Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 19:57:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Van RSV naar ETV  (gelezen 7656 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huub
Gast
« Gepost op: April 20, 2008, 08:02:34 »

IK heb m'n RSV verruilt voor 'n ETV , had last van m'n knie en op een ETV zit je toch iets ruimer .
Kwaa sturen valt de ETV me niet tegen wel effe wennen die zit houding maar daar deet ik het voor .
nouw heb ik 'n vraagje m'n capo is er een van italieaanse import van 2001 zit geen user manual bij , kan
het klokje noch niet verzetten , dus die zoek ik !
Is die ergens te donwloaden of heeft er iemand noch eentje liggen b.v.d.

Groeten Huub
Gelogd
capostrom
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: April 20, 2008, 10:37:57 »

proficiat met uw aankoop, ik hoop dat u er vele leuke en veilige kmters mee zal beleven

ik heb mezelf ook vorige week een 2de hands etv cadeau gedaan

de handleiding kan je gemakkelijk vinden, tik op google het nodige in, maar ik ben al zo vriendelijk dat ik dit voor u gedaan heb : http://www.caporider.com/bikeImages/nd/Inglese-01.pdf    dit, is wel de Engelse versie. de link van de Ned versie staat op mijn andere pc, van zodra ik erop werk, det ik die er wel bij....
« Laatste verandering: April 20, 2008, 10:43:19 door capostrom » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: April 20, 2008, 11:58:14 »

is dit hem
http://www.serviceaprilia.com/public/lumAprilia/ETV%201000%20caponord/ETV%20mille%20Dutch,%20Dannish,%20Finnish%202003.zip
Gelogd
Huub
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: April 20, 2008, 17:00:09 »

Bedankt voor de snelle reactie , heb van daag m'n eerste 150 km gemaakt is effe wat anders dan een mille .
ik weet nog niet wat je kunt met metzeler tourance want bochtjes nemen gaat prima met de capo ,
maar d'r zit natuurlijk niet die plakkers onder als bij rsv
zit me schien ook tussen de oren als je ziet dat n' GS met die bandjes op assen d'r supersportmotoren er uit rijd
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: April 20, 2008, 20:40:25 »

Bedankt voor de snelle reactie , heb van daag m'n eerste 150 km gemaakt is effe wat anders dan een mille .
ik weet nog niet wat je kunt met metzeler tourance want bochtjes nemen gaat prima met de capo ,
maar d'r zit natuurlijk niet die plakkers onder als bij rsv
zit me schien ook tussen de oren als je ziet dat n' GS met die bandjes op assen d'r supersportmotoren er uit rijd

heb met m'n tiger op die bandjes een jaar of 5 gelden nog wel eens een 1.46-er gereden op het "oude"assen. Prima band dus    dan kom je genoeg supersports voorbij!  Cheesy Grin
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 20, 2008, 20:45:54 »

IK heb m'n RSV verruilt voor 'n ETV , had last van m'n knie en op een ETV zit je toch iets ruimer .


Groeten Huub

Om je knie nog wat meer te ontlasten kun je het rubber van de voetsteunen schroeven, scheelt weer een cm.
Verder is het verhoogde zadel een aanrader in die zin. Je zit hoger t.o.v. je voetsteunen, maar aangezien het zadel smaller is dan OEM kun je toch prima met de voeten aan de grond.
Kijk, dat zijn nog eens tips  Grin

Harrie van Til, vml. Caponerd
Gelogd
Huub
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: April 21, 2008, 20:17:52 »

IK heb m'n RSV verruilt voor 'n ETV , had last van m'n knie en op een ETV zit je toch iets ruimer .


Groeten Huub

Om je knie nog wat meer te ontlasten kun je het rubber van de voetsteunen schroeven, scheelt weer een cm.
Verder is het verhoogde zadel een aanrader in die zin. Je zit hoger t.o.v. je voetsteunen, maar aangezien het zadel smaller is dan OEM kun je toch prima met de voeten aan de grond.
Kijk, dat zijn nog eens tips  Grin

Harrie van Til, vml. Caponerd

'n verhoogd zadel? ik wist niet dat er voor de capo te krijgen is
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 21, 2008, 20:24:48 »

IK heb m'n RSV verruilt voor 'n ETV , had last van m'n knie en op een ETV zit je toch iets ruimer .


Groeten Huub

Om je knie nog wat meer te ontlasten kun je het rubber van de voetsteunen schroeven, scheelt weer een cm.
Verder is het verhoogde zadel een aanrader in die zin. Je zit hoger t.o.v. je voetsteunen, maar aangezien het zadel smaller is dan OEM kun je toch prima met de voeten aan de grond.
Kijk, dat zijn nog eens tips  Grin

Harrie van Til, vml. Caponerd

'n verhoogd zadel? ik wist niet dat er voor de capo te krijgen is

Wat mij betreft een absolute aanrader. Heb er zelf 5 jaar mee gereden.
Gelogd
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 22, 2008, 18:11:07 »

Bedankt voor de snelle reactie , heb van daag m'n eerste 150 km gemaakt is effe wat anders dan een mille .
ik weet nog niet wat je kunt met metzeler tourance want bochtjes nemen gaat prima met de capo ,
maar d'r zit natuurlijk niet die plakkers onder als bij rsv
zit me schien ook tussen de oren als je ziet dat n' GS met die bandjes op assen d'r supersportmotoren er uit rijd

Zit duidelijk tussen je oren hoor, dit kan namelijk met mijn metzelers. Gewoon doen......


* Dirk.jpg (19.75 KB, 512x683 - bekeken 394 keer.)
Gelogd
Hector
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 22, 2008, 19:17:55 »

Metzelers rule....  Grin

Nee alle gekheid op een stokkie... ik heb ook metzelers onder mijn Capo, en je rijdt iedere superport op een bochtig paadje helemaal gek.
Kijk rechtdoor en hard kunnen we allemaal wel.

Maar ik ben zeer tevreden over de Metzelers, op mijn twee BMW gs-en die ik gehad heb zaten ook Metzelers en ik ben blij dat ze ook onder de Capo zaten.

Rijdt echt super.

Succes met je mooie aankoop (foto misschien  Wink)
Gelogd
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 22, 2008, 21:20:13 »

Voor iets meer stabiliteit heb ik de Metzeler Z6 banden eronder zitten. Hoe ze rijden zie je wel als je achter me aan probeert te rijden tijdens het Hemelvaartweekend of tijdens de rubberbut 
Gelogd
Crono
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 25, 2008, 19:38:59 »

Heb ook 3 maanden geleden een Capo gekocht, had daarnaast nog de RSV maar daar reed ik steeds minder op (wordt dus echt een oude lul) Embarrassed Gisteren is de RSV voorgoed de deur uit en ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. De Capo stuurt echt goed, grootste verschil, bahalve de zitpositie natuurlijk, is stuk minder vermogen, matige voorrem (maar erg goede achterrem) in vergelijking met de RSV en een te slappe voorvork. Ook komen er wat trillingen (denk voorpartij) rond de 170-180 en wordt het apparaat boven de 190 wat onrustig, maar kan ook komen doordat ik mijn een vrij grove jas reed.
Vind het ruitje slecht, of het is te hoog of te laag, enorm veel turbulentie en herrie om je kop.
Midden bok is ook niet best. De hefboom is afgebroken (was wat afgeslepen door linker bochten) , dacht dat dit wel massief staal zou zijn, bleek een buis te zijn die dus totaal krom boog toen ik de motor op de bok wilde zetten. Jiffy is ook danig puntig geworden.
Verder een geinige fiets. Heeft niet dezelfde uitstraling en karakter van de Mille, maar is comfortabel en je kan er van alles mee doen. In de stad valt het apparaat me iets tegen. Met de Mille prikte ik er overal tussen door (is hier in de stad Barcelona oogluikend toegestaan en wordt niet als asociaal beschouwt) met de Capo lukt dat niet, heb al enkele auto spiegels geraakt.
Uitlaat geluid is dus totaal K... geeft me een soort Honda gevoel, hoef geen lawaai papegaai maar iets voller mag wel. Iets meer vermogen (10-15 pk) zou de fiets goed doen. Met de Mille moest je bij het uitkomen van een bocht effe oppassen, met de Capo kwak je de handel gewoon lomp open en gebeurt er niets.
Voordeel is wel dat ik nu een koffer achterop heb geplaatst, rij de stad in, parkeer op de stoep voor het restaurant, mijn vrouw wil nu wel weer achterop, hoef ook niet altijd op de motor met het "mes tussen de tanden" , kan weer eens rustig ingehaald worden door een 4 cylinder jap, zonder direct te moeten reageren. Als ik er zin in heb en voel me lekker los, dan pak ik ze op mijn favoriete stuk bergweg ook met de Capo. Kijk en dat is leuk, zie je die knapen met de knie aan de grond en worden ze achterna gejaagd door een ouwe kerel op een "hok" met koffers.
Het is een goede all rounder, maar juist daarom moet je af en toe een steekje laten vallen.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 26, 2008, 07:55:57 »

Heb ook 3 maanden geleden een Capo gekocht, had daarnaast nog de RSV maar daar reed ik steeds minder op (wordt dus echt een oude lul) Embarrassed Gisteren is de RSV voorgoed de deur uit en ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. De Capo stuurt echt goed, grootste verschil, bahalve de zitpositie natuurlijk, is stuk minder vermogen, matige voorrem (maar erg goede achterrem) in vergelijking met de RSV en een te slappe voorvork. Ook komen er wat trillingen (denk voorpartij) rond de 170-180 en wordt het apparaat boven de 190 wat onrustig, maar kan ook komen doordat ik mijn een vrij grove jas reed.
Vind het ruitje slecht, of het is te hoog of te laag, enorm veel turbulentie en herrie om je kop.
Midden bok is ook niet best. De hefboom is afgebroken (was wat afgeslepen door linker bochten) , dacht dat dit wel massief staal zou zijn, bleek een buis te zijn die dus totaal krom boog toen ik de motor op de bok wilde zetten. Jiffy is ook danig puntig geworden.
Verder een geinige fiets. Heeft niet dezelfde uitstraling en karakter van de Mille, maar is comfortabel en je kan er van alles mee doen. In de stad valt het apparaat me iets tegen. Met de Mille prikte ik er overal tussen door (is hier in de stad Barcelona oogluikend toegestaan en wordt niet als asociaal beschouwt) met de Capo lukt dat niet, heb al enkele auto spiegels geraakt.
Uitlaat geluid is dus totaal K... geeft me een soort Honda gevoel, hoef geen lawaai papegaai maar iets voller mag wel. Iets meer vermogen (10-15 pk) zou de fiets goed doen. Met de Mille moest je bij het uitkomen van een bocht effe oppassen, met de Capo kwak je de handel gewoon lomp open en gebeurt er niets.
Voordeel is wel dat ik nu een koffer achterop heb geplaatst, rij de stad in, parkeer op de stoep voor het restaurant, mijn vrouw wil nu wel weer achterop, hoef ook niet altijd op de motor met het "mes tussen de tanden" , kan weer eens rustig ingehaald worden door een 4 cylinder jap, zonder direct te moeten reageren. Als ik er zin in heb en voel me lekker los, dan pak ik ze op mijn favoriete stuk bergweg ook met de Capo. Kijk en dat is leuk, zie je die knapen met de knie aan de grond en worden ze achterna gejaagd door een ouwe kerel op een "hok" met koffers.
Het is een goede all rounder, maar juist daarom moet je af en toe een steekje laten vallen.

Grin
Leuk verhaal! Op een dag weet je het, dan koop je een all road. Zou er nog een moderne versie komen van de Caponord met wat andere looks?
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 26, 2008, 09:22:37 »

Leuk verhaal! Op een dag weet je het, dan koop je een all road. Zou er nog een moderne versie komen van de Caponord met wat andere looks?

Volgens mij komt er nog een allroad op basis van de shiver. Dus nog even wachten tot na de uiteindelijke uitlevering(...) van de Dorsoduro. Of het dan ook een 3/4liter wordt of toch een 1200? Wie het weet mag het zeggen.

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 26, 2008, 11:43:50 »

Crono het vermogenstekort is heel eenvoudig op te lossen. namelijk een sportpijpje en dan Futura in laden bij een aprilia dealer. Dit maakt een wereld van verschil en wat betreft de ruit. Er staan hier op het forum nog wat keurig afgezaagde ruitjes te koop. Zeker in spanje is dit de beste aanpassing die er is.

Vering, kwestie van Hyperpro binnen veren en dan ben je ook weer een stuk verder. De remmen lijken wellicht te soft (en hebben ook een stevige hand nodig) maar het te softe komt vooral door het inveren van de voorvork. En zo kan ik nog wel even verder gaan, maar ik ga liever rijden!
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44102 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10023 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58163 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23938 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 2559 Laatste bericht April 24, 2013, 06:38:08
door Luuk Pruijn

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!