Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 23:25:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stortvloed aan flitsbezwaren  (gelezen 4985 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ApriliaMan
Gast
« Gepost op: Mei 08, 2008, 20:00:28 »

AMSTERDAM -  Hardrijders die worden gesnapt door een flitspaal of een mobiele radarcontrole dienen zoveel bezwaarschriften in dat justitie bezwijkt onder de enorme hoeveelheid post.

Dat blijkt uit het jaarbericht 2007 van het openbaar ministerie. Justitie heeft daarom noodgedwongen naar schatting vele honderden tot duizenden boetes moeten kwijtschelden. Wie is geflitst, kan na ontvangst van de acceptgiro bezwaar maken tegen de opgelegde boete. Dat leidt slechts in een zeer beperkt aantal gevallen tot een juridisch succes. Ook hoeft justitie volgens de wet Mulder, waar alle verkeersboetes onder vallen, geen aanvullend bewijsmateriaal - zoals een ijkrapport van de radar - te overleggen. Zelfs niet als de bezwaarmaker daarom vraagt. In totaal is vorig jaar tegen 423.501 verkeersboetes bezwaar gemaakt.

Wie echter in het bezwaarschrift een beroep doet op de wet openbaarheid van bestuur (wob) verplicht justitie wél al het relevante bewijsmateriaal ter inzage te geven om te kunnen controleren of de boete terecht is. En dat doen geflitste Nederlanders zo massaal dat dit het afgelopen jaar tot een enorme administratieve opstopping bij het OM heeft geleid.

Omdat justitie vaak niet alle documenten binnen de gestelde termijn (maximaal vier weken) bij elkaar kan krijgen en de stapel bezwaarschriften met de dag groeit, zijn veel boetes noodgedwongen kwijtgescholden. Een justitiewoordvoerder kon op zo korte termijn niet zeggen hoeveel dat er exact zijn.

Het openbaar ministerie heeft geen verklaring voor het feit waarom Nederlanders zo massaal een beroep doen op de wob. Volgens een woordvoerder kan het komen door internetsites zoals Flitsservice.nl, die mensen oproepen bezwaar te maken tegen een verkeersboete en tips geven over hoe dat te doen.

BRON: Telegraaf die ik niet lees  Grin
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 08, 2008, 20:13:16 »

Ruim 1150 bezwaarschriften per dag
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 08, 2008, 20:22:30 »

Mooi, goede tip, ga ik ook gebruiken in mijn volgende bezwaarschrift 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 08, 2008, 21:09:15 »

haha ik las het vandaag idd ook 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
leonsnek
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:24:06 »

Ruim 1150 bezwaarschriften per dag
ik zeg...dit moeten er meer worden,dus t.v. uit en ff in de pen.. Grin
Gelogd
RSV1000 racer
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:49:44 »

Daar zit er binnenkort ook Ă©Ă©n van mij bij Grin Grin
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 09, 2008, 09:19:08 »

Het openbaar ministerie heeft geen verklaring voor het feit waarom Nederlanders zo massaal een beroep doen op de wob. Volgens een woordvoerder kan het komen door internetsites zoals Flitsservice.nl, die mensen oproepen bezwaar te maken tegen een verkeersboete en tips geven over hoe dat te doen.

Geweldig!!
'Elke burger behoort de wet te kennen' is zo vaak een argument van het OM en nu heeft dat eens een andere zijde.

DIT is nu een mooi voorbeeld van correct gebruik van democratische wegen. Het is al erg genoeg dat de Wet van Mulder fundamenteel onrechtvaardig is door van een omgekeerde bewijslast uit te gaan.

peter
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 10, 2008, 10:04:51 »

Toppie!
Ga d'r ook gebruik van maken als ik er 1 binnen krijg.
Wij moeten ook altijd alles bewijzen of iets klopt, dus vind ik dat hun dat ook moeten.

Er was gister ook een item op het nieuws over een of andere jurist die al heel veel boetes niet hoefde te betalen omdat hij elke keer een bezwaar indiende en de foto's opvroeg en daarbij aan kon tonen dat of de apparatuur niet goed was of het kenteken niet overeen kwam met het voertuig die hij heeft, enz., enz.
Aangezien hij jurist is heeft hij een stapje voor omdat hij zo'n beetje alle mazen in wet kent.
Hij is ook van plan om een boek daarover te schrijven, zodat wij daar ook van kunnen profiteren.
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 10, 2008, 13:49:19 »

Nou ik kan de wet mulder ook in mijn berichtje gebruiken. Ik krijg er net een binnen. Er is nog hoop
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 10, 2008, 14:56:55 »

Heb een standaard bezwaarschriftje op de computer, die gaat altijd op de bus na een boete  Grin
Weet je wat ook een leuke is om de politie bezig te houden, paar cent teveel overmaken 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Streetfighter
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 10, 2008, 17:00:08 »

HĂ© B-Art, zet dat bezwaarschrift even op het forum, kan ik er gelijk 4 versturen binnen de bezwaartermijn

Alvast bedankt
Reco
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 11, 2008, 06:25:38 »

HĂ© B-Art, zet dat bezwaarschrift even op het forum, kan ik er gelijk 4 versturen binnen de bezwaartermijn

Alvast bedankt
Reco
Jullie werken met zijn tweetjes volgens mij alleen voor de boetes  Grin

Dat wordt schilderen Silke. 
Gelogd
Streetfighter
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 11, 2008, 08:45:26 »

Inderdaad Vincent,  maar het schilderen blijft nu "beperkt" tot strepen op het asfalt 
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 11, 2008, 11:42:52 »

Inderdaad Vincent,  maar het schilderen blijft nu "beperkt" tot strepen op het asfalt 

Die strepen trek ik nu inderdaad liever ... alhoewel hoeveel zou ik kunnen verdienen met inmiddels 4567 km strepen op het asfalt Huh 
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 11, 2008, 19:19:32 »

HĂ© B-Art, zet dat bezwaarschrift even op het forum, kan ik er gelijk 4 versturen binnen de bezwaartermijn

Alvast bedankt
Reco

http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_juridisch.html?http://images.flitsservice.nl/juridisch/main.htm

Zo genoeg  Grin hier heb ik er gewoon 1 van afgeleid 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!