Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 04:22:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste proefrit....  (gelezen 49285 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #15 Gepost op: November 22, 2007, 14:17:43 »

Hmmm, dus je kan de achterkant niet een beetje laten zakken ipv de voorkant ophogen? Verlagingssetje moet dan dus ip hetzelfde neerkomen.

Zeer goed verslag overigens Erik (what's in a name?)
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: November 22, 2007, 14:32:18 »

Liever de voorkant omhoog ivm grondspeling. Je zou dan de veervoorspanning achter terug kunnen draaien. En had ik al gezegd dat een ander setje banden wonderen kunnen verrichten....? Al was het alleen maar om te proberen. Als ik de dealer was geweest had ik dat allang geprobeerd. Zeker gezien alle recensies over de Dunlops.
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: November 22, 2007, 16:50:02 »

Mooi verslagje en bedankt voor de verbeteringen. 
Kan ik bij mijn 1000 km beurt meteen laten aanpassen door Roke.
Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: November 22, 2007, 19:17:29 »

Oja, de betreffende dealer is VJ Motorsport in Sommelsdijk 

Dat is toevallig ook de dealer waar ik de mijne heb gekocht en in onderhoud laat,
gelijk eens laten aanpassen als hij voor de 1000 km beurt naar binnengaat.
Of binnenkort ff binnenstappen en die demomotor ff lenen om te vergelijken ...
moet het wel eerst eens een keer fatsoenlijk stuurweer worden.

Banden vind ik zelf tot dusver nog niet slecht rijden, ben gevoelsmatig meer een Michelinman en heb nooit Dunlop gereden,
maar hij geeft me tot dusver wel vertrouwen, vorige week zo'n 100 km in de regen afgelegd en ook niks geks meegemaakt.
Maar echt sturen heb ik nog niet kunnen doen, moet de temp. maar eerst eens omhoog gaan en de rommel van de weg af.

Goed verslag verder 
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: November 25, 2007, 11:09:21 »

 Grin ja moet je bericht ook bevestigen had al op de demo gereden maar stuurde echt vallend de bochten in en zat toch te twijfelen of ik hem zou kopen of niet dacht eerst aan de banden maar hoorde van mijn dealer dat hij hetzelfde had onder vonden en ging kijken waar het aan lag.dus tweede proefritje met aangepaste voorvork afstelling wauw dit is een wereld van verschil dat heeft de dealer toch weer goed opgelost dus nu is mijn beslissing tengunste gekomen dat het toch een shiver gaat worden. dus mensen als jullie nog twijfelen over het stuur gedrag kom dan eens een proefritje maken bij mijn dealer is de moeite waard echt waar. mijn dealer zit in sommelsdijk zuid holland en heet VJMOTORSPORT kom maak die proefrit
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: November 25, 2007, 21:37:14 »

Tja ........ lees al een tijdje mee maar het toch het idee dat ik nu wel wat moet zeggen Roll Eyes

Ook ik heb gereden op de Shiver en denk dat de rij eigenschappen van de Shiver voor het woon/werk verkeer best aardig zijn hoor, het is natuurlijk geen race motor waarmee je messcherp over het circuit heen stuurt, maar ik denk dat dit ook zeker de doelgroep ook niet is.
Als ik het vergelijk met mijn motor (Pegaso) stuurt hij prima, en zeker voldoende om "gewoon" een lekker stukje mee te sturen, en naar je werk te rijden.
Ook kan ik best begrijpen dat de raggers onder ons het sturen scherper zouden willen zien, maar om te zeggen dat de Shiver rijd als een "dweil" rijd .......vind ik te ver gaan Embarrassed

Een setje banden die meer vertrouwen geven, en de vering aan passen naar eigen idee is vrij normaal voor een nieuwe motor lijkt mij. Ik zou het bijzonder vinden dat een nieuwe motor vanaf fabriek met de juiste afstelling voor iedereen zou komen, dit lijkt mij een onmogelijke opgave.
Wel verwacht je van een bepaald type motor een bepaald rij gedrag, dus van een OffRoad zul je geen (weg) race afstelling verwachten. En van de Shiver verwacht ik een neutraal gedrag en dat heeft hij volgens mij wel.
 
Maar goed ...... ik heb alweer genoeg gezegd denk ik, kom maar op met de reacties 

Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: November 25, 2007, 21:52:16 »

mooi gezegd ab.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: November 25, 2007, 22:35:19 »

Tja ........ lees al een tijdje mee maar het toch het idee dat ik nu wel wat moet zeggen Roll Eyes

Ook ik heb gereden op de Shiver en denk dat de rij eigenschappen van de Shiver voor het woon/werk verkeer best aardig zijn hoor, het is natuurlijk geen race motor waarmee je messcherp over het circuit heen stuurt, maar ik denk dat dit ook zeker de doelgroep ook niet is.
Als ik het vergelijk met mijn motor (Pegaso) stuurt hij prima, en zeker voldoende om "gewoon" een lekker stukje mee te sturen, en naar je werk te rijden.
Ook kan ik best begrijpen dat de raggers onder ons het sturen scherper zouden willen zien, maar om te zeggen dat de Shiver rijd als een "dweil" rijd .......vind ik te ver gaan Embarrassed

Een setje banden die meer vertrouwen geven, en de vering aan passen naar eigen idee is vrij normaal voor een nieuwe motor lijkt mij. Ik zou het bijzonder vinden dat een nieuwe motor vanaf fabriek met de juiste afstelling voor iedereen zou komen, dit lijkt mij een onmogelijke opgave.
Wel verwacht je van een bepaald type motor een bepaald rij gedrag, dus van een OffRoad zul je geen (weg) race afstelling verwachten. En van de Shiver verwacht ik een neutraal gedrag en dat heeft hij volgens mij wel.
 
Maar goed ...... ik heb alweer genoeg gezegd denk ik, kom maar op met de reacties 

Ab

Uiteraard is afstelling van vering persoonlijk, maar je moet toch met me eens zijn dat een motor van dit kaliber gewoon neutraal de bocht door moet kunnen vanaf de fabriek. Zonder dat je de vorkpoten weer een eind omhoog zet waardoor ie ineens wel neutraal de bocht in rolt. Zeker voor een demofiets waarvan je hoopt dat je er een aantal van zult verkopen is neutraal stuurgedrag wel een vereiste lijkt me. En niet alleen bij droog weer maar ook bij het hondeweer van nu...

Zaten er onder jou testfiets ook qualifiers en was de veringinstelling af-fabriek of had de dealer zijn eigen conclusie al getrokken en al het eea veranderd?

Dat tegensturen in de bocht kan ook liggen aan een te lage bandenspanning of versleten voorband. Ik weet niet of deze gecheckt zijn door de testrijders?
Gelogd
XRV rider
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: November 26, 2007, 01:18:52 »

Dunlop Qualifiers met +/- 1000 inrij-km's erop, dus vrijwel nieuw. Bandenspanning variërend van 1,8 tot 2,3 bar. Probleem lag dus niet in de bandenspanning.

@ V-TWim; waarschijnlijk ten overvloede maar de vorkpoten zijn naar beneden gegaan, niet ophoog, voorkant komt dus omhoog.

Het was niet het probleem dat het stuurgedrag te SCHERP was, het was te ZENUWACHTIG.
Er viel niet normaal een lijn mee te rijden, dit heeft absoluut niets te maken met het gebruiksdoel van de fiets.
Iedere wegmotor behoort gewoon neutraal door de bocht te kunnen gaan. Het bochtengedrag van de Shiver in standaard afstelling voelde aan als dat van een zware allroad op echte grove noppenbanden (en ik weet hoe dat rijdt  Cool)

Maar Ab, ik zou zeggen, doe eens een proefritje op de demo van VJ Motorsport (of een andere aangepaste demo) en ervaar het verschil. En wat V-TWim al zei, misschien heb je al op een anders afgesteld exemplaar gereden.

Ik blijf erbij dat ik nog nooit een nieuwe standaardfiets met zo'n beroerde afstelling heb meegemaakt, en ik heb toch wel op een behoorlijk aantal motoren gereden de afgelopen 17 jaar varieërend van supersport tot offroad...

Maar misschien heb ik gewoon niet zoveel kijk op hoe een motor afgesteld hoort te zijn  Wink of stel ik gewoon te hoge eisen.

Laat wel duidelijk zijn dat ik de Shiver absoluut niet probeer af te kraken hier want ik vind het echt Ă©Ă©n van de mooiste en beste in zijn klasse, echt een heerlijke sportieve allrounder. En toch wil ik de Dorsoduro eerst nog in het echt zien  Cheesy


« Laatste verandering: November 26, 2007, 01:20:35 door XRV rider » Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: November 26, 2007, 09:16:16 »

Ja, sorry verkeerd neergezet maar ik bedoelde idd ook voorkant omhoog. Je verhaal is duidelijk. Het is ook niet mijn bedoeling om 'm af te kraken maar ik vind het een gemiste kans van Aprilia om een testfiets zo neer te zetten. En da's toch jammer.
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: November 26, 2007, 09:55:12 »

Het is ook niet mijn bedoeling om 'm af te kraken maar ik vind het een gemiste kans van Aprilia om een testfiets zo neer te zetten. En da's toch jammer.

I'm with Stupid. 
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: November 26, 2007, 17:52:49 »

Ja, sorry verkeerd neergezet maar ik bedoelde idd ook voorkant omhoog. Je verhaal is duidelijk. Het is ook niet mijn bedoeling om 'm af te kraken maar ik vind het een gemiste kans van Aprilia om een testfiets zo neer te zetten. En da's toch jammer.
ja is ind jammer hebben ze een super fiets voor de markt van 2008 en vergeten ze de afstelling mmm slordig maar daar hebben we de dealer die gelukkig er varstand van heeft.
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: November 26, 2007, 19:47:03 »


Maar Ab, ik zou zeggen, doe eens een proefritje op de demo van VJ Motorsport (of een andere aangepaste demo) en ervaar het verschil. En wat V-TWim al zei, misschien heb je al op een anders afgesteld exemplaar gereden.

Ik blijf erbij dat ik nog nooit een nieuwe standaardfiets met zo'n beroerde afstelling heb meegemaakt, en ik heb toch wel op een behoorlijk aantal motoren gereden de afgelopen 17 jaar varieërend van supersport tot offroad...

Maar misschien heb ik gewoon niet zoveel kijk op hoe een motor afgesteld hoort te zijn  Wink of stel ik gewoon te hoge eisen.


Tja ervaring .... ik ben dan misschien een groentje met mijn 27 jaar ervaring met jaar km van 35 a 40 duizend Km Roll Eyes en heb dan ook Buikschuivers, OffRoad, Tour en zelfs een chopper gereden! Dus het zal aan mij liggen Undecided
Maar niet getreurd ik ga gewoon verder met zoeken naar een leuk fiets, en de Shiver blijft voor mij een leuke optie.

Groet Ab
« Laatste verandering: November 27, 2007, 09:12:01 door Pegaso-Driver » Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

Vincent
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: November 26, 2007, 19:59:09 »


Maar Ab, ik zou zeggen, doe eens een proefritje op de demo van VJ Motorsport (of een andere aangepaste demo) en ervaar het verschil. En wat V-TWim al zei, misschien heb je al op een anders afgesteld exemplaar gereden.

Ik blijf erbij dat ik nog nooit een nieuwe standaardfiets met zo'n beroerde afstelling heb meegemaakt, en ik heb toch wel op een behoorlijk aantal motoren gereden de afgelopen 17 jaar varieërend van supersport tot offroad...

Maar misschien heb ik gewoon niet zoveel kijk op hoe een motor afgesteld hoort te zijn  Wink of stel ik gewoon te hoge eisen.


Tja ervaring .... ik ben dan misschien een groentje met mijn 27 jaar ervaring met jaar km van 35 a 40 duizend Km Roll Eyes en heb dan ook Buikschuivers, OffRoad, Tour en zelfs een chopper gereden! Dus het zal aan mij liggen Undecided
Maar niet getreurd ik ga gewoon verder met zoeken naar een leuk fiets.

Groet Ab
Deze misschien
DORSODURO
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: November 26, 2007, 20:13:40 »

Lijkt me een prima idee Vincent 
Eerst maar eens life zien en een stukie rijden
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51557 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10346 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50144 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109844 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45083 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!