Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 00:50:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Power commander  (gelezen 43461 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sandor
Gast
« Gepost op: Februari 16, 2008, 21:57:28 »

Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 16, 2008, 22:33:08 »

Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander
« Laatste verandering: Februari 16, 2008, 22:42:56 door jandetimmerman » Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 16, 2008, 23:07:01 »

Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander

Is het 2 halen 1 betalen? Want dan kom ik die 2de wel halen 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 17, 2008, 11:09:50 »

Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander

Is het 2 halen 1 betalen? Want dan kom ik die 2de wel halen 
Grin Grin Grin Grin Grin ff bellen met CWalker/Olivier
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 17, 2008, 18:27:34 »

Rapid bike schijnt ook goed te zijn
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 17, 2008, 18:28:38 »

Rapid bike schijnt ook goed te zijn

Rapid Bike heeft meer mogelijkheden plus je kan de RB meenemen naar je volgende fiets en dan opnieuw laten programmeren.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 17, 2008, 18:55:25 »

No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 17, 2008, 19:02:08 »

No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 17, 2008, 19:38:43 »

Maakt niets uit waar je de pc koopt.
Stekkers zijn hetzelfde ,voor je hem koopt evt. moet je even vragen of de cilindertrimfunctie enabled is, dit geeft een extra mogelijkheid om je cilinders afzonderlijk van elkaar rijker/armer af te stellen.
De stekkers gaan tussen de injectors en de ecu in ,en zeer eenvoudig om de boel aan te sluiten.
Houd rekening met invoertax als je in de US koopt.

Op Ebay stond er laatst 1 te koop voor iets van 150 euro misschien een optie?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 17, 2008, 20:36:17 »

Wil je er echt profijt van hebben , moet ie nog worden afgesteld.

Op een vermogensbank >>  kan je zelf een paar mappings laten instellen.
Er zitten standaard mappings in >  maar afhankelijk van je uitlaat systeem heb je de tailermode map nodig.

Ik zelf naar de mogelijkheden gekeken , maar niet (nog) aangeschaft. Vond het te duur.

Naast de aanschaf komen er dus afstel kosten van ca 150 €.

Wat ik eruit begrepen heb dat de rapidbike ook demogelijkheid heeft om het onstekings tijdstip aan te passen.
Bij de powerbike 3  heb je daarvoor nog een apart module nodig.
 http://www.tovami.com/tekst.asp?id=19
http://www.tovami.com/tekst.asp?id=20
Lees zelf maar.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 17, 2008, 23:43:37 »


Ik overweeg ook zo'n aanschaf, niet om meer power of pk's, maar voor een wat rustiger lopende motor en mogelijk een iets minder verbruik.

Ben dus net ff aan googelen geweest, bij tweewielerservice een PC III-usb voor ca. E.310,-..... dan dus nog de afstelling erbij, kom je dus op ....... zeg 450 euries.....

Vindt 't een hele investering..... denk... denk... denk.......

En kan zo'n PC echt niet naar een andere motor worden omgezet..... lijkt me toch stug   (beetje eigenwijs...~) of is het daadwerkelijk zo dat in een PC geen wijzigingen kunnen worden ingebracht..... houdt dus in dat er een aparte PC voor ieder type motor is......

Ben dus echt een leek op dit gebied (en nog meerdere andere ook)........
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 17, 2008, 23:59:41 »

Een PC is echt voor een bepaald type motor. Andere motor en dat ding moet je ook verkopen.
Met een Rapid Bike is het een kwestie van een andere kabelboom kopen 
Gelogd
stanley
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 18, 2008, 09:41:35 »

Ik ben zeer tevreden over de PC maar niet over de installateur /afsteller van het apparaat.

Blok is destijds kapot gelopen door toedoen van de firma powerpoint in Tiel. Heb er een schade expert bij gehad, gekeken naar juridische stappen etc.. maar er uiteindelijk toch van afgezien puur omdat het tijd en geld kost.

Een paar tips:

1) het is ver maar ga naar Ruud Fredriks! Ik heb Ruud nog benadert en hem mijn geval voorgelegd en het werd mij duidelijk dat de man uit Tiel geen verstand heeft van het afstellen van twee cillinders.

2) altijd vragen/erop staan dat de meting bij het afstellen gebeurt bij beide pijpen. Dus de lambda sensoren moeten in beide bochten zitten en niet een meeting in de demper van je uitlaat waar beide uitlaatstromen bij elkaar komen.

Verder wens ik je veel succes met je beslissing.

Grt,
Stanley




 
Gelogd
Grrrsv
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 18, 2008, 11:38:09 »

Rapid Bike 3! Kost je ca. € 500,- compleet maar dan is ook alles instelbaar. Voor je volgende motor alleen nieuwe kabelset nodig van ca. € 100,-. Levert bij onze rotax blokken 20 nm extra op.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 18, 2008, 14:03:29 »

poehhh 20NM, da's behoorlijk. Ik laat er misschien in 2009 een rapid bike opzetten, dit jaar nog ff niet. Is het in 2009 net alsof ik een andere fiets heb (qua karakter)
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10081 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182737 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8937 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19489 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Show je Shiver! « 1 2 ... 18 19 » Jordi 272 81896 Laatste bericht Januari 04, 2014, 12:26:57
door motorgirl

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!