Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 22:12:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: eemshaven 2008  (gelezen 8148 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Gepost op: Mei 02, 2008, 21:16:06 »

woensdag aangekomen en direct naast de racebus van roke racing geparkeerd. De verassing van de dag, daniel gaat ook op een RS250 mee doen in de sam tot 700cc.

William zou ook meedoen maar is niet gekomen Huh

Andre kwam ik al snel tegen en na een gezellig praatje de volgende dag de beloofde taart(waren twee sniten geworden) gegeven. Dus koffie met gebak.
We hebben nog even de RS125 bewonderd van zijn dochter(junoircup KNMV).

De rest van het veld wisselde van SZR660, Laverda 750, 650 en 500, Duc Pantah, monster etc, Cagiva raptor, en nog wat anderen.

Dus 2 RS250 in het startveld. Donderdag 2 tijdstrainingen, de 1e na 3 rondjes breekt mijn schakelas en bij het terugrijden in 1 versnelling helemaal geen gang erin, wel gasreactie maar geen gang Huh Teruglopen dus. Inderdaad het was mooi weer en dan door grasland en zand, dan krijg je het warm.

Maar andre kwam al aangesneld en samen met zijn dochter alles teruggebracht bij de camper. Mijn dank

Vervolgens asje repareren en starten, he nog geen gang erin. Alle theorieen op een rij, conclusie schakelnokje kapot, veer kapot of erger de versnellingsbak. Huh

Wat een timing, laurens komt net aanlopen en samen met kees(roke), laurens, daniel en ik, motor op zijn kant en blok open. Inwendig ziet de versnellingsbak er eigenlijk goed uit. Maar met het demonteren van de drukgroep zien we behoorlijk gruis van de koppelingsplaten.
Inderdaad lange baan korte bochten en dan met slippende koppeling de bocht uitrijden kan je koppeling kosten Dat gebeurd niet direct maar dit trucje doe ik wel vaker.

De koppelingsplaten zijn dus behoorlijk versleten, maar ringetjes tussen de veren zodat de druk op de koppeling iets toeneemt kan een oplossing zijn. En jawel we hebben druk. Dus boeltje weer in elkaar, koelwater afvullen en ontluchten en klaar!!!! dachten we. Zoals altijd komt na pech nummer 2 nummer 3. Het ontluchtingspunt trek ik er bijna zo uit, tja schroefdraad weg/los. Net op dat moment komt andre aanlopen en jawel passende oplossing nummer zoveel,  gat opboren schroefdraad erin boutje M10 inkorten en stopje gemaakt.(dit hadden we niet moeten meemaken op de baan onder het rijden, een plas koelvloeistof Undecided)

Alles klaar voor de race, ik sluit me gelijk aan achter daniel en gaan kijken naar cees/gerard die starten hun wedstrijd zijspan ONK. Prachtig om te zien, net een mix van F1 en MotoGP, de start en jawel de eerste druppels, twijfel wel of geen regenbanden nee geen regenbanden starten dus.

Cees/Gerard starten snel maar voor hun houdt een zijspan in en ze kunnen er niet direct voorbij, wat een geluk bij een ongeluk want 3 spannen voorhun schiet er een met volle snelheid rechtuit bij de eerste bocht en boort zich letterlijk in de zijkant. Een zijspan vliegt onderste boven de volgende vliegt de strobalen in, er liggen gelijk 5 spannen uit de race. Cees/gerard kunnen dus doorrijden.

De regen zet door en het wordt hagel, de zijspannen rijden dus nog steeds op slicks en glijden alle kanten op, kwispelend volgas de rechte stukken op. Uit eindelijk worden ze 9e. Algemeen staan Cees/gerard nu 6e

Nu wij, daniel rijd weg, ik rij weg voor de opwarmronde en na het rechte stuk linksaf, ik voel mijn koppeling al slechter worden en voordat ik halvewege de baan ben is het klaar. Koppeling weer weg.

Snel de motor aan de kant en naar daniel kijken die na een snelle start(2e startplek) wisselend 2e en 1e doorkomt. Helaas weer regen.

Maar na 8 ronden komt de Daniel al ploffend voorbij, nee he denk ik, geen defect toch. Maar blijkt dat hij is vergeten te tanken
Uiteindelijk gaat de regen over in stortregen.
De finish en er komen na 10 ronden nog 6 over de finish van de 21 startende.

En toch was het een mooie race.

Vrijdag(vanmorgen) wezen kijken naar de dochter van Andre in de Junoircup, jawel de helden van de toekomst op allemaal RS125. Gaaf om te zien.

Wij zijn direct daarna gaan inpakken om nog snel assen te gaan kijken.


ps. morgen plaats ik een paar foto's
 
Gelogd
cees
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 818


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2008, 21:36:35 »

6 man op 21 finishen, dat noem ik nog eens survival of the fittest. Jammer dat Daniel en jij niet gefinished zijn Sad
Gelogd

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 03, 2008, 14:32:43 »

Leuk verslag Rolf. Balen van de problemen  Undecided
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 03, 2008, 16:13:42 »

ach het hoort bij de sport toch Undecided

kleine indruk, sleutelen hoort erbij


Toen deed hij het nog


Daniel op de RS250 voor de tweede trainingstijd aan het gaan


Cees en gerard in de zijspan, toen was het nog net droog


De bocht net na het cafetaria, ja echt je rijd op 5 meter voor een snackbar langs


regen ja zelf hagel kwam eraan


wachten in parc ferme, of jawel buitenterrein van een timmerfabriek Tongue


seintje naar de fotograaf, hij is kapot Undecided


hoe plat ga je over de openbare weg, sorry kruising, daniel ging net als zijn rijnummer voor de eerste plaats, helaas brandstof schijn nodig te zijn


inderdaad een kruising Huh


stuivertje wisselen met een SZR660


De juniorcup met Kim, dochter van Andre, op een RS125 aan het jagen achter een andere RS125.


De uitloopronde


Gelogd
rsvjan
Twin sound 4 ever
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


R1 crossplane

Luxembourg
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 03, 2008, 16:39:20 »

leuk sfeertje daar Rolf, paar linke dingen gezien op die baan  Shocked dan helpen die paar balen stro ook niet meer...
ga morgen denk ik nog wel even kijkje nemen, kees en co aanmoedigen 
Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 03, 2008, 21:03:46 »

voor gebak duwen we je het hele paddock door Rolf
We hebben lekker gereden 5e plek voor eerste wedstrijd, vandaag op Assen werd ze 7e.
Vandaag 7sec van PR afgereden dus we zijn zeer tevreden.

grt Andre
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 04, 2008, 20:57:33 »

Hallo allemaal,

tja het was een mooi weekend, alleen maar mooi weer gehad , cees en gerard hebben verder alleen zaterdag nog een training gereden, helaas maar een rondje of twee, ze zijn van achter geramd door een ander span ,  gelukkig, viel het allemaal mee, vandaag hebben ze wel de wedstrijd gereden,


grtjes arius

 
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 08, 2008, 12:47:04 »

fotooooooooooos











Gelogd
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 782


RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 09, 2008, 07:45:52 »

Dat is op de middelste foto ook echt een SLAGBOOM die wordt gebruikt  Wink
Gelogd

The most important things in live ..... aren't things.
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 09, 2008, 07:54:24 »

hoort dit bij de  ZAc? Knmv-cup?  Huh
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 09, 2008, 09:15:53 »

donderdag SAM-cup(zijspan, classics en SAM tot 700) en ONK(zijspan en 250cc), vrijdag KNMV-cup(supersport, superbike en junoircup, zaterdag training ONK(zijspan, 250cc, Supersport en dutch superbike) en Zondag wedstrijden(zijspan, 250cc, Supersport en dutch superbike), eigenlijk in 4 dagen krijg je alles behalve de ZAC over eemshaven gerold. Grin
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16972 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8795 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102816 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8885 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
MARCO SIMONCELLI OVERLEDEN « 1 2 ... 5 6 » R1chard 88 23497 Laatste bericht Oktober 23, 2012, 18:04:26
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!