Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 13:45:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste proefrit....  (gelezen 49247 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vincent
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: November 26, 2007, 20:15:16 »

Lijkt me een prima idee Vincent 
Eerst maar eens life zien en een stukie rijden
En daarna je vrouw nog overhalen 
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: November 27, 2007, 09:14:08 »

Lijkt me een prima idee Vincent 
Eerst maar eens life zien en een stukie rijden
En daarna je vrouw nog overhalen 

En de lotto winnen, want het blijft voorlopig alleen bij mogelijk dat de oudjaars loterij hier verandering in brengt Wink

Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

XRV rider
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: November 27, 2007, 20:19:35 »


Tja ervaring .... ik ben dan misschien een groentje met mijn 27 jaar ervaring met jaar km van 35 a 40 duizend Km Roll Eyes en heb dan ook Buikschuivers, OffRoad, Tour en zelfs een chopper gereden! Dus het zal aan mij liggen Undecided

Groet Ab

Ad, ik trek je rijervaring zeker niet in twijfel, ik sugereer ook zeker niet dat jij niet weet hoe een motor hoort te sturen.
Maar het feit ligt er wel dat een heel groot deel van de mensen die op een Shiver gereden hebben iets op het stuurgedrag aan te merken hebben. Vandaar ook dit topic, ik wil mijn ervaring delen en het zou zonde zijn als er potentiele klanten af zouden haken omdat ze bv een Streettriple beter vinden sturen..


Qua looks zou ik ook voor de Dorsoduro gaan maar ik ben bang dat daar een ander prijskaartje aan zal hangen  Roll Eyes Zowieso vanwege de multi instelbare vering. Weet iemand al een richtprijs?


Gr. Erik.
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: November 28, 2007, 10:15:32 »

Qua looks zou ik ook voor de Dorsoduro gaan maar ik ben bang dat daar een ander prijskaartje aan zal hangen  Roll Eyes Zowieso vanwege de multi instelbare vering. Weet iemand al een richtprijs?
Volgens het verhaaltje op de voorpagina 9900 euro. Aangezien de Shiver vanaf 1 januari 9400 euro gaat kosten, scheelt dat niet zo veel.
Gelogd
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #34 Gepost op: December 02, 2007, 13:28:07 »

Het was niet het probleem dat het stuurgedrag te SCHERP was, het was te ZENUWACHTIG.
Er viel niet normaal een lijn mee te rijden, dit heeft absoluut niets te maken met het gebruiksdoel van de fiets.
Iedere wegmotor behoort gewoon neutraal door de bocht te kunnen gaan. Het bochtengedrag van de Shiver in standaard afstelling voelde aan als dat van een zware allroad op echte grove noppenbanden (en ik weet hoe dat rijdt  Cool)

Mooie discussie. Ik reed de demo bij Theunissen Kerkdriel. heb een halfuurtje wat dijken en een stuk snelweg genomen. Ikvond het een prima stuurfiets. Niet te zenuwachtig, lekker licht en wendbaar. Ook langere doordraaieers ging prima. Wel iets om eens wat langer uit te proberen. Zou een leuke vergelijkingstest worden met een Dorsoduro Wink

Tombaaa
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: December 02, 2007, 16:28:28 »

Het was niet het probleem dat het stuurgedrag te SCHERP was, het was te ZENUWACHTIG.
Er viel niet normaal een lijn mee te rijden, dit heeft absoluut niets te maken met het gebruiksdoel van de fiets.
Iedere wegmotor behoort gewoon neutraal door de bocht te kunnen gaan. Het bochtengedrag van de Shiver in standaard afstelling voelde aan als dat van een zware allroad op echte grove noppenbanden (en ik weet hoe dat rijdt  Cool)

Mooie discussie. Ik reed de demo bij Theunissen Kerkdriel. heb een halfuurtje wat dijken en een stuk snelweg genomen. Ikvond het een prima stuurfiets. Niet te zenuwachtig, lekker licht en wendbaar. Ook langere doordraaieers ging prima. Wel iets om eens wat langer uit te proberen. Zou een leuke vergelijkingstest worden met een Dorsoduro Wink

Tombaaa

Ik heb op dezelfde fiets gereden Tom en heb mijn ervaring ook hier ergens gepoost! er zijn toch enkele meningsverschillen hier op dit topic Roll Eyes maar nu weet ik dat jij ook niet kunt rijden dus dat maakt mijn verhaal weer geloofwaardig Wink

Groet Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: December 02, 2007, 19:21:43 »

Mama en ik hebben ook op dezelfde motor gereden. Ik heb dezelfde mening als Tom. De gasreactie moest ik wel ff aan wennen, maar ik vond de Shiver hééél vlotjes in zowel sturen als vermogen. resultaat: mama heeft er een in bestelling staan.
Je kunt natuurlijk altijd een beetje experimenten met vering om het een persoonlijk tintje te geven. Is ook niet erg schokkend om de voorpoten 1 cm hoger te zetten.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: December 02, 2007, 19:56:00 »

Mama en ik hebben ook op dezelfde motor gereden. Ik heb dezelfde mening als Tom. De gasreactie moest ik wel ff aan wennen, maar ik vond de Shiver hééél vlotjes in zowel sturen als vermogen. resultaat: mama heeft er een in bestelling staan.
Je kunt natuurlijk altijd een beetje experimenten met vering om het een persoonlijk tintje te geven. Is ook niet erg schokkend om de voorpoten 1 cm hoger te zetten.

Een beetje flauw van mij maar ik denk toch dat er niets mankeert aan "onze" rij kwaliteiten, het zou goed kunnen dat de motor bij die andere dealer (helaas) niet goed stond afgeveerd, waardoor de topic starter een verkeerd beeld heeft gekregen van de Shiver.
Maar goed ik hoop dat het toch een suc6 wordt de Shiver hij heeft helaas een beetje achterstand door het (te) late introductie.

Groet Ab

Ps "mama" gefeliciteerd
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

debulte
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: December 08, 2007, 16:33:39 »

 hoi
zouden we soms niet met z'n allen samen naar een goede afstelling van de vering achteraan
zoeken of een goede basis zoeken en de bevindingen hier posten. Afro
zoals ingaande demping 10 kliks naar rechts of links, achterveer ongeveer 2 cm van onderaan loshroevenn etc...
het zou voor iedereen  (ik weet niet hoe) Embarrassed miserie en expirimenteren gespaard blijven
wat me wel opvalt op aantal foto's op het net zijn het precies af en toe andere veringen achteraan .
trotse eigenaar van de shiver
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: December 08, 2007, 17:34:52 »

Aha een nieuwe aprilia eigenaar en een nieuw forum lid!..............een mooie kans om uwen motor te showen in het 'stel je voor' topic. Ik ben nieuwsgierig naar de kleur en levertijd.
In ieder geval gefeliciteerd!
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: December 08, 2007, 19:29:54 »

Ă©Ă©n week levertijd, alez hoe is het mogelijk. Kleur grijs besteld?.........denk ik dan bijna. Volgens mij komt ie van dezelfde importeur af. Ik heb wel een tassen set voor achter en een kuipruitje besteld.

Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
debulte
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: December 08, 2007, 19:53:02 »

dat klopt het is een grijse
ik dacht dat het tricolore of zoiets is de invoerder komen wel van nederland had ik begrepen
van de garagist
kan u me soms zeggen wat die tanktas kost, Wink weet ik wat te vragen voor m'n nieuwjaar als het er niet over is Smiley
greetz debulte
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: December 08, 2007, 20:12:26 »

Prijzen van de accesoires zijn nog niet bekend en kunnen pas na januari worden uitgeleverd. Ik heb het gewoon besteld in de hoop dat de prijs wel redelijk is Roll Eyes.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
debulte
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: December 09, 2007, 20:03:53 »

op mijne shiver is het toch een andere vering Shocked dan deze


* shiver-750-amorto.jpg (69.75 KB, 450x450 - bekeken 332 keer.)
« Laatste verandering: December 09, 2007, 22:16:23 door debulte » Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #44 Gepost op: December 09, 2007, 21:23:11 »

op mijne shiver is het toch een andere vering Shocked

Dit is jou motor? Is inderdaad een andere vering, zit bij mij ondersteboven gemonteerd en mijne heeft zilveren binnenkant, vaag zeg:


[edit] foto van jou lijkt me meer op een computer rendering, zal dan wel van een pre-productiemodel zijn waar nog andere vering op zit?
« Laatste verandering: December 09, 2007, 21:25:05 door Jordi » Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51449 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10332 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50101 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109744 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45014 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!