Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 05:07:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Thomas zijn RS50 OM projecten - update  (gelezen 26677 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*Thomas*
Gast
« Gepost op: September 08, 2007, 13:35:53 »

Hoi,

Ik ben sinds een 3tal weekjes actief op dit forum omdat ik toen een Aprilia RS125 heb gekocht, maar ik ben al enkele jaren bezig met 50cc'tjes. Zo'n 3 jaar terug kocht een schade RS uit 1996, ding zag er niet uit, en ik kende niets van brommers, dus zeer slechte combo. Maar goed, samen met een maatje begonnen met het hele zooitje na te kijken, complete kappenset gekocht, gespoten met busjes motip verf. Lekker primitief en amateuristisch allemaal, maar ja, je hebt het zelf gedaan, dus ben je der superblij mee.

Daarna een AF1 Futura opgeknapt, ging er al wat professioneler aan toe, veel tegenslagen gehad, veel teveel geld aan gegeven, maar goed, weer veel bijgeleerd.

En toen weer een RS50 uit 1997 gekocht, weer een opknapper, 9 maand aan bezig geweest met de bedoeling dat mijn toenmalige vriendin (nu mijn ex dus, gelukkig) er mee zou gaan rijden, maar de brommer zelf bijgehouden en een weekje later beginnen slopen...

In de tussentijd zoveel reserve spul gekocht dat ik makkelijk nog een RS kon opbouwen en dat ook gedaan, maar omdat teveel, teveel wordt, gaat ze morgen de verkoop in, heb het hele ding nagekeken, 'nieuw' am6 blok eronder gehangen, nieuwe kettingset, remblokken, achterveer, dashboard, spiegels etc etc, enkel het frame ziet er niet uit, maar wil er geen tijd en geld meer aan geven.

Heb eind juni ook nog een erg leuke classic voor een nog leukere prijs kunnen kopen, dat ding helemaal opgeknapt zodat mijn moeder (jaja, ze is ook gebeten door het motor/brommervirus) er mee kan rijden, ik vind choppers uiteindelijk maar niets, zit liever op een racer.

Zal straks wat foto's posten van de al die dingen (als ik ze nog heb).

Maar nu, de reden van dit topic, hoewel ik een motor heb, wil ik toch nog graag verder sleutelen aan mijn brommers, daarom heb ik besloten om beetje bij beetje 2 OM RS'jes volledig op te knappen en te voorzien van origineel gespoten kuipwerk.

Ik ben een vrij chaotisch persoon, maar zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen. Beide brommers worden voorzien van een minarelli am5 blok (beide gereviseerd) met volgende setup:

Blok 1:

 - KRD krukas
 - Top Performance zwarte top cilinder
 - Dell'orto 21mm phbg
 - Adige (origineel) membraan
 - Metrakit koppelingsplaten/-veren
 - Gianelli uitlaat
 - Originele bobine/cdi en onsteking

Blok 2:

 - Hebo krukas
 - Top Performances roze top
 - Dell'orto 28mm rondschuif carb
 - Adige (origineel) membraan
 - MK koppelingsplaten/-veren
 - CNC gefreesd koppelingshuis
 - Gianelli
 - TP cdi/bobine en originele onsteking

Om ten volle van het vermogen van dit 2de blok te kunnen genieten, ga ik die RS als motor laten keuren, zo hoef ik me over de politie geen zorgen te maken.

De 2de stap wordt het poedercoaten van het ijzerwerk. Ik ga beide frames matzwart laten coaten, net als de achterbruggen; de voorvorkpoten; de bovenste kroonplaat en de clipons. EĂ©n paar velgen (OM 3 spaak) wordt hoogglans zwart gecoat, het andere (tevens OM 3 spaak) Chesterfield groen.

Ten derde, het kuipwerk, de snelle RS wordt een 1997 grey edition, hiervoor heb ik bijna al het kuipwerk (I love ebay.de), de tweede RS een Chesterfield replica met groene striping. Met wat geluk vind ik hiervoor ook originele Aprilia kuipen, anders zal ik een setje laten spuiten en zelf een stickersetje zoeken en kleven.

Op dit moment ligt alles wel een beetje stil, ik wacht op de onderdelen die nog moeten binnenkomen (kuipen, krukaslagers, ...) en ik ben ook opzoek naar een 2de frame. Als alles is opgebouwd, ga ik opzoek naar een Duits RS80 frame, maar dat zal pas voor binnen een jaar zijn. Ik wil dat alles PERFECT is en aangezien ik over 2 weken met mijn studies start, ik mijn vriendin aandacht wil geven, probeer ik van niet overhaast te werk te gaan.

Natuurlijk worden er in beide RS'sen wat speciale, unieke dingen verwerkt, maar dat zien jullie dan wel.

Veel kijk een leesplezier, Thomas
« Laatste verandering: Februari 06, 2008, 22:55:00 door *Thomas* » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: September 08, 2007, 16:43:07 »

 
Gelogd

Vincent
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 08, 2007, 16:58:30 »

 
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 09, 2007, 09:43:59 »

hoi,

bedankt 

fototjes toegevoegd

ben met een jongen aan het 'onderhandelen' voor een deel van de chesterfield kappen, hopen dat het wat wordt

groeten, Thomas
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #4 Gepost op: September 09, 2007, 11:20:51 »

ziet er goed uit zo met die fototjes,
Ga zo door

enne succes met die kappen
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 09, 2007, 15:13:05 »

hoi,

kleine stand van zaken, ik was met die jongen van de chesterfield kuipjes aan het spreken, de tank is perfect, voorkap heeft links en rechts valschade, maar valt mee te leven en de achterkap een kleine schram, daar wil die 100€ incl voor.

maar hij had nog een complete namaak stickerset, wel met alle groene striping enzo en daar wil die rond de 70 voor, dus denk dat ik dat laatste ga doen

ik heb zelf nog wel een volledig complete OM kuipenset zonder schade, en dan laat ik die gewoon hoogglans zwart spuiten

komt (hopelijk) wel goed ...

verwacht Ă©Ă©n dezer dagen de krukas lagers (met kunststofkooi) en de MHR 16mm naaldlager voor de krukas. Heb ook een am5 carterdekseltje op de kop kunnen tikken, eentje van de allereerste, zo een zwart/blauw-achtig ding (maak wel een foto). Maar omdat die al jaren niet meer is gebruikt, ga de waterpomp gelijk reviseren (nieuw molentje, tandwiel en keerring).

Was vannacht trouwens redelijk ziek, dus had niets te doen behalve denken, dus dan leek het me een leuk idee om voor de 70cc een 28mm rondschuif dell'orto carb van een RS125 te kopen zodat ik me oliepomp (?) kan blijven rijden. (zie vraag in techniek)

Groeten, Thomas
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 11, 2007, 11:54:47 »

Hoi,

De kappen zijn (sneller dan verwacht) binnen. Heb de zadels gepoetst en nog wat klein spul bij elkaar gezocht. Tevens besloten de doppler krukas te verkopen, er komt wat leukers voor in de plaats.

Foto'tjes in beginpost.

Groeten, Thomas
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #7 Gepost op: September 11, 2007, 16:22:32 »

Ziet er goed uit Thomas
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: September 11, 2007, 17:19:55 »

Hoi,

Bedankt Cheesy

Groeten, Thomas

Edit1: gisterenavond laat nog tot een akkoord kunnen komen met die jongen en zijn Chesterfield stickers, hij had ook een hele boel foto's gemaakt en die dingen zagen er super uit, dus maar meteen gekocht. Nu moet ie zijn Iban en Bic code nog vinden en hopelijk heb ik ze dan over 14dagen binnen. Ik kon mijn zoektocht nog originele Chesterfield kuipen dus staken en dan maar meteen op zolder een mooi OM kappensetje bij elkaar gaan zoeken om te laten spuiten, vanavond foto's.

Edit2: vandaag teruggekomen van Gent (zit daar op kot/kamers), en me SKF krukaslagers waren binnen, dus snel even met de carters en de lagers naar de dealer, ging hij ze der ff in persen (al genoeg problemen gehad met lagers die ik stuksla :S), morgen cartertjes ophalen, en blok in elkaar steken (het 50cc blokje trouwens).

Groeten, Thomas 
« Laatste verandering: September 12, 2007, 18:29:56 door *Thomas* » Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: September 14, 2007, 19:21:46 »

Hoi,

fototje van het 50cc onderblok met nieuwe krukas, lagers een keerringen.

Groeten, Thomas
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: September 14, 2007, 20:35:40 »

Goed mee bezig, lekker sleutelen  wordt vast erg mooi 
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: September 18, 2007, 13:55:12 »

Hoi,

Vandaag 3 uurtjes gesleuteld, morgen nieuw zuigertje halen en M7 moeren voor de kop.

Groeten, Thomas
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: September 18, 2007, 13:59:32 »

He thomas goed bezig man sleutelen studeren je hebt ut maar druk. Ben zelf ook ff aan het sleutelen geweest vandaag, heb de witte veer gemonteerd nu nog afstellen?

 
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: September 18, 2007, 14:44:21 »

Hey Vincent,

Niet Enkel sleutelen en studeren, ook nog een erg lieve vriendin die aandacht verdient (jullie hebben hier geen hartjes emoticon Tongue)
Leuk dat het goed komt met dat veertje trouwens  .

Groeten, Thomas
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 13, 2007, 13:03:13 »

Hoi,

tijdje niets van me laten horen in dit topic. Ben vandaag een lot onderdelen gaan ophalen in Hannut (tegen Luik), oa een am5 blokje dat zwaar is vastgelopen, maar met supermooie cartertjes  .

Heb ook nog een airsal 74cc cilinder geruild tegen een ori cilinder, dus ben benieuwd...

Straks zal ik proberen wat fototjes te schieten en te posten.

Groeten, Thomas
« Laatste verandering: Oktober 21, 2007, 13:30:45 door *Thomas* » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109694 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6845 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12892 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45340 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Zaterdag 3 juli 2010 - ARA Fotoshootdag! (Gratis A4 foto voor ARA leden!) « 1 2 ... 9 10 » 2 Fast 2 See 140 40961 Laatste bericht September 03, 2010, 15:08:56
door AeroX

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!