Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 09:16:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorrijdersgroet  (gelezen 43876 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Augustus 28, 2010, 21:44:22 »

probeer zo veel mogelijk te groeten.
ik groet ook agenten (omgeving alkmaar) en 9 uit 10 groeten ze terug, zijn tenslotte ook motorrijders.
als ik motor op de snelweg inhaal, groet ik even met de been.
Ik sta niet over de vangrail te zwaaien.
50cc gasten, vind ik altijd leuk om inderdaad even te trakteren op flink wat kabaal en acceleratie, misschien kopen ze uiteindelijk een vette supersport.
ik groet ook altijd harley rijders en goldwing rijders, krijg vaak geen groet terug, maar daar sta ik boven.
kortom laten we de motorfamilie zo gezellig mogelijk houden, daarvoor is tenslotte zo'n groet.
maar ik heb wel heel erg gelachen om de openingstext!!!
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #46 Gepost op: Augustus 28, 2010, 23:25:09 »

Ik groet ook iedereen, Goldwingrijders, Harley-rijders, chopperrijders, BMW-rijders, de hele zwik, behalve scooterrijders.  Meestal rijden daar bij mooi weer van die halve zolen op, gekleed in een verkeerd hawaihemdje met bijpassende short en met lackĂ© schoenen aan,... Dan nog zo'n trendy, flashy pispotje in een pastelkleurtje op hun kop en mijn dag is weer goed,...
Scooterrijdsters zou ik daarentegen wel willen groeten, maar meestal kan ik niet op tijd het onderscheid maken.   

Jaren geleden reed ik mezelf op een zondagnamiddag eens heel enthousiast een bocht uit in de ardennen, natuurlijk net op zo'n lekker tussenbaantje tussen twee dorpjes waar normaal gezien om het kwartier een tractor voorbij komt. Aangezien mijn motor ongeveer anderhalve meter lager half in een sloot lag, zat ik net te overpeinzen wat te doen  aan de wegkant, toen ik een groepje chopperrijders de draai om zag komen. Toen ze me zagen zitten, zijn ze onmiddellijk gestopt om te vragen wat er gebeurd was, en hoe ze konden helpen.
Het bleken een groepje waalse gasten te zijn die op weg naar huis waren van een treffen. Met vereende krachten hebben ze mijn toenmalige Z1000 op de kant getrokken en samen hebben we toen eerst de schade opgenomen om te zien of ik er nog wel mee kon rijden. Pas nadat ze er zeker van waren dat alles met mij en de motor ok was hebben ze me laten vertrekken. 

Dus groet ik zeker ook chopperrijders, wie weet moeten ze me nog eens op weg helpen.  Grin

Baai de wei, groet hier in BelgiĂ« maar eens naar onze zwaantjes, negen op de tien dat ze teruggroeten, ofwel komt dat omdat mijn capo ook wel wat van een flikkenbike wegheeft.   


Groeten, Freddy
Gelogd
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Augustus 30, 2010, 20:37:57 »

zo heb ik het ook, ik groet geen scooters, stomme dingen, leer eens schakelen op die rijdende pleepotten.
maar de schakel 50cc racers groet ik wel, tenslotte was ik er ook 1 van. en nu rij ik RSV ipc RS50


* 29ktedj[1].jpg (40.07 KB, 400x69 - bekeken 632 keer.)
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Augustus 30, 2010, 20:45:50 »

Mwah, er zitten hier genoeg ex-scooterrijders hoor Smiley Dus beetje meer respect hè Wink
Gelogd

Happy Mille
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Augustus 30, 2010, 20:50:06 »

sorry dan daarvoor
.. maar die rijden nu toch schakel?
Gelogd
familyGuy
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Maart 04, 2012, 00:26:24 »

Gejat van www.thundercat.nl:

De duozit van de motorfiets is net hoog genoeg om over mijn broers schouder te kijken.
Die duozit was mijn troon. Mijn broer en ik reden over vele achteraf wegen, kijkend naar degene die we nog niet gehad hadden. Rijden op deze wegen gewoon om te kijken waar je uitkomt.
Nooit met haast, gewoon op tijd voor het eten thuis.
Ik weet nog dat we over een achterafweggetje reden,gezeten op mijn troon, kijkend naar de bomen die voorbij flitsten, het gevoel van de trillende, ronkende motor als van een erg tevreden kat. Een motorrijder kwam ons over de heuvel tegemoet en terwijl hij voorbij kwam liet mijn broer zijn gehandschoende hand van het stuur los en gaf een groet. De andere motorrijder groette terug met hetzelfde vriendelijke gebaar van zijn linkerhand.
Ik tikte mijn broer op zijn schouder, wat het teken was dat ik hem iets wou zeggen, hij draaide zijn helm schuin weg, terwijl hij zijn ogen op de weg hield.
Ik schreeuwde, kennen wij hem ??
Wat ?? schreeuwde hij.
Je zwaaide naar hem. Wie was dat ??
Geen idéé. Gewoon een motorrijder. Dus zwaai ik.
Hoe dat zo??
Dat doe je gewoon. Is belangrijk.?
Later, na de koffie met appelgebak, vroeg ik mijn broer waarom het belangrijk was om naar andere motorrijders te zwaaien. Mijn broer probeerde me uit te leggen dat het zwaaien een stukje kameraadschap is en een stukje wederzijds begrip, wat het is om motor te rijden. Hij zocht naar de woorden om te beschrijven hoe bijna alle motorrijders worstelden met dezelfde dingen zoals regen, kou, hitte, automobilisten die je niet zien, maar dat rijden puur plezier is.
Ik was erg jong toen en ben er niet zeker van dat ik werkelijk begreep wat hij mij probeerde uit te leggen, maar het was een begin. Later zwaaide ik altijd als we andere motorrijders passeerden.
Ik herinner me nog een koude oktobermorgen, de wolken donker en zwaar, een teken gevende dat de winter over de horizon lonkte. Mijn broer en ik zaten warm en droog in de auto op weg naar een vriend. Na een bocht zagen we een motor staan aan de zijkant van de weg. Even verder zagen we de motorrijder door de berm zoekend en al lopende het kleine beetje vorst op het gras verstoren. Mijn broer stopte en reed achteruit tot waar de motor stond.
Ik vroeg hem, Wie is dat ??
Geen idéé, was het antwoord, ?
maar het ziet er naar uit dat hij wat kwijt is, misschien kunnen we hem helpen.?
We lieten de auto staan en wandelden door het hoge gras in de berm naar de motorrijder. Hij zei dat hij onder het rijden aan zijn handschoen rommelde en hem toen verloren was. Met zijn drieën hebben een aardig tijdje gezocht in die berm, maar al wat we vonden waren twee lege blikjes en een plastic waterflesje.
Mijn broer draaide zich om en liep terug naar de auto en ik volgde hem. Hij deed de kofferbak open en gooide de blikjes en het flesje in een kartonnen doos waar we altijd onze rotzooi ingooiden. Hij rommelde wat tussen wat olieblikken en een fles ruitensproeiervloeistof en vond een oud stel verfrommelde bruine leren handschoenen. Mijn broer streek ze wat glad en vroeg aan mij ze even vast te houden. Hij bleef verder zoeken tot hij een oude catalogus vond.
Ik begreep waarom mijn broer de handschoenen had gepakt, maar ik had geen idee wat hij met de catalogus wou doen. We liepen terug naar de motorrijder die nog steeds aan het zoeken was in de berm.
Mijn broer zei: hier zijn een paar handschoenen voor je . En ik heb een oude catalogus voor je.?
Dank je wel, zei hij. Dit waardeer ik zeer.  Hij reikte naar de binnenzak van zijn jasje en trok er een oude portemonnee uit
Laat me je wat betalen voor de handschoenen, zei hij en trok al wat biljetten uit zijn portemonnee.
Nee dank je wel, zei mijn broer, terwijl ik de handschoenen aan de man gaf. Ze zijn al oud en eigenlijk niets meer waard.
De man lachte. Dank je wel. Hij trok de handschoenen aan trok de rits los van zijn jasje.
Ik zag dat mijn broer de motorrijder de catalogus gaf, en dat de man deze onder zijn jasje schoof. Hij schudde en schoof tot de catalogus in het midden en hoog genoeg onder zijn jasje zat en trok zijn rits weer vast. Ik herinner me nog dat ik met mijn hoofd knikte, eindelijk begreep ik waarom mijn broer de man de catalogus had gegeven, het zou hem iets warmer houden. Na de motorrijder succes te hebben gewenst, liepen mijn broer en ik weg terwijl de motorrijder zijn motor startte.
Twee weken later, kwam de motorrijder naar ons huis en gaf mijn broer zijn handschoenen terug. Hij had het adres achterop de catalogus gevonden. Mijn broer, en de motorrijder gaven me het gevoel dat het de normaalste zaak van de wereld is onder motorrijders dat mijn broer gestopt was en de man de handschoenen en de catalogus gegeven had. En dat de man het de normaalste zaak van de wereld vond dat hij ze terugbracht. Voor mij was het een subtiele les.
Het was voorjaar, een jaar later, toen ik gezeten op mijn troon, de weilanden voorbijtrekkend twee motorrijders ons tegemoet zie komen. Terwijl ze voorbijkwamen zwaaiden zowel mijn broer als ikzelf, maar de andere motorrijders hielden hun blik strak op de weg en leken ons niet eens op te merken. Ik weet nog dat ik dacht, ze moeten ons gezien hebben aangezien ons zwaaien nogal enthousiast geweest was. Waarom zwaaiden ze niet terug? Ik dacht dat alle rijders naar elkaar zwaaiden. Ik tikte mijn broer op zijn schouder en gilde tegen zijn helm.
Waarom zwaaiden ze niet ? ?
Geen idee. Soms zwaaien ze niet.
Ik weet nog dat ik erg in de war was. Waarom zou je niet terugzwaaien
Later die zomer, ik was net twaalf geworden en was al lerende hoe je met een motor moest rijden. Ik heb vele avonden op de stille weg naast ons huis gestaan, kickend en kickend om mijn broer zijn motor te starten. Als ik de motor gestart kreeg liet ik geconcentreerd de koppeling opkomen en met precies genoeg gas reed ik vloeiend een eindje weg, proberend mijn voeten op te trekken en het voorwiel recht te houden. Een eindje verder op de weg gaf ik een diepe zucht en begon weer opnieuw te kicken.
Een aantal jaren later, mijn broer was begonnen met circuitrijden, en ik was zijn racemaatje. We waren vele weekenden weg naar de diverse circuits. Dit waren de jaren van de 2-takt dominantie, van Kawasaki groen en 750 tweetakts.
Op een gegeven moment had ik andere interesses, ik haalde mijn motorrijbewijs en begon de achterafwegen in mijn eentje te ontdekken. Ik stopte als ik een andere eenzame motorrijder zag zitten, gewoon om te kijken of ik kon helpen. En ik bleef zwaaien naar andere motorrijders die ik tegenkwam.
Maar tegelijkertijd bleef het me bezighouden waarom sommige motorrijders niet terugzwaaiden, het gaf me een onbehaaglijk gevoel alsof je een hand wilt geven maar dat de ander zijn hand niet uitstak. Ik stelde vragen aan mijn vrienden over het zwaaien en praatte met andere motorrijders hoe zij daarover dachten. De meeste vertelden me dat zij gewoon vriendelijk zwaaiden als ze andere motorrijders tegenkwamen.
Toch kwam ik ook motorrijders tegen die me vertelden dat zij niet zwaaiden omdat ze vonden dat ze anders waren, dat ze een andere klasse waren.
Een man vertelde me in bloemrijke taal dat hij niet zwaaide naar watjes. Hij ging door dat zijn soort motorrijders een image hebben van hard, onafhankelijk, met een ik pik niets van niemand instelling en dat zij geen hulp nodig hadden of ze nou motor reden of niet.
Ik vermoedde dat er mensen waren die een motor kochten voor hun image, of om harder en onafhankelijker over te komen, maar ik dacht niet dat dat voor de meeste gold.
Mensen kopen een motor om verschillende redenen. Sommige vertellen direct welk merk het is , hoe duur hij was, en hoe hard de motor kon gaan. Sommigen zijn merkgebonden of ze nu een Harley, Kawasaki of ander merk hadden. Sommige mensen willen een image kopen of denken dat anderen dan anders over je gaan denken. Maar dat gebeurt niet, ze denken van wel, maar het KAN niet.
Toch is er een groep mensen die echt een groep apart zijn. Zij waarderen de techniek en het ontwerp van de motoren waar zij op rijden. Hun motoren zijn een deel van wie ze zijn en hoe zij in het leven staan.
Zij hebben maling aan hoe anderen over ze denken, zij hebben maling aan of anderen weten hoeveel de motor gekost heeft. Zij kunnen geen woorden vinden wat het betekent om te rijden, maar ze weten het wel. Zij kunnen niet uitleggen wat het betekent om de acceleratie en de kracht onder zich te voelen, maar zij begrijpen het wel.
Er zijn rijders die hun motor parkeren, weglopen en plotseling stoppen. Ze draaien zich om en gaan terug. Zij zien iets als ze hun motor zien, wat jij misschien niet ziet. Iets complex, iets dat bijna geheim aandoet, meer gevoel dan weten. Zij zien hun passie. Het is een deel van hunzelf.
Dit zijn de rijders die weten wat het betekent als je zwaait naar andere motorrijders. Zij bewaken de zwaai.
Het symboliseert de connectie tussen motorrijders, en als ze je zien staan langs de kant van de weg, stoppen ze, en misschien vragen ze zelfs je naam,. Zij begrijpen waar je tegen opbokst, elke keer als je de motor pakt, de auto's die je niet zien, degene die je snijden of bumperkleven, de kuilen in de weg. De regen. De kou.
Ik heb meer dan 40 jaar rillend en zwetend op een motor gezeten. De meeste motorrijders die ik tegenkom geven me een vriendelijke zwaai. Ik vind het te gek als ik een jonge jongen op een kruisraket voorbij zie blazen en zie zwaaien. Nieuwe rijders die de traditie voortzetten.
En ik blijf proberen om elke motorrijder een beetje dichter bij elkaar te laten komen door een simpele handbeweging van mijn gehandschoeide hand. En als ze niet terugzwaaien als ik mijn hand uitsteek in de wind als ik ze passeer. Dan lach ik elke keer iets meer. Ik denk dat zij zich vergissen in wie een klasse apart is.
« Laatste verandering: November 13, 2013, 22:41:12 door familyGuy » Gelogd

Honda CB250G > Honda CB400N > Kawasaki Z550 > Suzuki GSX600F > Kawasaki GPZ900R > Yamaha Thundercat >>> APRILIA RSV Mille R
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Maart 04, 2012, 07:42:07 »

en dat op een zondagochtend, AMEN 

o ja 
Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #52 Gepost op: Maart 04, 2012, 10:49:38 »

mooi verhaal, gisteren weer veel op de weg was een prima dag ervoor 
Gelogd
RSVrobin
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: Maart 15, 2012, 13:20:00 »

+1 voor dit verhaal.
 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Maart 15, 2012, 13:46:22 »

+1 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Maart 15, 2012, 13:59:35 »

+10 voor verhaal... zo denk ik er ook over!
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: Maart 15, 2012, 15:50:44 »

 With stupid +10!
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #57 Gepost op: Maart 26, 2012, 20:09:44 »

kwam vandaag ook yamaha rijder aan de kant van de weg tegen (30 zone) met startkabels.
ikke stoppe en vrage: HULP NODIG?
hij zei: nee t is goed, ik woon hier ook, toch bedankt.
en ik ree verder.

 
Gelogd
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Maart 26, 2012, 21:13:14 »

ik heb een keer(2 jaar geleden) een Ducatist (916 ofzo) gevraagd of ie hulp nodig had,stond te schudden met zn motor,waarschijnlijk zn bezine op.
Dat bleek dus ook,te lang op reserve doorgereden,ik vroeg of ik hem moest duwen met mn voet op zijn duostepje naar benzinepomp verderop ongeveer 300/400 meter verder.
Nee was niet nodig,hij wilde duwen.. .
Toen ik voreg of hij wist hoe zwaar dat was...bedacht hij zich toch maar..zitten en gaan..(viel me niet mee het laatste stukje )
Na me tig keer bedankt te hebben ben ik verder gereden.
Wijze les was...volgende keer doorrijden.
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Maart 28, 2012, 21:31:14 »

Aju
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
motorrijdersgroet robz 2 2623 Laatste bericht Mei 31, 2009, 23:58:27
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!