhänger. Drukke gebaren geven aan dat ik passeren mag, ik vind het echter welletjes (die achterrem ...) en wacht op aansluiting van mama met een zeer grote smile op mijn ....
Voor de grens met Slovenie besluiten we nog een extra nachtje in Oostenrijk door te brengen, wat ons leidt naar een plaatsje aan de Faaker See. Daar vinden we een Zimmer Frei en een zeer goed lokaal restaurantje.

Een kort ritje brengt ons de volgende dag in Bohinj-Slovenie. Stralende zon en een een mooie omgeving beloven een mooi treffen.
De helft van de Vordenaren zijn er al en ons plaatsje is snel gevonden. Tent opzetten en snel het eerste biertje pakken, het einddoel is immers bereikt.
Het Motocamp verloopt redelijk. Eten stelt niet veel voor, veel vlees. Het weer is echter de grootste spelbreker. We hebben 2 dagen regen waardoor oa de excusie letterlijk in het water valt.
De organisatie van volgend jaar, Spanje, belooft ons beterschap voor 2008. We zullen zien.
Afgelopen zaterdag was het evenement voorbij, wat voor ons betekende 2 dagen flink doorrijden om op tijd thuis te zijn. Maandag moeten de kinderen weer naar school.
Ondanks een zeer zware regenbui in zuid-Duitsland en wat oponthoud bij de Tauern-tunnel waren we zondag om 18.00 weer thuis.
De motorfietsen hebben zich zonder verdere mankementen prima gehouden. Geen olieverbuik, het zijspan luste 2x zo veel sap als de fazer, 3800 kilometer op de klok erbij en 3 weken lekker aan het sturen geweest met de aangename pauzes daartussen.

Volgend jaar op de motorkalender: Rally in Griekenland en motocamp in Spanje.

groet,

Wouter


* p2.JPG (148.7 KB, 640x477 - bekeken 879 keer.)
« Laatste verandering: September 05, 2007, 22:40:41 door tuono-w » Gelogd
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #6 Gepost op: September 06, 2007, 20:54:29 »

Kijk, dat zijn mooie verhalen Wink In het clubblad kunnen we voor de 'winterstop' ook nog wel wat leuke verhalen of de mooiste vakantie foto's gebruiken. Lees het voorwoord in het gloedje nieuwe clubblad maar eens door... (en ga me nou niet vertellen dat je nog geen officieel clublid bent he :p - voor 35 euri wordt je een nog echtere Apriliavriend -)

Mailen kan naar redactie apestaartje aprilia-riders.nl


Tomba
« Laatste verandering: September 28, 2007, 18:54:50 door Tomba la bomba » Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: September 20, 2007, 12:33:53 »

He Wouter, die foto komt me bekend voor, heb bijna exact dezelfde van vorig jaar hahaha. Mooi verslag trouwens 

Laatste 2 weken van augustus nar italie geweest met als toetje een bezoek aan de GP van Misano.
Even een kort verslagje dan, woensdagochtend heel vroeg richting italie, via de Timmelsjoch italie binnengekomen, daar 2 dagen op de camping gestaan in Merano. 1 dag beetje passen gereden waaronder de penserjoch en de jaufenpass, weer was aardig, alleen koud op de top.
Vervolgens verdergereden richting Gardameer, daar hebben we verplicht 3 dagen stil gestaan vanwege kapotte wiellagers van de blade van m'n broer. Daarna verder via o.a de passo de fugazze waar we zijn aangehouden en allebei 74 eu konden aftikken wegens het niet hebben van een DB-killer....dus daar begint het gezeik ook al  Undecided Plaatsje bij de kust opgezocht, na 2 dagen weer verder richting eind bestemming Misano!! Daar hebben we nog wat passen in de buurt gereden en Tavullia (waar Rossi opgroeide) aangetikt. Plaatsje was de moeite waard met het Valentino cafe, alles in het geel, elk huis heeft wel wat geels voor de ruiten, de official fanclub met een heel klein bedevaartsoort enz enz. vervolgens 3 dagen lang GP gekeken, waaronder 1 dag met noodweer. Heb nog nooit zoveel water in zo'n korte tijd zien vallen!!! En Misano geloof ik ook niet, want dat stond compleet blank. Zaterdag was het weer ouderwets 30 graden + en kon er weer fatsoenlijk gereden worden. Zondag waren de races niet echt boeiend op de 125 na. De sfeer was geweldig en het was dan ook jammer dat de lokale helden Rossi en Dovidiozo uitvielen  Embarrassed

Zondagnacht de boel weer opgepakt om zo maandag middag weer thuis te zijn, helaas de hele terugweg snelweg gepakt, maar had dinsdag weer verplichtingen dus vandaar!
2 weken lang goed weer gehad op 3 nachtelijke stortbuien na, en het slechte weer op vrijdag tijdens de GP van Misano dan.

Dat was het in het kort! Ben overigens net terug van Zakynthos, daar ook nog passen gereden met een motorscooter  Grin Grin Grin

Grtz, Bart
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: September 21, 2007, 11:47:41 »

Ik ben met Clau naar de Noordkaap geweest op de Capo (wat een verrassing) Nu kan ik hier een heel verhaal ophangen over hoe fantastisch het is om in Noorwegen te rijden maar misschien is het makkelijker om te kijken naar mijn fotoverslag van 400 foto's en als je daar niet genoeg van krijgt moet je even op mijnalbum.nl zoeken op noordkaaprally2007 dan krijg je er nog een paar 1000!!!

Ik hoor het wel als er vragen zijn!

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=V7ACGTLP
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: September 27, 2007, 22:11:37 »

wat een cool topic is dit!! Ik ben zelf een groots fan van motorvakanties en ga zelf ook sinds ik motorrij (nu 4 jaar) ieder jaar op motorvakantie. Ben al in Alpen (Fra- Grenoble), streek rondom Lyon en in de Vogezen geweest. Dit jaar stond ongeveer eenzelfde rit op het programma als jij in het begin beschreef; via de Eifel richting Karlsruhe, via het Schwarzwald en de Bodensee naar Oostenrijk; Z-Duitsland, zwitserland en Oostenrijk hadden we nog nooit aangedaan met een motorvakantie. We vertrokken op 6 augustus dit jaar en hadden van tevoren natuurlijk al de weerberichten in de gaten gehouden die voor heel centraal/midden europa niet bepaald goed waren (regen, zware bewolking, lichte regen...etc)

Toch besloten we te gaan, helaas achteraf niet zo verstandig; vertrekken met regen en we waren nog maar net in de buurt van Waimes (ardennen, belgie) toen ik een pas nieuw gekochte MPP achterband lek reed (had toen nog mijn voormalige GSXR 750 '05). Gelukkig was er een bandencentrum in de buurt waar ik wel een nieuw achterband (voor €235) kon krijgen. Vol goede moed weer doorgereden, de regen werd echter steeds erger en erger en we besloten uiteindelijk maar de eerste dag nog relatief dichtbij huis bij Trier te overnachten. Helaas bleek toen we de dag erna wakker werden dat het weer alleen maar nog slechter en slechter werd.. nog even voor de zekerheid aan de hoteleigenaar gevraagd hoe het weer in de streek er voor de komende dagen zou uitzien, maar dat bleek nóg erger te gaan worden (hevige regen met zware windstoten e.d.)

Uiteindelijk maar weer omgedraaid naar huis (in limburg) en bleek dit dus helaas  Evil de tweede keer te worden dat we onze reis voorspoedig moesten afbreken; vorig jaar is een vriend van mij in de Vogezen uit een bocht gevlogen (had pas 2 maanden een R1) en hebben we nog vaak in het ziekenhuis in Belfort langs kunnen gaan (resultaat dubbele beenbreuk, gescheurde enkelbanden ontwrichte schouder ...)

TĂłch zullen we ook in 2008 weer op vakantie gaan, we willen met ons lokale groepje nu de autoslaaptrein gaan proberen; instappen met motor op de trein in den bosch (dacht ik) en dan kun je er b.v. in italie weer uitstappen en rij je lekker naar huis (en heb je grotere kans op goed weer!  Smiley

stond ook te kijken toen ik zag dat jij rond 11 augustus ongeveer dezelfde rit hebt gemaakt als mij (richting Duitsland/oostenrijk) en wél goed weer hebt gehad!! (tenminste wel droog dacht ik??)

heb je route wel opgeschreven zodat ik die misschien ook eens kan gaan rijden met mijn nieuwe RSV MIlle!! grzzz
 
Gelogd
futurist
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 82


zeuren helpt toch niet

Belgium
« Antwoord #10 Gepost op: December 11, 2007, 00:59:08 »

Hoi luitjes,
Ik heb dit jaar een echt aparte motorvakantie gehad. Ben 3 weken (ruim) in zuid amerika wezen motorrijden. Met travel2explore hebben we van Peru naar Chili gereden en vandaar naar Bolivia. Daar hebben we de meeste tijd rond gereden. Daarna zijn we via lake titicaca weer naar de beginplaats in Peru gereden. ruim 3000 km's in een 19 tal dagen. Ik heb op google gmail een foto paginatje aangelegd met nu nog maar 50 foto's. Afgelopen weekend is de vakantie ploeg weer samen geweest en heb nu 2300 foto's waar ik de site mee ga vullen. Ben op 30 oktober naar huis gevlogen maar kijk nog dagelijks de foto's en de filmpjes van mijn helmcamera. Eigenlijk bezinken de vele indrukken nu pas goed, en ik ben er zeker van dat ik nog eens terug ga. Dan iets langer in de hoogland jungle verblijven want dit heeft toch wel de meeste indruk gemaakt. Bekijk maar eens en dan zeggen beelden meer dan duizend woorden. Helaas niet op een appie gereden maar op een klr 650 van 2006. was best fun. De mensen van peru motors denke overigens wel aan de aanschaf van een aantal pegaso's. Ben benieuwd.
Greetz to you all.
Futurist.
http://picasaweb.google.com/futurist.cor/VakantieZuidAmerika03
Gelogd

SuzukiGSX 750S Katana '82
Suzuki Dr big750 '89&'90
Suzuki Dr big800 '97
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia Futura RST 1000 '04
Triumph Daytona 955i '06
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 11, 2007, 10:23:42 »

Mijn eerste en enige motorvakantie naar binnen en buitenland was het clubweekend van de club 
Echt geweldig Het was al een hele vakantie om met de RS125 van Friesland naar Limburg te gaan
En dan ook nog door het buitenland daar rijden 

Maargoed... zomer 2008 gaak naar Canada op vakantie... us zien ofk daar een motor kan huren  Zal wel niet...kben vast te jong 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
gangisallesman
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: December 11, 2007, 17:48:12 »

Hoi luitjes,
Ik heb dit jaar een echt aparte motorvakantie gehad. Ben 3 weken (ruim) in zuid amerika wezen motorrijden. Met travel2explore hebben we van Peru naar Chili gereden en vandaar naar Bolivia. Daar hebben we de meeste tijd rond gereden. Daarna zijn we via lake titicaca weer naar de beginplaats in Peru gereden. ruim 3000 km's in een 19 tal dagen. Ik heb op google gmail een foto paginatje aangelegd met nu nog maar 50 foto's. Afgelopen weekend is de vakantie ploeg weer samen geweest en heb nu 2300 foto's waar ik de site mee ga vullen. Ben op 30 oktober naar huis gevlogen maar kijk nog dagelijks de foto's en de filmpjes van mijn helmcamera. Eigenlijk bezinken de vele indrukken nu pas goed, en ik ben er zeker van dat ik nog eens terug ga. Dan iets langer in de hoogland jungle verblijven want dit heeft toch wel de meeste indruk gemaakt. Bekijk maar eens en dan zeggen beelden meer dan duizend woorden. Helaas niet op een appie gereden maar op een klr 650 van 2006. was best fun. De mensen van peru motors denke overigens wel aan de aanschaf van een aantal pegaso's. Ben benieuwd.
Greetz to you all.
Futurist.
http://picasaweb.google.com/futurist.cor/VakantieZuidAmerika03
Hoi Futurist , prachtige foto's ! Ik krijg er steeds meer zin in , mei volgend jaar ga ik ongeveer dezelfde reis doen bij motortrails . Samen met m'n neef hopen we dan op te stappen op  Honda Falcon 400  offroads , de groep moet echter wel minimaal 8 personen zijn anders zou het misschien niet door kunnen gaan . Wij hebben ons in ieder geval ingeschreven voor de Peru Inca reis . Hopelijk rijden we niet zoals in jou verslag met de Falcon's een ravijn in , hoe is het afgelopen met de berijder? Huh
Voor nieuwsgierigen kijk eens op de site www.motortrails.nl , er zijn nog een paar plaatsen te vergeven.
Gangisallesman.
Gelogd
Yuk Foo
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 24, 2008, 22:20:36 »

HIERO kun je het reisverslag met foto's, film en routes vinden van de motorvakantie van 2007
Gelogd
Patriot
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 26, 2008, 10:15:01 »

Volgens mij is dit waar het hele motorrijden om begonnen is, het delen van de vreugde die we weliswaar alleen beleven maar toch met zijn allen. In 2002 heb ik al eens de moeite genomen om tijdens een 9 daagse tour iedere avond een dagboek bij te houden. Later heb ik dat thuis uitgewerkt tot een reisverslag. Hieronder heb ik de beschrijving van dag 1 opgenomen. Bij interesse zal ik de andere dagen ook hier achter laten....

Veel plezier.

Dag 1   vrijdag 10 mei      524 kilometer      Ochten – Weilerbach (D)

De dag zou om 07.00 uur beginnen. Naar waarheid ingeschat door Esther, de dochter van Frank, begint de Kloostermandag iets later. 07.20 uur. “Frank….Actie!”, Is het enige dat ik met mijn slaperige hoofd uit weet te brengen. Ik heb als eerste het bed verlaten. Het avontuur begint.

Klokslag 09.00 uur rijden we weg bij garagebedrijf Hazet te Ochten. Motoren te drinken gegeven en strak opgezadeld. De tocht begint grauw en grijs en belooft niet veel goeds. Het gevoel dat de voorspelde regen gaat vallen, bijt ons. Bij Maastricht krijgen we een “zonsverduisteringsdejavu”. Het regenpak gaat aan.
Het weer blijkt een blaffende hond te zijn en in België gaat onze alles behalve sexy latex overal met alle liefde weer uit. De lucht breekt open, de zon begint te schijnen, terwijl de route zich begint te ontpoppen als verwacht. Vloeiende lijnen, bocht na bocht en asfalt om de banden rondom te polijsten.
Onze oosterburen hebben hun Deutschmarkjes goed besteed. Na een middagmaal in het “Auslanderproblemlos” klinkend Blankenheim, gummen we voort richting Neustadt.
De route loopt voortreffelijk tot de afslag Longkamp opgebroken blijkt te zijn. Het spoor bijster is de enige omschrijving die onze weg nog goed weergeeft. Nadat de route bij Lautereck een T-splitsing laat zien in plaats van een verkeerslichten en bovendien geen borden Odenbach kent, besluiten we onze weg zo schnell wie moglich te vervolgen over de 270 naar Kaiserslautern.
De vermoeidheid slaat bij beiden even onverwacht als hard toe. We pakken NU een hotel en ons eerste koude, welverdiende biertje. De ster in het oosten doet zijn werk. We worden geweigerd. Vol. Geen Wolfstein vannacht. 3 KM verder maar  eens bij een tankstation gefragt. In Weilerbach kunnen we vast nog wel terecht bij hotel Pfeifertal. Een goed hotel tegen Hollandisch vernunftige preisen. Alweer een oosterbuur die Grundlichkeit versteht. Het hotel is “niegelnagelneu” en laat geheel terecht de drie toegekende sterren op de voorzijde van het pand blinken. Tijd voor bier, douche, maaltijd en welverdiende rust.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Powerbrake een nieuw remsysteem « 1 2 » futuristie rosso 16 15278 Laatste bericht Augustus 04, 2009, 17:27:18
door Roy R
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23789 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg
Motorrijders aan banden gelegd « 1 2 » Cyclonus 27 10986 Laatste bericht April 15, 2011, 16:31:45
door baggerboer
het grote: superplus / 98 topic « 1 2 » teddek 29 15451 Laatste bericht December 06, 2010, 21:47:46
door rsvfrank
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 12424 Laatste bericht April 05, 2008, 21:15:00
door Robbert

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!