Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 11:15:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Power commander  (gelezen 43474 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #120 Gepost op: November 10, 2008, 23:15:27 »

Het is een mooie grafiek

Origineel ook al goed >  met de rapidbike ca 3 -4 pk  extra . 2 tot 3 %

zitten er toch maar ff bij . 
Jammer dat een Rapidbike niet goedkoop is

PS  ik ben benieuwd of je verbruik gunstiger is geworden
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Scoobymax
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: November 10, 2008, 23:24:22 »

Ik heb wat geluk gehad enkele weken geleden toen heb ik de module voor €135 ,- kunnen kopen met kabelboom

weet ik no niet hoe het met het verbruik staat heb namelijk nog niet zoveel gereden na het plaatsten.
Het was ook niet mijn hoofd doel daar mijn auto bij wat gas geven naar de 1 op 4 gaat en dus toch een stuk duurer is.
Ik zal het wel posten als ik meer weet

Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: November 11, 2008, 21:21:13 »

Ik heb wat geluk gehad enkele weken geleden toen heb ik de module voor €135 ,- kunnen kopen met kabelboom

weet ik no niet hoe het met het verbruik staat heb namelijk nog niet zoveel gereden na het plaatsten.
Het was ook niet mijn hoofd doel daar mijn auto bij wat gas geven naar de 1 op 4 gaat en dus toch een stuk duurer is.
Ik zal het wel posten als ik meer weet



He dan heb jij net als ik een chevy van met een 6 literblok van de hummer
Ja dat ben ik  die hufter die voor niemand opzij gaat ja voor motorrijders dan weer wel
Als het verbruik anders wordt dan wil ik ook wel weten wat de uitkomst is.

Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #123 Gepost op: November 11, 2008, 23:24:13 »

Mocht iemand nog een module voor weinig tegenkomen: gewoon kopen. Ik heb nog een kabelboompje voor een RSV tot 2003, Falco etc  Afro
Gelogd
Scoobymax
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: November 12, 2008, 00:15:32 »

Voor wie interesse heeft.
Ken de verkoper niet

Een RapidBike 3 op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/onderdelen-overige/204315823-rapid-bike-3.html
Gelogd
Chrisz
Gast
« Antwoord #125 Gepost op: Februari 11, 2010, 09:33:36 »

Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Omdat de winter maar blijft duren is nog wat extra's doen aan de RSV wel leuk Smiley

Ik lees allerlei ervaringen m.b.t. RB en Powercommanders. De effecten die ik zie: vermindering koppeldip, betere gasresponsie, iets beter verbruik, iets soepeler onderin etc etc. Ik neem aan dat die effecten dan vergeleken worden t.o.v. een originele RSV??

Wat ik me juist afvraag, als je al andere demper+eprom en luchtfilter hebt, wat merk je dĂ n nog voor verschil als je een PC3 monteerd?

Ik kan er namelijk 1 voor niet teveel overnemen, maar als de effecten niet grandioos zijn dan is het natuurlijk al snel te duur Tongue

Verder lees ik dat Roke eigenlijk the place to be is? Is het bij hun ook mogelijk om de PC3 te laten monteren, ook al is deze niet bij hun gekocht?
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?
Gelogd
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #126 Gepost op: Februari 11, 2010, 17:05:08 »

Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Omdat de winter maar blijft duren is nog wat extra's doen aan de RSV wel leuk Smiley

Ik lees allerlei ervaringen m.b.t. RB en Powercommanders. De effecten die ik zie: vermindering koppeldip, betere gasresponsie, iets beter verbruik, iets soepeler onderin etc etc. Ik neem aan dat die effecten dan vergeleken worden t.o.v. een originele RSV??

Wat ik me juist afvraag, als je al andere demper+eprom en luchtfilter hebt, wat merk je dĂ n nog voor verschil als je een PC3 monteerd?

Ik kan er namelijk 1 voor niet teveel overnemen, maar als de effecten niet grandioos zijn dan is het natuurlijk al snel te duur Tongue

Verder lees ik dat Roke eigenlijk the place to be is? Is het bij hun ook mogelijk om de PC3 te laten monteren, ook al is deze niet bij hun gekocht?
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?

Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. heb zelf ook een andere demper en k&n is onderweg..
Dus binnenkort ff een afspraak maken voor het afstellen.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #127 Gepost op: Februari 11, 2010, 22:10:39 »

Monteren is gemakkelijk >> bijgeleverde  stekkertjes en kabeltjes

Afstellen is een ander verhaal.

Eerst moet de motor goed standaard worden afgesteld ( Synchroon en CO)

Daarna Dyno run  voor de aanpassingen van de mapping.
Na afstellen nieuwe run ..
Mijn inschatting :
Het standaard afstellen CO + Sychroon kost ca 100euro

De Dyno runs en afstellen PC3 ca 150 euro .  Misschien beide gecombineerd voor een lager bedrag

Eigenlijk zou je een Dyno run moeten maken voordat de boel wordt afgesteld
en daarna het resultaat NA afstelling incl PC3 ..

Ben ik benieuwd wat de resultaten zijn.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Hallieknar
Gast
« Antwoord #128 Gepost op: Februari 11, 2010, 23:23:08 »

Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?
Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.
Alleen afstellen kost bij Ruud ongeveer de helft,.....
Heel verstandig trouwens om naar Ruud toe te gaan want de rest probeert een "wannabeRuud" te zijn,.....
Gelogd
Chrisz
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: Februari 12, 2010, 08:23:18 »

Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?
Gelogd
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #130 Gepost op: Februari 12, 2010, 14:31:47 »

Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?
Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.
Alleen afstellen kost bij Ruud ongeveer de helft,.....
Heel verstandig trouwens om naar Ruud toe te gaan want de rest probeert een "wannabeRuud" te zijn,.....

Kijk dat klinkt goed
Zodra ik K&N binnen heb en hij heeft een beurtje gehad zal ik Ruud eens mailen of bellen..
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: Februari 12, 2010, 21:44:54 »

Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?


De zin wordt bepaald door het presteren van je motor.
Zet m op de bank met als je mods,
Maak een paar runs met je A/F in de demper(s) (r+l)
Als je A/F te veel afwijkt van het ideaal moet je het mengsel aanpassen.
Dan heb je nodig of een nieuwe eprom of een pc of nieuwe software in je ecu als je een canbus fiets hebt.
Meestal bij de can bus fietsen is een pc een makkelijke oplossing
op de oudere modellen kun je ook een nieuwe eprom maken
Pc is alleen voor brandstof en rb kan ook ontsteking regelen. voor de pc is een apparte ontsteking module.

Meten is weten
suc6
Gelogd
Chrisz
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: Maart 03, 2010, 09:17:21 »

Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?


De zin wordt bepaald door het presteren van je motor.
Zet m op de bank met als je mods,
Maak een paar runs met je A/F in de demper(s) (r+l)
Als je A/F te veel afwijkt van het ideaal moet je het mengsel aanpassen.
Dan heb je nodig of een nieuwe eprom of een pc of nieuwe software in je ecu als je een canbus fiets hebt.
Meestal bij de can bus fietsen is een pc een makkelijke oplossing
op de oudere modellen kun je ook een nieuwe eprom maken
Pc is alleen voor brandstof en rb kan ook ontsteking regelen. voor de pc is een apparte ontsteking module.

Meten is weten
suc6

Zaterdag ga ik de PC3 ophalen!
Nu moet ik dus alleen nog op zoek naar een adres voor meerdere runs en de afstelling.
Liefst enigsinds in de buurt (Eindhoven), dus als er nog mensen een goed adresje weten hoor ik het graag!
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #133 Gepost op: Maart 03, 2010, 17:03:08 »

Je hoort wel eens dat je motor met een PCIII of rapid Bike zuiniger is 

Maar als je een PCIII voor b.v. 150 euro koopt en dan nog afstellen e.d. weer 150 euro
ben je al 300 euro kwijt  Roll Eyes... Dat zijn alweer mooi wat tankjes benzine Roll Eyes Dus bij hoeveel keer tanken zou het uitkunnen  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
MAC7R
Gast
« Antwoord #134 Gepost op: Maart 03, 2010, 17:10:39 »

Ik heb een PC3 en moet zeggen dat ie van mij wel zuinig is... Geen idee hoe zuinig eigenlijk maar denk 200km+ op een tank(bij normaal rijden)
Ik weet niet wat anderen op een tank rijden? bij normaal rij gedrag angel

Ga m denk ik maar wel een keer opnieuw laten afstellen en eventueel een andere eprommetje...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10082 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182758 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8943 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19489 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Show je Shiver! « 1 2 ... 18 19 » Jordi 272 81912 Laatste bericht Januari 04, 2014, 12:26:57
door motorgirl

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!