Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 10:29:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterklustopic 2008  (gelezen 114189 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #330 Gepost op: November 13, 2008, 18:56:45 »

Ik bied een inruil met een kwaak. Ja meer heb ik er niet voor over 

  hou de wc eend maar  Grin Grin Grin
Gelogd
milleno1
Gast
« Antwoord #331 Gepost op: November 15, 2008, 22:46:43 »

Vandaag "ff" ketting en tandwielen vervangen. Met dank aan de How to van Zeeslot.
Alleen dat ff duurde wel een paar uur. Maar volgende keer zal het wel sneller gaan. Practise makes perfect.

Ik heb ipv 17-42 nu 16-43 tandwielen gemonteerd en het rijdt toch wel een stuk soepeler zo.
Alleen die wheelies gaan nu ook iets makkelijker zeg maar, dus het volgende klusje wat eraan zit
te komen zal mijn balhoofdlager zijn die vervangen moet worden. Grin

Heeft iemand hier een mooie How to hiervoor???

Grts Mathijs (uit het mooie Scheveningen)
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #332 Gepost op: November 15, 2008, 23:06:04 »

Vandaag "ff" ketting en tandwielen vervangen. Met dank aan de How to van Zeeslot.
Alleen dat ff duurde wel een paar uur. Maar volgende keer zal het wel sneller gaan. Practise makes perfect.

Ik heb ipv 17-42 nu 16-43 tandwielen gemonteerd en het rijdt toch wel een stuk soepeler zo.
Alleen die wheelies gaan nu ook iets makkelijker zeg maar, dus het volgende klusje wat eraan zit
te komen zal mijn balhoofdlager zijn die vervangen moet worden. Grin

Heeft iemand hier een mooie How to hiervoor???

Grts Mathijs (uit het mooie Scheveningen)
Wink Cool

Maar zit er een zwaar punt in je stuur? Is het nodig of doe je het voor de zekerheid?
Gelogd
milleno1
Gast
« Antwoord #333 Gepost op: November 15, 2008, 23:34:09 »

Nee, ik voel geen zwaar punt maar  een bepaalde speling op het moment
dat ik rem. Misschien is het een kwestie van stellen.

Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #334 Gepost op: November 15, 2008, 23:44:26 »

Nee, ik voel geen zwaar punt maar  een bepaalde speling op het moment
dat ik rem. Misschien is het een kwestie van stellen.


Yep misschien wel. Even de grote moer op de kroonplaat op moment vastzetten?
Gelogd
milleno1
Gast
« Antwoord #335 Gepost op: November 15, 2008, 23:51:57 »

Ok tnx voor de tip.

Nu stappen!!! Afro
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #336 Gepost op: November 16, 2008, 09:35:36 »

Niet correct Erik. Je moet de onderste balhoofdring vaster zetten en dan borgen met de bovenste. Je stuur moet wel soepel blijven draaien, dus goed op gevoel doen. Dus de kroonplaatmoer vaster zetten heeft geen nut 

Ik heb er inmiddels denk wel een stuk of 15 vervangen, dus ik wil wel een how to maken als je er met een wphb niet uit komt.

 
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #337 Gepost op: November 16, 2008, 18:10:55 »

I stand corrected  Grin
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #338 Gepost op: November 16, 2008, 21:30:55 »

Ik heb er inmiddels denk wel een stuk of 15 vervangen, dus ik wil wel een how to maken als je er met een wphb niet uit komt.

 
GOED PLAN
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #339 Gepost op: November 16, 2008, 22:27:44 »

Ik heb een goed idee. Als Matthijs nu voor lagers zorgt en mijn kant op komt, dan vervangen we zijn balhoofdlagers en maken we meteen een HOW to met foto's.

Ik kan het zo wel gaan uitleggen, maar met plaatsjes van een Mille is het een stuk duidelijker 

Als het je wat lijkt, dan hoor ik het wel. 

 
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #340 Gepost op: November 16, 2008, 23:05:17 »

Net de vorkolie van stuurboords voorvorkpoot (Showa) vervangen met zelf gemaakt speciaal gereedschap
Ik maak wel een "HOW TO" topic (met foto's) over het vervangen van vorkolie zodra ik de andere vorkpoot onder handen ga nemen
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #341 Gepost op: November 16, 2008, 23:31:15 »

Blokje hout met een gat erin voor je keeringen?

 Evil Evil Evil
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #342 Gepost op: November 17, 2008, 08:26:26 »

Blokje hout met een gat erin voor je keeringen?

 Evil Evil Evil
Nee, keerringen niet vervangen, alleen olie. Om de veer en demper eruit te halen heb je "special tools" nodig. nl een gemodificeerde lijmklem om de bovenste spacer naar beneden te drukken en een grote onderlegring met uitgezaagd gat om de veer ingedrukt te houden.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #343 Gepost op: November 17, 2008, 09:25:26 »

Net de vorkolie van stuurboords voorvorkpoot (Showa) vervangen met zelf gemaakt speciaal gereedschap
Ik maak wel een "HOW TO" topic (met foto's) over het vervangen van vorkolie zodra ik de andere vorkpoot onder handen ga nemen

wel een beetje afgestompt hoor " stuurboords" veerpoot dat is dus recht voor de landrotten onder ons 

binnenkort maar eens de olie in de veerpoten van de racer verversen tevens ff nieuwe koelvloeistof erin 

vrees dat het nodig is  Embarrassed
Gelogd

if it runs , race it
milleno1
Gast
« Antwoord #344 Gepost op: November 17, 2008, 17:30:37 »

Ik heb een goed idee. Als Matthijs nu voor lagers zorgt en mijn kant op komt, dan vervangen we zijn balhoofdlagers en maken we meteen een HOW to met foto's.

Ik kan het zo wel gaan uitleggen, maar met plaatsjes van een Mille is het een stuk duidelijker 

Als het je wat lijkt, dan hoor ik het wel. 

 

Dat klinkt als een goed idee Tim. Ik weet niet of het deze maand gaat worden want heb een beetje
teveel maand over aan het einde van mijn geld. (Als je begrijpt wat ik bedoel).
Zal wel niet zo duur zijn denk ik maar toch.

Maar het klinkt als een goed plan.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8795 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102789 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8884 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
eemshaven 2008 rolf 10 8146 Laatste bericht Mei 09, 2008, 09:15:53
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!