Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 17:15:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Scottoiler ervaringen  (gelezen 5689 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
fasteddie
Gast
« Gepost op: Maart 09, 2008, 08:58:27 »

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met Scottoiler??

Ik hoor graag.

Groet
Fasteddie
Gelogd
HaWi
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 09, 2008, 21:19:01 »

Hoi,

Ik had op mijn vorige Caponord een Scottoiler.

Voordelen:
Altijd een gesmeerde ketting.
Ik deed erg lang met de olie
Ketting trekt minder vuil aan dan bij kettingvet en is met een doekje eenvoudig schoon te poetsen: de olie is behoorlijk dun!
Doordat de ketting altijd goed gesmeerd wordt heb je een iets langere levensduur.....echter, als je je ketting gewoon goed onderhoudt, dan scheelt dat volgens mij niet echt veel.


Nadeel:
Meer last van olie spetters op de wielen dan aanslag als je kettingvet gebruikt (voordeel is dan weer dan de olie er veel makkelijker af gaat dan vet-aanslag
Bij regenweer vliegt de olie er sneller af: je moet de toevoer dan ruimer zetten met als gevolg dat er veel olie op de velgen komt.

Bij mijn huidige Capo heb ik geen Scottoiler: ik vindt kettingsmeer uit de bus beter hechten. Af en toe inspuiten vindt ik geen probleem.

Groetjes,

Han
Gelogd
futurist
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 82


zeuren helpt toch niet

Belgium
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 10, 2008, 14:46:42 »

ik heb op mijn futura, net als op al mijn motoren, een scott oiler gehad. De kettingen hebben het bij mij wel zwaar omdat ik vaak snel rijd (afslingeren) altijd rijd ook slecht weer en wel eens een stukje op het achterwiel probeer te rijden. Ik ben er zeker van dat je ketting langer meegaat omdat je ketting altijd goed gesmeerd is. Regelmatig smeren is inderdaad geen probleem, maar .....een tocht duurt wat langer, op een lange trip ben je je kettingspray vergeten of het weer verandert wanneer vaker smeren noodzakelijk is maar geen vet voor handen. dus als je veel en vaak rijd hoef je hier niet aan te denken. goed afstellen (duurt een tijdje) zorgt dat je achterwiel niet te snel vies wordt en bij vies weer bijregelen is geen probleem en dan moet je motor toch gewassen. In Duitsland (het pk land bij uitstek) geeft men ook nog eens als argument dat een slecht gesmeerde of versleten ketting pk's kost en dat een scottoiler tot wel 4 % meer vermogen aan het achterwiel kan geven.
greetz Futurist
Gelogd

SuzukiGSX 750S Katana '82
Suzuki Dr big750 '89&'90
Suzuki Dr big800 '97
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia Futura RST 1000 '04
Triumph Daytona 955i '06
fasteddie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 10, 2008, 15:01:54 »

Hallo futurist,

Bedankt voor je antwoord!!

Weet je of deze ook past op een strada 650?

Groet
Fasteddie
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 10, 2008, 19:47:40 »

Hallo allemaal


heb zelf ook een scottoiler, bevalt prima zolang je het niet vergeet, heb nu dan ook een sticker op mijn dashboard met scottoiler!!! erop.

Een scottoiler geschikt voor alle motoren, alleen een geschikt plekkie zoeken om hem te monteren, waar je zelf makkelijk bij kan.

grtjes arius

ohw nee ik heb een osco, maar dat is bijna het zelfde, alleen deze moet je zelf bedienen
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 10, 2008, 21:54:54 »

Scottoiler bevalt prima, had hem eerder ook al op mijn vfr, reed toen > 40.000km per jaar. Op de Capo heb ik hem naast mijn oliepeilbuis, perfect in het zicht en makkelijk te verstellen. Ik ben er geen voorstander van om hem onder de zitting te plaatsen, veels te lastig te inspecteren/verstellen etc.
Gelogd
Twinner
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 11, 2008, 21:17:31 »

Ik heb ook op het punt gestaan er een te kopen, maar het is een OSCO geworden De reden was toen dat een OSCO goedkoper is, heel makkelijk in te bouwen en later op een andere motor over te zetten, ook voor een leek. Niks geen electra of wat dan ook, ideaal!
Bovendien bepaal ik zelf wanneer er gesmeerd wordt, meestal na ca 300 km, na een tankbeurt dus. En ik heb weinig last van oliespetters op de velg of wat dan ook.
Jeemig, lijkt wel een verkooppraatje
Succes!
Gelogd
tuono-w
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759

Gas der bie !

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 12, 2008, 12:36:06 »

Ik heb ook op het punt gestaan er een te kopen, maar het is een OSCO geworden De reden was toen dat een OSCO goedkoper is, heel makkelijk in te bouwen en later op een andere motor over te zetten, ook voor een leek. Niks geen electra of wat dan ook, ideaal!
Bovendien bepaal ik zelf wanneer er gesmeerd wordt, meestal na ca 300 km, na een tankbeurt dus. En ik heb weinig last van oliespetters op de velg of wat dan ook.
Jeemig, lijkt wel een verkooppraatje
Succes!

Heb de Osco sinds 2003 op de tuono zitten.
met de eerste ketting toch 25.000 gereden!!
Altijd handig, met name met slecht weer wannneer de ketting wat extra kan gebruiken.

(wordt overigens na verloop ook een smeerbende bij het voortandwiel, maar Michael weet alles van poetsen Grin)

wouter
Gelogd
Tuonofreak
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2008, 16:16:44 »

Rijd nu sinds een goede maand met een scotoiler en dit bevalt prima. Ik was het smeren met zo'n spuitbusje een beetje beu(lui aangelegd) kon dit ding voor een prikkie nieuw van iemand overnemen. Ik heb hem op stand 6 staan en volgens mij werkt het aardig goed en gaat je ketting ook nog langer mee. Een win-win situatie voor deze jongen
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: April 22, 2008, 22:09:38 »

Tja een beetje laat misschien .......... maar ook ik rij met een ScottOiler

Zo'n 35.000 Km per jaar dag in dag uit ook in de winter Roll Eyes
Mijn ervaring is dat de olie erg snel op is zo rond de 1000 Km en dat er toch regelmatig bij gesteld moet worden en dat kan echt per dag verschillen.
Ook trilt het reservoir stuk, dat kan komen komen door mijn één cilinder Wink die trilt natuurlijk wel een beetje
Het instellen gaat best wel simpel maar ik heb hem reeds op de kleinste stand staan en gebruik de zomerolie (iets dikker) en toch is hij zo leeg.

Maar goed het klinkt natuurlijk heel negatief, maar mijn ScottOliler is gewoon na 60.000 Km kats versleten Cry en dat lijkt me niet de bedoeling.
De leverancier zegt hierover Tja das ook wel een hoop Km wat jij er mee rijd Roll Eyes Maar goed mijn ervaring is dat alle leveranciers niet gewent zijn dat er mensen zijn die hun gekochte spullen niet alleen voor de show kopen maar ook deze daadwerkelijk gebruiken!
Heb dan ook met veel spullen de zelfde problemen, motorpakken, helmen, laarzen die binnen een jaar versleten zijn (35 000 Km)

Groet Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

BlueVFRank
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 23, 2008, 11:40:51 »

hmm Ab,

Ik kan me niet vinden in jouw ervaringen, maar reed ook altijd met een zijdezachte V4 mijn 40.000km per jaar. Nooit kapotgegaan. en wat betreft de hoeveelheid olie. Ik heb het idee dat het vacuum te sterk is waardoor hij hem leeg trekt. Kan me voorstellen dat het een enorme puinzooi geeft als zo'n reservoir in 1.000km wordt leeggetrokken. andere optie is om een kleinere druppelaar te monteren.

Wat pakken betreft ben ik het helemaal met je eens heb nog nooit een broek gehad die een seizoen lang water dicht bleef.
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: April 23, 2008, 12:37:50 »

Wat pakken betreft ben ik het helemaal met je eens heb nog nooit een broek gehad die een seizoen lang water dicht bleef.

Word het toch eens tijd om een betere kwaliteit te kiezen. 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 23, 2008, 12:51:30 »

Vast, als ik een keer Rukka centen heb zal ik het je zeggen. 

Ik houd het voorlopig wel bij MQP en consorten al wordt mijn volgende pak waarschijnlijk van Halvarssons moet alleen nog even de moed opbrengen om zo'n smak met geld neer te leggen.

Voorlopig kan ik er prima mee leven dat pakken niet waterdicht blijven op mijn 1.700km per dag door de stromende regen ritjes. Zelfs een ouderwetse regenoverall wordt nog nat van binnen omdat het water langs je nek naar binnen loopt. Is gewoon deel van de charme.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5227 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48822 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward
Eerste proefrit.... « 1 2 ... 8 9 » XRV rider 130 49293 Laatste bericht Juni 06, 2008, 18:02:22
door debulte
Lang verhaal en een vraag met vele mogelijke antwoorden ..... « 1 2 » Kenny 16 6514 Laatste bericht Oktober 16, 2010, 18:05:37
door Kenny

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!