Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 15:46:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Remdruk / lucht  (gelezen 4719 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Gepost op: April 18, 2008, 17:57:20 »

Vraag :

Voor Croix heb ik alle vloeistoffen vervangen en dus ook de remolie.
Op Croix geen problemen maar tijdens de 4e sessie op Folembray kon ik de remhendel steeds iets verder inknijpen. Nog niet schokkend. Remhendel wat versteld maar tijdens de laatste (5e) sessie ging het rap achteruit (kon hendel bijna tegen clipon aan trekken. Ben er dus eerder afgegaan.

Er zit een standaard brembo rempomp op.
Gisteravond ontlucht via de nippel bij de rempomp en er kwam aardig wat lucht uit (ruim 1/3 van de remhendel slag)

Ik zie niets zweten
Iemand ervaring hiermee, ideeen etc? Waar kan wat fout zitten, of is het gewoon slecht ontlucht?

Jack
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 19:56:21 »

Ik heb iets dergelijks gehad met mijn Tuono/Mille R uit 2002, daarvan zweette de rempomp iets en kwam er blijkbaar daardoor ook lucht in het systeem.
Niemand iets dergelijks meegemaakt of andere ervaringen met lucht in het remsysteem?
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 20:11:22 »

Kwam de remvloeistof uit een spiksplinternieuw afgesloten potje of een potje wat al aan de lucht (vocht) was geweest? (oude voorraad)
of.......
loopt een remblok meer aan als de rest zodat de temperatuur extreem oploopt?? (dampbelletjes ontstaan)

zomaar wat voorzetjes
de lucht moet toch ergens vandaan komen, anders is het misschien toch onvoldoende ontluchten?

misschien kan je naar Bodegraven naar de technische avond met die vraag.................

Peter
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2008, 20:17:51 »

Peter
bedankt voor je reactie
Vers potje 5.1 gebruikt, dus dat kan het niet zijn. Alle zuigers en blokkken lopen gelijk. Opvallend was wel dat toen ik sessie afbrak er een sterke remlucht oid was, maar was ook weer zo weg   Huh
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2008, 20:52:57 »

Peter
bedankt voor je reactie
Vers potje 5.1 gebruikt, dus dat kan het niet zijn. Alle zuigers en blokkken lopen gelijk. Opvallend was wel dat toen ik sessie afbrak er een sterke remlucht oid was, maar was ook weer zo weg   Huh
Welk merk remblokken heb je? Als je geen raceremblokken hebt, zou het kunnen dat ze de warmte onvoldoende afvoeren, waardoor de remvloeistof te heet wordt.

Groeten, Jarno
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2008, 22:02:47 »

Kan ook gebeuren als er ergens oude remolie is blijven zitten. In het race verleden van men zoon altijd eerst alles voldoende gespoeld met 5.1 en dan verse olie erin. Nooit geen problemen gehad met remmen, en die kon er wat van.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #6 Gepost op: April 19, 2008, 19:51:33 »

Ik spoel altijd erg goed door  Grin, waarschijnlijk is het wat FastJ aangeeft. Orginele brembo blokken zaten er nog in. Zijn deels "verglaast". pf raceblokken maar geplaatst.

bedankt voor de reacties
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #7 Gepost op: April 21, 2008, 20:41:01 »

updatetje (schrijf je dat zo?):

alles nog eens nagelopen na een dag weer een tiewrap eromheengehad te hebben. Rubber doppie bij ontluchtingsnippel bij de rempomp blijft vochtig ?!
Alles nogmaals droog gemaakt en zo maar weer ff kijken
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #8 Gepost op: April 21, 2008, 21:26:31 »

updatetje (schrijf je dat zo?):

alles nog eens nagelopen na een dag weer een tiewrap eromheengehad te hebben. Rubber doppie bij ontluchtingsnippel bij de rempomp blijft vochtig ?!
Alles nogmaals droog gemaakt en zo maar weer ff kijken

Gewoon een andere ontluchtingsnippel erin draaien?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: April 22, 2008, 08:36:30 »

lijkt mij ook.. die is blijkbaar lek..
Gelogd

breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #10 Gepost op: April 23, 2008, 19:27:48 »

updateje (in goed nederlands)

blijkt dat na ontluchten er (UITERAARD) olie achterblijft in de ontluchtingsnippel. Ik had even snel gekeken en het rubber dopje was nat, droog gemaakt en dopje er weer op en er weer af, dan zuigt ie waarschijnlijk olie uit de nippel. Conclusie: rempomp ok, nippel ok.

Wat heb ik geleerd:
na remolie vervangen voor de circuitfiets is 1 keer ontluchten onvoldoende. Nachtje laten staan met tiewrap en daarna na 1e sessie op circuit nogmaals ontluchten.

jack
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 23, 2008, 19:30:23 »

Eind goed, al goed  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #12 Gepost op: April 23, 2008, 19:31:48 »

gelukkig wel  Smiley

jij kent die onzekerheid als je remmetjes het niet helamaal goed doen  Wink  en ik bijna ook
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17034 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10040 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 122477 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie
Verplichte vermogensbegrenzer op motoren « 1 2 ... 5 6 » Sjaakie 89 38477 Laatste bericht Augustus 20, 2008, 13:35:04
door aprilia.racing
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35532 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!