Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:04:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Powerbrake een nieuw remsysteem  (gelezen 15279 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
futuristie rosso
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 485


Futuristie rosso

Netherlands
WWW
« Gepost op: November 11, 2007, 20:20:59 »

In mijn laaste ZAC race op Oscherleben kwam ik een leuk nieuw stukje techniek in het rennerkwartier tegen,dat wil ik jullie dan ook niet onhouden.

Onderstaande tekst komt van de homepage van Powerbrake.

Voor meer informatie kan je tercht op WWW.powerbrake.nl


Ik ben benieuwd wat de techneuten onder ons er van vinden.


Kan het remvermogen op de huidige moderne motorfiets nog verbetert worden? Dat is de grote uitdaging die vele techneuten achter de schermen in de motorwereld steeds weer bezighoudt. De ontwikkeling van het remsysteem op de motorfiets is de laatste jaren wel steeds in beweging maar nooit kwam er een product op de markt dat echt innovatief was. Alle fabrikanten hebben zich steeds bij deze ontwikkelingen gericht op gebruik van andere materialen of toepassingen in het bekende concept om  het remvermogen te vergroten, nooit was er een bedrijf die het aandurfde een andere weg te bewandelen.
Vergeet radiale remmen, stalen remleidingen of speciale remblokken en remschijven vanaf nu is er voor iedere motorfiets het PowerBrake®  remsysteem beschikbaar.

PowerSeal Special Products uit het Brabantse Nuenen brengt dit revolutionaire remsysteem op de markt. Gedreven door ervaring en kennis opgedaan in hun huidige werkzaamheden als toonaangevend bedrijf in het NiCaSillen van cilinders voor auto’s en motoren voor dagelijks en wedstrijdgebruik vond men een nieuwe uitdaging in het ontwikkelen van het nieuwe PowerBrake®  remsysteem. Met de al aanwezige know-how en waar nodig in samenwerking met derden zijn alle technische ontwikkelingen en toepassingen in eigen huis gedaan. Hierdoor is een door en door Nederlands topproduct ontstaan dat de wereld zal verbazen en uiteindelijk veroveren!

De PowerBrake® is een grensverleggende innovatieve ontwikkeling op het gebied van het remmen met motoren. Met de PowerBrake® is er een manier ontwikkelt om het overbrengen van de remdosering vanaf de remcilinder naar de remklauw drastisch te verbeteren middels een starre remleiding van een metaallegering. De speciale werking van het PowerBrake® systeem zorgt  dat remdruk veranderingen in het systeem veilig opgevangen worden tijdens het inveren van de voorvork gedurende de remactie. Bij de PowerBrake® zit de verbetering uitsluitend in het verplaatsen van deze remdosering middels de remvloeistof naar de remklauwen van de motorfiets. De eigenschappen van de starre remleiding heffen alle nadelen van een flexibele remleiding op. Het uitzetten van de leiding waardoor gevoel en kracht verloren gaat tijdens het remmen is daarbij zeker de belangrijkste. Al lijkt het een simpele oplossing om dit verplaatsen via de PowerBrake® te doen. De werkelijkheid is een andere. De ontwikkeling en het testen van het systeem heeft jaren in beslag genomen. Naast het doel om voor de bekende rubberen of  teflonleiding in het remsysteem een vervangend, veilig en beter werkend systeem te maken is er ook rekening gehouden dit systeem tot een aantrekkelijk uitziend product te ontwikkelen dat strak en revolutionair toont op iedere motorfiets. Hierbij is vooral rekening gehouden dat dit zonder enige concessie aan de functionaliteit van het product zou gebeuren. Een product dat goed is mag er ook mooi en herkenbaar uitzien is hierbij de stelling. Zeker in het huidige tijdsbeeld waarin High-Tech onderdelen en producten op de motorfiets is verworden tot iets normaal een erg belangrijk gegeven.

Het uiteindelijke resultaat is een product waarmee PowerSeal Special Products laat zien dat de
PowerBrake®  een product is dat afrekent met de gedachte dat remleidingen altijd flexibel moeten zijn. Eindelijk kunnen de noodzakelijke, maar vaak oerlelijke remleidingen vervangen worden door een fraai, strak, technisch en beter remmend systeem. Waarbij er vooral meer gevoel tijdens het remmen zal zijn maar ook de kracht middels de remvloeistof directer en krachtiger over zal worden gebracht naar de remklauwen dan met welke bestaande remleiding dan ook.

Testkilometers

Tienduizenden testkilometers op de openbare weg en circuits door professionals en amateurs zijn aangevuld met duurtesten op een speciaal ontworpen testbank en zeker niet te vergeten is het PowerBrake® systeem onder race omstandigheden tot het uiterste getest door o.a. het Hoegee Suzuki team. Barry Veneman en Jarno Jansen hebben beiden het systeem onder andere in diverse tests in Spanje en Francorchamps aan de tand gevoeld. Zij waren beiden zeer enthousiast over de werking en de voordelen die het systeem ook tijdens de vele extreme remacties gaf. Barry Veneman zal het PowerBrake® systeem daarom in 2007 gaan inzetten op een speciaal geprepareerde  GSX-R 1000 Yoshimura  Hoegee Suzuki. in de 1000 ONK Superstock cup.

Het  PowerBrake® systeem zal vanaf april uit voorraad leverbaar zijn voor de complete Suzuki range. De ontwikkeling voor de andere merken is reeds in volle gang. Daarnaast is het mogelijk om ook speciale one-off systemen te leveren.


* IMG_0079.jpg (41.83 KB, 640x480 - bekeken 1064 keer.)
Gelogd

je bent nooit te oud om je jong te voelen...
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 11, 2007, 21:44:28 »

Dit is al een tijdje op de markt, maar ik heb er nog nooit iemand mee zien rijden.

Ziet er wel high tec uit , maar het voordeel ontgaat me een beetje, want een staalomvlochten teflonleiding vervormt ook niet, dus voor het beter remgevoel hoef je dit niet te doen (lijkt mij)



Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: November 12, 2007, 07:17:29 »

inderdaad ik heb het op de beurs in Utrecht gezien alleen nog nooit iemand gesproken die ermee rijd en zijn ervaringen ermee heeft.

Lijkt me wel wat om eens uit te proberen.

grtjs rolf
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: November 12, 2007, 07:59:13 »

Ik zie het voordeel wel, maar uuhh wa kost da?
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 782


RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #4 Gepost op: November 12, 2007, 08:30:12 »

Als je één van de eersten bent, waarschijnlijk niets  Grin
Gelogd

The most important things in live ..... aren't things.
MadMax
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2008, 02:43:19 »

Ben ik de enige die zich af vraagt hoe het zit met de oplossing die het lengteverschil door in en uitveren opvangt Huh
(op dit tijdstip van de dag denk ik eerlijk gezegd van wel )
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2008, 09:43:52 »

Ik heb de indruk dat de ontwikkelingen sinds 2005 stil staan. powerbrake is nu ook powerseal geworden. Niet meer aan denken, zeker niet op dat tijdstip van de dag. :-)
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2008, 09:50:06 »

Ben ik de enige die zich af vraagt hoe het zit met de oplossing die het lengteverschil door in en uitveren opvangt Huh
(op dit tijdstip van de dag denk ik eerlijk gezegd van wel )

Werkt ongeveer zoals je veerpoot ,ik zag laatst ergens een tuono te koop die dit erop had.
Gelogd
MadMax
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 24, 2008, 21:05:07 »

Hmm ok, ja zoiets zal wel moeten natuurlijk...

Lijkt me niet heel erg betrouwbaar systeem, ik bedoel je oliekeerringen van je voorvork gaan ook om de zoveel tijd naar de mallemoer..
Maar dan nog zou je een oplossing moeten vinden voor de drukverhoging als de motor in veert... immers, even veel olie in een ineens kortere leiding = hogere druk

Leuk met drempels Grin
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 24, 2008, 21:50:44 »

Vind het ook vrij lelijk, doe mij maar stahlflex 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 25, 2008, 09:29:08 »

Vind het ook vrij lelijk, doe mij maar stahlflex 

Ik heb er nog een paar liggen Wink
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 25, 2008, 18:23:35 »

Hmm ok, ja zoiets zal wel moeten natuurlijk...

Lijkt me niet heel erg betrouwbaar systeem, ik bedoel je oliekeerringen van je voorvork gaan ook om de zoveel tijd naar de mallemoer..
Maar dan nog zou je een oplossing moeten vinden voor de drukverhoging als de motor in veert... immers, even veel olie in een ineens kortere leiding = hogere druk

Leuk met drempels Grin

Ik verwacht dat zolang de remhandle niet wordt gebruikt het gewoon een open systeem is met het rempotje, dus de vloeistof kan dan gewoon naar het potje toe stromen.
Hoe ze het opgelost hebben als de remhandle wel gebruikt wordt Huh
Dat snap ik ook niet helemaal
Gelogd

Roy R
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 02, 2009, 15:21:54 »

Hmmmm grappig. Heb toch eens een berichtje gedaan. Ben erg benieuwd hoe het werkt en wat het moet kosten. Alleen als ik zie dat de OP dezelfde tekst als nog steeds op de site van Powerbrake denk ik dat het niet echt wat is geworden  Undecided
Gelogd
rsv2002
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 200

Italy
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 02, 2009, 21:29:12 »

In de laatste Moto73 staat een artikel hierover met de werking ervan.
nog niet gelezen helaas...
Gelogd
Roy R
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 02, 2009, 21:31:09 »

Ah thanks, zal morgen eens bij een tankstation stoppen en kijken of het boeiend is. Of zou je hem kunnen inscannen en posten?
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16972 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51326 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49975 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 121820 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!