Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 21:24:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onderhoudsplan shiver  (gelezen 24476 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wuf
Gast
« Gepost op: Januari 30, 2008, 13:57:48 »

hoi
ik zou een shiver willen aankopen maar zit nog wat met enkele vragen
is er iemand die een onderhoudsschema van de shiver kent ?
als ook wat is het gemiddeld verbruik en hoever raak je met een benzinetank
en hoe rijdt hij met passagier

mdgv
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 30, 2008, 14:47:11 »

Kijk hier eens het onderhoudsboekje van de shiver, de andere vragen heb ik geen antwoordt op.
http://www.serviceaprilia.com/public/lumAprilia/SL%20750%20Shiver%20750/854028%20SL%20750%20Shiver%20UK-NL%202007.pdf

veel succes

rolf

Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 30, 2008, 19:19:34 »

hoi
ik zou een shiver willen aankopen maar zit nog wat met enkele vragen
is er iemand die een onderhoudsschema van de shiver kent ?
als ook wat is het gemiddeld verbruik en hoever raak je met een benzinetank
en hoe rijdt hij met passagier

mdgv
heb nog niet echt veel gereden voor het verbruik en dat is toch moeilijk te bepalen niet iedereen rijd het zelfde kan je wel vertellen hoe die met zijn tweeen rijd en dat is of er niemand achterop zit met de mille dan was het best wel eens lastig om iemand achterop te hebben maar met de shiver stuurt die bijna net zo strak al dat je er alleen op zit
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jeybee
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 07, 2008, 23:39:11 »

hallo Wuf,
wat het verbruik betreft vind ik dat het wat tegenvalt. Ik verbruik nu 6L/100km. Das natuurlijk niet zoveel maar wél als je weet dat ik nog aan het inrijden ben en dus niet boven de 5500 toeren kom. Ik heb nog maar 800km. Ook optrekken doe ik kalmaan want ik ben de motor nog niet goed gewoon. Zo gezien vind ik die 6L tamelijk veel. De tank is 15L dat wil zeggen dat er na een kleine 200km het reserve lampje gaat branden.
Ik denk wel dat de meeste motoren zoveel of méér verbruiken. Misschien de F800 niet, dat ziet er veelbelovend uit, maar ja dat is een BMW...

groetjes
Gelogd
burgerking
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 08, 2008, 21:58:58 »

Kijk hier eens het onderhoudsboekje van de shiver, de andere vragen heb ik geen antwoordt op.
http://www.serviceaprilia.com/public/lumAprilia/SL%20750%20Shiver%20750/854028%20SL%20750%20Shiver%20UK-NL%202007.pdf

veel succes

rolf


Heh Rolf heb je ook zo'n boekje voor de Dorsoduro.....dan kan ik naar Motor2000, "heh Chris ik heb nog wel m'n instructieboekje maar ben tijdens de verhuizing mijn motor kwijtgeraakt hebbie effe een nieuwe voor me" 
Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 09, 2008, 17:02:07 »

hallo Wuf,
wat het verbruik betreft vind ik dat het wat tegenvalt. Ik verbruik nu 6L/100km. Das natuurlijk niet zoveel maar wél als je weet dat ik nog aan het inrijden ben en dus niet boven de 5500 toeren kom. Ik heb nog maar 800km. Ook optrekken doe ik kalmaan want ik ben de motor nog niet goed gewoon. Zo gezien vind ik die 6L tamelijk veel. De tank is 15L dat wil zeggen dat er na een kleine 200km het reserve lampje gaat branden.
Ik denk wel dat de meeste motoren zoveel of méér verbruiken. Misschien de F800 niet, dat ziet er veelbelovend uit, maar ja dat is een BMW...

groetjes

Heb nou iets meer dan 400 km erop staan en het gemiddelde verbuik was vanmorgen nog 5,1L/100km en is na het ritje van vandaag staat hij op 4,7 L/100km.... vind het zelf dus bepaald NIET tegenvallen, optrekken doe ik niet echt kalm aan in zoverre dat kan met max. 5500 toeren.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 09, 2008, 17:03:32 »

hallo Wuf,
wat het verbruik betreft vind ik dat het wat tegenvalt. Ik verbruik nu 6L/100km. Das natuurlijk niet zoveel maar wél als je weet dat ik nog aan het inrijden ben en dus niet boven de 5500 toeren kom. Ik heb nog maar 800km. Ook optrekken doe ik kalmaan want ik ben de motor nog niet goed gewoon. Zo gezien vind ik die 6L tamelijk veel. De tank is 15L dat wil zeggen dat er na een kleine 200km het reserve lampje gaat branden.
Ik denk wel dat de meeste motoren zoveel of méér verbruiken. Misschien de F800 niet, dat ziet er veelbelovend uit, maar ja dat is een BMW...

groetjes

Heb nou iets meer dan 400 km erop staan en het gemiddelde verbuik was vanmorgen nog 5,1L/100km en is na het ritje van vandaag staat hij op 4,7 L/100km.... vind het zelf dus bepaald NIET tegenvallen, optrekken doe ik niet echt kalm aan in zoverre dat kan met max. 5500 toeren.

Elke 100 km er bij -> 1000 toeren omhoog mag ook wel hoor ........
Gelogd
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 13, 2008, 12:22:45 »

Hallo, ik heb een vraagje.
Het gaat ook over onderhoud aan de Shiver en dacht plak het hier maar onder.
Is er al iemand die voor de eerste 1000km beurt is geweest? Ik ben er aan toe en volgens de dealer moet de halve bike uit elkaar. Kleppen stellen, motor management afstellen en ga zo maar door. Van dit verhaal keek ik nogal op omdat ik had verwacht dat er alleen een beetje nieuwe olie in moest en wat natrekken en dan klaar. Met de handelingen die de dealer opnoemt ben ik al meteen aan de beurt met een gepeperde rekening en valt dat dus nogal tegen. Bovendien twijfel ik aan zijn verhaal.
Dus mijn vraag wie heeft er al ervaring met een eerste 1000km beurt en hoe is deze uitgevoert???
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 13, 2008, 19:43:57 »

Hallo, ik heb een vraagje.
Het gaat ook over onderhoud aan de Shiver en dacht plak het hier maar onder.
Is er al iemand die voor de eerste 1000km beurt is geweest? Ik ben er aan toe en volgens de dealer moet de halve bike uit elkaar. Kleppen stellen, motor management afstellen en ga zo maar door. Van dit verhaal keek ik nogal op omdat ik had verwacht dat er alleen een beetje nieuwe olie in moest en wat natrekken en dan klaar. Met de handelingen die de dealer opnoemt ben ik al meteen aan de beurt met een gepeperde rekening en valt dat dus nogal tegen. Bovendien twijfel ik aan zijn verhaal.
Dus mijn vraag wie heeft er al ervaring met een eerste 1000km beurt en hoe is deze uitgevoert???
ik denk dat je dealer wat aan je wilt verdienen het is olie en een nieuw filter en als die nog geen update heeft gehad dan dat ook nog dus al dat andere is onzin
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 13, 2008, 20:07:35 »

In het instructieboekje is inderdaad te lezen dat na 1000km de klepspeling gecontroleerd en zn bijgesteld moet worden.
Misschien kan cwalker ons wat meer vertellen?

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
Tuonofreak
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 13, 2008, 21:20:26 »

Volgens mij is dat kleppengedoe bij de 1000km nog al wat overdreven, een hagelnieuwe fiets........... iemand wil er volgens mij wat aan verdienen hier! Nu er minder nieuwe fietsen verkocht worden schroeven we de kosten van het onderhoud maar eens omhoog Wat kan er na een 1000km in godsnaam met de kleppen gebeuren?Huh Onzin dus!
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 13, 2008, 21:54:10 »

Hallo, ik heb een vraagje.
Het gaat ook over onderhoud aan de Shiver en dacht plak het hier maar onder.
Is er al iemand die voor de eerste 1000km beurt is geweest? Ik ben er aan toe en volgens de dealer moet de halve bike uit elkaar. Kleppen stellen, motor management afstellen en ga zo maar door. Van dit verhaal keek ik nogal op omdat ik had verwacht dat er alleen een beetje nieuwe olie in moest en wat natrekken en dan klaar. Met de handelingen die de dealer opnoemt ben ik al meteen aan de beurt met een gepeperde rekening en valt dat dus nogal tegen. Bovendien twijfel ik aan zijn verhaal.
Dus mijn vraag wie heeft er al ervaring met een eerste 1000km beurt en hoe is deze uitgevoert???
Ben ook wel benieuwd. Bij Roke zeiden ze al dat de 1000 km beurt een grote is, dus ik ben al voorbereid.
Gelogd
gaitjan
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 14, 2008, 19:47:08 »

Ik heb vandaag een duizend kilometer beurt laten uitvoeren en was 65euro kwijt, hoefde alleen maar olie en een oliefilter te betalen.
Dus geen rib uit mijn lijf.
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 14, 2008, 21:03:36 »

Ik heb vandaag een duizend kilometer beurt laten uitvoeren en was 65euro kwijt, hoefde alleen maar olie en een oliefilter te betalen.
Dus geen rib uit mijn lijf.

Bij wie was dat?
Gelogd
gaitjan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 16, 2008, 12:03:30 »

Koerhuis Lemelerveld (kawa dealer).
Dit doet hij alleen, bij nieuwe door hem verkochte fietsen. Hij is overigens geen aprilia dealer maar die haalt hij bij  Klein in Olst  (ex appie dealer).
Aanstaande woensdag krijg ik de andere mappings, deze worden er dus bij klein in gezet.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82346 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44236 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7535 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6870 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18267 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!