Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 13:57:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vastzittende (warmlopende) voorrem  (gelezen 5916 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcelchica
Gast
« Gepost op: April 18, 2008, 23:20:01 »

daar ben ik maar weer eens met een vraag.

wanneer ik rijd met mijn rsv 2000. wordt na een aantal honderd meter te hebben gereden de voorrem zo heet dat de voorrem vast komt te staan.

- probleem speelt zich bij beide schijven
- onlucht
- beide klauwen uit elkaar en schoon gemaakt
- weer ontlucht
- nog een keer ontlucht
- reservoir op lager niveau gezet
- schijven mijn inziens recht

wanneer de voorrem vast staat en ik knijp in mijn remhendel voelt die ook kneiterhard aan. heb als accessoir ander rem en koppelings hendel gemonteerd omdat deze na valpartij kapot waren, tenminste de remhendel dan.

kan iemand mij vertellen op welke wijze ik het beste kan nakijken of de schijven recht zijn. heeft er iemand ideeen???
Gelogd
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 19, 2008, 00:01:32 »

daar ben ik maar weer eens met een vraag.

wanneer ik rijd met mijn rsv 2000. wordt na een aantal honderd meter te hebben gereden de voorrem zo heet dat de voorrem vast komt te staan.

- probleem speelt zich bij beide schijven
- onlucht
- beide klauwen uit elkaar en schoon gemaakt
- weer ontlucht
- nog een keer ontlucht
- reservoir op lager niveau gezet
- schijven mijn inziens recht

wanneer de voorrem vast staat en ik knijp in mijn remhendel voelt die ook kneiterhard aan. heb als accessoir ander rem en koppelings hendel gemonteerd omdat deze na valpartij kapot waren, tenminste de remhendel dan.

kan iemand mij vertellen op welke wijze ik het beste kan nakijken of de schijven recht zijn. heeft er iemand ideeen???

Vtwim had dit probleem ook met een aftermarket setje dus wellicht dat t probleem in je hendel zit
Gelogd
TDMarc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: April 19, 2008, 00:14:58 »

Hangende rempomp.
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #3 Gepost op: April 19, 2008, 05:26:59 »

Handle en/of pompzuiger niet goed ( gemonteerd?)

in ruststand van het handel moet de remvloeistof het potje in kunnen stromen (vanwege de uitzetting, opwarming)
het lijkt erop dat die druk na een paar honderd meter alleen maar stijgt en dus je blokken tegen de schijven aan drukt
test: ontluchtingsnippel even lossen (niet erinkijken het kan eruit spuiten!!!)(kijk uit remdruk is misschien weg)

succes

Peter
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: April 19, 2008, 05:58:48 »

Kun je het remhendel naar voren duwen zodat hij van de rempomp af komt. Denk dat het nokje wat tegen de zuiger aan drukt te lang is.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
RSVFrans
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 19, 2008, 07:11:55 »

lijkt er veel op dit probleem :

http://www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=11977.0

En dat zat in de rempomp zo te lezen.

F.
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #6 Gepost op: April 19, 2008, 07:31:21 »

daar ben ik maar weer eens met een vraag.

wanneer ik rijd met mijn rsv 2000. wordt na een aantal honderd meter te hebben gereden de voorrem zo heet dat de voorrem vast komt te staan.

- probleem speelt zich bij beide schijven
- onlucht
- beide klauwen uit elkaar en schoon gemaakt
- weer ontlucht
- nog een keer ontlucht
- reservoir op lager niveau gezet
- schijven mijn inziens recht

wanneer de voorrem vast staat en ik knijp in mijn remhendel voelt die ook kneiterhard aan. heb als accessoir ander rem en koppelings hendel gemonteerd omdat deze na valpartij kapot waren, tenminste de remhendel dan.

kan iemand mij vertellen op welke wijze ik het beste kan nakijken of de schijven recht zijn. heeft er iemand ideeen???

sorry, moet toch eens leren lezen.........
dat doe je met een meetklokje, de slingering van je schijven meten.
maar als je het voorwiel erin laat zitten ben je van veel andere factoren afhankelijk (lagers, vuiltje tussen naaf en schijf enz...) Kan je niet beter een praktijktest doen ( voorkant optillen en voelen?) ( nadat je pomp/handleprobleem is opgelost natuurlijk)

Peter
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
v-TWim
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 19, 2008, 13:05:00 »

Ik heb inderdaad exact het zelfde gehad met een vervangingsset. Nu alleen het nieuwe remhandle op het oude "scharnierdeel" gezet en de problemen waren over. 
Gelogd
marcelchica
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 19, 2008, 19:57:33 »

zou het kunnen dat het de imitatie scharnier gedeelte te ver naar binnen komt? zou ik dit op kunnen lossen door het inkorten van het nokje dat de rempomp in gaat?
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: April 19, 2008, 19:59:57 »

zou het kunnen dat het de imitatie scharnier gedeelte te ver naar binnen komt? zou ik dit op kunnen lossen door het inkorten van het nokje dat de rempomp in gaat?

Zou best een mogelijkheid kunnen zijn, haal er maar eens af en kijk dan wat er gebeurt
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Drexarr
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 19, 2008, 21:36:00 »

Pas op hiermee, heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Eigenlijk de grootste sleutelblunder die ik ooit heb gemaakt.

Bij mij bleek dat het busje van het korte deel van de aftermarket remhendel (niet van Brembo) net iets te strak in de klem bleef zitten. Kwam dus niet goed terug, als ik even geremd had. Bij het monteren voelde ik wel wat stroefheid, maar dacht dat het nieuwigheid was. WD40 erop en gaan! Dacht ik  

Echter, toen ik op maandagochtend naar mijn werk ging, de rijksweg opdraaide en snelheid ging maken, ging mijn mieltje ineens langzamer. Gas bij, inhouden. niet goed. Picture: ochtendspits, A16, Drechttunnel, rechterbuis, linkerbaan. Rechts vrachtwagens. Geen uitweg en ik had niet in de gaten waarom de motor niet reageerde op extra gas. Reed geloof ik nog iets van 60 ofzo. Klein hobbeltje en floep ging mijn voorwiel. Volledig geblokkeerd, ook bij het oprapen en met hulp van vrachtwagenchauffeurs naar de kant gesleept. Geen letsel (gelukkig maar, want de door de tunnelwacht opgepiepte ambulance reed door de verkeerde tunnelbuis en had nooit binnen de aanrijtijd bij mij geweest).

De rem bleef dus een beetje hangen. Als je dan gaat rijden wordt de remolie door de wrijving superheet, zet uit en gaat nog harder remmen. En nog harder. Geluk bij een ongeluk: kennelijk bleef ook mijn remlicht daardoor aan staan, waardoor de auto's achter mij afstand hielden en op tijd konden stoppen toen ik op de grond lag te vloeken.

Ben wel op de radio geweest die ochtend, hoorde ik later van collega's. "Filenieuws: A 16, vier kilometer richting Rotterdam, twee rijstroken afgesloten vanwege ongeluk met motorrijder"

Ik heb het opgelost door het kleine deel (dus het deel dat de rempomp aandrijft en waar die afstelklikding bovenop zit) van mijn originele hendel te gebruiken en het deel waar je in knijpt (dat langere stuk dus) van de nieuwe. Zoals VTwim hierboven ook beschrijft.
En heb nog veel meer dingen aan de linkerkant vervangen uiteindelijk...



« Laatste verandering: April 19, 2008, 23:10:41 door Drexarr » Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 21, 2008, 17:37:46 »

jezus wat een verhaal Drexarr ! bizar dat zo iets "onschuldigs" door hitte zoveel ellende kan veroorzaken !

voor de flauwigheid: de dealer van Silke heeft een goede oplossing bij een vastzittende rem 
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #12 Gepost op: April 21, 2008, 18:33:29 »

jezus wat een verhaal Drexarr ! bizar dat zo iets "onschuldigs" door hitte zoveel ellende kan veroorzaken !

voor de flauwigheid: de dealer van Silke heeft een goede oplossing bij een vastzittende rem 
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #13 Gepost op: April 21, 2008, 21:27:08 »

ohhhhhhhhhhhhhhhhhh..... kan echt niet  Grin
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 21, 2008, 21:37:12 »

Inderdaad, sommige dingen kun je beter maar niet zeggen/schrijven....  Grin Grin Grin Sorry Silke. We zullen je niet meer plagen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
4 Augustus ZAC Assen « 1 2 » Heuveltje 27 7553 Laatste bericht Augustus 08, 2010, 15:54:10
door Heuveltje
keuringsrapport... « 1 2 » Thomas-RSV 23 7674 Laatste bericht Februari 28, 2009, 17:13:51
door v-TWim
Zeer goedkope remschijven, kent iemand deze? Bart-Jan 10 3348 Laatste bericht Maart 07, 2013, 19:10:43
door Rossifumi
Van RSV naar ETV « 1 2 » Huub 16 7652 Laatste bericht April 28, 2008, 06:57:51
door Hector
How to: Falco clipons op een mille, kort verslag van een doe-het-zelver fredbroers 3 1872 Laatste bericht Oktober 01, 2010, 18:55:18
door mvanderwoude

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!