Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 05:23:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50  (gelezen 25351 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*Thomas*
Gast
« Gepost op: September 22, 2007, 16:01:28 »

Hoi,

De meesten weten ondertussen wel dat ik een paar projectjes heb, maar intussen waren mijn moeder en ik opzoek naar een aprilia classic. Toen ik interesse voor brommers begon te krijgen, ging mijn voorkeur uit naar de classic, maar het is dan toch een rs geworden ... en daar ben ik nu ontzettend blij om. Ik voel me veel meer in mijn element op een racer.

Maar mijn moeder vond die classics toch oh zo mooi, en na wat rondspeuren de laatste maand hebben we er dan toch 1 gevonden.

26 juni 2007 zijn mijn moeder, enkele kerels van een ander appieforum en ik de classic gaan ophalen.

Nogmaals bedankt jongens voor alle moeite.

Eerst en vooral heeft de brommer een grote schoonmaakbeurt nodig, en zal het blok goed worden afgesteld. Op de foto's staan niet alle onderdelen erop, maar dat komt nog wel ...

De setup (alsook het uiterlijk) blijft volledig origineel, zijnde:

 - am5 blokje
 - gila 1 alu snel
 - 12/14mm dell'orto sha carbu
 - twv 11 - 46

Nu de foto's:







gisteren inkopen gaan doen, nu nog even uitzoeken of het een gietijzeren cilinder of een alu ding is en dan een zuigertje bestellen ...



Vandaag en gisteren na mijn werk samen met mijn moeder de classic gestript

Alle onderdelen schoongemaakt en het blok ook maar gestript tot op de middencarters.

Morgen nieuwe voorvorkkeerringen halen en het blok weer opbouwen en donderdag alles weer op de classic hangen.

Hopelijk komt mijn bestelling van SP binnen (tandwielsetje, remblokkensetje etc)







geen commentaar ...









vandaag, 11 juli 2007 veel zitten klooien met het motorblok

was half uurtje vroeger vertrokken @ work, eerst nog gebeld naar motorkit of mijn rs krukas al binnen was (nog steeds niet), dan naar somers in machelen (ijzerhandel) om pakking te halen voor rs (hadden ze niet meer) en daarna naar mijn oma om te gaan avondeten met de familie.
Was mijn pakket van SP ook eindelijk aangekomen, wat bleek nu, ze hadden de verkeerde koppelingskabels meegegeven, en 2 sets van de 3 sets remblokken waren verkeerd en de remsegmenten voor de classic zaten er niet bij :S, begon al goed ...

Om 20u thuis, dadelijk aan het blokje van de classic begonnen. Wilde gewoon de koppelingsplaten vervangen, maar dat heeft bijna 3uur geduurd :S . Nadat ik eindelijk de oude bouten van de veren los had, nieuwe plaatjes erin, nieuwe veren en bouten, koppeling proberen ... werkt niet naar behoren, veel te soepel en onvoldoende.

Hmm, bout van de drukplaat was wel erg ver ingedraaid, dus even terug naar mijn grootouders, luchttol erop, bout los, terug naar huis.

Daar dan na wat klooien ontdekt dat het kogeltje dat tussen de koppelingsstiften hoort er niet zat, dat tussen al mijn andere aprilia spullen gezocht en gevonden en koppeling weer gemonteerd en afgesteld.

Dan begonnen met een NM am6 carterdeksel te plaatsen, goed schoongemaakt, oliepomptandwielen verwijderd (er zat geen olietank meer op de brommer Sad ), zelfde met de waterpomp gedaan. Nieuwe neutraalschakelaar erin en olie in het blokkie. Hopen dat er morgenvroeg geen plasje onder staat ...

Dus nu nog snel ff foto's gemaakt, morgen een alu gila erop (aangezien de gietijzer warmloper heeft gehad) en dan blokje weer onder de classic (als alles goed gaat).





Hele dag aan de classic gewerkt samen met me moeder

Heb zelf het blokje eronder gehangen en de electro achteraan (van knippers, acherlicht en remlicht, startmotor en neutraalstand) heraangelegd.

me moeder heeft de sissibar schoongemaakt en zijkapjes achteraan ook







Zo, de classic is zo goed als in orde, ik ben er deze zomer mee op brommervakantie geweest en niet echt problemen gehad. Alleen is het blok beginnen lekken, dus moet eens gesplitst worden en nieuwe pakking en waarschijnlijk ook kruklagers en keerringen gestoken (als ik dan toch bezig ben).

Verder is het zadel overtrokken, knippers aangesloten, voorste remklauw gereviseerd etc etc.









31 oktober 2007

vandaag kwam er een leuk pakje binnen, nieuwe lagertjes en keerringen en dit weekend (of volgend) blokje reviseren



ik ben gisteren begonnen met het blok goed schoon te maken en te splitsen, bleek dat er een heleboel ringen verkeerd
zaten, waren ook blauw uitgeslagen, dus goed warmgelopen.

maar verder was de versnellingsbak nog oké, net als de rest van het blokje, volgende week worden de nieuwe krukaslagers erin geperst en kan het blok weer dicht.

ook komt er een nieuw zuigertje in en een rustigere cilinder, want deze is een beetje gekieteld en heeft een veel te kleine powerband om er rustig mee rond te kunnen ruffen.

en aangezien ik nu toch bezig ben, en ik lekker in de garage kan werken, ga ik de classic nog eens goed onder handen nemen:

 - frame goed schoonmaken en roestplekjes  behandelen
 - nieuwe CDI (deze begint te barsten)
 - kabelboom heraanleggen
 - andere startmotor
 - KRD koppeling erin
 - 17,5mm carb monteren om wat meer trekkracht te hebben
 - uitlaat behandelen met hittebestendige zwarte lak
 - een oliereservoir zoeken zodat de oliepomp er weer op kan
 - de meeste bouten vervangen door nieuwe, want wegens tijdgebrek deze zomer was de afwerking niet 100%

Groeten en enjoy reading, Thomas
« Laatste verandering: November 02, 2007, 12:23:36 door *Thomas* » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: September 22, 2007, 16:18:16 »

Ziet er goed uit man,

Eerste keer dat ik zon ding zie angel
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 22, 2007, 16:21:48 »

Hoi,

Dankje, ze zijn inderdaad wel leuk, alleen rij ik er niet zo graag mee (te klein).

Om te reizen zijn ze echt wel relax, je kan er veel bagage op kwijt. Ik zal, als ik de foto's heb, een verhaaltje over mijn brommervakantie dit jaar schrijven (was ik op deze Classic en een maatje van me op een RS50 OM).

Groeten, Thomas
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 22, 2007, 16:25:35 »

Die hebben jullie netjes gerestaureerd. 

Veel plezier ermee. 
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: September 22, 2007, 16:28:15 »

Hoi,

Nogmaals danke, doet me plezier Cheesy

Groeten, Thomas
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: September 22, 2007, 23:24:15 »

heel apart zo'n aprilia shopper, je ziet ze bijna niet meer.

veel succes met het bouwen en plezier met rijden.

grtjs rolf
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 30, 2007, 19:31:25 »

Lijkt me best wel cool...
... misschien wel beter voor me, heb ik misschien een rustigere rijstijl...
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: November 02, 2007, 12:23:12 »

hoi,

ik ben gisteren begonnen met het blok goed schoon te maken en te splitsen, bleek dat er een heleboel ringen verkeerd
zaten, waren ook blauw uitgeslagen, dus goed warmgelopen.

maar verder was de versnellingsbak nog oké, net als de rest van het blokje, volgende week worden de nieuwe krukaslagers erin geperst en kan het blok weer dicht.

ook komt er een nieuw zuigertje in en een rustigere cilinder, want deze is een beetje gekieteld en heeft een veel te kleine powerband om er rustig mee rond te kunnen ruffen.

en aangezien ik nu toch bezig ben, en ik lekker in de garage kan werken, ga ik de classic nog eens goed onder handen nemen:

 - frame goed schoonmaken en roestplekjes  behandelen
 - nieuwe CDI (deze begint te barsten)
 - kabelboom heraanleggen
 - andere startmotor
 - KRD koppeling erin
 - 17,5mm carb monteren om wat meer trekkracht te hebben
 - uitlaat behandelen met hittebestendige zwarte lak
 - een oliereservoir zoeken zodat de oliepomp er weer op kan
 - de meeste bouten vervangen door nieuwe, want wegens tijdgebrek deze zomer was de afwerking niet 100%

groeten, Thomas
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #8 Gepost op: November 02, 2007, 16:08:25 »

We wachten op foto's van het resultaat
succes met sleutelen
Gelogd

Kefke
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: November 24, 2007, 19:20:00 »

Uitlaat behandelen heef echt geen nut...
Schilfert ervanaf, wat voor verf je ook gebruikt.

Vel succes allesinds Wink
Gelogd
rs 250
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 25, 2007, 04:02:40 »

idee misschien om de originele achterwiel platen er weer op te doen.

dicht vind ik ze mooiel (persoonlijk)

En officieel kon j eals accesoires ook echte treeplanken en leren zadeltassen enzo krijgen.

Ik vind deze appies ook zoooo mooi.
Vooral ook de latere gele ......waanzinnig.

En geef mij ook zo een moeder die brommer rijden leuk vind.
De mijne heeft het een keer geprobeerd.
Bijna mijn Puch grand prix (4-voet schakel buikschuiver puch) om zeep.
Alleen een tomos automaat lukte. eenmalig ......

succes met het project

niels
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: November 25, 2007, 10:56:04 »

Mijn moeder rijdt ook graag met de quad.
Nadeel is wel dat als je er eens op rijd dat dat ding langs alle kanten schijftrekt als je remt, niet rechtdoorloopt en slecht trekt...
Aja, De olie is meestal onder het min.

Kan je eerst beginnen met een dagje sleutelen voor je kan (wil Cheesy) gaan rijden.

Dus nja, hou die moeders maar van alles met motors af Cheesy
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: December 01, 2007, 22:17:26 »

hoi iedereen,


update 1 december 2007

Ik ben vandaah bezig geweest met de classic weer eens verder af te werken. Ik heb wegens tijdnood een eerder gereviseerd blokje genomen met een KRD krukas (volle as), heb nieuwe imi koppelingsplaten gemonteerd ism KRD koppelingsveren.

Voorlopig zit er nog een oude zuiger in, had geen nieuwe meer liggen, maar die komt er in als ik nog eens tijd teveel heb Wink.

Ook de carb is nog niet optimaal afgesteld, brommer houdt in vanaf 3/4 gas (heb geen rpm teller), maar zal morgen eens kijken wat ik er aan kan doen.

Alleszins ben ik blij (en me moeder ook Wink ) dat de brommer weer rijdende is, nu hopen dat alles heel blijft, maar denk het wel Smiley.

binnenkort (als alles er weer mooi uitziet) volgens er fototjes

groeten, Thomas
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 01, 2009, 09:45:47 »

Hallo,

Lang geleden dat ik hier nog in heb gepost. De classic is er nog steeds en aangezien mijn moeder er zelden mee rijdt, gebruik ik hem vaak als pekelbrommer  of om een gezellig ritje te maken, samen met mijn vriendin.

Gisteren km of 60 gaan toeren en naar plackendael (dierenpark) geweest, zeker gezellig, lekker weertje ook.

Maar goed, omdat ik het ding als pekelbrommer heb gebruikt, wordt het weer eens tijd om alles na te lopen, schoon te maken en onderdelen te vervangen waar nodig.

Jullie zien het vanzelf wel...

Groeten 
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 24, 2009, 20:35:30 »

Hoi,

De voorbije weken druk in de weer geweest met het in orde maken van de classic, ze gaat namelijk de verkoop in omdat we op zoek gaan naar een classic 125.

De brommer is weer volledig uit elkaar geweest en onderdelen vervangen waar nodig.

Heb rem-en koppelingshendel, voorband, voorste remblokken, blokolie, bougie, verschillende leidingen, kvs etc vervangen en 5000km geleden had ik het blok reeds gereviseerd en voorzien van een rito krukas.

Dus nu is de classic in perfecte en volledig originele staat.











Moest er iemand interesse hebben, hoor ik het wel, brommer hoeft niet weg natuurlijk Smiley.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16516 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39278 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35360 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19350 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 56646 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!