Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 10:08:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Plannen voor C-licentiecursus?  (gelezen 57739 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huub1983
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: Oktober 28, 2008, 18:58:38 »


Weet even niet wat mij overkwam..... na het openen van m'n e-mail.......

Bericht van DNRT/ZAC:

Wij, als ARA, hebben voor de aanmelding bij de ZAC voor volgend jaar 3 gereserveerde plaatsen....... had ik werkelijk niet verwacht.

Nu moeten we dit volgend voor-jaar natuurlijk wel waar gaan maken.

 

Kunnen ze er geen 5 plaatsen van maken ?Me vader en ik  gaan ook voor de C- licentie volgend jaar... Als we die halen willen we ook ZAC gaan rijden 

Tegen die tijd zijn al me botten wel weer aan elkaar gegroeit denk ik 

Maar ik heb ook nog het een en het ander te doen in de winter :

- Race kuip spuiten en monteren
- Klein onderhoud
- Conditie weer op pijl brengen, > sportschool
- Pak laten repareren en helm



Zal kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.......... maar verwacht eerlijk gezegd zelf dat dit dan net ff wat teveel wordt.

Denk er wel aan, met reparatie helm............... weet niet wat er kapot is.............

Zitten alleen een paar krassen op, valt best mee.... Komt daar dat klote grind op Zandvoort  Sad

Maar ligt het er ook aan welke klasse er vol zit in ZAC ?
Je hebt toch S0, S1 en S2  ?
Of zijn er zoveel aanmeldingen dat alle klasse volzitten ?

Wat ik er (inmiddels) van weet...

Je hebt in principe 4 klasses, oplopend (qua snelheid / tijden) van S0 t/m S3. Bij grote deelname (hoeveel max. per groep/klasse weet ik niet ?)  krijg je dan eventueel 2 overloopklasses c.q. groepen F1, F2.... F1is dan vanuit de S0 en S1.... F2 geldt dus voor S2 en 3.

Je geeft je aan het begin van elke dag op voor een bepaalde klasse, ben je echt nieuw, dan wordt dit S0, heb je al wat ervaring (en kan dit aantonen) dan zou je ook kunnen beginnen in de S1...

Ook na de training + kwalificatie kan je eventueel worden verzocht om in een andere klasse te gaan (zowel omhoog als omlaag). Dit kan dus ook gedurende het seizoen gebeuren, nogmaals afhankelijk van je prestaties.

Het is dus niet zo dat je vanaf het begin van seizoen vast zit aan / in een bepaalde klasse.

Het aantal plaatsen is dus afhankelijk van de doorstroom en afmelders, in combinatie met hoeveel % van het totale ledenbestand er in de praktijk naar de races toekomen.

Heren ZAC-ers................. zo beetje goed verwoord (dacht het wel  Grin).

Goede info 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Oktober 28, 2008, 19:16:46 »

huub , ik zou zelf gewoon een nieuwe helm halen en zeker deze niet meer op het circuit gebruiken .
het feit dat er krassen in zitten betekend dat vocht zijn gang kan gaan en dat komt de sterkte niet
ten goede 

hoop jullie (jij +vader) tezien bij de c licencie cursus 
Gelogd

if it runs , race it
Huub1983
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: Oktober 28, 2008, 19:29:38 »

huub , ik zou zelf gewoon een nieuwe helm halen en zeker deze niet meer op het circuit gebruiken .
het feit dat er krassen in zitten betekend dat vocht zijn gang kan gaan en dat komt de sterkte niet
ten goede 

hoop jullie (jij +vader) tezien bij de c licencie cursus 

Ja is wel het beste, maar kan er nog geen afstand van doen.... hij was zo duur en heb hem nog maar net  With stupid

Zie je wel weer op Zandvoort, trouwens weet iemand wanneer het seizoen weer begint, maart / april ?


* Helm.JPG (54.98 KB, 640x480 - bekeken 306 keer.)
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Oktober 28, 2008, 19:32:01 »

voor mij in maart op ledenon 
Gelogd

if it runs , race it
Huub1983
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: Oktober 28, 2008, 19:35:00 »

voor mij in maart op ledenon 

Zou ik ook wel willen   
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: Oktober 28, 2008, 19:39:52 »

April bij Motorxtra en MSL volgens mij eind maart, maar kun website ligt eruit.
Gelogd
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: Oktober 29, 2008, 00:04:46 »

voor mij in maart op ledenon 

Zou ik ook wel willen   

Nou dan............. aanmelden.................. bij mij of via het Topic Ledenon 2009..... leverd je in ieder geval een leuke korting op........................

en een hele mooie week.............
Gelogd
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: Oktober 29, 2008, 00:07:34 »

April bij Motorxtra en MSL volgens mij eind maart, maar kun website ligt eruit.

Staat nog geen info op omtrent volgend jaar.

Had wel begrepen, net als dit jaar, dat de 1e cursussen voor in het seizoen zouden worden gehouden, dus begin april. Dit om de 'nieuwe aanwas' gelegenheid te geven om direct dat jaar mee te kunnen draaien....... dus dat zijn sommigen van hier   
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: Oktober 29, 2008, 14:01:35 »

voor mij in maart op ledenon 

Zou ik ook wel willen   

Nou dan............. aanmelden.................. bij mij of via het Topic Ledenon 2009..... leverd je in ieder geval een leuke korting op........................

en een hele mooie week.............

Het is meer een geld kwestie....  Heb net een huis gekocht, en moet me motor nog een beetje opknappen.

Maar wat kost het z'n week Ledenon ?
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Oktober 29, 2008, 14:10:30 »

hou rekening met ongeveer 500 euro circuit-pitbox huur , dus dan nog vervoer en eten en brandstof
denk dat je met 1000 euro totaal een eind komt zeker als je met z'n tweeen rijdt
Gelogd

if it runs , race it
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Oktober 29, 2008, 15:59:00 »

hou rekening met ongeveer 500 euro circuit-pitbox huur , dus dan nog vervoer en eten en brandstof
denk dat je met 1000 euro totaal een eind komt zeker als je met z'n tweeen rijdt

Of een auto van de zaak hebt
Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: Oktober 29, 2008, 16:51:33 »

 

kan het wel proberen op het werk maar denk niet dat het gaat lukken 
Gelogd

if it runs , race it
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #57 Gepost op: Oktober 29, 2008, 17:28:18 »

huub , ik zou zelf gewoon een nieuwe helm halen en zeker deze niet meer op het circuit gebruiken .
het feit dat er krassen in zitten betekend dat vocht zijn gang kan gaan en dat komt de sterkte niet
ten goede 

hoop jullie (jij +vader) tezien bij de c licencie cursus 

Ja is wel het beste, maar kan er nog geen afstand van doen.... hij was zo duur en heb hem nog maar net  With stupid

Huub,
aan het begin van ieder jaar moet je op 1e zac dag je helm laten keuren bij KNMV vertegenwoordiger. Krassen:  = afkeur. En ik ben het met blackbee eens: krassen op helm is weggooien en new kopen.
Evenals een te oude helm qua CE keurmerkdingspullabel. Ik heb al een paar keer gezien dat iemand met een mooie "nieuwe"  helm aankwam (vaak dure replica's) welke uiteindelijk overjaars bleek te zijn en dus afgekeurd werden.
« Laatste verandering: Oktober 29, 2008, 17:34:11 door breed » Gelogd

ZAC #65  DCR #365
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #58 Gepost op: Oktober 29, 2008, 17:32:27 »


Weet even niet wat mij overkwam..... na het openen van m'n e-mail.......

Bericht van DNRT/ZAC:

Wij, als ARA, hebben voor de aanmelding bij de ZAC voor volgend jaar 3 gereserveerde plaatsen....... had ik werkelijk niet verwacht.

Nu moeten we dit volgend voor-jaar natuurlijk wel waar gaan maken.

 

Kunnen ze er geen 5 plaatsen van maken ?Me vader en ik  gaan ook voor de C- licentie volgend jaar... Als we die halen willen we ook ZAC gaan rijden 

Tegen die tijd zijn al me botten wel weer aan elkaar gegroeit denk ik 

Maar ik heb ook nog het een en het ander te doen in de winter :

- Race kuip spuiten en monteren
- Klein onderhoud
- Conditie weer op pijl brengen, > sportschool
- Pak laten repareren en helm



Zal kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.......... maar verwacht eerlijk gezegd zelf dat dit dan net ff wat teveel wordt.

Denk er wel aan, met reparatie helm............... weet niet wat er kapot is.............

Zitten alleen een paar krassen op, valt best mee.... Komt daar dat klote grind op Zandvoort  Sad

Maar ligt het er ook aan welke klasse er vol zit in ZAC ?
Je hebt toch S0, S1 en S2  ?
Of zijn er zoveel aanmeldingen dat alle klasse volzitten ?

Wat ik er (inmiddels) van weet...

Je hebt in principe 4 klasses, oplopend (qua snelheid / tijden) van S0 t/m S3. Bij grote deelname (hoeveel max. per groep/klasse weet ik niet ?)  krijg je dan eventueel 2 overloopklasses c.q. groepen F1, F2.... F1is dan vanuit de S0 en S1.... F2 geldt dus voor S2 en 3.

Je geeft je aan het begin van elke dag op voor een bepaalde klasse, ben je echt nieuw, dan wordt dit S0, heb je al wat ervaring (en kan dit aantonen) dan zou je ook kunnen beginnen in de S1...

Ook na de training + kwalificatie kan je eventueel worden verzocht om in een andere klasse te gaan (zowel omhoog als omlaag). Dit kan dus ook gedurende het seizoen gebeuren, nogmaals afhankelijk van je prestaties.

Het is dus niet zo dat je vanaf het begin van seizoen vast zit aan / in een bepaalde klasse.

Het aantal plaatsen is dus afhankelijk van de doorstroom en afmelders, in combinatie met hoeveel % van het totale ledenbestand er in de praktijk naar de races toekomen.

Heren ZAC-ers................. zo beetje goed verwoord (dacht het wel  Grin).

Aardig in de richting Rene. Paar aanvullingen

Overloop klassen zijn F4 en F5, waar dus een mengelmoes van allerlei snelheid in kan zitten.
verschil tussen klassen in tijd wordt steeds kleiner: bv top van S1 kan qua tijd meerijden in achterhoede S3 of voorhoede S2.

Verder heb ik begrepen dat de ZAC organisatie door te grote toeloop dit jaar voorrang wil gaan geven aan mensen die al langer meedoen /  plus men gaat waarschijnlijk over tot voorinschrijving, dus niet meer op de  dag zelf inschrijven.

Maar misschien wordt het, met de economische crisis, volgend jaar een stukkie rustiger op de circuits  Roll Eyes

Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Huub1983
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: Oktober 29, 2008, 21:12:55 »

huub , ik zou zelf gewoon een nieuwe helm halen en zeker deze niet meer op het circuit gebruiken .
het feit dat er krassen in zitten betekend dat vocht zijn gang kan gaan en dat komt de sterkte niet
ten goede 

hoop jullie (jij +vader) tezien bij de c licencie cursus 

Ja is wel het beste, maar kan er nog geen afstand van doen.... hij was zo duur en heb hem nog maar net  With stupid

Huub,
aan het begin van ieder jaar moet je op 1e zac dag je helm laten keuren bij KNMV vertegenwoordiger. Krassen:  = afkeur. En ik ben het met blackbee eens: krassen op helm is weggooien en new kopen.
Evenals een te oude helm qua CE keurmerkdingspullabel. Ik heb al een paar keer gezien dat iemand met een mooie "nieuwe"  helm aankwam (vaak dure replica's) welke uiteindelijk overjaars bleek te zijn en dus afgekeurd werden.

Dat is balen zeg....
En vooral omdat ik net een nieuw verziertje ervoor heb gekocht !

Maar kan ik hem wel voor trainingen gebruiken bij MSL op Zandvoort ?
Daar ben ik in ieder geval nog nooit op kleding en helm gecontroleerd.
( of ze zagen in 1 oog opslag dat het goed was ? )

Me jas hebben ze ook helemaal open geknipt  Sad
Wilde die laten maken, maar dat kan eigenlijk dan ook niet zeker !

Duur geintje als je op je plaat gaat  Shocked
« Laatste verandering: Oktober 29, 2008, 22:27:14 door Huub1983 » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15291 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 163731 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45598 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18231 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16975 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!