Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 06:54:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onderhoudsplan shiver  (gelezen 24374 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Defender
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: April 05, 2008, 19:09:46 »

Vandaag de Shiver weer opgehaald (1000 km beurt) bij Motoport Stadskanaal.
Standaard is ingekort (service van de zaak).
Schone olie + filter

Speedsensor is vervangen (deze dichte niet goed af)
De o ring was gescheurd.
Vanaf de fabriek was de speedsensor er scheef ingezet.

Nieuwe Mapping Tour,Rain .........Sport
Wat een verschil de Sport stand.
Er komt nu nog meer herrie uit de uitlaat en hij trekt maar door (super).

Groeten Rene en Miep
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: April 05, 2008, 21:21:07 »

Vandaag de Shiver weer opgehaald (1000 km beurt) bij Motoport Stadskanaal.
Standaard is ingekort (service van de zaak).
Schone olie + filter

Speedsensor is vervangen (deze dichte niet goed af)
De o ring was gescheurd.
Vanaf de fabriek was de speedsensor er scheef ingezet.

Nieuwe Mapping Tour,Rain .........Sport
Wat een verschil de Sport stand.
Er komt nu nog meer herrie uit de uitlaat en hij trekt maar door (super).

Groeten Rene en Miep

Waarschijnlijk vanochtend dan al gehaald zeker. Toen ik er vanmiddag was was er geen shiver meer te bekennen, behalve dan de demo. En dat kwam goed uit aangezien die nu geen startmotor meer heeft. Die zit nl. in de mijne Roll Eyes
Was net 10km onderweg na de middag toen ik een urgent service alarm kreeg out of the blue.Motor liep toen even in zijn noodprogramma. Kort daarna alleen nog een servicealarm/ Ik op weg naar Motoport Stadskanaal maar bij Veendam ging de motor opeens zonder vooraankondiging op zwart: deed helemaal niets meer. Sterke branderige geur vanuit het vooronder waar te nemen. Gebeld en na een half uur stond de bus van Motoport voor mijn neus. In de werkplaats aan de axone maar geen actuele storing (...) Montuer verder aan het zoeken en ruiken: blijkt de startmotor volledig vastgelopen/doorgebrand te zijn. Dat verklaart de sterke geur. Startmotor omgewisseld, proefritje gemakt en lopt weer als een zonnetje. Vreemd allemaal,geen verklaring hier voor. Maar toch lekker snel geholpen door die jongen uit Stadskanaak. Prima tent.

Harrie van Til, shiverslaafd

@Defender: Waarom vertellen ze mij dat de 1000beurt 4uur moet duren met klepcontrole terwijl jij er af komt met olie en filter? Zelf om gevraagd?
Gelogd
Defender
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: April 06, 2008, 17:50:50 »

Vandaag de Shiver weer opgehaald (1000 km beurt) bij Motoport Stadskanaal.
Standaard is ingekort (service van de zaak).
Schone olie + filter

Speedsensor is vervangen (deze dichte niet goed af)
De o ring was gescheurd.
Vanaf de fabriek was de speedsensor er scheef ingezet.

Nieuwe Mapping Tour,Rain .........Sport
Wat een verschil de Sport stand.
Er komt nu nog meer herrie uit de uitlaat en hij trekt maar door (super).

Groeten Rene en Miep

Waarschijnlijk vanochtend dan al gehaald zeker. Toen ik er vanmiddag was was er geen shiver meer te bekennen, behalve dan de demo. En dat kwam goed uit aangezien die nu geen startmotor meer heeft. Die zit nl. in de mijne Roll Eyes
Was net 10km onderweg na de middag toen ik een urgent service alarm kreeg out of the blue.Motor liep toen even in zijn noodprogramma. Kort daarna alleen nog een servicealarm/ Ik op weg naar Motoport Stadskanaal maar bij Veendam ging de motor opeens zonder vooraankondiging op zwart: deed helemaal niets meer. Sterke branderige geur vanuit het vooronder waar te nemen. Gebeld en na een half uur stond de bus van Motoport voor mijn neus. In de werkplaats aan de axone maar geen actuele storing (...) Montuer verder aan het zoeken en ruiken: blijkt de startmotor volledig vastgelopen/doorgebrand te zijn. Dat verklaart de sterke geur. Startmotor omgewisseld, proefritje gemakt en lopt weer als een zonnetje. Vreemd allemaal,geen verklaring hier voor. Maar toch lekker snel geholpen door die jongen uit Stadskanaak. Prima tent.

Harrie van Til, shiverslaafd

@Defender: Waarom vertellen ze mij dat de 1000beurt 4uur moet duren met klepcontrole terwijl jij er af komt met olie en filter? Zelf om gevraagd?

Hallo Harry,

Ik heb nog gevraagd of de klepspelling gecontrolleerd moest worden.
Dit was niet nodig volgens de monteurs.
De 1000 km beurt kostte ons vandaar ook maar 130 euri.

Inderdaad heb ik de Shiver van mijn vrouw in de ochtend gehaald.
Ik hoorde dat je ook een flyscreen had besteld.
Deze kan ik je ook echt aanraden.

Groeten,

Rene...ook stiekem een beetje shiver verslaafd... Roll Eyes
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: April 09, 2008, 18:51:13 »

De eerste 1000km staan op de teller. Wat een heerlijke ervaring tot nu toe. Voortdurend een grijns van oor tot oor tijdens het rijden
Heb een afspraak gemaakt voor de eerste beurt: even overlegd of het ook kort kan (olie en filter ed). Dat was dus geen probleem, hoewel het officieel dus wel lang moet (klepspeling controleren ed). En de monteur had gelijk toen ie zei: met die klepen is natuurlijk niks aan de hand, scheelt je weer mooi in je portemonnee. Kijk daar heb je wat aan.

Harrie va Til, shiverslaafd
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: April 09, 2008, 19:24:34 »

na 1000 km rondtuffen met een 6000 rpm zijn de kleppen echt niet ingeslagen.
Echter neemt de fabriek een slag om de arm, door in de servicemanual aan te duiden dat de kleppen nagekeken moeten worden. Mocht af fabriek een afwijkende speling zijn, word het alsnog bij de dealer opgelost.................wel over je eigen portemonnee.

mama heeft nu 200 km erop staan.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Grandia
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: April 09, 2008, 22:13:24 »

De eerste 1000km staan op de teller. Wat een heerlijke ervaring tot nu toe. Voortdurend een grijns van oor tot oor tijdens het rijden
Heb een afspraak gemaakt voor de eerste beurt: even overlegd of het ook kort kan (olie en filter ed). Dat was dus geen probleem, hoewel het officieel dus wel lang moet (klepspeling controleren ed). En de monteur had gelijk toen ie zei: met die klepen is natuurlijk niks aan de hand, scheelt je weer mooi in je portemonnee. Kijk daar heb je wat aan.

Harrie va Til, shiverslaafd
Dat heb je snel gedaan 
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: April 10, 2008, 06:09:20 »

De eerste 1000km staan op de teller. Wat een heerlijke ervaring tot nu toe. Voortdurend een grijns van oor tot oor tijdens het rijden
Heb een afspraak gemaakt voor de eerste beurt: even overlegd of het ook kort kan (olie en filter ed). Dat was dus geen probleem, hoewel het officieel dus wel lang moet (klepspeling controleren ed). En de monteur had gelijk toen ie zei: met die klepen is natuurlijk niks aan de hand, scheelt je weer mooi in je portemonnee. Kijk daar heb je wat aan.

Harrie va Til, shiverslaafd
Dat heb je snel gedaan 

Even snel doorrekenend zou ik dit jaar in dit tempo zo'n 20 tot 25000km moeten rijden. Dat zal het niet worden denk ik. Mijn langjarig gemiddelde ligt tegen de 15000km per jaar. Maar ik denk dat ik met deze fantastische nieuwe motor in ieder geval dit gemiddelde ga toppen dit seizoen.

Harie van Til, shiverslaafd
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: April 12, 2008, 17:41:52 »

heb net mijn shiver 1000 beurt betaald 104 euro
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: April 12, 2008, 19:50:52 »

heb net mijn shiver 1000 beurt betaald 104 euro

Die van mij zal as woensdag in ieder geval een keer zo duur zijn....

het schermpje is gearriveerd en wordt dan ook gemonteerd 

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: April 16, 2008, 13:49:25 »

Vanochtend voor de 1000km-beurt geweest: olie en filter vervangen, ketting gespannen en flyscreen gemonteerd (zie http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=9430.msg123216#new). Kosten: 251,53 euri, inclusief ruitje van 149,- euro.
Toerenbegrenzing had ik in de eerste 1000km al opgeschroefd van 6000 naar 7000km (elke 100km 100 toeren erbij). Teller staat nu op 1650km en heb de toerenaanduiding nu op 7600rpm gezet, daar waar ergens het maximale koppel ligt. Maar voor ik op dat aantal toeren zit gaat het al zo schrikbarend hard. Ik wordt er af en toe bang van Shocked
Een heel verschil met mijn Capo 

Harrie van Til, shiverslaafd.
« Laatste verandering: April 16, 2008, 14:33:39 door Harrie van Til » Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #40 Gepost op: April 16, 2008, 17:18:29 »

Vanochtend voor de 1000km-beurt geweest: olie en filter vervangen, ketting gespannen en flyscreen gemonteerd (zie http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=9430.msg123216#new). Kosten: 251,53 euri, inclusief ruitje van 149,- euro.
Toerenbegrenzing had ik in de eerste 1000km al opgeschroefd van 6000 naar 7000km (elke 100km 100 toeren erbij). Teller staat nu op 1650km en heb de toerenaanduiding nu op 7600rpm gezet, daar waar ergens het maximale koppel ligt. Maar voor ik op dat aantal toeren zit gaat het al zo schrikbarend hard. Ik wordt er af en toe bang van Shocked
Een heel verschil met mijn Capo 

Harrie van Til, shiverslaafd.

Gaat aardig hard met de kilometers, heb er sinds oktober nog maar 1038 km op zitten   
heeft van de week zijn 1000 km beurtje gehad, rekening volgde nog, maar zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als Bram hierboven  Wink
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Grandia
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: April 16, 2008, 20:44:41 »

Wat voor olie gaat er in bij de 1000?
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: April 17, 2008, 08:07:11 »

Wat voor olie gaat er in bij de 1000?

Vol synthetisch,15W50

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
koekeroe
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: April 17, 2008, 21:30:09 »

Vandaag de Shiver weer opgehaald (1000 km beurt) bij Motoport Stadskanaal.
Standaard is ingekort (service van de zaak).
Schone olie + filter

Speedsensor is vervangen (deze dichte niet goed af)
De o ring was gescheurd.
Vanaf de fabriek was de speedsensor er scheef ingezet.

Nieuwe Mapping Tour,Rain .........Sport
Wat een verschil de Sport stand.
Er komt nu nog meer herrie uit de uitlaat en hij trekt maar door (super).

Groeten Rene en Miep

Waarschijnlijk vanochtend dan al gehaald zeker. Toen ik er vanmiddag was was er geen shiver meer te bekennen, behalve dan de demo. En dat kwam goed uit aangezien die nu geen startmotor meer heeft. Die zit nl. in de mijne Roll Eyes
Was net 10km onderweg na de middag toen ik een urgent service alarm kreeg out of the blue.Motor liep toen even in zijn noodprogramma. Kort daarna alleen nog een servicealarm/ Ik op weg naar Motoport Stadskanaal maar bij Veendam ging de motor opeens zonder vooraankondiging op zwart: deed helemaal niets meer. Sterke branderige geur vanuit het vooronder waar te nemen. Gebeld en na een half uur stond de bus van Motoport voor mijn neus. In de werkplaats aan de axone maar geen actuele storing (...) Montuer verder aan het zoeken en ruiken: blijkt de startmotor volledig vastgelopen/doorgebrand te zijn. Dat verklaart de sterke geur. Startmotor omgewisseld, proefritje gemakt en lopt weer als een zonnetje. Vreemd allemaal,geen verklaring hier voor. Maar toch lekker snel geholpen door die jongen uit Stadskanaak. Prima tent.

Harrie van Til, shiverslaafd

@Defender: Waarom vertellen ze mij dat de 1000beurt 4uur moet duren met klepcontrole terwijl jij er af komt met olie en filter? Zelf om gevraagd?

Hallo Harry,

Ik heb nog gevraagd of de klepspelling gecontrolleerd moest worden.
Dit was niet nodig volgens de monteurs.
De 1000 km beurt kostte ons vandaar ook maar 130 euri.

Inderdaad heb ik de Shiver van mijn vrouw in de ochtend gehaald.
Ik hoorde dat je ook een flyscreen had besteld.
Deze kan ik je ook echt aanraden.

Groeten,

Rene...ook stiekem een beetje shiver verslaafd... Roll Eyes
sorry sxv heeft ook zo'n probleem met der startermotor
ze hebbe toch niet dezelfde gemonteerd Huh
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #44 Gepost op: April 18, 2008, 06:15:15 »

het oude type sxv toch en dat was de startkoppeling of asje eigenlijk wat te zwak was. Bij de 2008 is dit opgelost heb ik begrepen.

grtjs rolf
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82028 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44128 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7508 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6858 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18228 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!