Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 23:35:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Show je Shiver!  (gelezen 81643 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #240 Gepost op: Oktober 21, 2012, 08:45:44 »

Hoi Kenzo,

Ik ben best wel benieuwd naar je modificaties en het is handig om de link in te kopieeren, maar een hoop links werken niet. Misschien toch even anders proberen. Ik wordt hier in ieder geval niet veel wijzer van. En mijn english is ook niet te best
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Athome
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29

Netherlands
« Antwoord #241 Gepost op: Oktober 21, 2012, 09:43:11 »

Kenzo,

Die Fat Duc wat merk je daarvan? Ik heb al wel begrepen dat het met de zuurstofwaarde richting je ECU loopt te rommelen.

Ik heb zelf vreselijk veel last van het "Konstant Fahrrucklen" bij precies 5000 toeren. Kan ook gewone een verkeerde afstelling zijn. Ik wil het in het begin van het komende seizoen de motor nog weer af laten stellen.
Gelogd
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #242 Gepost op: Oktober 21, 2012, 12:23:29 »

@Motorgirl

ik zal het vandaag vertalen en de links/foto's bijvoegen.
leest wat makkelijker voor jullie  Wink

@Athome

de fatduc is eigenlijk een weerstand die tussen je lambda sonde word geplaatst.
je kan deze instellen zodat de waarde die de ecu krijgt anders word dan de werkelijke waarde, hierdoor kan je de motor een klein beetje rijker of armer instellen.
aangezien de shiver in de lagere toerentallen te arm word afgeregeld door het closed loop systeem van de ecu krijg je dit schokkerig rijgedrag.
ik heb bij mij de FD zo afgeregeld dat hij iets rijker is nu en is veel beter doseerbaar en minder schokkerig dan hiervoor.
de meeste mensen rijden enkel in de T stand omdat de shiver hier beter doseerbaar is door zijn veranderde instellingen, ik ben echter van mening dat als je een sport stand hebt je deze ook moet gebruiken  Grin
ik rijd dan ook alleen in de S stand.
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #243 Gepost op: Oktober 23, 2012, 20:38:17 »

Vandaag een set light wheels gekocht voor op de shiver.


Nu nog beslissen in welke kleur ik ze ga zetten.
Het moet passen bij de shiver, en blauw past niet echt op een zwart/rode motorfiets.
Ik was aan het denken aan dezelfde kleur als de Nera's
Iemand hier een voorstel voor de kleur?

als er nog iemand een goed adres heeft om velgen te laten poederlakken, goed en niet te duur natuurlijk  Wink
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
tombo
Gast
« Antwoord #244 Gepost op: Oktober 24, 2012, 10:35:08 »

als er nog iemand een goed adres heeft om velgen te laten poederlakken, goed en niet te duur natuurlijk  Wink

Ja, omgeving Hoogerheide, Overveld coating en omgeving Tilburg LOA-SP

beide goede ervaringen mee
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #245 Gepost op: November 01, 2012, 15:38:47 »

Iemand hier een voorstel voor de kleur?

als er nog iemand een goed adres heeft om velgen te laten poederlakken, goed en niet te duur natuurlijk  Wink

Heb ze laten coaten bij Hamax in Hazerswoude-Dorp in de kleur verkeersrood (RAL 3020) met een hoogglans laag er over. Dan kom je aardig in de buurt van de Nera velgen.
Coaten kan namelijk niet in een fluorkleur maar door de hoogglans laag wordt het rood een beetje feller en een tikkeltje oranje.

Ik was 140 euro kwijt voor 2 velgen (stralen, kleurcoaten, hoogglans coaten). Was ze 1.5 week kwijt en ze hebben zelfs afgeplakt wat ik aangegeven had dat er afgeplakt moest worden.
Moest wel op een paar plekjes wat coating verwijderen om de remschijven weer goed gemonteerd te krijgen. Dit kun je ondervangen door zelf heel secuur af te plakken maar ik weet niet wat er dan met je plakwerk gebeurt als ze gaan stralen.
Gelogd

dun ed
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10

Netherlands
« Antwoord #246 Gepost op: December 02, 2012, 11:28:56 »

Beste kenzo ik ben ook opzoek naar carbon dempers voor op de shiver.Voorheen had ik ze van Leovince maar die maakt ze niet meer.Nu een vraag over jou dempers Zijn ze echt van carbon ivm de warmte afgifte?En hoe ging het met de bestelling van de dempers op de italiaanse site?

 Groetjes Ed van den Enden
Gelogd
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #247 Gepost op: December 03, 2012, 19:15:40 »

Dit zijn echte carbon dempers.
het bestellen is met hun nieuwe site nog makkelijker geworden.
ik had na ongeveer 1 week mijn spullen in mijn winkel liggen.
de handleiding die er bij zat was niet van de beste kwaliteit, een gewone kopie van de originele A4 beschrijving.
maar als je een beetje kunt sleutelen heb je daar geen enkel probleem mee.

na meer dan 1,5 jaar er mee rond te rijden heb ik nog moment spijt over mijn keuze, eerst was ik ook op zoek naar de Leovinci's of een Akra, maar vond het de meer prijs niet waard.
Deze klinken zelfs beter dan de gekendere merken, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele Shiver rijder gezien op een forum die er spijt van heeft gehad  Wink
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
dun ed
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10

Netherlands
« Antwoord #248 Gepost op: December 03, 2012, 19:38:46 »

hoi Kenzo,

Bedankt voor je reactie.Ik heb nog een vraag aan je .Ze hebben twee verschillende dempers en wel de special carbon en de doublefire carbon.
Weet jij of er verschil is ik zie het niet zo een twee drie.

Groetjes Ed
Gelogd
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #249 Gepost op: December 05, 2012, 21:43:58 »

hoi Kenzo,

Bedankt voor je reactie.Ik heb nog een vraag aan je .Ze hebben twee verschillende dempers en wel de special carbon en de doublefire carbon.
Weet jij of er verschil is ik zie het niet zo een twee drie.

Groetjes Ed
Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven jammer genoeg.
buiten dat de special 15 mm korter is vind ik op de foto's en in de uitleg niet veel verschil terug.
Ik vermoed dat de eindstukken iets anders zullen gevormd zijn maar daar ben ik niet zeker van.

het geluid in het filmpje komt perfect overeen met het geluid dat ik heb met de db-killers gemonteerd.
ik heb vind wel dat de motor iets meer vermogen afgeeft en iets meer top speed heeft zonder de db-killers er in.
vorige week nog een run gedaan met de db-killers er in en zat in 6de op de begrenzer met 236km/h op de teller.
effe voor de goede orde: dit was natuurlijk niet op de openbare weg  Grin Wink
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #250 Gepost op: December 05, 2012, 21:52:17 »

juist het antwoord gevonden op je vraag

Special:


Doublefire:


Het verschil zit dus gewoon in de eindkappen op de uitlaat.

Persoonlijk vind ik de Special (mijn versie) het mooiste.
en het zijn de goedkoopste  Smiley
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
dun ed
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10

Netherlands
« Antwoord #251 Gepost op: December 08, 2012, 12:43:33 »

Hoi Kenzo,

Ik ben blij met je info het gaat voor mij ook zeker de special worden.Nogmaals bedankt voor de info mijn zoektocht is zeker voorbij.

Groetjes Ed
Gelogd
Dierick
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 50


Aprilia Shiver 750 / Alfa Romeo 147 1.9JTD Squadra

Belgium
« Antwoord #252 Gepost op: Maart 26, 2013, 22:58:48 »

Heb nog eens foto's genomen van de Shiver, en tzijn de eerste foto's met mijn nieuwe richtingsaanwijzers. gr








Gelogd

Aprilia SL Shiver 750 /  Alfa Romeo 147 1.9JTD 8v Squadra
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #253 Gepost op: Maart 27, 2013, 11:27:19 »

Mooie knippers hoor! Gewoon plug and play?
Gelogd

Dierick
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 50


Aprilia Shiver 750 / Alfa Romeo 147 1.9JTD Squadra

Belgium
« Antwoord #254 Gepost op: Maart 27, 2013, 13:32:40 »

Bedankt,

nee jammer genoeg niet, je moet er een weerstand tussen steken die zorgt voor het normaal knipperen, je kan de pinkerdoos niet vervangen omdat de cpu dit doet, dus weerstanden zijn wel nodig.

En het was toch wel even knippen en solderen hoor vanwege de weerstanden + de draden die te kort waren van de achterste pinkers.

gr
Gelogd

Aprilia SL Shiver 750 /  Alfa Romeo 147 1.9JTD 8v Squadra
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10071 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82466 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12908 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44338 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7547 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!