Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 15:36:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Start-/motorprobleem?  (gelezen 7047 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jules
Gast
« Gepost op: April 09, 2008, 19:02:08 »

Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem...

1. Zo gauw de motor warm is haal ik de choke/handgas eraf.
Wanneer ik een verkeerslicht nader en bijna stil sta, valt de motor uit.

Houd ik de koppeling onder het rijden lang in, valt de motor uit (maakt niet uit bij welke snelheid)

Zou dit iets met de stationair instellingen te maken kunnen hebben? Kleppen misschien? Iets anders? Is dit een bekend probleem bij Aprilia's?

2. Een volgend probleem is het "koud" starten. Wanneer ik wil starten hoor ik meestal van te voren een felle piep uit de motor komen... was dat?

Even voor de goede orde het gaat om:

Aprilia RSV Mille uit 2000
Ca. 28000 km's
Laatste beurt, Sept 2007
Ca. 4 weken stilgestaan.


Voor probleem 1 ben ik zelf ook al op zoek gegaan naar een eventuele oplossing en kwam de volgende tegen...

Vandaag mn brommer opgehaald bij Roke
Ze hebben het netjes afgesteld, injectie synchroon gezet, Co2 afgesteld
Terugslag klep van de Koppeling (vraag me niet wat het is)  Afro bleek de oorzaak te zijn, die vervangen.
en gelijk de nieuwste mapping erop gezet

Geen dure grap  Grin
was met een bedrag van 2 cijfers klaar angel

Hij rijdt en loopt   
Top die gasten bij Roke, echte Aprilia liefhebbers 

meteen ook even langs 2 dealers geweest:
Ben vanmorgen eerst bij JMD Motoparts (Vaesrade) geweest. Hier mijn probleem uitgelegd. Toen naar de motor gelopen, gestart..... Kleppen lopen niet synchroon....
Meteen een verhaaltje over kleppen stellen en alles nakijken. Misschien zou er een stelknop op zitten om stationair iets hoger te kunnen zetten, maar die zat er niet vlgs de medewerker en ik zou mezelf alleen maar voor de gek door de motor stationair iets hoger te laten lopen.
Kostenplaatje: minimaal € 350,--

Ben daarna maar eens naar MPE gereden. Ook daar werd naar het motorgeluid geluisterd. Er zijn geen rare geluiden of overslagen geconstateerd. Zij zeiden dat hij stationair erg laag was (LEES: 900/1000 rpm) 1400 rpm zou normaal zijn.
"Moment, ik ga even een schroevendraaier halen..." zei de medewerker (Ik ken ze niet allemaal van naam... Clown ), "... dan draai ik de stelschroef een beetje bij." (Hij vond de stelschroef dus wel!)

Zo gezegd, zo gedaan. Hij loopt weer prima en slaat niet (meer) af. Ook zag hij dat het reservoir van de koppelingsolie op MIN stond en heeft hij de koppelingsolie nog even ververst. Hulde.
Kostenplaatje: € 0,00... das pas service!



Nu denk ik niet dat door het verstellen van stationair het probleem is opgelost...
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 09, 2008, 20:23:26 »

Kijk, die hebben het begrepen, dat is nou klanten binding 
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: April 09, 2008, 21:40:49 »

 With stupid
Kleppen die niet synchroon lopen... pfff wat een BS verhaal zeg!
Gelogd
Jules
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: April 09, 2008, 23:09:44 »

I know... maar wat zou het kunnen zijn anders dan stationair?
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 09, 2008, 23:40:16 »

I know... maar wat zou het kunnen zijn anders dan stationair?

Niets, dat was het. Een keer afstellen zou geen kwaad kunnen. 4-gas, co met een nieuw luchtfiltertje en dat soort zaken. Maar kleppen stellen is weer een dure als je het laat doen.
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 10, 2008, 07:15:59 »

With stupid
Kleppen die niet synchroon lopen... pfff wat een BS verhaal zeg!


Ik denk de vlinderkleppen van de trottle body.Toch weet de monteur van JMD verrekte veel van de Milles. Het is natuurlijk niet slecht om alles eens goed af te stellen, zeker nu het seizoen begint.

Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: April 10, 2008, 13:52:33 »

With stupid
Kleppen die niet synchroon lopen... pfff wat een BS verhaal zeg!


Ik denk de vlinderkleppen van de trottle body.Toch weet de monteur van JMD verrekte veel van de Milles. Het is natuurlijk niet slecht om alles eens goed af te stellen, zeker nu het seizoen begint.

na het weekend hebben we allemaal wel eens een moeilijke start Grin
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 10, 2008, 14:55:10 »

Als je de stationaire schroef van een mille nog niet eens weet te vinden, dan zou ik me toch enigszins zorgen maken over de capaciteiten van deze monteur, of was het een verkopertje die even kwam kijken?
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 10, 2008, 15:57:10 »

ik kom er dagelijks, maar blijkbaar weet men van achter een pc scherm het verhaal beter uit te leggen. Dat is dus hét grote nadeel van internet. Ik doe daar niet aan mee.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Den The Man
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 10, 2008, 16:25:39 »

With stupid
Kleppen die niet synchroon lopen... pfff wat een BS verhaal zeg!


Ik denk de vlinderkleppen van de trottle body.Toch weet de monteur van JMD verrekte veel van de Milles. Het is natuurlijk niet slecht om alles eens goed af te stellen, zeker nu het seizoen begint.



Hij zou inderdaad de vlinderkleppen van de throttlebody bedoeld kunnen hebben. Maar die zijn niet af te stellen omdat ze samen vast op Ă©Ă©n as zitten.
Om dit probleem op te lossen heb je die 2 schroeven op je throttlebody.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 10, 2008, 16:25:52 »

 
ik kom er dagelijks, maar blijkbaar weet men van achter een pc scherm het verhaal beter uit te leggen. Dat is dus hét grote nadeel van internet. Ik doe daar niet aan mee.

 Huh Huh
« Laatste verandering: April 10, 2008, 16:27:41 door rsvfrank » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 10, 2008, 18:54:59 »

Kleppen lopen niet synchroon....
Meteen een verhaaltje over kleppen stellen en alles nakijken. Misschien zou er een stelknop op zitten om stationair iets hoger te kunnen zetten, maar die zat er niet vlgs de medewerker en ik zou mezelf alleen maar voor de gek door de motor stationair iets hoger te laten lopen.Kostenplaatje: minimaal € 350,--


Als ik het goed lees / vertaal staat dit er;
Vlinderkleppen staan niet synchroon . 
Stationair hoger draaien heeft geen zin > is gevolg , niet de oorzaak
Beter de oorzaak aan pakken of te wel
Synchroonstellen van de vlinderkleppen / cilinders (+  CO meting)

Is op zich een goede diagnose

@Millemerkel
Misschien een hele goede monteur , maar
wat hij minder goed gedaan heeft is de klant zodanig "informeren" zodat deze het begrijpt.
Hij had inderdaad ook wel ff het stationair tijdelijk hoger kunnen zetten.

Het is de beleving van de klant
 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Jules
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 13, 2008, 02:54:26 »

Ik ga hier straks (LEES: vanavond) eens een goed antwoord op geven.

Heb nu ff mijn slaap nodig! Wink
Gelogd
Jules
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 13, 2008, 19:38:37 »

Ik denk dat het idd zoals de meeste zeggen tijd wordt voor een grote beurt. Kleppen stellen en in zijn geheel na laten kijken. Nu eerst komend weekend nog fkes naar het Taunusgebergte in Dld. Kijken hoe de mille zich daar gaat houden en dan maar even naar de dealer voor een beurtje.
Gelogd
Jules
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 20, 2008, 18:32:12 »

Nadat ik de motor donderdagmiddag weer met heel veel moeite gestart kreeg, had ik toch het vage vermoeden dat de accu wel eens het probleem zou kunnen zijn!

Donderdagmiddag (toen ik motor eindelijk gestart kreeg) naar MotoPort Echt gereden en hier een nieuwe accu laten plaatsen. Het hele weekend starte het meisje geweldig en heeft goed werk geleverd daar in het Taunusgebergte!

GrĂĽĂźe,
Jules

@Mille Merckel... ik voelde me precies zoals Tuono GR66 aangeeft... beetje makkelijk ervan af willen zijn.
En je hebt idd gelijk dat het lastig is om alles op een forum te posten. Het zijn immers maar lettertjes waar geen emoties of gevoelens aan gekoppeld kunnen worden. We hebben hier afgelopen weekend een heftige, maar leuke discussie over gehad in het Taunusgebergte met een zooitje LRT-ers.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58074 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18683 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
1ste keer rijden op het circuit « 1 2 3 4 » Technieker 46 19413 Laatste bericht Augustus 13, 2011, 18:49:02
door black bee
19 juli CPZ « 1 2 ... 5 6 » Melanie. 86 25967 Laatste bericht Juli 21, 2011, 08:27:59
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!