Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:47:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wheelie maken lukt niet...  (gelezen 8363 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huub1983
Gast
« Gepost op: April 20, 2008, 21:13:07 »

Heb nog maar net me RSV, maar wil graag een mooie stabiele wheelie ermee maken 

Ik krijg hem wel omhoog, met een slippende koppeling... Maar krijg hem niet stabiel 

Als ik de koppeling laat schieten, schiet hij omhoog, maar krijg er maar geen controle over 
Als die omhoog gaat, knalt ie weer baar beneden.


Nu vraag ik me af, is het een kwestie van proberen proberen... of doe ik iets fout ?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 20, 2008, 21:37:28 »

Huub
Ik heb een Tuono , met voor tandwiel > 1 tandje kleiner

In de 1e versnelling moet ik alles doen om een wheelie te voorkomen bij een beetje optrekken.

In de 2e versnelling gaat het voorwiel de lucht in bij 6000 rpm 

Dit alles zonder koppeling en abdrupt gasgeven >> dus gewoon op vermogen.

Bij het maken van een wheelie ff gas terug en derrop > pats wiel in de lucht.

Moet toch met de mille ook kunnen

ps  er is een topic voor wheellies  >>>   ff zoeken
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #2 Gepost op: April 21, 2008, 07:13:37 »

Moet toch met de mille ook kunnen

Volgens mij is de koppeling niet nodig,
Ik heb het ook wel eens onbedoeld gehad, in zen 2 puur op het gas
Gelogd

RSV mieltje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: April 21, 2008, 09:42:09 »

De truuk is om te beginnen zonder je koppeling te gebruiken.

Dat wil zeggen puur op het gashandel. Je hebt dan meer controle.

Je rijdt stapvoets in zijn 1. Je laat het gas even los. Motor duikt een beetje in zijn voorvering. Bij het weer terug omhoog veren draai je het gas open. Door de opwaartse druk van de vering zul je merken dat hij heel doseerbaar in de ketting klimt.

Als je dit een beetje beheerst en je motor wat beter kent kunt je het met de kopeling proberen.

Ik heb zelf een voorkeur voor de boven beschreven variant. Heb toch altijd het idee dat mijn koppelingsplaten er meer door slijten

In ieder geval succes....
Gelogd
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #4 Gepost op: April 21, 2008, 10:14:46 »

Lastige is om je gashand strak te houden als je het wiel omhoog hebt/krijgt. Lichte gasdip van je rechterhand is dan poef... wiel weer op de grond. Voetje bij de achterrem als safety natuurlijk 
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
koekeroe
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 21, 2008, 16:03:35 »

sxv kopen
mischien is bij het weelie topic kijken
waar was die ook al weer Huh


heb em gevonden
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=7048.0
veel plezier
« Laatste verandering: April 21, 2008, 16:06:02 door koekeroe » Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: April 21, 2008, 16:13:55 »

De wheelie lukt wel, maar je moet ff de knop omzetten.
Een pure wheelie altijd op de koppeling doen: betere controle, je hoeft geen snelheid te maken om het voorziel in de lucht te krijgen en het is beter minder slecht voor je aandrijflijn ivm de krachten.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 21, 2008, 16:33:52 »

16/43 vertanding er op maakt het zeer makkelijk, koppeling heb je nooit nodig, gewoon met veel controle puur op het gas omhoog  succes 
Gelogd
koekeroe
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 21, 2008, 17:20:50 »

De wheelie lukt wel, maar je moet ff de knop omzetten.
Een pure wheelie altijd op de koppeling doen: betere controle, je hoeft geen snelheid te maken om het voorziel in de lucht te krijgen en het is beter minder slecht voor je aandrijflijn ivm de krachten.

ja lekker goed voor de koppeling
en de aandrijflijn
die krijgen met de koppeling erbij zeker op de donder
kan het weten, heb een ex racer gehad, cbr600
de koppeling was flink ingeslagen vd vele starts
dit grbeurd ook als je de koppeling gebruikt voor een weelie
dus gewoon op het gas
is vele malen beter
en op het gas laten zakken kost minder keerringen vd voorvork
maakt voor een sxv niet uit, hebben meer veerweg
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #9 Gepost op: April 21, 2008, 17:45:49 »

http://nl.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk
Gelogd

ApriliaMan
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 21, 2008, 17:49:32 »

15/44 vertanding er op maakt het zeer makkelijk, koppeling heb je nooit nodig, gewoon met veel controle puur op het gas omhoog  succes 


 Grin Geintje ....
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 21, 2008, 18:57:59 »

 Grin oh ja nu je het zegt, 15/43 heb ik er op  Grin
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 21, 2008, 19:45:08 »

De wheelie lukt wel, maar je moet ff de knop omzetten.
Een pure wheelie altijd op de koppeling doen: betere controle, je hoeft geen snelheid te maken om het voorziel in de lucht te krijgen en het is beter minder slecht voor je aandrijflijn ivm de krachten.

ja lekker goed voor de koppeling
en de aandrijflijn
die krijgen met de koppeling erbij zeker op de donder
kan het weten, heb een ex racer gehad, cbr600
de koppeling was flink ingeslagen vd vele starts
dit grbeurd ook als je de koppeling gebruikt voor een weelie
dus gewoon op het gas
is vele malen beter
en op het gas laten zakken kost minder keerringen vd voorvork
maakt voor een sxv niet uit, hebben meer veerweg


Je moet ook de koppeling laten slippen, en niet geheel ontkoppelen en laten schieten 
Ik hou het bij de manier zoals RWP het me geleerd hebben, dat zijn iig experts 
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 21, 2008, 20:08:28 »

Ja...lage snelheid stunt wheelies heb je inderdaad de koppeling bij nodig, maar power wheelies doe je puur op extreem acceleratie vermogen in de eerste 2 versnellingen 
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #14 Gepost op: April 21, 2008, 20:12:43 »

zeeslot maakt geen wheelies (kan ie niet en durft hij niet omdat ie bang is dat zijn aprilia onnodig aan diggelen gaat)
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45272 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Deelname ARA rijvaardigheidstraining 10 september 2012 « 1 2 ... 18 19 » FastJ 282 73124 Laatste bericht Oktober 04, 2012, 21:02:14
door Brontolo
autoscout 24 arius 14 15289 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5210 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 163702 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!