Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 10:52:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onderhoudsplan shiver  (gelezen 24486 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Theo81
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: April 18, 2008, 18:06:24 »

Afgelopen zaterdag een tijdje onderweg en ineens niets meer. Ik denken wat dat kon zijn herinner ik mij Harrie zijn verhaal. Ik ruiken en ja hoor, ik bellen naar motor oost netjes opgehaald en de demo meegekregen. Zit nu een nieuwe startmotor onder direct 1000km beurtje laten doen en gaan weer zeken nu met die nieuwe mapping.
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: April 20, 2008, 19:52:33 »

het oude type sxv toch en dat was de startkoppeling of asje eigenlijk wat te zwak was. Bij de 2008 is dit opgelost heb ik begrepen.

grtjs rolf

Ik heb een vervangende startmotor van een 2007demo er onder gekregen: toch maar even bellen met de dealer dat ik er een 2008-exemplaar onder wil hebben? Wat is wijsheid?

Harie van Til, shiverslaafd.
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: April 21, 2008, 06:08:47 »

Afgelopen zaterdag een tijdje onderweg en ineens niets meer. Ik denken wat dat kon zijn herinner ik mij Harrie zijn verhaal. Ik ruiken en ja hoor, ik bellen naar motor oost netjes opgehaald en de demo meegekregen. Zit nu een nieuwe startmotor onder direct 1000km beurtje laten doen en gaan weer zeken nu met die nieuwe mapping.

welk bouwjaar is jouw shiver, Theo81?
Gelogd
Theo81
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: April 21, 2008, 18:07:59 »

2007 maar ik heb nu wel de nieuwe startmotor, was inderdaad al een modificatie of zoiets
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: Mei 09, 2008, 23:52:41 »

Ook mijn Shiver heeft zijn eerste beurt gehad (na 1800 km   angel ). Klepspeling controleren was echt belangrijk, aldus Roke, dus zijn ze 3 uur bezig geweest  Shocked . Duur grapje van 240 euro, omdat ze ook de kroonplaat verhoogd hebben. Wel netjes een leenmotor mee gekregen. Overigens waren alle kleppen ok...
Gelogd
XRV rider
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: Mei 14, 2008, 20:38:19 »

...Duur grapje van 240 euro, omdat ze ook de kroonplaat verhoogd hebben...

Is 5 minuten werk incl. gereedschap pakken en opbergen, dus daar zal die 240,- toch niet ingezeten hebben  Roll Eyes
Ik vind het wel knap lang, 3 uur voor een beurtje met klepspeling controleren maar ik heb dan ook geen idee hoever je een Shiver hiervoor moet slopen  Undecided
Gelogd
Buch
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: Mei 26, 2008, 21:58:37 »

Zaterdag 1e beurt gehad, geen kleppen na gekeken. Was niet nodig volgens de dealer.

Was 49 euro kwijt, heb alleen 3,5 liter olie betaald en een filter.

Tot over 20.000 km was de boodschap!

Fijne dealer, die Arie Molenaar
Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #52 Gepost op: Juni 01, 2008, 18:24:17 »

deed helemaal niets meer. Sterke branderige geur vanuit het vooronder waar te nemen. Gebeld en na een half uur stond de bus van Motoport voor mijn neus. In de werkplaats aan de axone maar geen actuele storing (...) Montuer verder aan het zoeken en ruiken: blijkt de startmotor volledig vastgelopen/doorgebrand te zijn. Dat verklaart de sterke geur. Startmotor omgewisseld, proefritje gemakt en lopt weer als een zonnetje. Vreemd allemaal,geen verklaring hier voor.

Vanavond was mijn Shiver aan de beurt, na een 10 minuten gereden te hebben ineens een berg geratel en een brandlucht, direkt gestopt, display sprong uit, contact uit- en aangezet, leek niets aan de hand, probeerde nog even te starten, maar alleen wat geratel van de startmotor zoals ik al verwachtte, van de week maar langs de dealer, gelukkig was een maatje van me thuis die een motortrailer in de garage heeft gestaan en was ik dus niet al te ver van huis, voor hetzelfde geld had ik volgende week richting Haarlem langs de kant gestaan... Hopelijk kan het voor die tijd nog worden opgelost.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #53 Gepost op: Juni 01, 2008, 20:43:54 »

deed helemaal niets meer. Sterke branderige geur vanuit het vooronder waar te nemen. Gebeld en na een half uur stond de bus van Motoport voor mijn neus. In de werkplaats aan de axone maar geen actuele storing (...) Montuer verder aan het zoeken en ruiken: blijkt de startmotor volledig vastgelopen/doorgebrand te zijn. Dat verklaart de sterke geur. Startmotor omgewisseld, proefritje gemakt en lopt weer als een zonnetje. Vreemd allemaal,geen verklaring hier voor.

Vanavond was mijn Shiver aan de beurt, na een 10 minuten gereden te hebben ineens een berg geratel en een brandlucht, direkt gestopt, display sprong uit, contact uit- en aangezet, leek niets aan de hand, probeerde nog even te starten, maar alleen wat geratel van de startmotor zoals ik al verwachtte, van de week maar langs de dealer, gelukkig was een maatje van me thuis die een motortrailer in de garage heeft gestaan en was ik dus niet al te ver van huis, voor hetzelfde geld had ik volgende week richting Haarlem langs de kant gestaan... Hopelijk kan het voor die tijd nog worden opgelost.
dat is mooi k*t dat die stuk is ik hoop voor je dat het snel kan gerepareerd kan worden al heeft wilco het erg druk maar word de reparatie niets kan je altijd meerijden met de auto want ik ben dan net uit het gips en motorrijden word nog ff niets ik hoor het dan wel gr bram
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #54 Gepost op: Juni 01, 2008, 21:32:31 »

dat is mooi k*t dat die stuk is ik hoop voor je dat het snel kan gerepareerd kan worden al heeft wilco het erg druk maar word de reparatie niets kan je altijd meerijden met de auto want ik ben dan net uit het gips en motorrijden word nog ff niets ik hoor het dan wel gr bram

Bedankt voor het aanbod   

Heb er gelukkig weinig verstand van, maar de startmotor zit aan de voorkant van de motor, lijkt me niet heel veel werk om die om te wisselen voor een andere? Geen idee natuurlijk of er nu nog meer kapot is gegaan qua elektra en dan moet die nieuwe ook wel op tijd komen. Heb hem maar een mailtje gestuurd, hoor ik er vast wel van, anders ga ik er van de week na het werk wel ff langs.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Grandia
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: Juni 02, 2008, 19:19:09 »

Heb er gelukkig weinig verstand van, maar de startmotor zit aan de voorkant van de motor, lijkt me niet heel veel werk om die om te wisselen voor een andere? Geen idee natuurlijk of er nu nog meer kapot is gegaan qua elektra en dan moet die nieuwe ook wel op tijd komen. Heb hem maar een mailtje gestuurd, hoor ik er vast wel van, anders ga ik er van de week na het werk wel ff langs.
Tijd zal het probleem niet zijn, maar ik hoop dat je een startmotor kan vinden. 't Is niet de eerste en vast ook niet de laatste  Undecided
Gelogd
juf
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: Juni 02, 2008, 19:42:22 »

Jordi, wat balen van je motor.
Van welk bouwjaar is jouw Shiver?? Van 2007 of 2008?

Groetjes, Chantal.
Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #57 Gepost op: Juni 02, 2008, 19:46:32 »

Jordi, wat balen van je motor.
Van welk bouwjaar is jouw Shiver?? Van 2007 of 2008?

Groetjes, Chantal.


Ik heb hem in oktober 2007 in ontvangst mogen nemen, exacte maand van bouw of nummer heb ik zo even niet bij de hand.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #58 Gepost op: Juni 03, 2008, 19:27:03 »

Net de motor weggebracht, het probleem lijkt hem te zitten in de startknop zelf, deze blijft hangen als je hem indrukt, dus voor de mensen met een Shiver wel even de moeite waard om te controleren of je startknop wel goed en helemaal terugspringt na het induwen. Voor degene die alleen de startmotor hebben vervangen misschien ook wel goed om dat nog even te controleren.
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Juni 03, 2008, 21:01:07 »

Net de motor weggebracht, het probleem lijkt hem te zitten in de startknop zelf, deze blijft hangen als je hem indrukt, dus voor de mensen met een Shiver wel even de moeite waard om te controleren of je startknop wel goed en helemaal terugspringt na het induwen. Voor degene die alleen de startmotor hebben vervangen misschien ook wel goed om dat nog even te controleren.
en kan wilco het nog regelen voor zondag als het niet lukt mijn aanbod geld nog steeds
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82363 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44286 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7541 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6873 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18282 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!