Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 22:07:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterklustopic 2008  (gelezen 114620 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #180 Gepost op: Januari 07, 2008, 10:31:31 »

Zojuist de deflectors naar de spuiter gebracht, Hij gaat proberen de lak op kleur te krijgen.
Ik hoorde ineens dat het parelmoerlak was, er zit een rode gloed doorheen Shocked
Gelijk de spiegels ook maar mee laten spuiten, zat erg veel steenslag op

En Toch maar een nieuw accu voor de rs gehaald, er waren 2 cellen drooggekookt Angry
Gelogd

RSV Mille Mart
Gast
« Antwoord #181 Gepost op: Januari 07, 2008, 15:23:58 »

Wordt helemaal gepimpt, dubbel uitlaatsysteem van Akra, opnieuw gespoten, knipperlichten in 8erlicht en ik spiegels.
Velgen mooi rood gespoten, en verder me suf poetsen. Foto volgt nog
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #182 Gepost op: Januari 07, 2008, 22:31:01 »


@ zeeslot: hoe zit het met je remmen?
Nou maar even een update dan; Zijn super schijven, maar niet voor mijn Mille  Embarrassed: Ik heb die Brembo klauwen met 4 blokkies per klauw: deze schijven zijn voor Milles met 2 (van die grote) blokken per klauw. Ik weet niet welke Bj die klauwen hebben, maar die klauwen hebben niet van die nokjes die in de weg zitten.
 
De busjes kwamen tegen de onderste nokken aan waar die remblokjes in hangen. Ik had een klein beetje van die nokjes afgeveild, maar het probleem bleef. De nokjes kwaen NET tegen die busjes aan en ......Tsja dan wil de voortrein wel trillen natuurlijk  Tongue Ik durf er niet teveel van af te veilen dus de schijven gaan maar weer de deur uit.  :Pn (heb ik wel weer wat mee te nemen naar de ruilbeurs  ) Ik baal er best van, want er zaten ook nog twee extrta gietijzeren rotors bij en die wilde ik gaan gebruiken op het circuit.

Nu dus weer de orginele brebo schijven erop, die ik tzt wel even een klap met de hamer wil geven om ze volledig zwevend te maken. Misschien dat ik die dan kan gaan gebruiken op het circuit. Ik zit nu te kijken naar die wave schijven van Braking: zien er wel p#rno uit  Evil

Ook maar even de rembloken achter vervangen: was hoog tijd: die waren helemaal op en een zuiger zat vast: nu remt de boel tenminste weer 

Tot zover dan maar weer.

Volgende plan: andere schijven op de kop tikken en de brommer bij Roke laten afstellen. Als er dan nog wat pesos over zijn gaat de vering ook even wat verse olie en keerringen krijgen. 

Sjaakie: bedankt voor het lenen van je bokkie: dat werkt een stuk makkelijker 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #183 Gepost op: Januari 08, 2008, 09:27:32 »

Vreemd , ik heb namelijk mijn remklauwen naar de p4 types ge-update en ik heb gewoon mijn standaard,eerste type brembo remschijven.
Ik weet wel dat de oude type remklauwen (zonder bruggetje en met 2 ipv 4 blokjes) niet op de nieuwe type schijven werken .
« Laatste verandering: Januari 08, 2008, 10:04:03 door rsvfrank » Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #184 Gepost op: Januari 08, 2008, 10:28:56 »

Vreemd , ik heb namelijk mijn remklauwen naar de p4 types ge-update en ik heb gewoon mijn standaard,eerste type brembo remschijven.
Ik weet wel dat de oude type remklauwen (zonder bruggetje en met 2 ipv 4 blokjes) niet op de nieuwe type schijven werken .

Ja dit zijn STX-01 van Braking voor de Mille. Ik had hem echter particulier gekocht (nieuw) en hij was voor de miel: ik reliseerde me niet dat die schijven/klauwen tussen bj verschilden.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #185 Gepost op: Januari 08, 2008, 10:42:30 »

zonde eric , op naar het volgende project dan maar 
Gelogd

if it runs , race it
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #186 Gepost op: Januari 08, 2008, 14:21:34 »

zonde eric , op naar het volgende project dan maar 

tis eriK, maargoed  Roll Eyes

Ik zal binnenkort maar us gaan kijken wat voor oliĆ«n ik moet vervangen 
Iemand tips?
Wat moet ik controleren/vervangen en waarmee? 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #187 Gepost op: Januari 08, 2008, 14:50:19 »

Ik zal binnenkort maar us gaan kijken wat voor oliĆ«n ik moet vervangen 
Iemand tips?
Wat moet ik controleren/vervangen en waarmee? 

Motorolie, motoroliefitler, rem en koppelingsvloeistof, Koelvloeistof als deze te oud is, Bougie's
Dan ben je een heel eind, dan misschien nog een keertje afstellen
Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #188 Gepost op: Januari 08, 2008, 14:53:07 »

Ik zal binnenkort maar us gaan kijken wat voor oliĆ«n ik moet vervangen 
Iemand tips?
Wat moet ik controleren/vervangen en waarmee? 

Motorolie, motoroliefitler, rem en koppelingsvloeistof, Koelvloeistof als deze te oud is, Bougie's
Dan ben je een heel eind, dan misschien nog een keertje afstellen

Tsja...wat wordt er verstaan onder oud  Roll Eyes
Hoe kun je zien of je iets moet vervangen dan (ff afgezien van de rem olie enzo, want dat kun
je zien aan de kleur) ?
Motorolie en filter wask zowieso wel van plan om te vervangen.

En wat voor merk/type e.d. van de oliĆ«n (eventueel kosten indicatie...tsja..ben een student hoor  ) ?
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #189 Gepost op: Januari 08, 2008, 14:56:07 »

Koelvloeistof ieder 2 jaar (voglens het boekje)
Rem/koppelingsvloeistof jaarlijks
Motorolie(filter) iedere 7500km
Uit mijn hoofd

Olie heb ik motul 5100 15w50 gebruikt
Rem/Koppelingsvloeistof dot 5.1
Filtertje = Hiflo filtro hf152
 
Gebruik de zoekfuntie maar eens, staat veel over geschreven maar volgens mij is dit een van de beste opties (in combinatie met wat het boekje aanraadt)
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #190 Gepost op: Januari 08, 2008, 15:47:55 »

gewoon alles vervangen, dan weet je meteen dat het allemaal oke is
Gelogd

if it runs , race it
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #191 Gepost op: Januari 08, 2008, 16:04:48 »

Nou maar even een update dan; Zijn super schijven, maar niet voor mijn Mille  Embarrassed: Ik heb die Brembo klauwen met 4 blokkies per klauw: deze schijven zijn voor Milles met 2 (van die grote) blokken per klauw. Ik weet niet welke Bj die klauwen hebben, maar die klauwen hebben niet van die nokjes die in de weg zitten.
 
De busjes kwamen tegen de onderste nokken aan waar die remblokjes in hangen. Ik had een klein beetje van die nokjes afgeveild, maar het probleem bleef. De nokjes kwaen NET tegen die busjes aan en ......Tsja dan wil de voortrein wel trillen natuurlijk  Tongue Ik durf er niet teveel van af te veilen dus de schijven gaan maar weer de deur uit.  :Pn (heb ik wel weer wat mee te nemen naar de ruilbeurs  ) Ik baal er best van, want er zaten ook nog twee extrta gietijzeren rotors bij en die wilde ik gaan gebruiken op het circuit.

Nu dus weer de orginele brebo schijven erop, die ik tzt wel even een klap met de hamer wil geven om ze volledig zwevend te maken. Misschien dat ik die dan kan gaan gebruiken op het circuit. Ik zit nu te kijken naar die wave schijven van Braking: zien er wel p#rno uit  Evil

Ook maar even de rembloken achter vervangen: was hoog tijd: die waren helemaal op en een zuiger zat vast: nu remt de boel tenminste weer 

Tot zover dan maar weer.

Volgende plan: andere schijven op de kop tikken en de brommer bij Roke laten afstellen. Als er dan nog wat pesos over zijn gaat de vering ook even wat verse olie en keerringen krijgen. 

Sjaakie: bedankt voor het lenen van je bokkie: dat werkt een stuk makkelijker 

Tsja, leraren en techniek is een slechte combinatie.....

  Grin Grin
« Laatste verandering: Januari 08, 2008, 16:07:03 door B-Art » Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #192 Gepost op: Januari 08, 2008, 20:39:23 »

 Grin angel
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #193 Gepost op: Januari 08, 2008, 21:03:25 »

Hmm...misschien moet ik de rem en koppelings vloeistof ook maar eens vervangen, nog nooit gedaan, hoe zit dat eigenlijk met de olie in de voorvork? moet dat ook vervangen worden?
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #194 Gepost op: Januari 08, 2008, 21:08:08 »

Hmm...misschien moet ik de rem en koppelings vloeistof ook maar eens vervangen, nog nooit gedaan, hoe zit dat eigenlijk met de olie in de voorvork? moet dat ook vervangen worden?

iedere 22500km geloof ik Grin
Gelogd

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16993 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8826 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103250 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8898 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
eemshaven 2008 rolf 10 8173 Laatste bericht Mei 09, 2008, 09:15:53
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!