Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 15:38:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onderhoudsplan shiver  (gelezen 24510 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 21, 2008, 20:08:06 »

Vandaag mijn shiver gehaald bij Motoport Stadskanaal, apriliadealer. Gevraagd of zij al een 1000km hadden verzorgd. Inderdaad, eentje. Monteurs waren net op cursus geweest voor shiver en mana. 1000km-beurt is inclusief controle klepspeling. Er staat 4 uur werktijd voor, aldus mijn dealert.  Sad
Gelogd
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 23, 2008, 13:00:27 »

Bedankt allemaal voor de reacties . Ik moet op 1 april de beurt uit laten voeren. Volgens de papieren moet hij inderdaad flink onder handen genomen worden. Alleen olie erin en een rondje erom heen lopen lijkt mij een beetje kort door de bocht, vooral ten aanzien van de garantie. Ik laat nog wel wat van mij horen.
Gelogd
jhho
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: April 02, 2008, 16:03:31 »

ik heb vandaag mijn shiver weggebracht voor een 1000km beurt, en ze hebben alleen de olie vervangen+ filter en een nieuwe mapping er op gezet (rain/tour/sport).
was volgens dealer voldoende, omdat de kleppenstelling altijd binnen de marge`s vallen bij een 1000 beurt doen zij dit niet of de klant moet er om vragen. (zijn merken waar zij dit wel doen zoals KTM)

heb nog gevraagd hoe dat dan zit met evt garantie, was volgens hun geen probleem en als dat nodig zou zijn regelen hun dat, en vervalt mijn garantie niet.

heb alleen problem met condens in mijn teller, is een nieuwe besteld. zijn er meer die dit probleem hebben, evt ook bij andere type van aprilia Huh
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: April 02, 2008, 16:34:05 »

ik had ook last van dat ik condens had in mijn display en ik weet dat jordy ook last had/heeft van dit probleem alleen ik heb er nu geen last meer van misschien dat het nog terug kan komen maar dat hoop ik niet
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: April 02, 2008, 17:17:58 »

ik had ook last van dat ik condens had in mijn display en ik weet dat jordy ook last had/heeft van dit probleem alleen ik heb er nu geen last meer van misschien dat het nog terug kan komen maar dat hoop ik niet

Ik heb er inderdaad nog last van, VJ had er nog geen oplossing voor, maar zat er wel achteraan,
heb nu ook dat het benzinelampje continu brand, dit word bij de 1000 km beurt opgelost door een of ander systeem waar ik de naam niet meer van weet te vervangen.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: April 02, 2008, 17:37:55 »

ik heb vandaag mijn shiver weggebracht voor een 1000km beurt, en ze hebben alleen de olie vervangen+ filter en een nieuwe mapping er op gezet (rain/tour/sport).
was volgens dealer voldoende, omdat de kleppenstelling altijd binnen de marge`s vallen bij een 1000 beurt doen zij dit niet of de klant moet er om vragen. (zijn merken waar zij dit wel doen zoals KTM)

heb nog gevraagd hoe dat dan zit met evt garantie, was volgens hun geen probleem en als dat nodig zou zijn regelen hun dat, en vervalt mijn garantie niet.

heb alleen problem met condens in mijn teller, is een nieuwe besteld. zijn er meer die dit probleem hebben, evt ook bij andere type van aprilia Huh

Kleppen stellen gebeurd bij geen enkele aprilia bij de 1000km, het is trouwens ook niet nodig bij de komende beurten dan wel misschien preventief.
Het is tenslotte een nieuw blok waar de ervaringen nog niet zo zijn als met andere aprilia blokken.

Het geeft tenslotte aan wat de kwaliteit is van het blok. Enne KTM waarschijnlijk preventief of zegt dit gelijk iets over kwaliteit Grin
Belangrijk is dat je het onderhoud bij een aprilia dealer doet om discussie over garantie te voorkomen.

Condens is een punt wat wel vaker voorkomt en niet alleen aprilia, ga er maar van uit dat de dealer het aanpak op garantie.

veel plezierige kilometers.

grtjs rolf

Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: April 02, 2008, 19:25:46 »

ik had ook last van dat ik condens had in mijn display en ik weet dat jordy ook last had/heeft van dit probleem alleen ik heb er nu geen last meer van misschien dat het nog terug kan komen maar dat hoop ik niet

Ik heb er inderdaad nog last van, VJ had er nog geen oplossing voor, maar zat er wel achteraan,


Heb op het Duitse shiverforum http://www.aprilia-shiver.de/index.php?sid=fb722946560b0db6425a41891f44ad2d al meerdere meldingen gelzen van condens in het display. Allemaal zonder problemen vervangen onder garantie.

Zelf heb ik er trouwens geen last van   

Ben trouwens benieuwd hoe de 1000km beurt van r1ckie is afgelopen (wel of geen kleppencontrole)

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: April 03, 2008, 07:10:17 »

Op Ă©Ă©n Aprilia na dan, Rolf: de SXV. Bij deze moet je toch ff de kleppen nakijken bij 1000 km, anders hebben ze zo weinig(of geen) speling dat de compressie geheel weg is. Tuurlijk is ook een andere motor met ander gebruik. Bij de SXV moet het blok eronder uit of proberen te kantelen
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: April 03, 2008, 11:17:20 »

maar dan hebben we het ook over een competitie blok.
Gelogd
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: April 03, 2008, 16:23:51 »

Vandaag de Shiver opgehaald. Het heeft totaal drie dagen geduurd omdat 1 van de kleppen gesteld moest worden en de dealer de klepstelplaatjes (nog) niet op voorraad had. Verder heb ik ook nieuwe mapping gekregen, en ik moet zeggen dat werkt wel een stuk beter. De regen stand is helemaal niks maar toeren werkt goed. Hij pakt mooi geleidelijk op en hakt er niet meteen in. Erg handig voor stadsverkeer. En de teller, ja daar had ik ook condens in, heb ik gemeld en zouden ze oppakken. Kan ik nog niet veel over zeggen want gelukkig was het vandaag droog. Effe wachten op een regenbui ofzo. De prijs bestaat uit een paar onderdelen zoals olie, filter en klepplaatje en was 325,=. De monteur is er lang mee bezig geweest maar heeft uiteindelijk maar 4 uur gerekend. Ook heeft hij mijn uitlaat cover gratis vervangen (de montage dan). Daar had ik schade aan en heb ik bij hem een nieuwe voor besteld. AlL met al valt het mij mee en heb ik naar mijn idee een goede service gehad. En aangezien 1 van de kleppen toch niet helemaal goed stond ben ik blij dat ik gewoon bij de officiele Aprilia dealer geweest ben. Mijn zakgeld is nu wel op maar ik ben wel verzekerd van garantie bij Aprilia en zal daar niet snel gezeik krijgen. Allemaal bedankt voor de reactie's en tot ziens op de weg (of de technische avond want daar ga ik heen  Smiley)
Gelogd
debulte
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: April 03, 2008, 17:50:26 »

is er nu niemand die kan zeggen dat de kleppen moeten gesteld worden of niet Angry

cwalker kan jij soms ons hier uit helpen

Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: April 03, 2008, 18:33:53 »

is er nu niemand die kan zeggen dat de kleppen moeten gesteld worden of niet Angry

cwalker kan jij soms ons hier uit helpen



Nou , ik dacht dat er nu al in ieder geval 2 mensen dit hebben gezegd. Het verhaal van r1ckie bevestigt in ieder geval het verhaal van mijn dealer dat de klepspeling gecontroleerd moet worden en dat er 4uur voor de 1000beurt wordt gerekend, toch?
Ben er op zich niet blij mee, vooral de portemonnee niet, maar er is nu wel duidelijkheid lijkt me.

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: April 03, 2008, 19:00:42 »

nou volgens mij willen ze alleen verdienen want ik hoef alleen nieuwe olie en filter en alles nakijken aangaande boutjes en moertjes en verder niets zal zo rond de honderd euro zijn dus trek je conclusie
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
debulte
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: April 03, 2008, 19:07:14 »

ah ja nu heb ik het door  Grin als hij de maandag gemaakt is moeten ze de kleppen stellen

of testen ze de motor 20.000 km voor ze hem er indoen en dan verkopen

groeten debulte
Gelogd
jhho
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: April 04, 2008, 15:19:01 »

ik ben ook gewoon bij een officiele appie dealer geweest dus maak me geen zorgen over de garantie ik heb gehoord dat de levertijd van een nieuw teller een week of 4 duurt, dus ik wacht wel af, heb ook meteen een windscherm besteld kunnen ze die ook meteen monteren.

voordeel van de nieuwe mapping is ook dat je nu beter en duidelijker de snelheid kan aflezen tov de oude layout.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82468 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44348 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7547 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6887 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18315 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!