Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 11:25:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterklustopic 2008  (gelezen 114234 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kusanagi
Gast
« Antwoord #135 Gepost op: December 27, 2007, 17:36:32 »

Een stukje huisvlijt, zat me te vervelen (wat op zich wel lekker was) maar ben toch maar van de bank gekomen  Smiley





Had ook het originele hitteschildje ook liggen, maar had het idee dat ik het zelf beter kon 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #136 Gepost op: December 27, 2007, 17:58:17 »

Houdt ie nu niet juist de warmte vast? Ik zat zelf ook er aan te denken om zoiets te construeren maar dan tussen het blok en de rempomp en niet om de pomp heen.
Gelogd
Kusanagi
Gast
« Antwoord #137 Gepost op: December 27, 2007, 18:06:58 »

Ja goede vraag 
Misschien ben ik wel suf.
Maar waar zou de meeste warmte vandaan komen, ik persoonlijk denk de uitlaat.
Ik heb hem nu afgeschermd voor de uitlaat, zo is ook het originele hitteschildje bedoeld (correct me if I am wrong)
Het orignele hitteschildje bedekt alleen de linkerzijde en de onderzijde.
Maar omdat warme lucht daar dan nog omheen kan krullen heb ik hem dus verder doorgetrokken.
Ik zit er nog over te denken om een slang van voren vandaan naar de rempomp te trekken. Dit om koude lucht aan te voeren.


Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #138 Gepost op: December 27, 2007, 18:27:04 »

De uitlaat...... Ja, daar komt ook wel een boel warmte vandaan....  Misschien sla ik er wel een knakworstenblikkie omheen. Weet je zeker dat het goed is.
Gelogd
Kusanagi
Gast
« Antwoord #139 Gepost op: December 27, 2007, 18:35:21 »

Dit is (was) een origineel BMW (auto, niet motor) hitteschild. Daar heb ik wat aan geknipt en gebogen tot dat tie er zo uit zag.
Dus aan het materiaal kan het niet liggen  Wink
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #140 Gepost op: December 27, 2007, 22:13:00 »

OK thanks voor de info. Ik heb alleen geen momentsleutel dus dat wordt: vast is vast. (later even door Roke laten checken als ie wordt afgesteld). Ik heb toch meteen maar even braking remblokkies erbij besteld.

Bij deze operatie krijg ik tenminste ook eens de kans om echt alle remstof van mijn OZ-tjes af te halen als de schijven eraf zijn. Die zooi zit echt overal  Tongue

Hey Slotje  Wink

Later na trekken heeft geen zin hoor als je ze met Loctite monteerd, dan verbreek je nl weer de borging angel

Suc6 Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #141 Gepost op: December 29, 2007, 17:19:41 »

Check na het monteren van de schijven en remklauwen of je voldoende speling hebt tussen remklauw en remschijf (of de remschijf netjes in het midden van de klauw gepositioneerd is).
Bij mijn braking schijven (de normale, geen WAVE) bleek dat de remschijven een fractie verder van elkaar afstonden als de originele remschijven waardoor 1 remschijf aanliep tegen de nokken waar de remblokken inhangen...
Ik heb ze er net ingezet. Bij mij lopen de - komtie, let op- veertjes(ringetjes) van de "zweefbussen" van de schijven tegen de nokken waar de remblokken inhangen. Het is 1 a 2 mm maar het kan niet  Embarrassed

Mijn plan is het om de klauwen een tikkie meer naar binnen te plaatsen door afstandsringen tussen de vorkpoot en de klauw te plaatsen. Moet het euvel verholpen zijn. Hoe heb jij het opgelost Den?
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #142 Gepost op: December 30, 2007, 21:36:45 »

Al opgelost. Past toch. Beetje pielen en hoppa.... verse schijfjes voor het nieuwe seizoen.

Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #143 Gepost op: December 30, 2007, 22:45:26 »

Ja goede vraag 
Misschien ben ik wel suf.
Maar waar zou de meeste warmte vandaan komen, ik persoonlijk denk de uitlaat.
Ik heb hem nu afgeschermd voor de uitlaat, zo is ook het originele hitteschildje bedoeld (correct me if I am wrong)
Het orignele hitteschildje bedekt alleen de linkerzijde en de onderzijde.
Maar omdat warme lucht daar dan nog omheen kan krullen heb ik hem dus verder doorgetrokken.
Ik zit er nog over te denken om een slang van voren vandaan naar de rempomp te trekken. Dit om koude lucht aan te voeren.

Het is ook mogelijk om de uitlaatbocht te omwikkelen met hittebestendig isolatie koord of band.
(dit wordt ook in de industrie toegepast en bv bij scheepsmotoren)

Dan heb je ook geen last van stralingswarmte naar je blok.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Pimmie
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 457

Netherlands
« Antwoord #144 Gepost op: December 31, 2007, 11:12:30 »

Al opgelost. Past toch. Beetje pielen en hoppa.... verse schijfjes voor het nieuwe seizoen.



Lijkt wel een Yamaha schijf?
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #145 Gepost op: December 31, 2007, 11:40:43 »

Vind ze ook uberlelijk Slotje Lips Sealed
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #146 Gepost op: December 31, 2007, 11:50:44 »

zijn stx-01 van Braking.: goedkoop op de kop getikt. Ik heb er nog een setje gietijzeren rotors bijgekregen. Kan zo wisselen en zelfs de veertjes er tussenuit halen zodat het rammel-schijven worden. Passen op vele motoren, maar dat doen de orginele ook.

Ik vind ze niet lelijk Bart: Maar super ook niet. Als ze hun werk goed doen, ben ik happy  Wink
Gelogd
Pimmie
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 457

Netherlands
« Antwoord #147 Gepost op: December 31, 2007, 12:54:28 »

zijn stx-01 van Braking.: goedkoop op de kop getikt. Ik heb er nog een setje gietijzeren rotors bijgekregen. Kan zo wisselen en zelfs de veertjes er tussenuit halen zodat het rammel-schijven worden. Passen op vele motoren, maar dat doen de orginele ook.

Ik vind ze niet lelijk Bart: Maar super ook niet. Als ze hun werk goed doen, ben ik happy  Wink

Ze 'ogen' erg massief...

Ik heb gietijzeren zwevende schijven van Spiegler... Samen met de radiale klauwen en Carbone Lorraine SBK blokken is het alsof je tegen een muur rijd als je remt...  Undecided
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #148 Gepost op: December 31, 2007, 12:55:57 »

kzoek nog iemand die m,n brommert wil poetsen op locatie
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #149 Gepost op: December 31, 2007, 13:09:00 »

kzoek nog iemand die m,n brommert wil poetsen op locatie

Je had toch twee dochters Grin
Gelogd

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16975 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8795 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102846 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8887 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
eemshaven 2008 rolf 10 8149 Laatste bericht Mei 09, 2008, 09:15:53
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!