Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 23:07:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: TT Circuit schrapt 20 circuitdagen a.g.v. milieuterreur!!  (gelezen 15283 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nitro-kevin
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.288


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: April 04, 2008, 09:22:27 »

Er word waarschijnlijk ook geen ZAC op assen gereden dit jaar Cry
Gelogd

Wie A zegt, moet ook PRILIA of GUSTA(Cheesy) zeggen!
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: April 04, 2008, 23:23:34 »


Ik krijg zelf toch steeds meer de indruk dat het allemaal wat 'te' voorbarige acties zijn........
Gelogd
Tops
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: April 07, 2008, 20:19:57 »


Ik krijg zelf toch steeds meer de indruk dat het allemaal wat 'te' voorbarige acties zijn........

Bedoel je misschien dat de circuit-directie meer schrapt dan nodig is, omdat ze bang zijn nog meer boetes te krijgen?
Of dat ze dit expres doen, bijv. om Motor- en Race-minnend Nederland te mobiliseren?
Of...?

Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #48 Gepost op: April 07, 2008, 21:09:50 »

Persoonlijk denk ik dat het TT bestuur de geluidsdagen liever ziet bij evenementen waar meer te verdienen valt (lees concerten & autorace).
Daar moeten dan financieel minder aantrekkelijke evenementen voor wijken.
Gelogd
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: April 07, 2008, 23:41:36 »


Ik krijg zelf toch steeds meer de indruk dat het allemaal wat 'te' voorbarige acties zijn........

Bedoel je misschien dat de circuit-directie meer schrapt dan nodig is, omdat ze bang zijn nog meer boetes te krijgen?
Of dat ze dit expres doen, bijv. om Motor- en Race-minnend Nederland te mobiliseren?
Of...?



Hebben ze inderdaad een boete gekregen Huh?? Moeten we toch vanuit gaan........... en ik bedoeldaar verder niets mee. de "acties" hebben tot op dit moment weinig respons gehad... of heb ik iets gemist Huh

Bedoelde meer dat het niet de 1e keer zou zijn dat een Organisatie een 'boodschap' verkeerd vertaald.... en dus onnodige maat regelen gaat nemen.

ikzelf was afgelopen vrijdag op Assen, er werd vrijwel doorlopend gereden........ ben expres middenop parkeerplaats gaan staan......
die achter het paddock ligt....... overlast........... ik heb meer geluidsoverlast als er een vracht auto langs m'n huis rijdt.

Begrijp er dus werkelijk helemaal geen jato meer van..... zegt hij... die net het circuit-virus een beetje te pakken heeft.

Dan maar wat meer richting N-Frankrijk.... beetje samenrijden..... scheeld ook weer...

[edit] maar wel jammer dat het zo moet................
Gelogd
nitro-kevin
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.288


Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: April 08, 2008, 09:02:06 »

staat net ook nog in een mailtje van dnrt dat er een a en een m groep komt.
Dat houd in dat de a-groep de ene keer mag en de m-groep de keer erop
De race wordt ook veranderd geen startopstelling meer, maar een opwarmronde vanuit de pits en dan gelijk starten. ze gaan dan kijken wie het meest constant rijd, dus het maakt niet meer uit of je de snelste ben.
Nu maar ff afwachten of het echt word doorgezet

Nederland is nie echt een motorland meer Cry
Gelogd

Wie A zegt, moet ook PRILIA of GUSTA(Cheesy) zeggen!
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #51 Gepost op: April 08, 2008, 09:40:55 »

Heb gisteren eens uitgebreid gesproken met de man verantwoordelijk voor de metingen .  hij wist me te vertellen dat er in principe geen problemen zijn IN de wijk baggelhuizen omdat de metingen die daar zijn uitgevoerd binnen de norm zitten.

Wat is dan wel het probleem?  Het probleem schijnt te zijn dat sinds de nieuwe tribunes (strubben/ madijk) er staan er  meer geluid wordt gemeten op het meetpunt en men denkt dat dat komt door een soort geluidsecho. (lekentaal ) Er schijnt nu dus een nieuwe vergunning voor die paal aangevraagd te moeten worden en dan schijnt 3 jaar te duren (?)

Was verder een prima vent en er zeker niet op uit om ons motorrijders een oor aan te n##ien
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: April 08, 2008, 20:04:45 »

Inderdaad. En je moet van goede huizen komen wil je na twee overtredingen nog rijden op Assen  Angry
 Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #53 Gepost op: April 08, 2008, 20:07:50 »

Toch heeft het circuit, de gasten en de gebruikers behoorlijk last van dit geneuzel van de overheid. 
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #54 Gepost op: April 08, 2008, 20:11:35 »

Toch heeft het circuit, de gasten en de gebruikers behoorlijk last van dit geneuzel van de overheid. 
Het zijn gewoon sukkels die anti motor-autosport zijn
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: April 15, 2008, 16:19:24 »

Ik heb een bericht terug gekregen van onze vereerde gedeprimeerde Henk Baas

Hieronder het kopie van mijn email.
Wat zal die man het druk gehad hebben met alle mails beantwoorden
Lees en oordeel zelf:

Geachte Karolina,

Ik heb met aandacht uw mailbericht gelezen, waarin u uw zorgen uit over het gebruik van het TT- circuit. Aanleiding voor uw mail was de door de provincie aan het circuit opgelegde dwangsom en de reactie van het circuit daarop door een aantal evenementen dit jaar te schrappen.
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik u nader te informeren over het hoe en waarom van de dwangsom.

De provincie heeft aan het circuit een milieuvergunning verleend voor het houden van auto- en motorsportevenementen. Op grond daarvan mogen activiteiten, gerangschikt in klassen zoals hieronder in de tabel is aangegeven, plaatsvinden op het circuit. In totaal kunnen er jaarlijks op 244 dagen auto- en motorsportevenementen op het circuit georganiseerd worden. Deze evenementen moeten voldoen aan de geluidsvoorschriften die in de vergunning zijn opgenomen. Deze voorschriften zijn opgenomen ter bescherming van de omgeving. De provincie vindt het belangrijk dat het TT-circuit  zijn activiteiten kan houden, maar heeft ook het belang om de omgeving te beschermen tegen geluidsoverlast, en is hiertoe ook wettelijk verplicht.

In de voorschriften is het aantal akoestisch relevante evenementen (type 1 t/m 4) per type activiteit vastgelegd. Dit aantal is in onderstaande tabel aangegeven met de daarbij behorende geluidsbelasting, gemeten op de permanente geluidmeetmast. Deze verdeling is in overleg met het circuit tot stand gekomen. De waarde op de permanente meetmast is een waarde gemeten over de gehele dag, de zogeheten LAeq.

type
evenement   aantal dagen
per jaar   Waarde op permanente meetmast
1 (bv. TT)   7             --
2 (bv. NK)   27          84 dB(A)
3    65          76 dB(A)
4   145          71 dB(A)
5 (niet geluid gerelateerd)   Onbeperkt               --



De dwangsom in kwestie heeft betrekking op de type 3 en 4 evenementen. Onder deze evenementen vallen rijvaardigheidstrainingen en dergelijke. De afgelopen jaren zijn er onder deze noemer echter steeds meer wedstrijd evenementen gehouden. Omdat type 3 en 4 evenementen hier niet voor bedoeld zijn, leidde dit tot overschrijdingen van de geluidsnormen. Met het circuit is hierover overleg geweest maar dit leidde niet tot een geluidsniveau dat binnen de vergunde waarden bleef. Hierdoor waren wij genoodzaakt een dwangsom op te leggen.

Overigens hebben wij met het opleggen van de dwangsom niet de bedoeling om evenementen als bijvoorbeeld de KNMV cup-races te verbieden. Het geheel schrappen van deze evenementen is een beslissing van het bestuur van het TT-circuit geweest. Waar het ons om gaat is dat het TT-circuit binnen de hierboven beschreven totale geluidsruimte blijft. Dit kan wat ons betreft ook door bijvoorbeeld het nemen van technische maatregelen of het uitruilen van geluidsdagen. Het circuit bepaalt welke evenementen in welke geluidsklassen ingedeeld worden.

In de publiciteit rondom het circuit wordt nog wel eens een vergelijking gemaakt tussen geluid van het circuit en die van gemotoriseerd verkeer op de openbare weg. Er zou met verschillende maten gemeten worden. Het circuit is aan geluidsnormen gebonden en een tijdelijke activiteit op de openbare weg niet. Belangrijk verschil is echter dat op het circuit de activiteiten geconcentreerd op dezelfde plek steeds weer plaatsvinden. Op de openbare weg is dit niet het geval. Alleen daarom al is dit dus geen goede vergelijking.

Ik hoop dat u hiermee een beter inzicht heeft in het waarom van de dwangsom. De provincie draagt de motorsport en het TT circuit een warm hart toe, maar moet en wil ook rekening houden met het belang van de omgeving.

Hoogachtend,


Henk Baas
Gedeputeerde



En hier kan ik het mee doen.


 
« Laatste verandering: April 15, 2008, 18:17:34 door motorgirl » Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: April 15, 2008, 18:15:40 »

 Grin Ja ik heb die mail ook terug gehad van de gedeputeerde 
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #57 Gepost op: April 15, 2008, 18:48:02 »

Grin Ja ik heb die mail ook terug gehad van de gedeputeerde 
police police police
« Laatste verandering: April 15, 2008, 20:41:28 door jandetimmerman » Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #58 Gepost op: April 15, 2008, 20:37:02 »

maar wat overal weer terug komt is het volgende:
De "heilige paal"  is maatgevend voor alles.
Al word er voor 100 miljoen een dak gebouwd de paal staat waar ie staat.
Al horen ze in Baggelhuizen een spelt vallen, als de paal teveel aangeeft hangen we.

HEEL TRIEST
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #59 Gepost op: April 15, 2008, 20:42:27 »

maar wat overal weer terug komt is het volgende:
De "heilige paal"  is maatgevend voor alles.
Al word er voor 100 miljoen een dak gebouwd de paal staat waar ie staat.
Al horen ze in Baggelhuizen een spelt vallen, als de paal teveel aangeeft hangen we.

HEEL TRIEST
palen staan om neer gehaald te worden
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8867 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50269 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8937 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19489 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014) « 1 2 ... 8 9 » Danduy 122 45513 Laatste bericht Juni 04, 2014, 20:42:12
door zert

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!