woensdag aangekomen en direct naast de racebus van roke racing geparkeerd. De verassing van de dag, daniel gaat ook op een RS250 mee doen in de sam tot 700cc.

William zou ook meedoen maar is niet gekomen

Andre kwam ik al snel tegen en na een gezellig praatje de volgende dag de beloofde taart(waren twee sniten geworden) gegeven. Dus koffie met gebak.
We hebben nog even de RS125 bewonderd van zijn dochter(junoircup KNMV).
De rest van het veld wisselde van SZR660, Laverda 750, 650 en 500, Duc Pantah, monster etc, Cagiva raptor, en nog wat anderen.
Dus 2 RS250 in het startveld. Donderdag 2 tijdstrainingen, de 1e na 3 rondjes breekt mijn schakelas en bij het terugrijden in 1 versnelling helemaal geen gang erin, wel gasreactie maar geen gang

Teruglopen dus. Inderdaad het was mooi weer en dan door grasland en zand, dan krijg je het warm.
Maar andre kwam al aangesneld en samen met zijn dochter alles teruggebracht bij de camper. Mijn dank

Vervolgens asje repareren en starten, he nog geen gang erin. Alle theorieen op een rij, conclusie schakelnokje kapot, veer kapot of erger de versnellingsbak.

Wat een timing, laurens komt net aanlopen en samen met kees(roke), laurens, daniel en ik, motor op zijn kant en blok open. Inwendig ziet de versnellingsbak er eigenlijk goed uit. Maar met het demonteren van de drukgroep zien we behoorlijk gruis van de koppelingsplaten.
Inderdaad lange baan korte bochten en dan met slippende koppeling de bocht uitrijden kan je koppeling kosten

Dat gebeurd niet direct maar dit trucje doe ik wel vaker.
De koppelingsplaten zijn dus behoorlijk versleten, maar ringetjes tussen de veren zodat de druk op de koppeling iets toeneemt kan een oplossing zijn. En jawel we hebben druk. Dus boeltje weer in elkaar, koelwater afvullen en ontluchten en klaar!!!! dachten we. Zoals altijd komt na pech nummer 2 nummer 3. Het ontluchtingspunt trek ik er bijna zo uit, tja schroefdraad weg/los. Net op dat moment komt andre aanlopen en jawel passende oplossing nummer zoveel, gat opboren schroefdraad erin boutje M10 inkorten en stopje gemaakt.(dit hadden we niet moeten meemaken op de baan onder het rijden, een plas koelvloeistof

)
Alles klaar voor de race, ik sluit me gelijk aan achter daniel en gaan kijken naar cees/gerard die starten hun wedstrijd zijspan ONK. Prachtig om te zien, net een mix van F1 en MotoGP, de start en jawel de eerste druppels, twijfel wel of geen regenbanden nee geen regenbanden starten dus.
Cees/Gerard starten snel maar voor hun houdt een zijspan in en ze kunnen er niet direct voorbij, wat een geluk bij een ongeluk want 3 spannen voorhun schiet er een met volle snelheid rechtuit bij de eerste bocht en boort zich letterlijk in de zijkant. Een zijspan vliegt onderste boven de volgende vliegt de strobalen in, er liggen gelijk 5 spannen uit de race. Cees/gerard kunnen dus doorrijden.
De regen zet door en het wordt hagel, de zijspannen rijden dus nog steeds op slicks

en glijden alle kanten op, kwispelend volgas de rechte stukken op. Uit eindelijk worden ze 9e. Algemeen staan Cees/gerard nu 6e

Nu wij, daniel rijd weg, ik rij weg voor de opwarmronde en na het rechte stuk linksaf, ik voel mijn koppeling al slechter worden en voordat ik halvewege de baan ben is het klaar. Koppeling weer weg.
Snel de motor aan de kant en naar daniel kijken die na een snelle start(2e startplek) wisselend 2e en 1e doorkomt. Helaas weer regen.
Maar na 8 ronden komt de Daniel al ploffend voorbij, nee he denk ik, geen defect toch. Maar blijkt dat hij is vergeten te tanken

Uiteindelijk gaat de regen over in stortregen.
De finish en er komen na 10 ronden nog 6 over de finish van de 21 startende.
En toch was het een mooie race.
Vrijdag(vanmorgen) wezen kijken naar de dochter van Andre in de Junoircup, jawel de helden van de toekomst op allemaal RS125. Gaaf om te zien.

Wij zijn direct daarna gaan inpakken om nog snel assen te gaan kijken.
ps. morgen plaats ik een paar foto's