Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 16:43:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: advies gevraagd  (gelezen 27715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #30 Gepost op: Januari 03, 2008, 13:17:46 »

op de aanhanger naar Teun  Grin
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 03, 2008, 14:07:50 »

je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #32 Gepost op: Januari 03, 2008, 14:25:49 »

Nou moet je dr toch wel uitkomen sjakov 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
sjakov
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 03, 2008, 17:33:01 »

.....

hoe lullig het ook klinkt, 't is wel een leuke puzzel vind ik om uit te vlooien

is er tenminste nog iemand gelukkig mee  Grin
Maar het is inderdaad een flinke hersenkraker waarvan de symptonen niet duidelijk op 1 oorzaak wijzen

je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.

ontzettend bedankt voor het aanbod  als er echt geen andere uitweg is heb ik in ieder geval even een alternatief

Ik ga zo snel mogelijk de bedrading even grondig nalopen.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 03, 2008, 20:51:08 »

Allereerst ontzettend bedankt voor alle reacties, heb er al weer iets meer vertrouwen in  Smiley


En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??

startrelais is vervangen door een yamaha exemplaar.
Ik zal proberen wat er gebeurt en wanneer dat gebeurt duidelijk te formuleren.

De klacht:de motor valt af en toe uit en kan pas weer gestart worden als je helemaal stil staat, hiervoor hoeft niet altijd het contact opnieuw aan en uit gezet te worden. In de helft van de gevallen dat de motor uitvalt kan deze voor een paar minuten tot een kwartier niet gestart worden. De startmotor geeft geen enkel signaal.

Wanneer?In 90% van de gevallen tijdens heftig accelereren tot boven de 150 km/h of bij het afremmen op de motor na dit accelereren. In de overige gevallen gebeurde het gewoon bij constante snelheid, altijd op een 80 weg of op de snelweg (de laatste keer vier keer achter elkaar op weg van utrecht naar vlaardingen)

Dashboard signalen: geen, dashboard blijft gewoon aan, toerenteller loopt terug naar nul

Overige signalen/toevalligheden die er misschien iets mee te maken hebben: Voorafgaand aan het uitvallen begint de motor vaak te stotteren, heel soms pakt hij hem hierna weer op maar meestal stuur ik hem alvast naar de vluchtstrook  (ben ook maar lid geworden van de anwb  )

Ik hoop dat het zo al iets duidelijker is  Undecided

Ik ben niet bang voor sleutelen en zelf dingen proberen alleen het moet altijd op straat buiten en ik krijg de kriebels van elektronica. Mechanische problemen daar kom je vaak wel uit met een beetje logisch nadenken.

Dat ie een paar minuten lang niet gestart kan worden is toch wel heel bijzonder. Ook de startmotor draait dan dus niet? En de brandstofpomp dan? Die wel? Je zou haast denken dat er een stukkie metaal moet afkoelen omdat ie heet is geworden en daardoor geen contact meer maakt en de boel uitvalt. Zo gauw ie weer koel is heeft ie weer contact en doet ie het. Ik zou toch echt alle relaitjes verwisselen met een mede apriliaan. Want echt zeker van de brandstofpomp ben ik niet. Ondanks wat ik eerder schreef. 't is dat je niet in de buurt woont maar anders was je welkom. Voor dit soort storingen is een ding onontbeerlijk: Doorzettingsvermogen. Niet opgeven. Hoewel je d'r knetter, knettergek van kan worden.

Nog een dingetje. Is de veer van je zijstandaard sterk genoeg? Die willen door de rijwind nog wel eens naar beneden worden gedrukt waardoor het circuitje onderbroken wordt.... Ook maar een gedachte die opkomt maar omdat je zegt dat het toch vaak alleen bij hoge snelheid gebeurd...
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Januari 03, 2008, 20:56:17 »

.....

hoe lullig het ook klinkt, 't is wel een leuke puzzel vind ik om uit te vlooien

is er tenminste nog iemand gelukkig mee  Grin
Maar het is inderdaad een flinke hersenkraker waarvan de symptonen niet duidelijk op 1 oorzaak wijzen

je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.

ontzettend bedankt voor het aanbod  als er echt geen andere uitweg is heb ik in ieder geval even een alternatief

Ik ga zo snel mogelijk de bedrading even grondig nalopen.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte 
Kijk, fantastisch al die hulp aanbiedingen, maak er gebruik van zou ik zeggen want die falco is te mooi om weg te doen.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Januari 03, 2008, 21:28:15 »

Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
teun
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Januari 03, 2008, 22:33:25 »

Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)



mits 't contact aan is en de ecu geen foutmeldingen geeft, is dat een optie. feitelijk is het hetzelfde als aanduwen.

@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.
« Laatste verandering: Januari 03, 2008, 22:35:28 door teun » Gelogd
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Januari 03, 2008, 23:07:05 »

Hoi Sjakov,

Zoals mijn beste broer Vtwim al zegt, de veer van de zijstandaard kan te slap zijn. Ik heb ooit een Suzuki gehad met dat probleem. Bij hoge snelheden viel de motor uit en als de snelheid gezakt was naar 140 sloeg de motor weer aan met wel een hele leuke knal in de uitlaat Grin. Maar blijven zoeken en doorzetten is het enige advies. Hoe meer je uit kunt sluiten wat het niet is, des te dichter kom je bij de echte oorzaak.

Hendrian
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Januari 04, 2008, 18:34:49 »

Ping! Bij het lezen van de knallen in de uitlaat. Heb je die ooit gehad? Dat er dus onverbrand mengsel in je uitlaatsysteem zit? Zo niet dan is het dus iets wat én je brandstofsysteem en de startmotor onderbreekt.
Gelogd
sjakov
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: Januari 05, 2008, 16:17:38 »

Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)


Allereerst weer ontzettend bedankt voor alle hulp  Eén ding hebben jullie al bereikt: de aprilia blijft. Ik heb maar besloten dat nu de onderste steen boven moet komen en dat het ding gewoon gemaakt moet en gaat worden 

Tuono GR66: Het zou inderdaad fijn dat zijn als ik eind februari nog niets heb dat ik hem in ieder geval tijdelijk ergens kwijt kan  Onzettend bedankt voor het aanbod!
Momenteel heb ik bij mij in de buurt een aantal hengeltjes uitgegooid naar mogelijke stallingen/sleutelplekken dus ik kijk even wat daar uitkomt.


@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.

lichten en alles werkt gewoon als de motor uitgevallen is. Het stotteren is secondenwerk.
Ik bedenk me trouwens net dat de eerste keren dat de motor uitviel ik hem direct weer kon starten zodra ik stil stond. Ik hoefde niet eens contact uit en aan te doen. Wel moest ik echt stil staan  Huh Later kon ik de motor niet direct starten en moest ik het een aantal keer proberen (geen signaal) maar de periode dat ik niet kan starten lijkt steeds langer te gaan duren  Huh Nu duurt het soms een kwartier of langer

Ik heb de ecu al een keer opengemaakt om te kijken of de pootjes van de eprom chip allemaal recht en goed waren of dat er misschien zelfs pootjes afgebroken waren (tip van roke) Ook heb ik de stekkers incl draadjes die op de ecu zijn aangesloten gecontroleerd op doorslijten. Alles zag er goed uit.

Hoi Sjakov,

Zoals mijn beste broer Vtwim al zegt, de veer van de zijstandaard kan te slap zijn. Ik heb ooit een Suzuki gehad met dat probleem. Bij hoge snelheden viel de motor uit en als de snelheid gezakt was naar 140 sloeg de motor weer aan met wel een hele leuke knal in de uitlaat Grin. Maar blijven zoeken en doorzetten is het enige advies. Hoe meer je uit kunt sluiten wat het niet is, des te dichter kom je bij de echte oorzaak.

Hendrian

ik heb de standaardschakelaar een keer buitengesloten zodat ik kon rijden met de standaard uit en toen deed het probleem zich ook voor  Sad

Ping! Bij het lezen van de knallen in de uitlaat. Heb je die ooit gehad? Dat er dus onverbrand mengsel in je uitlaatsysteem zit? Zo niet dan is het dus iets wat én je brandstofsysteem en de startmotor onderbreekt.

Behalve op mijn oude honda xr600 heb ik nog nooit knallen uit de uitlaat gehad  Undecided
« Laatste verandering: Januari 05, 2008, 17:38:54 door sjakov » Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #41 Gepost op: Januari 05, 2008, 17:02:44 »

Complete ECU kast een keer omwisselen van een andere Falco?
Heb is een dergelijke storing gehad in m'n Kawa z250, die deed ongeveer precies hetzelfde als jou falco, achteraf bleek dat de CDI kast een storing had, daarin zat een contactje dat dan wel, dan niet contact maakte, ding gewisseld en klaar.

Mooi dat de Appie in ieder geval blijft 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Januari 06, 2008, 10:50:13 »


(dat zal voor jou dan ook ook gelden minime, per 1 maart stopt roadhouse met de stalling en moet iedereen eruit  Sad )

Fuck nee he, dat betekend voor mij motor weg indien ik geen andere plek kan vinden. Sad  Ik heb juist een jaar geleden weer een motor gekocht juist omdat ik deze stalling had gevonden.... (zucht)....

Trouwens wel raar dat ik dat via jou op dit forum moet horen. Officieel weet ik van niets dus ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen....
« Laatste verandering: Januari 06, 2008, 11:02:26 door minime » Gelogd
teun
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: Januari 06, 2008, 11:48:32 »

Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)


Allereerst weer ontzettend bedankt voor alle hulp  Eén ding hebben jullie al bereikt: de aprilia blijft. Ik heb maar besloten dat nu de onderste steen boven moet komen en dat het ding gewoon gemaakt moet en gaat worden 

Tuono GR66: Het zou inderdaad fijn dat zijn als ik eind februari nog niets heb dat ik hem in ieder geval tijdelijk ergens kwijt kan  Onzettend bedankt voor het aanbod!
Momenteel heb ik bij mij in de buurt een aantal hengeltjes uitgegooid naar mogelijke stallingen/sleutelplekken dus ik kijk even wat daar uitkomt.


@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.

lichten en alles werkt gewoon als de motor uitgevallen is. Het stotteren is secondenwerk.
Ik bedenk me trouwens net dat de eerste keren dat de motor uitviel ik hem direct weer kon starten zodra ik stil stond. Ik hoefde niet eens contact uit en aan te doen. Wel moest ik echt stil staan  Huh Later kon ik de motor niet direct starten en moest ik het een aantal keer proberen (geen signaal) maar de periode dat ik niet kan starten lijkt steeds langer te gaan duren  Huh Nu duurt het soms een kwartier of langer

Ik heb de ecu al een keer opengemaakt om te kijken of de pootjes van de eprom chip allemaal recht en goed waren of dat er misschien zelfs pootjes afgebroken waren (tip van roke) Ook heb ik de stekkers incl draadjes die op de ecu zijn aangesloten gecontroleerd op doorslijten. Alles zag er goed uit.


ik heb de standaardschakelaar een keer buitengesloten zodat ik kon rijden met de standaard uit en toen deed het probleem zich ook voor  Sad

Behalve op mijn oude honda xr600 heb ik nog nooit knallen uit de uitlaat gehad  Undecided


hmmm, probleem begnt zich meer en meer richting brandstofprobleem te verhuizen dan. dus injectoren, cdi, brandstof(pomp)...
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: Januari 06, 2008, 12:20:56 »

...brandstof relais 
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35393 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25450 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59567 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9165 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23787 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!