Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 05:41:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV 1000 r 2008  (gelezen 7747 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Airscape
Gast
« Gepost op: Mei 09, 2008, 10:30:34 »

Heren,

Aangezien ik ook een nieuwe rsv 1000 r wil bestellen (de looks  ) heb ik een paar vragen:

Wat zijn jullie ervaringen met het 2007/2008 model?
Hoe klinkt de standaarduitlaat, of is het echt aan te raden om er gelijk een duur uitlaatsysteem op te laten monteren?

Natuurlijk is een proefrit een goed middel om te kijken maar ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen!!!

Ik heb ook al wat op andere forums gepost maar krijg niet echt veel respons tot nu toe..

Alvast bedankt..

ps. lekker weertje hé?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 09, 2008, 10:36:01 »

Ik heb een 2007 Factory en wil niets anders meer 
Geweldige fiets, blok nog weer iets soepeler dan een 2005. Geweldig frame, blok & vering 
Standaard uitlaten............... geen porem, het o zo mooie twin geluid wordt de mond gesnoerd. Akra's eronder, andere mapping + luchtfilter en hij is helemaal af (evt ander tandwieltje nog achter).

SUc6 met de nieuwe aanwinst (alvast)!!!!!!

Michael
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 09, 2008, 10:38:40 »

Als je die nieuwe hebt gekocht kun je, je naam wel veranderen in "airborne"  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 09, 2008, 10:39:21 »

hallo airscape,

welkom hier, de 2007/2008 lijn van de RSV is zekers een mooie lijn. Met de standaard uitlaatdempers heb je de onoverkomenlijke milieudip rond de 6000 tpm. De standaard uitlaten klinken best lekker alhoewel een mooi systeem van akra(met e-keur) stukken beter klinkt.

Wat vindt je duur aan een goed uitlaatsysteem als je een prachtige motor van 16.000 of 17.000 euro koopt, ik bedoel de kwaliteit van akra's, leo's of arrows is toch goed, als je het materiaal en de bewerking ziet, daarnaast de ontwikkeling voorafgaand wat is dan duur. Dat het geld kost is duidelijk.

Je wint er behoorlijk wat mee met een open systeem, dipje weg en als mapping 2 geactiveerd wordt heb je een paar PK als kadootje erbij.

Veel succes met overwegen,

grtjs rolf

ps. er rijden ook dames op RSV's en vergis je niet in hun rijstijl/kennis.  Grin
Gelogd
Airscape
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 09, 2008, 11:03:38 »

Bedankt voor jullie snelle reactie!!!

Rolf, jouw manier van benaderen wat betreft uitlaatsysteem is inderdaad een goede gedachtegang.

En ja, dames mogen ook reageren!!!

ps. ik rijd nu nog op een bmw 1200 gs (2007). Zal ook wel weer even wennen zijn...

Nogmaals bedankt.
Gelogd
Airscape
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 09, 2008, 11:04:59 »

hallo airscape,

Met de standaard uitlaatdempers heb je de onoverkomenlijke milieudip rond de 6000 tpm.


Wat bedoel je hier precies mee?
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 09, 2008, 11:16:30 »

hallo airscape,

Met de standaard uitlaatdempers heb je de onoverkomenlijke milieudip rond de 6000 tpm.


Wat bedoel je hier precies mee?
Een dip in de koppelkromme. Alle RSV's met originele uitlaten hebben er last van. Het is tijdens het rijden voelbaar, hij trekt dan effe net iets minder hard bij 6000 rpm. Sad Dit heeft met afstelling (uitstoot) en geluidseisen te maken waar alle fabikanten van motorfietsen aan moeten voldoen.
Oplossing is al gegeven...
Succes met de aankoop van een geweldige motor!
Gr. Jesse
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 09, 2008, 12:06:34 »

Een dip in de koppelkromme. Alle RSV's met originele uitlaten hebben er last van. Het is tijdens het rijden voelbaar, hij trekt dan effe net iets minder hard bij 6000 rpm. Sad Dit heeft met afstelling (uitstoot) en geluidseisen te maken waar alle fabikanten van motorfietsen aan moeten voldoen.

Een andere chip is al voldoende Rolf, voor het wegpoetsen van het dipje. Aanpassing aan inlaat en uitlaat geeft icm andere programmering inderdaad meer vermogen maar bij lange na niet zoveel als de toename in geluid/verbruik. Bijvoorbeeld de nokkenas-timing is nl. een op de rest van de keten afgestemde schakel en geeft een bij meer open in- uitlaat een minder optimale klepaansturing.
De 'milieudip'  is een truuk van de fabrikant om op specifieke kritische meetmomenten NET even wat beter te scoren.
Voor de rest echter is het systeem echt ongelooflijk doortimmerd op alle schakeltjes ervan afgestemd.

Nogmaals, een andere programmering welke de dip wegpoets doet heel veel voor het rijcomfort. Een andere uitlaat kent niet alleen een financiele prijs en of je het extra vermogen nodig hebt?
Kijk, over smaak valt niet te twisten en de originele demper IS groot, maar NODIG is het vervangen echt niet.

Ik zou niets aan de prima 2008 veranderen op de programmering na.

peter
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 09, 2008, 12:56:08 »



En ja, dames mogen ook reageren!!!

ps. ik rijd nu nog op een bmw 1200 gs (2007). Zal ook wel weer even wennen zijn...



Ga je mond spoelen en zie een echte bike te kopen. Hoi, hartelijk welkom hier.

En welk jaartal rsv je ook koopt,

Groetjes Motorgirl


HIJ IS GEWOON HEERLIJK 
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Airscape
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 09, 2008, 13:02:00 »



Ga je mond spoelen en zie een echte bike te kopen. Hoi, hartelijk welkom hier.

En welk jaartal rsv je ook koopt,

Groetjes Motorgirl


HIJ IS GEWOON HEERLIJK 

Dan zal ik maar niet zeggen dat ik ook op een ducati 996 heb rondgereden  Grin
Gelogd
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 09, 2008, 13:05:23 »

De MOTOR die gister is uitgekomen heeft een mega TWIN test.
Waarbij de RSV1000R Factory als 2e uit de bus komt, achter de RC8 maar VOOR de Duc1098S...

Zegt meer dan genoeg. Zou hem even kopen, staat een hoop info in. Vind het een zeer heldere reportage

Weet niet hoe je financien zijn, maar ik ging voor de Factory. Heb hem twee weken geleden gezien bij Motostretta in zwolle. Erg gave kleurstelling!!
Gelogd
novaterra
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 09, 2008, 13:16:42 »

tweede??, volgens mij is ie het beste op de baan, 2 sec sneller dan een 1098s, en nog steeds veel sneller dan een rc8(allemaal op het circuit natuurlijk, maar zegt toch wel iets over dit "oudje")
Gelogd
Airscape
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 09, 2008, 13:27:05 »

En weer een tip! Zal zeker dit magazine even kopen.

Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 09, 2008, 13:57:24 »



Ga je mond spoelen en zie een echte bike te kopen. Hoi, hartelijk welkom hier.

En welk jaartal rsv je ook koopt,

Groetjes Motorgirl


HIJ IS GEWOON HEERLIJK 

Dan zal ik maar niet zeggen dat ik ook op een ducati 996 heb rondgereden  Grin

Oke dat is dan nog enigzins te doen.  laugh
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 09, 2008, 14:21:12 »

Een andere chip is al voldoende Rolf, voor het wegpoetsen van het dipje.
peter

Dat klopt zeker met de RSV modellen tot 2003, daarna kwam die vervelende Katylisator erin en in combinatie met een binnenpijp die de boel afknijpt is dat niet fijn.

De modellen na 2004 hebben geen losse eproms meer maar een programmeerbare CPU waarin inmiddels standaard een andere mapping is opgenomen, de bekende mapping 2.

Alleen mapping 2 en dan nog de dempers(zijn er twee vanaf 2004 Wink) met katalysator geven geen gewenst effect, vervolgens de standaarddemper leeghalen(kat eruit halen) geeft niet direct een extreme geluidstoename maar wel meer effect.
De open dempers met e-keur zoals de arrows en akra's geven op Ă©Ă©n of andere manier een iets soepelere middengebied. Maar wel meer geluidstoename.

Ik heb ooit 3 RSV's nieuwe model vanaf 2004 in het najaar 2003 voorzien van resp. Titanium open dempers, Akrapovics dempers en de standaarddempers meegenomen naar Ruud Frederiks samen met Erwin(motor2000) omdat we nieuwsgierig waren naar de perfecte combinatie.
Tevens gewisseld tussen de mappings 1 en 2.

Resultaat was heel wisselend, maar de beste combinatie voor lekker rijden is Titanium of Akrapovics met mapping 2, alleen de akra's waren iets sterker in het middengebied en de Titanium het sterkste bovenin. Beste verbranding trouwens Akrapovics met mapping 2. Ja inderdaad verbranding met mapping 1 en standaard was niet zo mooi Undecided

Al met al heb ik een verslagje ervan gemaakt en in het december 2003 nummer of februari 2004 nummer van het clubblad geplaatst.

Naderhand zijn er weer diverse up-dates geweest van de software en is de basis software stukken verbeterd. En liep de vermogenskromme in het ondergebied veel soepeler.

Wederom succes met je keuzes maken(he wat vervelend op een mooie dag) en je hebt wat goed te maken bij de dames hier Wink

grtjs rolf
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17037 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8848 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103791 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!