Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 05:56:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: advies gevraagd  (gelezen 27815 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
sjakov
Gast
« Gepost op: Januari 02, 2008, 17:08:07 »

Beste aprilia riders  Smiley

Even een situatie schets:

Ik heb in juli 2007 deze prachtige aprilia falco gekocht



Ik vind het een fantastische fiets, ben er op de achtervering na hartstikke tevreden over, alleen ik heb er al wat gezeik mee gehad.
Een week nadat ik hem gekocht had slipte de koppeling door, nieuwe platen erin. Hierna zakte steeds heel erg mijn koppelingsvloeistofniveau en liep mijn druklager aan gort.
Alles gemaakt, het waren precies de zwakke aprilia dingetjes dus nu moest het wel goed gaan verder.

Toen kreeg ik september voor het eerst te maken met een elektrische storing die tot nu toe nog steeds niet verholpen is. Zie dit topic  Sad
De eletrische storing is een week weg geweest na een reparatie van ongeveer 500 euro en kwam daarna vrolijk terug.

Op een gegeven moment kom je op zo'n punt waarvan je denkt... stop ik ermee of ga ik verder. Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu. Ik kan het nu niet meer betalen.

Wat kan ik het beste doen:
optie 1: ik verkoop hem in deze staat, lever er flink op in en koop voor dat geld hopelijk een cbr'tje. Ik had iets van 3600 euro in gedachte met de storing (reƫel?)
optie 2: ik heb in november en december een extra baantje genomen dus heb wat kunnen sparen. Ik kan dit gebruiken om hem nog een keer te laten repareren met het risico dat ik totaal niet weet wat het gaat kosten en het risico dat of de storing weer alleen voor korte duur verdwijnt als ze uberhaupt al iets kunnen vinden.
Ik weet ook totaal niet naar welke motorzaak ik het beste kan gaan. Het moet deze keer goed gaan dus heb geen zin in naai praktijken.

mijn vragen zijn:
- is 3600 euro een reƫle verkoopprijs in deze staat?
- naar welke motorzaak/dealer kan ik het beste gaan als ik hem laat repareren?
andere opties zijn ook welkom 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 02, 2008, 17:32:58 »

ik zie dat de foto in rotterdam is gemaakt , nu hoop ik voor jou dat je hem niet bij safe in
de onderhoud hebt want die missen toch een hoop kennis  , ik zou er even een telefoontje aan wagen
naar roke in mijdrecht met de vraag wat het gaat kosten allemaal , weet ook niet wat voor bouwjaar
de falco is maar ik heb op de mijne uit 2001 altijd probleemloos gereden nadat de koppeling was afgevlakt
en er een nieuwe eprom in zat , ik zou zeggen doorbijten en even naar een specialist met dat ding, want het
blijft een top fiets z,n falco 
Gelogd

if it runs , race it
Tuonofreak
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 02, 2008, 17:52:09 »

Begin eens met het geven van relevante info, hier kunnen we weinig mee ben ik bang.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 02, 2008, 18:01:21 »

Ja, of eens naar een technische avond van de club. Het zal vast iets simpels zijn. Maar vinden he? Dat is de clou. Heb je je accu al eens verwisseld? En alle relais al verwisseld? Die dingen kunnen het soms wel, soms niet doen dus doormeten zegt niet altijd alles... Het zou toch zonde zijn als je hem nu weer zou moeten weg doen. Heb je je massa al eens helemaal nagelopen?

Ik lees nog wat: Waarom hebben ze de platen vervangen? Slippende koppeling is 9 van de 10 keer het vervangen van de drukplaat. Beetje Appie kenner moet dit weten....
« Laatste verandering: Januari 02, 2008, 18:04:22 door V-TWim » Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 02, 2008, 18:02:12 »

Begin eens met het geven van relevante info, hier kunnen we weinig mee ben ik bang.

Je mot ff het rode "dit" aanklikken....
Gelogd
sjakov
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 02, 2008, 18:17:58 »

bedankt voor de reacties  Smiley

de platen zijn toen vervangen door 125cc world in naaldwijk waar de fiets ook vandaan komt 
is toen nog onder de garantie gebeurd.

Ondertussen is het startrelais en de twee identieke relaitjes in de kont vervangen. (een ervan is brandstofpomp relais geloof ik)
De laatste reparatie is bij een klein motorzaakje gebeurt die geen aprilia dealer is dus ik zal nu zoieso maar naar een echte dealer gaan.
Ik heb al meerdere malen gebeld met roke en deze heeft mij ook zeer goed geholpen met mogelijke oorzaken maar ik ben zo bang dat ik straks 3 dagen man-uren moet betalen voor een "sorry we kunnen het niet vinden, succes ermee"

 Undecided
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 02, 2008, 18:29:54 »

het zoeken naar een probleem is altijd moeilijk en kost tijd, dat kan je ook gebeuren met een CBRrretje.

Ik zou doorrijden en hem brengen naar een Aprilia dealer, je noemt reeds Roke en Motor 2000(vorige verhaal), doe dat en leg uit dat je krap bij kas zit en een beetje hopeloos wordt.

Leg ook uit wat je allemaal al gedaan hebt.

Vanaf Rotterdam is Roke Mijdrecht en Motor2000 Heinkenzand net zover. Er zijn meerdere goede Aprilia dealers en helaas rondom Rotterdam weet ik ze niet. Je zal altijd een stuk moeten rijden.

Als vrijdag meegaat naar het Karten, kan je van te voren even langs Roke gaan en overleggen met Bas of Kees, ze zullen je waarschijnlijk een stuk advies geven wat niets kost.

succes

grtjs rolf
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 02, 2008, 19:45:48 »

En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??
« Laatste verandering: Januari 02, 2008, 19:57:28 door V-TWim » Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 02, 2008, 19:57:54 »

Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


  Is juist cool  Cool, wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 02, 2008, 20:28:10 »

Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


  Is juist cool  Cool, wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?

Inderdaad, ik ben ook student en dit is mun 2de appie al  En is zeker niet stom...
juist erg respekt vol 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 02, 2008, 21:14:21 »

Hey Sjakov, jammer te horen dt je de verkoop overweegt. Ik zou het niet doen. Een andere motor die je koopt kan ook weer problemen kennen die je wellicht nog wel meer gaan kosten. Er zijn genoeg Falco's die probleemloos rondrijden, die van mij tot nu toe ook.

Als je zelf een beetje handig bent kan je denk ik ver komen. Heb je jouw probleem al gepost op het internationale forum. Ik hang daar vrij veel rond en daar zitten ook een paar hele slimme mannen die graag helpen. (www.apriliaforum.com/forums) <- als je wat hulp op dit forum wil hebben hoor ik het wel.

Je kunt denk ik met zelf sleutelen en trial and error heel ver komen.

Jouw andere topic over de storing heb ik al even niet meer gelezen dus ik weet niet of je dit al doet maar een groot deel van de oplossing is het exact bepalen en beschrijven van de storing; hoe vaak treedt het op, wanneer, bij welke snelheid/temperatuur, in welke versnelling, bij accelereren, als je rechtop rijdt of in een bocht etc.

Succes!
« Laatste verandering: Januari 02, 2008, 21:18:55 door minime » Gelogd
Dalman
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 02, 2008, 21:53:32 »

Hou vol Sjakov, niet verkopen dat ding! Alle respect voor wat je allemaal al gedaan hebt.. Niet mis. Maar ik kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal niet goed van wordt. Ik heb zo door de jaren heen regelmatig op t punt gestaan om mijn (ander merk) motor hardhandig bij het afval te zetten. Dat heb ik dan ook Ć©Ć©n keertje gedaan, en nu nog spijt van..

Al met al is dit gedoe een behoorlijke aanslag op je bierbudget.. maar met Roke of M2000 kom je er ZEKER uit.
« Laatste verandering: Januari 02, 2008, 22:03:53 door Dalman » Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 02, 2008, 22:05:58 »

Zeker niet verkopen/inruilen voor zo'n suffe cbr, aprilia dealer moet er toch uitkomen en ik denk maar zo: geen oplossing, ook geen betaling.
Gelogd
sjakov
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 02, 2008, 23:28:12 »

Allereerst ontzettend bedankt voor alle reacties, heb er al weer iets meer vertrouwen in  Smiley


En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??

startrelais is vervangen door een yamaha exemplaar.
Ik zal proberen wat er gebeurt en wanneer dat gebeurt duidelijk te formuleren.

De klacht:de motor valt af en toe uit en kan pas weer gestart worden als je helemaal stil staat, hiervoor hoeft niet altijd het contact opnieuw aan en uit gezet te worden. In de helft van de gevallen dat de motor uitvalt kan deze voor een paar minuten tot een kwartier niet gestart worden. De startmotor geeft geen enkel signaal.

Wanneer?In 90% van de gevallen tijdens heftig accelereren tot boven de 150 km/h of bij het afremmen op de motor na dit accelereren. In de overige gevallen gebeurde het gewoon bij constante snelheid, altijd op een 80 weg of op de snelweg (de laatste keer vier keer achter elkaar op weg van utrecht naar vlaardingen)

Dashboard signalen: geen, dashboard blijft gewoon aan, toerenteller loopt terug naar nul

Overige signalen/toevalligheden die er misschien iets mee te maken hebben: Voorafgaand aan het uitvallen begint de motor vaak te stotteren, heel soms pakt hij hem hierna weer op maar meestal stuur ik hem alvast naar de vluchtstrook  (ben ook maar lid geworden van de anwb  )

Ik hoop dat het zo al iets duidelijker is  Undecided

Ik ben niet bang voor sleutelen en zelf dingen proberen alleen het moet altijd op straat buiten en ik krijg de kriebels van elektronica. Mechanische problemen daar kom je vaak wel uit met een beetje logisch nadenken.



Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


  Is juist cool  Cool, wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?

Inderdaad, ik ben ook student en dit is mun 2de appie al  En is zeker niet stom...
juist erg respekt vol 

thnx, ik hoop echt dat ik hem kan houden
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 03, 2008, 07:11:11 »

Dat moet toch haast een brandstofprobleem zijn. Een appie rijder in de buurt waarmee je toch nog een keer het brandstofpomprelais mee kunt wisselen? Vooral het stotteren voordat ie uitvalt leidt mij tot die conclusie. Kun je hem iedere keer gewoon weer starten? Of doet ie het dan soms ook niet? En hoor je dan de brandstofpomp wel? Ik had al gepost dat ik wel eens een kapot nieuw relais heb gehad. Soms moet je het dus dubbel checken...
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35532 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 60002 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9220 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23919 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!