Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 22:08:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Politie  (gelezen 4669 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
tmbmw
Gast
« Gepost op: Mei 08, 2008, 11:01:41 »

Voor u gelezen op het forum van BMW club Nederland;


Vanaf mei t/m oktober worden er in de Zuid Limburgse heuvels, beter bekend als het Mergelland ( binnen de gemeenten Gulpen-Vaals ) bijna iedere weekend controles uitgeoefend op motorrijders. Deze controles varieren van: staande controles op rij- en kentekenbewijs, helmplicht en de rijtechnische toestand van de motor. Bovendien is er een rijdende onopvallende surveillance met een motor en de videoauto.
Afgelopen weekend werden door de onopvallende motor 5 rijbewijzen ingevorderd van snelheidsduivels.
Tevens vinden er gedurende deze periode 4 geluidscontroles plaats.

Zorg dat je alles in orde hebt en houd je aan de verkeersregels indien je in Zuid-Limburg gaat motorrijden.



U BENT GEWAARSCHUWD.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 08, 2008, 11:03:36 »

Pfff volgens mij kun je in het ganze land maar beter rustig aan doen want het is overal dus feest 
« Laatste verandering: Mei 08, 2008, 21:11:52 door mjvanderlaan » Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Huertecilla
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 08, 2008, 11:18:33 »

Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ok, enkele motorrijders rijden te hard, dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echter: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden: moeten ze maar minder rijden?
Een goede kennis van mij is bij deze afdeling weggegaan omdat veel te veel collegas verongelukten tijdens hun werk op de motorfiets.
Die agent echter mag geen acktie voeren en veel actie onderneemt de gewone motorrijder ook niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter
« Laatste verandering: Mei 08, 2008, 11:24:25 door Huertecilla » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 08, 2008, 11:23:41 »

Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ik, veel motorrijders rijden te jardm dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echt: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden.
Erg veel actie onderneemt de motorrijder verder niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter

 

Wordt oppassen met de rubberbut jongens Cry
Gelogd

Huertecilla
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 08, 2008, 11:33:51 »

Wordt oppassen met de rubberbut jongens Cry

De 'oplossing'  is met een >25 jaar oude, liefst aardig wat oudere, motorfiets gaan. Die is vrijgesteld van zowat alles omdat die aan een norm uit vervlogen tijden voldoet  Kiss
Het probleem met te hard rijden lost zich zo ook op want veel van die dingen zijn 'inherent veilig': je laat het wel uit je hoofd.
Prima comfie en zalig rijden, vaak ook grijnzend zuinig en  naar    'Ah, u kunt het E-merk niet vinden? Tja, de EG bestond toen nog niet' 
'Geen geluidsdemping? Klopt ja. Mooi heh?!'  Grin

peter
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 08, 2008, 12:03:44 »

    het wordt steeds gekker
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 08, 2008, 12:09:14 »

'Ah, u kunt het E-merk niet vinden? Tja, de EG bestond toen nog niet' 
'Geen geluidsdemping? Klopt ja. Mooi heh?!'  Grin

 Grin
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 08, 2008, 12:11:07 »

tja met de rubberbutt zo snel als mogelijk Belgie in rijden. Wink

rolf
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 08, 2008, 12:14:04 »

  het wordt steeds gekker

Nee, hoor; niets nieuws onder die zon.
Omdat alles grootschaliger wordt, alleen maar steeds duidelijker waardoor steeds meer rijders het zien en merken  Wink
Let maar eens op hoe controles georganiseerd zijn. NIET voor zo min mogelijk vertraging  angel
Vraag je maar eens af waarom er iemand staande gehouden moet worden als de controleurs al bezig zijn en er wachtenden zijn. Een wachtrij heeft maar EEN 'waarde'; het wachten op zich.

peter

Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 08, 2008, 15:24:34 »

ik kom die jongens liever niet tegen , ik heb ook geen e keur op mijn pijpen maar hij is ook geen 25 jaar oud (de berijder wel hoor)
Gelogd

if it runs , race it
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 08, 2008, 15:53:54 »

Wat een k*tzooi, de lol gaat er zo wel af. Als ze hier in Friesland bij de Politie de kolder maar niet in de kop krijgen...
Gelogd
Ivo Schrien
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 08, 2008, 17:08:09 »

bedankt voor de tip! Gulpen en Vaals ligt (bijna letterlijk) in mijn achtertuin, dus zal enkele oogjes open houden  Shocked

ben sinds afgelopen zondag terug van een weekje motorvakantie in het Schwarzwald, HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK weer gehad (eindelijk, na 4 regenachtige motorvakanties). Toch is Duitsland ideaal, halve liter bier voor €3,10 en frieten met schnitzels 
En zĂ©ker niet onbelangrijk; de Duitse agenten zijn (over het algemeen dan) niet zo'n zeikers; we zijn aangehouden midden in het Schwarzwald met teveel op de klok, open uitlaten (vriend van mij had op zijn Triumph Speed Triple open uitlaten met bijschrift 'not for road use') maar gelukkig geen zeik. Hij vroeg alleen of we niet iets verstandiger en met meer afstand onderling konden rijden. Wij natuurlijk heel braaf 'ja inderdaad, dat is wel zo herr polizei'  brave hollanders gespeeld..

maar ze checken alles nu inderdaad iets OPVALLENDER zodat je denkt 'wow, opletten'.  is misschien maar goed ook anders ging 't gas nog mĂ©Ă©r open..
Gelogd
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 08, 2008, 23:34:10 »

  het wordt steeds gekker

Nee, hoor; niets nieuws onder die zon.
Omdat alles grootschaliger wordt, alleen maar steeds duidelijker waardoor steeds meer rijders het zien en merken  Wink
Let maar eens op hoe controles georganiseerd zijn. NIET voor zo min mogelijk vertraging  angel
Vraag je maar eens af waarom er iemand staande gehouden moet worden als de controleurs al bezig zijn en er wachtenden zijn. Een wachtrij heeft maar EEN 'waarde'; het wachten op zich.

peter



Dit is volgens mij 1 van de meest onzinnige reacties die ik het laatste jaar hier op dit Forum heb mogen lezen...............

Ik vermoed door iemand die het , denk ik, vaak beter weet HuhHuh? Ga, verder hier niet op reageren.... enkel even willen melden
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 09, 2008, 07:41:52 »

Controles worden ook nooit aangekondigd?! 

Peter

p.s. je zondigt tegen de forumregels en die van normaal fatsoen. Waarom?  angel
Gelogd
motorbeer
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.585


It is better to burn out than to fade away

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 09, 2008, 11:07:36 »

Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ik, veel motorrijders rijden te jardm dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echt: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden.
Erg veel actie onderneemt de motorrijder verder niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter

 

Wordt oppassen met de rubberbut jongens Cry

Voor dat kleien beetje nederland. de meesten van zulen dan redelijk vroeg het nederlandse grongebied verlaten en later er weer op terug zijn; geen tijden dat een ambtenaar aan het werk is.

anne
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26727 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*
Motorrijders aan banden gelegd « 1 2 » Cyclonus 27 11064 Laatste bericht April 15, 2011, 16:31:45
door baggerboer
Wisten jullie dat Sjaakie 5 4214 Laatste bericht Januari 28, 2010, 10:49:56
door Sniep
Welke brommers hebben we gehad??????? « 1 2 ... 11 12 » nohairrobbie 167 52355 Laatste bericht November 10, 2013, 23:34:10
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!